System Keyless,co i jak? /Ciągłe świecenie lampki KEY

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Gregg » 1 mar 2010, 17:08

Kumam.
Nic nie napisali o przewodzeniu... http://motokosmetyka.pl/shop,show,321
Ale kojarzę tę firmę jeszcze sprzed jakichś 8 lat – robili bardzo dobrą chemię samochodową. No, to chyba nie zrobiliby takiej wtopy, że ludziom potem elektronika pada?
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez LGrand » 1 mar 2010, 21:37

ja równiez mam problem z Keyless – raz dziala raz nie – a od jakiegos tygodnia to juz wogole niedziala.. Dzis bylem w serwisie zeby to zdiagnozowac – wyszlo ze jest to antana keyless ktora znajduje sie pod tylnym zderzakiem (przynajmniej w moim kombi). Z tego co goscie mowili juz niejedna taka wymienili, czyli taki problem pojawia sie. w serwisie taka antena kosztuje 400 zl...
Sam systemystem przestal mi dzialac (i swieci czerwony KEY) po wizycie na myjni i początkowo zastanawialem sie czy to wlasnie przez wilgosc.. ale chyba jednak nie.
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 13:45
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD | 143KM

Postprzez Gregg » 1 mar 2010, 23:00

Kolego LGrand – radzę zaczekać na cieplejsze i bezdeszczowe dni.
U mnie sprawa wygląda tak:
1. Kupiłem samochód w ubiegłym tygodniu – wszystko działało.
2. W drodze powrotnej bawiłem się "guziczkami" i włączałem klimę – trochę zaparowały szyby i... pojawił się problem z keyless'em na stacji.
3. Samochód postał przez noc i na drugi (a także trzeci, czwarty, itd.) dzień wszystko działało (nie włączałem klimy).
4. Postanowiłem odgrzybić nawiewy i zadałem wspomnianej pianki. Po czym należało uruchomić klimę. Wszystkie szyby miałem jak w palmiarni – totalnie zaparowane i ... keyless nie działa :/
5. Samochód postał przez noc i następny dzień i... keyless działa!
6. Na chwilę włączyłem AC/ECO (bo przeczytałem, że oprócz klimatyzacji jest to też osuszanie powietrza) i... zgadnijcie! Keyless nie działa.
7. Wyłączyłem AC i włączyłem zwykły nadmuch na maksa. Przebujałem się parę kilosów i znowu działa.

Może to jakiś kosmiczny zbieg okoliczności ale wygląda na to, że problemy z keylessem są u mnie ściśle związane z włączaniem AC.
Może jakieś mądre głowy, co zęby zjadły na Mazdach coś wymyślą? (Typu – skrapla się woda gdzieś tam i dlatego nie działa).

A co do anteny – przecież "pola odbioru sygnału" są za tylna klapą i przy drzwiach kierowcy i pasażera. To chyba są (co najmniej) 3 antenki?
Ostatnio edytowano 2 mar 2010, 09:35 przez Gregg, łącznie edytowano 1 raz
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 1 mar 2010, 23:43

Tak, jest wiecej, w instrukcji obslugi masz rysunki. Co do samego problemu wilgoci, nie mam niestety pomyslu.
A co do wymiany anteny pod zderzakiem to czysty zysk ;> Tez moge wymienic jakby sie ktos pisal, marza taka jak w ASO ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez LGrand » 2 mar 2010, 11:05

Nie wiem czy czujniki np w drzwiach to to samo co antena (czy działają tak jak antena)..
Czujnikow jest chyba 6 (3 zewnętrzne i 3 wewnętrzne) a antena moze byc osobnym elementem..
Co do wymiany anteny w ASO ja również się nie piszę :pp (wystarczyła mi sama diagnoza i 200 w plecy). Mam nadzieje ze gdzies uda mi sie kupic normalnie taka antene (moja rzeczywiscie ma ułamaną końcówke – chociaż nie wiem czy wcześniej nie była tylko nadłamana skoro raz działała raz nie i panowie z serwisu jej "pomogli").
Sam mazde mam dopiero miesiac i musze dla niej znalesc jakis dobry i niedrogi serwis w krakowie (jakies sugestie?) :D
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 13:45
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD | 143KM

Postprzez krzych » 2 mar 2010, 12:05

LGrand napisał(a):Czujnikow jest chyba 6 (3 zewnętrzne i 3 wewnętrzne) a antena moze byc osobnym elementem..

Albo "chyba trzy kierunkowe" rownie dobrze.
Z Krakowa to ja bym do Myslowic jezdzil (w moim podpisie). Antene uzywke znajdz. Byc moze beda mieli w tym serwisie, choc watpie, bo to nieczesty element raczej. Swoja droga, moze mozna dorobic inna?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Gregg » 2 mar 2010, 16:27

Jak znajdziesz dobry serwis w Krk, to daj znać – nawet na priva. Warto wiedzieć. Znajomy coś wspominał, że przy wylocie na Warszawę jest jakiś dobry serwis i zajmują się Mazdami. Może poszukaj?
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 2 mar 2010, 18:02

Ja na pewno nie znajde – ostatni raz mieszkalem w Krakowie kilka lat temu i nie tesknie :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzysiekx9 » 16 mar 2010, 18:22

Koledzy pomocy!Ja mam to samo,Podłaczalem komputerIDS,nie ma bledow,baterie zmienilem i nic!Swieci sie KEY na czerwono.
Napiszcie czy naprawiliście i co było lub na priv.elmo9@o2.pl.
Dziekuje i pozdrawiam!!!
krzysiekx9
 

Postprzez lamek » 18 mar 2010, 16:45

Witam, ja też mam z tym problem, ale sobie chyba sam namieszałem. Wszystko działało ok dopkóki nie nacisnąłem kluczyka w stacujne, samochód piknał i zapaliła sie kontrolka na desce z napsem keys na czerwono i lipa samochód otwiera się i zamyka tylko przyciskiem z karty. A było tak piekne. Prosze o pomoc ja to znów włączyć czy zakodować.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2008, 14:02
Posty: 4
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2006 r. MZR-CD

Postprzez lamek » 18 mar 2010, 17:08

Witam, ja też mam z tym problem, ale sobie chyba sam namieszałem. Wszystko działało ok dopkóki nie nacisnąłem kluczyka w stacujne, samochód piknał i zapaliła sie kontrolka na desce z napsem keys na czerwono i lipa samochód otwiera się i zamyka tylko przyciskiem z karty. A było tak piekne. Prosze o pomoc ja to znów włączyć czy zakodować.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2008, 14:02
Posty: 4
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2006 r. MZR-CD

Postprzez Gregg » 19 mar 2010, 12:19

Nie bardzo rozumiem, co zrobiłeś? Co to znaczy "nacisnąć kluczyk w stacyjce"?

Dla potomnych:
Tu jest więcej: http://forums.mazdaworld.org/index.php?showtopic=25134
Moje tłumaczenie z angielskiego (z empirycznymi poprawkami):

.: Pilot zdalnego otwierania/zamykania :.
Diagnostyka:
1. Wyjmij kluczyk ze stacyjki i zamknij wszystkie drzwi.
2. Otwórz drzwi kierowcy.
3. Wykonaj następującą procedurę w ciągu 24 sekund:
a. Włóż kluczyk do stacyjki.
b. Czterokrotnie przekręć kluczyk do pozycji ON, a następnie LOCK.
c. Trzykrotnie zablokuj i odblokuj (lub zamknij i otwórz) drzwi kierowcy.

Powinno nastąpić:
* Zamknięcie wszystkich zamków.
* Odblokowanie zamka w drzwiach kierowcy.
* Odblokowanie pozostałych drzwi.
* Otwarcie bagażnika.
* Dwukrotny sygnał dźwiękowy (klakson).
* Dwukrotne mrugnięcie świateł awaryjnych.
Jeśli te czynności zostały wykonane przez samochód, oznacza to, ze system jest sprawny, a problemem jest pilot.
U mnie nastąpiło tylko:
– zablokowanie i odblokowanie wszystkich zamków
– mrugnięcie światłami awaryjnymi


-----------------------------------

Programowanie:
1. Otwórz drzwi kierowcy.
2. Zablokuj / odblokuj drzwi kierowcy (za pomocą switcha).
3. Włóż kluczyk do stacyjki.
4. Trzykrotnie przekręć kluczyk do pozycji ON, a następnie LOCK (w ciągu 10 sekund). Pozostaw klucz w stacyjce.
5. Trzykrotnie zablokuj i odblokuj (lub zamknij i otwórz) drzwi kierowcy. ECU powinien odpowiedzieć, blokując i odblokowując drzwi.
6. Naciśnij dowolny przycisk na pilocie #1. ECU powinien odpowiedzieć, blokując i odblokowując drzwi. (U mnie mrugnął światłami awaryjnymi).
7. Powtórz pkt 6 dla każdego pilota.
8. Na końcu wyjmij klucz ze stacyjki. ECU powinien odpowiedzieć, blokując i odblokowując drzwi. (U mnie to nie nastąpiło.)


U mnie pomogło ściśnięcie pilota (tam na dole jest taka zaślepka baterii) taśmą – wiocha, ale działa...
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 19 mar 2010, 12:39

To znaczy, ze:
1. Bateria jest za "chuda" – nie ten typ kupiles co trzeba.
2. Blaszka w pilocie (styk z bateria) jest zasniedziala lub w jakikolwiek inny sposob zepsuta.

Bateria powinna byc typu CR2025, 3V
Najtansza jaka widzialem = http://sklep.avt.pl/p/pl/485131/bateria ... netic.html (1 zł brutto)

(Ew. pilot sie juz rozlatuje/rozkleja)
Ostatnio edytowano 20 mar 2010, 20:38 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Gregg » 20 mar 2010, 00:41

Masz szklaną kulę, czy co?
Baterię wymieniłem, jako pierwszą. Najpierw wyjąłem starą i kupiłem DOKŁADNIE taką samą, czyli CR2025.
Blaszki wszystkie poodginałem na maksa – tę dotykającą boku baterii (+) jak i środka (–).

Poza tym mam tak, że podchodzę do auta, macam gumkę i drzwi się otwierają (znaczy, że wszystko działa). Wsiadam do środka przekręcam stac. i pupa. Świeci na czerwono (znaczy, że nie działa). Bateria się rozładowała? :D
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 20 mar 2010, 01:09

Gregg napisał(a):Masz szklaną kulę, czy co?

Nie, obie kule mam nieprzezroczyste i sprezyste... ale jak tak bede dalsze pol zycia przy komputerze pracowal tyle, to bede mial w oczach ;P
Gregg napisał(a):Baterię wymieniłem, jako pierwszą. Najpierw wyjąłem starą i kupiłem DOKŁADNIE taką samą, czyli CR2025.
Blaszki wszystkie poodginałem na maksa – tę dotykającą boku baterii (+) jak i środka (–).

Poza tym mam tak, że podchodzę do auta, macam gumkę i drzwi się otwierają (znaczy, że wszystko działa). Wsiadam do środka przekręcam stac. i pupa. Świeci na czerwono (znaczy, że nie działa). Bateria się rozładowała? :D

Masz Ty przejscia z tym keylessem... Moze udaj sie do MVT przy okazji wizyty w Myslowicach, moze to jednak immo, albo cos...? Gdybys blizej mieszkal to bym sie nawet sam pokwapil z ciekawosci...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Gregg » 20 mar 2010, 01:47

W MVT p. Mariusz powiedział, że trzeba wymienić antenę w tylnym zderzaku i jest z tym problem, bo nie ma używek, a nowa droga jest :/
A tam! Na razie będę ściskał kartę, a jak dorwę tę antenkę, to ją wymienię.
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 20 mar 2010, 02:25

Gregg napisał(a):W MVT p. Mariusz powiedział, że trzeba wymienić antenę w tylnym zderzaku i jest z tym problem, bo nie ma używek, a nowa droga jest :/
A tam! Na razie będę ściskał kartę, a jak dorwę tę antenkę, to ją wymienię.

Hmm, no to jesli Mariusz tak Ci powiedzial to raczej sie nie pomylil, bo mowi tylko wtedy gdy juz wie. Choc nadal dziwi troche fakt, ze przy drzwiach niby identyfikuje, a juz w srodku nie – to moze miec zwiazek z wykrywaniem wlasciciela na zewnatrz vs wewnatrz – byc moze w tym procesie uczestniczy wlasnie tylna na zasadzie "triangulacji". I wtedy wszystko jasne. W takim razie powodzenia w szukaniu. Jesli mi sie obije o ucho to dam Ci znac, ale watpie. Zapytaj Smirnoff'a:

Carspeed s.c.
ul. Struga 5
20-709 Lublin
biuro@carspeed.pl
http://www.carspeed.pl
GSM: 0506153025

Tam bedzie najtaniej jesli bedziesz zmuszony kupic oryginal.

PS. Przeczytalem posty wstecz – tak, siedze na pingwinie (nie zauwazylem wczesniej tego pytania) – tez juz z 10 lat 90% linux, ale winde mam, bo grywam czasem, choc na GTA3 sie zatrzymalem – brak czasu ostatnio.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez LGrand » 20 mar 2010, 10:48

Gregg napisał(a):W MVT p. Mariusz powiedział, że trzeba wymienić antenę w tylnym zderzaku i jest z tym problem, bo nie ma używek, a nowa droga jest :/


No to tak samo jak mi powiedzieli w serwisie.. zreszta pozniej dzwonilem do MVT i raczej sie to potwiedzi.
Wg serwisu nowa kosztuje cos kolo 400 zl
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 13:45
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD | 143KM

Postprzez Gregg » 20 mar 2010, 11:10

krzych napisał(a):Choc nadal dziwi troche fakt, ze przy drzwiach niby identyfikuje, a juz w srodku nie

Nie, nie. Źle mnie zrozumiałeś. Teraz nie działa w ogóle. Natomiast ostatnim razem było tak, że jeszcze przy drzwiach działała, a za chwilę już nie.
Zdarzało się też odwrotnie – przy drzwiach nie działa, a wsiadam do środka, przekręcam stac. i zaświeca się KEY na zielono (czyli działa). Potem przez kilka dni jest spokój.
krzych napisał(a):Jesli mi sie obije o ucho to dam Ci znac, ale watpie.

Będę wdzięczny. Jakieś <piwo> przy okazji postawię... :P
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 20 mar 2010, 17:22

A nie dalbys rady naprawic tej anteny? Pewnie cos tam nie laczy/popekalo albo cos – posklejac i moze chwile jeszcze bedzie dzialac... Nie wiem gdzie to jest i jak wyglada, ale moze warto.

A co do tego piwa, sie nie spodziewaj za wiele – tez nie bardzo wiem skad to wziac. Tylko przy okazji bede zerkal tu i owdzie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6