Jak wymienić poduszkę kierowcy?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez newbie » 21 gru 2008, 15:36

magicadm napisał(a):Czy uznajesz użycie takiego sterownika za 100% bezpieczne?


hmmmm

zastanów się sam

– jednostka RCM w pierwszej 6 poddana serwisowaniu przy pomocy testera fabrycznego
program w testerze zmienia odpowiedni obszar w EEPROMie oraz jedną komórkę czyli "licznik reaktywacji" (można reaktywować 5 razy później tylko wymiana)
po takiej operacji jeśli RCM przejdzie test własny wszystko ma być OK

– jednostka RCM w 6 FL (i wszystkich innych nowszych Mazdach)
program w testerze nie ma już możliwości modyfikacji obszaru CD, więc serwisowo RCM ma pójść do śmieci
jeśli przy pomocy właściwego sprzętu elektronicznego zmodyfikuje się zawartość EEPROMu, moduł jest w stanie jak ten opisany wyżej
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez magicadm » 21 gru 2008, 16:58

newbie napisał(a):zastanów się sam

Pomijając kwestie natury "programistycznej" chodziło mi raczej o kwestię ... stabilności pracy takiego "zreaktywowanego" sterownika.
Nie znam jego budowy.Czy w M6 czujniki opóźnienia są tylko w okolicy przedniego zderzaka? Czy też jest jakiś wbudowany w sterownik? Czy te czujniki opóźnień są "wielokrotnego" użytku?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez scichy » 21 gru 2008, 19:43

magicadm napisał(a): Czy te czujniki opóźnień są "wielokrotnego" użytku?


Raczej jednokrotnego... W service manual-u nawet upuszczenie podłogę lub inne uderzenie kwalifikuje czujnik do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez zorro77 » 21 gru 2008, 23:17

Newbie dzięki za info! Deko lepiej się poczułem...

newbie napisał(a): jednostka zostanie zresetowana przy pomocy testera fabrycznego a następnie przejdzie test własny, system wg Producenta będzie działał jak przed zdarzeniem.


Czy komputerem z programem = co testerem? [błędy wszak mi wykasował]
Czy tylko ASO ma takie sprzęcik?
----
*******Sprzedam szybko i tanio:******
1. Manetka świateł i kierunkowskazu (bez przednich halogenów) Mazda 6
2. Zawór EGR (mechaniczny bez elektroniki) Mazda6

>>>choruję na Mazdę6 w nowej budzie :D To był dobry wybór ! ...aha odpaliłem http://www.slubowisko.pl – zapraszam!
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2008, 14:58
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Auto: Ford Mondeo była Mazda6 2.0

Postprzez zorro77 » 4 lut 2009, 10:31

No i po problemie :)

Jakiś czas temu zrobiłem operacje wymiany poduszki w kierownicy i wstawienie oporników.

Co do błędów AirBaga po uderzenu w Mazda 6 (tu 2003) przed Liftem to co ustaliłem:

1/ Wystarczy poduszki wstawić (nawet z opornikami 2,2 Ohma np. w pasach)
2/ Wykasować błędy UDERZENIA komputerem (te wykasowałem przed wymianą poduszki)
3/ Wymienić ewentualnie uszkodzone MECHANICZNIE czujniki (za grillem i w samochodzie) .... [UWAGA – te czujniki i centralka jak nie są zniszczone to są sprawne do 6 uderzeń!!! (info z ASO) – nie dajcie się naciągać na dodatkowe koszty -NIC WIECEJ NIE TRZEBA WYMIENIAĆ żadnych centralek, kasowania ROMu etc...bzdura!
4/ Co do strzału w Pasach – nie musi być – są sytuacje kiedy to jest nawet nie pożądane – a pasy wżynają się w ciało.... po prostu lekko mocniej możemy dostać poduszką...

= jeżeli wszystko dobrze zrobione – KOMPUTER SPRAWDZI SYSTEM i zniknie sygnalizacja Airbagu...

Koszt? zamiast 2000 w ASO – jedna poduszka kierowcy za 650 [allegro]+ komputerowe kasowanie błędów za 50 i max 2h pracy + 2 oporniki no i z lutownicą parę minut....

U MNIE ZNIKNĘŁO i już nie świeci mi ciągle kontrolka!
----
*******Sprzedam szybko i tanio:******
1. Manetka świateł i kierunkowskazu (bez przednich halogenów) Mazda 6
2. Zawór EGR (mechaniczny bez elektroniki) Mazda6

>>>choruję na Mazdę6 w nowej budzie :D To był dobry wybór ! ...aha odpaliłem http://www.slubowisko.pl – zapraszam!
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2008, 14:58
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Auto: Ford Mondeo była Mazda6 2.0

Postprzez Enduro » 4 lut 2009, 18:23

zorro77 napisał(a):....
3/ Wymienić ewentualnie uszkodzone MECHANICZNIE czujniki
(za grillem i w samochodzie) .

w aucie nie ulegają zniszczeniu...
tam jest tylko centralny moduł, bezp. pod radiem,
no i boczne czujniki zderzeniowe....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6