Czujnik zmierzchu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pawko_6 » 8 lut 2010, 13:40

Myjk napisał(a):Masz skandynawską wersję – tam montowali pod AUTO zapalanie się świateł zawsze – niezależnie od tego czy jest jasno czy ciemno. Tam też muszą jeździć cały czas na światłach mijania, jak u nas. Ja bym Ci jedynie proponował dołożyć do tego jakieś opóźnienie zapalania się świateł mijania (np. 15 sek po zapłonie) i miałbyś idealne rozwiązanie na polskie warunki.

Raczej nie, w wersji "skandynawskiej" światła włączają się już po kluczyku w pozycji Off i nie gasną w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Montowany jest mazdowski moduł C830-V7-460-A.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Feeko » 8 lut 2010, 13:50

Cały problem rozbija się o przyciemnianie wyświetlacza i podświetlanie konsoli.

Może przedstawię swój plan.

W poprzedniej M6 (przed liftem) zrobiłem sobie tak, że po zwolnieniu hamulca ręcznego zapalały się same światła mijania (co prawda wg. przepisów było to trochę naciągane, ale przez kilka lat nikt mnie się za to nie czepiał – teraz, po nowelizacji nie trzeba aby świeciły się światła pozycyjne, wystarczą mijania lub do jazdy dziennej).
Efekt miałem taki, że mijania miałem zawsze a pozycyjne włączałem jak było potrzeba (zmrok, tunel, itp.).

W nowej mam ten magiczny czujnik, który powinien mi sam włączać pozycyjne i przyciemniać deskę jak zajdzie potrzeba, a mijania i tak bym sobie zrobił po swojemu.

Dla tego chciałbym aby działał jako czujnik zmierzchu a nie automatyczny włącznik świateł.

Jest trochę zimno i nie mam teraz chęci (i warunków) aby na śniegu i mrozie dłubać w elektryce, ale skoro w jednych jest tak a w innych inaczej to coś powinno dać się zrobić.

Oczywiście było by prościej jakby ktoś podpowiedział gdzie szukać...
Feeko
 

Postprzez Feeko » 8 lut 2010, 13:52

Raczej nie, w wersji "skandynawskiej" światła włączają się już po kluczyku w pozycji Off i nie gasną w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Montowany jest mazdowski moduł C830-V7-460-A.


Chyba niema szans aby xenony nie zgasły przy odpalaniu, jednak rozrusznik powoduje poważny spadek napięcia w instalacji.
Feeko
 

Postprzez Myjk » 8 lut 2010, 13:59

Feeko napisał(a):
Raczej nie, w wersji "skandynawskiej" światła włączają się już po kluczyku w pozycji Off i nie gasną w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Montowany jest mazdowski moduł C830-V7-460-A.

Chyba niema szans aby xenony nie zgasły przy odpalaniu, jednak rozrusznik powoduje poważny spadek napięcia w instalacji.

Dokładnie o to mi chodziło. Stąd sugerowałem zamontowanie opóźniacza. Natomiast nie wiem co Ci przeszkadzają pozycyjne oraz co ew. dadzą Ci w nocy podczas gdy masz zapalone światła mijania.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Feeko » 8 lut 2010, 14:18

Jeżeli wszystko by działało tak jak chcę + urządzenie włączające światła mijania po odpaleniu, to podczas normalnej jazdy w dzień w trybie auto, nie święciły by się światła pozycyjne (nie przyciemniała by się konsola), natomiast wieczorem lub w tunelu automatycznie włączyły by się pozycyjne, przyciemniła deska i było by cacy :)

A teraz nie mam wyboru, w trybie auto włączają mi się pozycyjne + mijania oraz przyciemnia się wyświetlacz i podświetla konsola (co w słoneczny dzień powoduje, że nie widać przebiegu i wyświetlacza radia – nie mam zamiaru rozjaśniać go regulatorem, ale i tak dotyczy to tylko wyświetlacza radia).

Czyli xenony miałby by tylko jeden strzał i nie musiał bym niczego dotykać przez większą część roku.

Mam nadzieję, że jasno przedstawiłem dlaczego nie pasuje mi zapalanie się kompletu świateł zaraz po przekręceniu kluczyka (przy ustawieniu w tryb auto)
Feeko
 

Postprzez Pawko_6 » 8 lut 2010, 14:19

Feeko napisał(a):
Raczej nie, w wersji "skandynawskiej" światła włączają się już po kluczyku w pozycji Off i nie gasną w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Montowany jest mazdowski moduł C830-V7-460-A.


Chyba niema szans aby xenony nie zgasły przy odpalaniu, jednak rozrusznik powoduje poważny spadek napięcia w instalacji.

Delikatnie przygasają, ale nie gasną, to jest kwestia kondycji akumulatora.
Wystarczy podłączyć automatyczny włącznik świateł z identyfikacją napięcia powyżej 13,8V. Do podłączenia można wykorzystać przewody wychodzące z przełącznika świateł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Feeko » 8 lut 2010, 14:30

Wystarczy podłączyć automatyczny włącznik świateł z identyfikacją napięcia powyżej 13,8V. Do podłączenia można wykorzystać przewody wychodzące z przełącznika świateł.


Drogi kolego,
Umiem podłączyć a nawet zrobić taki włącznik, ale auto jest wyposażone w automat, który nie działa tak jak teoria zakłada.

Chyba nic nie wydumamy do momentu aż dorwę kawałek garażu, albo zrobi się cieplej i zobaczę co ja tam mam...
Feeko
 

Postprzez Pawko_6 » 8 lut 2010, 14:40

Feeko napisał(a):
Wystarczy podłączyć automatyczny włącznik świateł z identyfikacją napięcia powyżej 13,8V. Do podłączenia można wykorzystać przewody wychodzące z przełącznika świateł.


Drogi kolego,
Umiem podłączyć a nawet zrobić taki włącznik, ale auto jest wyposażone w automat, który nie działa tak jak teoria zakłada.

Chyba nic nie wydumamy do momentu aż dorwę kawałek garażu, albo zrobi się cieplej i zobaczę co ja tam mam...

Czy ja napisałem, że nie umiesz ?? Chciałem pomóc, sam nad tym problemem pracuję.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Feeko » 8 lut 2010, 14:44

Widzisz, jak byś był z Warszawy to może byśmy coś razem wskórali...
Feeko
 

Postprzez Pawko_6 » 8 lut 2010, 15:23

Feeko napisał(a):Widzisz, jak byś był z Warszawy to może byśmy coś razem wskórali...

Ja mam już wszystko rozpracowane, czekam tylko na łagodniejszy klimat.
Gdybyś był z Białegostoku mógłbyś skorzystać :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Feeko » 8 lut 2010, 15:28

Jak by było cieplej to miał bym pretekst pod postacią wyjazdu na rybki, a tak trzeba będzie samemu, ale... nie takie rzeczy się rozpracowywało.
Feeko
 

Postprzez reclaw12 » 3 lut 2014, 19:57

Witam u mnie w madzi jest tak ze gasnie tylko podswietlenie deski a swiatla sie ciagle pala da sie to jakos przestawic bo ja mieszkam w belgi i tu nie ma obowiazku jazdy na swiatlach.
reclaw12
 

Postprzez dobrzyn22 » 3 lut 2014, 21:51

witam.
poszukaj informacji o module skandynawskim (świateł skandynawskich)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez xRafalx » 4 mar 2016, 00:46

Witajcie, chodzi mi po głowie dołożenie modułu zmierzchu i deszczu do siebie. Tylko interesuje mnie dołożenie oryginalnego systemu. Ktoś w tej sprawie się rozglądał? Robił to już? Dokładał?
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6