siłowniki klapy bagażnika M6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez brio11 » 12 cze 2012, 13:15

Witam,

Moje siłowniki powoli przestają działać, głowa już się o tym przekonała <glupek2>
Posiadam Mazda 6 HB ze spoilerem, czy zamiennik od Audi 80 będzie pasował:
http://allegro.pl/audi-80-b3-86-91-tele ... 04623.html

Boje się, że oryginalny Mazdy o sile 510N będzie trochę za słaby, ten z aukcji ma 580N, z tym, że tu skok wynosi 95mm, mazda podaje 201mm...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez mscorp » 15 cze 2012, 18:24

W sedanie bez spojlera (chyba) oryginalne to: STABILUS LIFT-O-MAT
GJ6A-56-930A 450N, długość tłoka razem z mocowaniem 17,5cm, a całkowita długość rozciągniętego teleskopu to 31cm.

Moje siłowniki już odmówiły pracy jakiś rok temu i noszę się z zamiarem poszukania jakiegoś zamiennika i tak:
dla Mazdy –> Febi Bilstein wg ICars FE29401 495N wysuw 89mm, długość 287mm kosztuje 80zł/szt
od Audi 80 –> Krosno KR23401 580N wysuw 90mm, długość 280mm kosztuje 50zl/szt
od Alfy czy Volvo nie mają na stanie w całej polsce.

Na szrocie jeśli sie znajdzie to 20zł/szt, ale co się dostanie to już loteria, więc osobiście polecam nowy zamiennik.
mscorp
 

Postprzez brio11 » 22 cze 2012, 18:15

A czy do wersji HB są jakieś zamienniki z większą siłą? Te od Audi 80 odpadają bo mają za mały suw. Szukam czegoś z siłą większą niż 510m
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez Elmerwawa » 27 cze 2012, 16:47

Panowie znalazłem sprężyny gazowe od Omegi A kombi, o bardzo podobnych parametrach(wymiarach) jednak o większej sile wyrzutu 520-530N (M6 kombi 490N) czy mógł by ktoś potwierdzić czy podejdą do M6 kombi ?
Na różnych aukcjach różnica w długości do 4mm Oplowskie krótsze od OEM w M6

Teleskopy M6
http://allegro.pl/mazda-6-kombi-silowni ... 799980.htm
Dane Krosno:
NR ORYGINAŁU: G21B62620A, G21B63620A
DŁUGOŚĆ: A = 515 mm
SKOK: B = 190 mm
SIŁA WYRZUTU: 490N
ŚREDNICA FI 1: 8 mm
ŚREDNICA FI 2: 19 mm l

Teleskopy Omega A
http://allegro.pl/silownik-klapy-bagazn ... 04182.html
Dane Kager:
Średnica tłoczka [mm] – 8
Średnica obudowy [mm] – 19
Długość całkowita [mm] – 511
Suw [mm] – 199
Siła wyrzutu [N] – 520

Teleskopy Omega B
Nr. oryginałów: 132675 ; 90379081
Nr. zamienników innych producentów: FE25132 ; TOPRAN 205 422
http://allegro.pl/silownik-teleskop-bag ... 26491.html
Długość [mm]: 506
Siła wyrzutu [N]: 620
Suw [mm]: 186
średnica obudowy amortyzatora [mm]: 8
średnica cylindra [mm]: 19
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez dobrzyn22 » 27 cze 2012, 21:48

pewnie, że podejdą- jedynie klapa będzie minimalnie niżej się otwierała(praktycznie niezauważalnie)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Elmerwawa » 27 cze 2012, 22:11

Tylko od Omegi B te 620N to trochę przegięcie..?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez dobrzyn22 » 27 cze 2012, 23:57

zdecydowanie przegięcię <ok> te od Omegi A to optymalny wybór <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brio11 » 28 cze 2012, 13:38

A możecie podrzucić jakiś zamiennik do Mazdy 6 GG hatchback?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez Elmerwawa » 28 cze 2012, 14:18

Rozumiem że chcesz coś mocniejszego niż standardowe 510N wyrzutu ?
Dane Krosno:
Mazda 6 hatchback:
długość całk. 580 mm
skok 201 mm
siła 510 N
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez kubsztyk » 28 cze 2012, 19:56

Czy też tak macie, że w lato przy zamykaniu klapy wymaga ona dopchnięcia, żeby zamek dobrze złapał? Za to w zimę klapa wręcz trzaska podczas swobodnego odpadania.
Czy jest to związane z zastosowaniem niewłaściwych siłowników? Może ma na to wpływ rodzaj siłowników – gazowe / olejowe? W końcu gaz ma chyba zdecydowanie większy współczynnik rozszerzalności cieplnej niż ciecz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez brio11 » 29 cze 2012, 11:10

Elmerwawa napisał(a):Rozumiem że chcesz coś mocniejszego niż standardowe 510N wyrzutu ?

Tak... chciałbym coś odrobinę mocniejszego, tylko nie mogę znaleźć pasujących zamienników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez chinol » 1 lip 2012, 19:28

Elo. Podłączam się do kolegi. Też szukam czegoś mocniejszego pasującego do M6 HB. Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 126
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic

Postprzez ZYGZ » 2 lip 2012, 06:50

Ja mam HB i dopasowałem siłowniki (mocniejsze) od audi ale nie podam wam teraz żadnych parametrów bo jestem uziemiony w Indiach.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lis 2009, 19:48
Posty: 22
Skąd: Brzesko/Jadowniki
Auto: MAZDA 6 kombi

Postprzez hacker » 2 lip 2012, 17:48

Witam.

kubsztyk napisał(a):że w lato przy zamykaniu klapy wymaga ona dopchnięcia, żeby zamek dobrze złapał? Za to w zimę klapa wręcz trzaska podczas swobodnego odpadania.


Ja nie zauważyłem czy różnica jest w ziemie czy latem ale mam problem taki sam. z tym że auto kupiłem w październiku i klapa ślicznie się zamykała w mojej M6 kombi. teraz często jak nią machnę w dół to się zamek nie zatrzaskuje i wymaga klapa "dopchnięcia". Dodam że klapa była demontowana prawdopodobnie u lakiernika przy małej wyprawce (nie mam 100% pewności czy musieli ją demontować).

I moje pytanie: czy źle zamykająca się klapa to wynik złego ponownego montażu czy może być tak że siłowniki nierównomiernie się zużyły i "krzywo" klapa się domyka powodując złe pasowanie do uchwytu zamka? dodam że klapa w "górze" po otworzeniu trzyma bezproblemowo
awatar pozlotowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2011, 21:57
Posty: 380 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GGY1 1,8l
MZR 120KM '07

Postprzez dobrzyn22 » 30 lis 2012, 18:12

Koledzy dzisiaj przy zamykaniu klapy(kombi) złamało mi się mocowanie siłownika. Okrągła część, czyli kulka, została wewnątrz(przy siłowniku), natomiast sam gwint dało się wykręcić z karoserii.

I teraz pytanie-jak jest mocowany sam siłownik do karoserii(do kulki)?? Pytam, ponieważ nie rozgryzłem tematu(na szybko). Swego czasu kupowałem siłowniki do maski i one były nakładane na kulki, a potem zabezpieczane drucikiem...tutaj natomiast żadnego drucika nie ma. Próbowałem też na siłę wyciągnąć 2 stronę siłownika z kulki, lecz bez powodzenia.
Z tego co sie orientuję, to siłowniki są fabryczne.

Czy przy takim uszkodzeniu wystarczy, że zdobędę skądś samą kulkę wkręcaną w karoserię?? Czy też raczej cały siłownik potrzebuję nowy ??

PS. mam nadzieję, że w miarę jasno się wyraziłem...w razie wątpliwości mogę zrobić zdjęcia ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mscorp » 5 gru 2012, 08:03

A patrzyłeś na to?
Obrazek
Jeśli dobrze Cię zrozumiałem, to chodzi o wyczepienie siłownika (62-610A) z bolca (62-625)?
Siłownik powinien mieć na tej główce taką metalową obejmę szerokości ok 0,5-1cm – jak ją zdejmiesz, to wyciągniesz teleskop z bolca.
mscorp
 

Postprzez dobrzyn22 » 5 gru 2012, 09:58

mscorp napisał(a):Siłownik powinien mieć na tej główce taką metalową obejmę szerokości ok 0,5-1cm – jak ją zdejmiesz, to wyciągniesz teleskop z bolca.

sprawdzę <spoko> choć na pierwszy rzut oka to ja tam nie widziałem żadnej obejmy :P

PS. dobrze mnie zrozumiałeś <spoko> <ok>

PS.2. mimo wszystko, pewnie będę musiał szukać całego nowego siłownika, bo w tej główce siłownika została ułamana sama kulka od bolca...

Przy okazji mała przestroga/porada dla innych – proponuję psiknąć w te miejsca jakimś smarowidłem – u mnie na 99% kulka dostała rdzy i się przestała odpowiednio ruszać, przez co się złamała – z drugiej strony też widziałem trochę rudej...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mscorp » 5 gru 2012, 10:09

Obrazek
ta spinka/blaszka jest widoczna na drugim silowniku
link
mscorp
 

Postprzez dobrzyn22 » 5 gru 2012, 13:15

sprawdziłem – u mnie jest inaczej, tzn. żadny z powyższych nie jest podobny :P
U mnie wygląda to tak jakby bolec z kulką na końcu był fabrycznie zmontowany z siłownikiem :| tak samo jest na drugim końcu – nie ma możliwości rozebrania tego ustrojstwa.

PS. później wstawię zdjęcia
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 30 gru 2012, 12:22

te na zdjęciach są identyczne jak w przedlifcie, natomiast w polifcie wygląda to tak:
Załączniki
A000.jpg
A001.jpg
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6