zamarzająca przednia szyba
mnie mało dziś krew nie zalała jak chciałem spryskać i odmrozić reflektory i pstryk poszło w pi**u cały płyn na ziemi wypadł wężyk od sprysku xenona
i musze znowu zderzak ściągać brrrrrrrrr......
Tu się nie zgodzę. Widziałem kiedyś testy płynów zimowych od takich za 8pln do takich za 50. Wszystkie trzymały parametry jakie były podane na opakowaniu – ja zawsze biorę najtańszy ale by miał te -22 a nie 12 czy 15 i też jest zawsze ok. Jedyne co te tanie różni od markowych to to, że bardziej walą denaturatem, ale jak się dobrze trafi to można wylosować taki coś pomiędzy czekoladką a denaturatem (cytuję za świadkami
)
Ja płyn Sonax letni lub zimowy zawsze kupuje w selgrosie, jak jest na niego promocja (bardzo często jest w ofercie). Teraz bańka 5 litrów zimowego xtreme kosztowała 20zł brutto. Polecam i radzę sprawdzać najnowszą ofertę.
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
Lorento napisał(a):Płyn sonax zimowy za 30 PLN-ów za 4l nikagda nie zamarzł mnie w wozidle, ani nie przytkał sprysków. Tutaj skąpstwo nie popłaca
najtańsze to syf jakich wiele nie kupuje takich, miałem nauczkę jak taniocha potrafi dosłownie wyżreć clar na masce zostały takie białe smugi nie do usunięcia nawet po polerce

Nie chce byc tutaj obrońcą tanich płynów, ale nie chce mi sie wierzyc. Masz pewnosc, ze byla to wina plynu ? A moze automatyczna myjnia ?
Ja zawsze kupuję w hipermarketach a one raczej nie mogą sobie pozwolić na to by tysiącom ludzi maski wyżarło
Odpukać nigdy mi nie zatkało ani spryskiwaczy, ani nie załatwiło lakieru czy wycieraczek.
kristoferson1 napisał(a):Nie chce byc tutaj obrońcą tanich płynów, ale nie chce mi sie wierzyc. Masz pewnosc, ze byla to wina plynu ? A moze automatyczna myjnia ?
niemówie że każda taniocha ale darmocha


Piękną jesień mamy tego lata, zima idzie wielkimi krokami i jak sobie przypomnę zamarzające wycieraczki, to mnie trzęsie. Dlatego już zaczynam myśleć o rozwiązaniu problemu. Znalazłem coś takiego: http://www.conrad.pl/?websale7=conrad&pi=532886 Niestety sprzedawca nie potrafi powiedzieć czy jest to wodoszczelne (gdyby chcieć to zamontować po zewnętrznej stronie ściany grodziowej), ani też jaką to temperaturę daje (gdyby chcieć to instalować od wewnętrznej strony) i czym to ewentualnie sterować. Jedyne co wiadomo, to że daje 35W na 12V -- czyli chyba odpowiednio aby się wpiąć pod przekaźnik ogrzewania tylnej szyby i lusterek. Ktoś może podpowiedzieć jaką to temperaturę może dawać i jakiego regulatora do tego użyć?
Pozdor Myjk
Michał, myślę że żaden "regulator" w grę nie wchodzi. Po prostu – ON – OFF podpięte najlepiej właśnie pod włącznik ogrzewania szyby.
Niezbyt sobie wyobrażam jak taką "płachtę" zamontować od środka (prędzej na zewnątrz). Powinno być wodoszczelne, inaczej psu na budę by się zdało.
Niezbyt sobie wyobrażam jak taką "płachtę" zamontować od środka (prędzej na zewnątrz). Powinno być wodoszczelne, inaczej psu na budę by się zdało.
Grzyby napisał(a):Michał, myślę że żaden "regulator" w grę nie wchodzi.
Nie wykluczam zewnętrznego termostatu.
Grzyby napisał(a):Po prostu – ON – OFF podpięte najlepiej właśnie pod włącznik ogrzewania szyby.
Kwestia podstawowa -- jaką to temperaturę daje. Choć z 35W zagotować się nie powinno.
Grzyby napisał(a):Niezbyt sobie wyobrażam jak taką "płachtę" zamontować od środka
Trzeba by niestety demontować deskę, chyba, że da się jakoś wyciągnąć kratkę nawiewu na szybę?
Miejsce by się pewnie znalazło:

Grzyby napisał(a):(prędzej na zewnątrz). Powinno być wodoszczelne, inaczej psu na budę by się zdało.
No właśnie, dlatego wolałbym to mieć od środka pod polem wycieraczek, ale przeraża mnie konieczność demontażu deski -- jeden dzień to pewnie za mało. Sama folia to jest wodoszczelna, pytanie jak długo i czy konektory są szczelne. Gdyby te warunki były spełnione, zamontowanie folii na ścianie grodzi silnika od zewnątrz tuż pod kratką, byłoby idealnym rozwiązaniem.
Pozdor Myjk
Nie lepiej zamontować sterownik webasto jak się nie ma? Można ustawić trzy czasy włączenia w ciągu 24h.
Ja zawsze ustawiam 10-15min grzania przed wyruszeniem do pracy i wycieraczki pięknie odmarzają od szyby.
Ja zawsze ustawiam 10-15min grzania przed wyruszeniem do pracy i wycieraczki pięknie odmarzają od szyby.
Ja osobiście mam webasto na pilota
i garaż. Problem dotyczy okresu podczas jazdy. Zwłaszcza przy obfitych opadach śniegu i dużym mrozie powstaje problem. Wycieraczki nie tyle przymarzają do szyby, co oblepiają się lodem i stają się bezużyteczne.
Pozdor Myjk
Niedawno doszła paczka z dwoma matami. Właśnie podłączyłem do prądu i patrzyłem jak się wychylają. Przy powierzchni temperatura dochodzi do 80 stopni, ale już 1 cm nad jest 20 stopni niższa. Przyłożenie palca, czy dłoni, skutkuje natychmiastowym ochłodzeniem powierzchni w miejscu styku. Także nic się nie powinno zapalić.
Problem w tym, że jak już Grzyby mi podkablował, nie da się wcisnąć mat od środka bez rozbierania całej deski (liczyłem, że da się zdemontować plastik kratek nawiewu na szybę). Czyli trzeba pod kraty wlotu powietrza na grodzi od silnika. Styki z matą są zatopione klejem, wygląda to solidnie, więc przebicia nie będzie nawet jeśli mata zamoknie. Problem w tym, że IMHO za małą temperaturę to daje żeby tam dokonać montażu.
Dupa zbita, żeby to dobrze zrobić, trzeba wyrywać całą deskę i podklejać w miejscu spoczynku wycieraczek bezpośrednio na szybie. 
Pozdor Myjk
Może głupi pomysł, ale chyba mniej pracochłonny. Nie łatwiej by się dostać tam wycinając szybę i potem ją wkleić? Goście z serwisów robią to migiem. Tylko jak u mnie wymieniali szybę to nie pamiętam już ile miejsca tam zostaje na robienie czegokolwiek i wsadzenie pod szybę.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Właśnie podłączyłem do prądu
rozumiem,że standardowo pod 12V

Nie łatwiej by się dostać tam wycinając szybę i potem ją wkleić?
Łatwiej-z pewnością tak,ale...samo naklejenie nic nie da,problem byłby potem z podłączeniem(chyba,że zostawisz sporo luzu na kablu ,żeby przed samym przyklejeniem podłączyć i liczyć na to,że uda się ten kabel potem schować).
Poza tym-należało by naklejać maty widząc gdzie dokładnie znajdują się wycieraczki w miejscu spoczynku.
I po trzecie-to są jednak dodatkowe koszty-demontaż deski we własnym zakresie,choć może być kłopotliwy-nic nie kosztuje
@MargorZ tą szybą to jest jakaś opcja -- z drugiej strony oryginalnego klejenia wolałbym nie tykać...
@dobrzyn22 Kłopotliwy to mało powiedziane. Wiem ile jest pieprzenia z rozbieraniem samej konsoli radia i składaniem tego do kupy. Generalnie pewnie jest to do zrobienia, ale co spojrzę na ten filmik:
to za każdym razem mnie mocniej trzęsie.
Tu generalnie nie chodzi najbardziej o koszy, ale z drugiej strony 1200 zł za rozebranie deski nie zapłacę (tyle sobie liczą w serwisach).
To akurat najmniejszy problem, wystarczy zaflamastrować miejsce przed wycięciem szyby.
@dobrzyn22 Kłopotliwy to mało powiedziane. Wiem ile jest pieprzenia z rozbieraniem samej konsoli radia i składaniem tego do kupy. Generalnie pewnie jest to do zrobienia, ale co spojrzę na ten filmik:
to za każdym razem mnie mocniej trzęsie.
Tu generalnie nie chodzi najbardziej o koszy, ale z drugiej strony 1200 zł za rozebranie deski nie zapłacę (tyle sobie liczą w serwisach).
dobrzyn22 napisał(a):Poza tym-należało by naklejać maty widząc gdzie dokładnie znajdują się wycieraczki w miejscu spoczynku.
To akurat najmniejszy problem, wystarczy zaflamastrować miejsce przed wycięciem szyby.
Pozdor Myjk
Wiem ile jest pieprzenia z rozbieraniem samej konsoli radia i składaniem tego do kupy.
Szczerze??-opanowałem tą operację do jakiś 10 minut
z drugiej strony oryginalnego klejenia wolałbym nie tykać...
popieram

Generalnie pewnie jest to do zrobienia
W kilka godz,na spokojnie(samemu,chociaż do samego wyciągnięcia konsoli przyda się 2 osoba)-ale zauważ ile potem Ci to będzie służyło
Na tym filmiku trochę się "motają",ale faktycznie demontaż całej konsoli nie będzie należał do rzeczy"łatwych lekkich i przyjemnych
Ja wykorzystam demontaż od razu do wygłuszenia matami ściany grodziowej,więc zajmie mi to na pewno cały dzionek
Poza tym sama mata mogłaby być połowę węższa(o ile miałaby podobną sprawność),ale przewaliłem pół internetu


A swoją drogą-na tym filmiku pokazany jest demontaż w celu wymiany jednego głupiego czujniczka


Aha,nie odpowiedziałeś na pyt
Właśnie podłączyłem do prądu...-rozumiem,że standardowo pod 12Vakurat przy tej macie nie ma takiej informacji w linku,który podałeś
dobrzyn22 napisał(a):Szczerze??-opanowałem tą operację do jakiś 10 minut
Ja do 9,2 min,
dobrzyn22 napisał(a):Na tym filmiku trochę się "motają"
To prawda, zwłaszcza ta panienka. Ale ja też pewnie będę się motać. Nie wiem jak ogarnąć co gdzie ma być potem. Zapisywać to czy jak?
dobrzyn22 napisał(a):Ja wykorzystam demontaż od razu do wygłuszenia matami ściany grodziowej,więc zajmie mi to na pewno cały dzionek
Jakby się wyrobić w weekend to by było fajnie. Hm, te maty wygłuszające brzmią zachęcająco.
Szkoda, że jesteś z Gdyni.
dobrzyn22 napisał(a):Aha,nie odpowiedziałeś na pyt
Właśnie podłączyłem do prądu...-rozumiem,że standardowo pod 12Vakurat przy tej macie nie ma takiej informacji w linku,który podałeś
Hm... było od początku? Musiałem przegapić albo dopisałeś. Tak, te moje są pod 12V 36W czyli 3A ciągnie jedna. W sklepie do którego linka zapodałem są także inne rozmiary i inne wartości mocy. Ale czasem także inne wartości napięcia.
Pozdor Myjk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6