Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 19 maja 2011, 16:49

jedz do zakladu klimatyzacji... moze to byc sprezarka i/lub za niskie cisnienie czynnika...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Arek_78 » 20 maja 2011, 12:08

Mojej klimie też coś dolega, jak jest upał to potrafi się czasem wyłączyć. Bezpieczniki posprawdzane, przekaźniki również. A nawiew w granicy 12 stopni to lekka przesada na tak nowe auto. Powinno być w granicy 6-7 stopni.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez MPawełM » 21 maja 2011, 20:14

Witam wszystkich serdecznie> jest to pierwszy post na forum i od razu potrzebna pomoc. Jestem posiadaczem Mazdy 6 kombi 1.8 benzyna z 2003 r. Po kupnie samochodu okazało się, że brakuje na kole napędowym sprężarki klimatyzacji elementu blokującego koło napędowe. Mam nadzieję, że dobrze to wytłumaczyłem. Braku tego elementu nie dało się wyłapać podczas kupna. Tak sobie myślę albo ktoś go wykręcił bo gdzieś go brakowało, albo jest uszkodzona sprężarka i sprzedający wykręcił specjalnie. Mam pytanie do forumowiczów może ktoś posiada uszkodzoną sprężarkę / odkupię ten element / Lub czy ktoś może posiada taką sprężarkę i jest wstanie zrobić zdjęcia sprężarki z założonym elementem i bez niego, atwiej będzi wtedy szukać jakiegoś zamiennika. Pozdrawiam Paweł
MPawełM
 

Postprzez sonsieno » 8 cze 2011, 23:41

Ja niedawno byłem na nabijaniu i sprawdzaniu szczelności ponieważ od jakiegoś czasu wydaje mi sie ze klima słabo chłodzi. Kiedyś mogłem zmarznąć jak ustawiłem na 15 a teraz ciężko schłodzić przy upałach wnętrze. Mechanik wyszukał nieszczelny wentyl serwisowy i go wymienił gdyż jak stwierdził przez niego mógł uciekać czynnik. Klima nabita, sprawdzona szczelność, sprężarka sprawna i dalej kicha... zaledwie chłodne powietrze dmucha, wkurza mnie to i nie wiem co dalej działać...
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez sonsieno » 9 cze 2011, 13:04

Właśnie sprawdzałem czy przekładnie odpowiedzialne za zamykanie i otwieranie ciepłego bądź zimnego powietrza działają. Zdjąłem schowek przed pasażerem, lukam i widzę że przy włączonej klimie kiedy kręcę gałką temperatury to pomiędzy 15 a 21 stopniami nie ma żadnego ruchu, dopiero powyżej 21 stopni w górę przekładnie się uruchamiają i "coś się rusza i przestawia" Czy to normalne??
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Arek_78 » 9 cze 2011, 13:17

Nie martw się – mam tak samo. Na zlocie okazało się że reszta też tak ma. Ale jak przesiadam się do Forda to mnie krew zalewa – ma tak wydajną klime, że M6 mogłaby tylko pomarzyć. Pozostaje posprawdzać przekaźniki i kable czy się gdzieś nie utleniają. Jaką masz klime? Automat czy manual?
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Myjk » 9 cze 2011, 13:26

Dziwne, u mnie klima chłodzi jak szalona. Aż mi nogi (normalnie, w butach) i łapy kostnieją... dlatego rzadko kiedy ustawiam poniżej 22 stopni na "klimatroniku". Zawsze w lato jeżdżę w trybie A/C ECO.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez sonsieno » 9 cze 2011, 14:36

Nie martw się – mam tak samo. Na zlocie okazało się że reszta też tak ma. Ale jak przesiadam się do Forda to mnie krew zalewa – ma tak wydajną klime, że M6 mogłaby tylko pomarzyć. Pozostaje posprawdzać przekaźniki i kable czy się gdzieś nie utleniają. Jaką masz klime? Automat czy manual?


Mam klimatronic i kiedy kupowałem auto klima chłodziła tak że marzłem po palcach. Musi być jakiś sposób żeby zdiagnozować dlaczego teraz chłodzi tak kiepsko
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Myjk » 9 cze 2011, 14:45

Przyczyn może być sporo. Za dużo czynnika, za mało czynnika, brudny "kaloryfer" (gdy np. nie miałeś założonego filtra kabinowego, albo założyłeś jakąś tanią, gównianą podróbę), zacięty "mieszalnik", uszkodzone pokrętło regulacji itd. Z pewnością taki stan nie jest normalny, bo jak wspomniałem, u mnie klima mrozi jak szalona. Ale dla przykładu ja filtr kabinowy wymieniam co 2-3 mies. i kupuję tylko oryginalny, węglowy. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Arek_78 » 9 cze 2011, 14:54

Ja też wstawiam ori – zmieniam co pół roku – w sumie i tak wyrzucam czysty. Czynnika mam tyle ile powinno być – 0,5kg bo dopiero wymieniałem. A chłodzi i tak do pupy :) Mam nadzieje, że nie mieszalnik bo całej dechy nie mam zamiaru ściągać – mimo, że nie ma za wiele roboty. A mieszalnik też swoje kosztuje.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Myjk » 9 cze 2011, 15:02

Arek_78 napisał(a):w sumie i tak wyrzucam czysty

Ja wyrzucam brudny nawet po 2-3 mies. po pół roku już jest tak usyfiony, że zaczyna śmierdzieć starym kapciem w kabinie. Może gdzieś Ci ciągnie bokiem i w związku z tym pobrudziło Ci zamiast filtra parownik? To by miało sens. Jak wygląda u Ciebie parownik, nie jest brudny?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Arek_78 » 9 cze 2011, 15:05

Nie, w środku o tyle ile się da sprawdzić to wszystko czyściutkie jak nówka. Nie ma wcale kurzu. Muszę jeszcze odpływy sprawdzić bo coś mi mało kapie spod auta. Pare kropelek w upał – no ale kapie tak samo jak i chłodzi :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Myjk » 9 cze 2011, 15:13

No to ewidentnie coś z parownikiem, bo u mnie się leje spod auta jak z cebra. Wczoraj było piekielnie duszno i wilgotno, to przy wjeździe na podwórko i do garażu (2-3 min. postoju -- jeszcze mnie dziecko napastowało po drodze) auto zlało całkiem pokaźną kałużę.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Arek_78 » 9 cze 2011, 16:38

Kurde, że ten parownik jest akurat w takim miejscu <płacze>
Poczytam serwisówkę i spróbuję się do niego dostać w któryś weekend to obadam co i jak.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez sonsieno » 9 cze 2011, 16:40

A jak się dobrać do parownika i co to jest "mieszalnik"??
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Arek_78 » 9 cze 2011, 17:21

Kolego nie wiesz o co pytasz :) uwież mi, że są to ostatnie rzeczy jakie chciałbys w aucie robić.
Dużo prościej jest wyjąć silnik V6 niż rozbierać cały kokpit.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez sonsieno » 9 cze 2011, 17:37

Kolego nie wiesz o co pytasz :) uwież mi, że są to ostatnie rzeczy jakie chciałbys w aucie robić.
Dużo prościej jest wyjąć silnik V6 niż rozbierać cały kokpit.


w takim razie jak sprawdzić czy parownik od klimy nie jest zasyfiony i jak go ewentualnie wyczyścić??
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Arek_78 » 9 cze 2011, 18:54

W tym problem – bez rozebrania ciężko :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Myjk » 9 cze 2011, 19:03

sonsieno napisał(a):w takim razie jak sprawdzić czy parownik od klimy nie jest zasyfiony i jak go ewentualnie wyczyścić??

Właśnie Ci Arek napisał, że to nie takie proste. Dlaczego? Zobaczysz poniżej. Na forum znalazłem fajną fotorelację instalacji klimy w M323 –> viewtopic.php?t=48270 i tu jest sfotografowany parownik w obudowie (to te aluminiowe żeberka), w 323 dostępny bardzo łatwo:

Obrazek

a tak wygląda usyfiony i zagrzybiały <zygi> parownik:

Obrazek
Źródło –> http://autoserwis-zychlin.abajt.pl/klim ... yzacja.htm

Tu żadna chemia nie pomoże, trzeba to bagno wymyć mechanicznie.

Jak chcesz zobaczyć jak się dobrać do parownika, to masz poniżej film. Czas 1:38 na środku i potem dalej w zbliżeniu od 3:05 widać parownik –> http://www.youtube.com/watch?v=S-eK5fH9f3s Powodzenia. <nie powiem>

W ogóle Arek, to może dopadło Was właśnie to co w linku z youtube, czyli uszkodzenie tego sensora A/C? :| Tam mówią właśnie, że przez uszkodzenie tego sensora klima nie chodzi poprawnie. Choć "u nas" jeszcze nikt się na to nie skarżył AFAIR. Może warto sprawdzić wtyczkę tego sensora na początek? Ew. w ScanXL widziałem zdaje się opcje testujące parametry klimy, może tam pogrzebać najpierw?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Arek_78 » 9 cze 2011, 19:11

ScanXL niby ma opcje diagnostyki klimy ale nie do końca wszystko diagnozuje. Nawet ten popularny moduł Mazdy za który chcą 90$ jest do bani :)
Ale już niedługo bede miał IDSa to sobie posprawdzam wszystko :)
Jak bedę miał wolne w weekend to spróbuję się pobawić przy klimie – wpierw jednak muszę jeszcze dokupić termometr z sondą do sprawdzania temperatury.
Myjk jak możesz to zmierz u siebie jaką masz temp z wylotu środkowego w aucie jak dasz na min temp i max wentylator.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron