korozja nadkoli

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pear86 » 4 gru 2012, 11:37

mawa napisał(a):
pear86 napisał(a):Ja za zrobienie nadkoli zaplacilem 800 zl za strone. 150 zl kosztowala reperaturka, 250 wspawanie i 400 zl malowanie.

A jak dawano temu to robiłeś? I jak to wygląda teraz?


Niecale 2 miesiace temu takze za krotki okres zeby oceniac trwalosc tej roboty ;)

Gnat80 napisał(a):Nie wyobrażam sobie żeby dopuścić do takiej rdzy żeby reperaturki wstawiać ;)
Na bezsenność bym chyba zapadł :]


Spokojnie nie bylo tak zle ale wolalem zrobic to porzadnie zeby miec spokoj <faja>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2011, 15:03
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 CR 2.0 MZR 145 KM 2007
Mazda6 GG 2,0 MZR-CD 121km 2004

Postprzez Mandey » 4 gru 2012, 13:04

Nie zapadłbyś... Ja miałem ślady jedynie na przednim błotniku. Bąble zaczęły się robić. Dałem do zrobienia przód na pewno i powiedziałem żeby mi sprawdzili tył. Jak wszystko porozbierali i poczyścili z całego syfu to myślałem że się przewrócę. Zero efektu z zewnątrz, żarło wszystko od środka...

pear86 napisał(a):Spokojnie nie bylo tak zle ale wolalem zrobic to porzadnie zeby miec spokoj <faja>

To trochę podobnie do mnie ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez pamka2 » 5 lut 2013, 20:58

Panowie i Panie mam problem z rudą w Premacy. Okazało się, że progi mam do wymiany, bo nie sądzę, żeby udało się uratować, ale nadkola, moim skromnym zdaniem nie są takie straszne. Wymyśliłam, żeby zetrzeć rdzę, zaimpregnować preparatem, zamalować i nałożyć nakładkę na nadkola, żeby nie dostawał się tam syf. Proszę, napiszcie co myślicie o moim pomyśle? <czytaj>
Załączniki
Prawe Tylne Nadkole 1.JPG
Lewe Tylne Nadkole 1.JPG
pamka2
 

PostTen post został usunięty przez wujek116 5 lut 2013, 22:08.

Postprzez ralfvip » 8 lut 2013, 10:47

Witam
Poniżej prosty i skuteczny rumuński sposób na rdzę na nadkolach:
http://www.youtube.com/watch?v=BB_bzn55Xak
Widać chłopak musiał w Polsce podpatrzeć jak to się fachowo robi. Albo gdzieś w Niemczech z polakami pracował.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez PANDA16 » 8 lut 2013, 14:25

Ja też miałem i mam nadal problem z "rudą" na tylnych nadkolach w mojej M6. Najpierw zawiozłem do lakiernika żeby to usunąć. Gość owszem robotę zrobił i wyglądało to ładnie ale jak sam stwierdził to może się okazać że za jakiś czas problem powróci ponieważ rdza siedzi od wewnętrznej strony blachy na jakichś zagięciach czy czymś takim i nie sposób tego usunąć. Potem usunąłem oryginalne nadkola z nito filcu ni to gumy które niestety chłonęły wodę i ją trzymały (oryginalne mazdowskie – podobno wygłuszające) i zamontowałem takie plastikowe wkłady. Niestety patrzę teraz i ruda znowu wychodzi. Moim zdaniem najlepiej jest chyba wstawić kawałek nowej blachy i tyle!
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez Pyton162 » 8 lut 2013, 17:30

jest tylko jedna rada nowe reper turki wspawać, dobrze zabezpieczyć i na 4 lata będzie spokój, pozdro
Pyton162
 

Postprzez przemo2000 » 8 lut 2013, 18:00

Chyba prawda , bo dzisiaj sie też dowiadywałem o swoję nadkola i lakiernik z doświadczenia mówił że tylko reperaturki. Krzyknął mi za robotę 1000 pln plus reperaturki.
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez PANDA16 » 8 lut 2013, 19:22

tysiaka za robotę to trochę za dużo!
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez mmarcis4 » 9 lut 2013, 20:13

Panowie założyłem nowy temat o Madzi 6 po lifcie i oczywiście go zamknięto.Wypowiedzcie się jeśli możecie doradżcie jak jest z M6 po Lifcie czy też tak gnije czy nie jeśli ktoś może niech zdjęcia wstawi bo przymierzam się do kupna z rocznika 06-07 i nie wiem co zrobić czy madzie czy Audi A3.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez bieski » 9 lut 2013, 21:23

Przeczytaj obecny wątek
i ten
viewtopic.php?f=60&t=103706&hilit=korozja
i będziesz wiedział.

Jak auto było dobrze zabezpieczone w Niemczech to nie będzie tak rdzewieć.
Nadkola to chyba w każdej wychodzą. Wystarczy się tym zając i wsio.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 9 lut 2013, 23:09

mmarcis4 napisał(a):Panowie założyłem nowy temat o Madzi 6 po lifcie i oczywiście go zamknięto

nie wiem co w tym takiego oczywistego :> oczywiste dla mnie było, że istnieje(ą) już wątek(ki) bardzo podobne do opisanego problemu i Cię poinstruowałem, że to właśnie w nich należy zaczerpnąć wiedzy, ewentualnie kontynuować poprzez dopisanie się. Uwierz, że ja tego nie robię Ci na złość, tylko to jest jedyny sposób na zochowanie jakiegoś porządku i czytelności forum....

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5229 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mmarcis4 » 10 lut 2013, 10:46

spoko dobrzyn22 niech Ci będzie :P Widze że Ty też masz Madzie po lifcie z 2006 w dieslu.Mógł byś powiedzieć czy Tobie też już rdza wyłazi i jak silnik diesla się sprawuje?Te diesle mają już 2 wałki rozrządy czy jeszcze jeden? i czy miałeś już problemy z filtrem cząstek stałych??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez dobrzyn22 » 10 lut 2013, 11:12

mmarcis4 napisał(a):Mógł byś powiedzieć czy Tobie też już rdza wyłazi

delikatnie wyłazi – niestety. na nadkolach były małe "spuchnięcia"(ok. 5mm) no i słynne łączenie zderzaka z błotnikiem – tego w M6 chyba nie da się przeskoczyć :P Ranty zrobiłem po swojemu, na to założyłem plastikowe nadkola i..zobaczymy na ile to styknie ;)

jak silnik diesla się sprawuje?

poczytaj tu: viewforum.php?f=90 -obszerna baza wiedzy, która przyda się każdemu zainteresowanemu dieslem <ok>
PS. ja nie narzekam

czy miałeś już problemy z filtrem cząstek stałych??

również powyższy dział prawdę Ci powie ;) <czytaj>
PS.2.nie miałem – wystarczy pamiętać, że on jest i czasem dać mu się wypalić – ot cała filozofia ;P

PS.3.
kolejna lekcja na przyszłość – jeden post = jeden problem(lub więcej, ale powiązanych)

PZDR
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5229 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez danios18 » 10 lut 2013, 16:37

Ja teraz jak zrobi się cieplej zabieram mazde do lakiernika,też mi zawołał za strone nie całego tysiaka już ze wszystkim,no i jeszcze jeden próg rdzewieje,porażka jest z tymi blachami :( miałem naklejoną jakąś bezbarwną naklejke na progi,żeby niby woda sie nie dostawała do progów i tak to nic nie dało :(
Teraz jedynie reperaturki i malowanie :) i portfel będzie lżejszy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Postprzez dobrzyn22 » 10 lut 2013, 17:24

danios18 napisał(a): miałem naklejoną jakąś bezbarwną naklejke na progi,żeby niby woda sie nie dostawała do progów i tak to nic nie dało :(

wszelkie rozwiązania sprawdzają się jedynie przy autach nowych – gdzie defacto niewiele osób myśli o zabezpieczeniu antykorozyjnym(ufają, że ich auto zostało dobrze zabezpieczone przez fabrykę) – później to już jest tylko odkładanie w czasie....

PS. ciekawe zdanie gdzieś wyczytałem – jeżeli Mercedes dalej robił by tak solidne auta jak w latach 80-tych, to prawdopodobnie dzisiaj ta firma by nie istniała ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5229 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez wujek116 » 10 lut 2013, 20:02

danios18 napisał(a):Teraz jedynie reperaturki i malowanie :) i portfel będzie lżejszy :D


No nie mów że tak tobie zgniła że musisz dawać reperaturki :(
ja też mam kombi 2004r i zero rdzy . a auto ciągle stoi pod chmurką

Dopisano 10 lut 2013, 19:10:

mmarcis4 napisał(a):Panowie założyłem nowy temat o Madzi 6 po lifcie i oczywiście go zamknięto.Wypowiedzcie się jeśli możecie doradżcie jak jest z M6 po Lifcie czy też tak gnije czy nie jeśli ktoś może niech zdjęcia wstawi bo przymierzam się do kupna z rocznika 06-07 i nie wiem co zrobić czy madzie czy Audi A3.


Wolał bym mieć Mazdę gnijącą niż kupić audi i ciągle jeździć do mechanika, mam kumpli co kupili sobie audi i żałują sam tez miałem audi A6 kombi i sprzedałem po 8-miesiacach ciągle coś cię psuło. od 3 lat mam Mazdę 6 kombi i jedyne co wymieniam to olej i filtry :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez danios18 » 10 lut 2013, 20:31

wujek116 napisał(a):
danios18 napisał(a):Teraz jedynie reperaturki i malowanie :) i portfel będzie lżejszy :D


No nie mów że tak tobie zgniła że musisz dawać reperaturki :(
ja też mam kombi 2004r i zero rdzy . a auto ciągle stoi pod chmurką

Dopisano 10 lut 2013, 19:10:
Powiem Ci tak,że zaczeła rdza wychodzić juz na zewnątrz i farba zaczeła już odbijać sie od rdzy i kolejne miejsce gdzie już dawno się pojawiła to zagięcie blachy do wewnątrz nadkola,wiem że jak lakiernik mi to zrobi teraz bez wymiany reperaturek to za rok może dwa wylezie ruda na nowo,te badziewne i nic nie warte nadkola które chłoną wode tak działają na nasze blachy,po zrobieniu samochodu wstawię tam te plastikowe nadkola.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Postprzez wujek116 » 10 lut 2013, 20:41

danios18 napisał(a):
wujek116 napisał(a):
danios18 napisał(a):Teraz jedynie reperaturki i malowanie :) i portfel będzie lżejszy :D


No nie mów że tak tobie zgniła że musisz dawać reperaturki :(
ja też mam kombi 2004r i zero rdzy . a auto ciągle stoi pod chmurką

Dopisano 10 lut 2013, 19:10:
Powiem Ci tak,że zaczeła rdza wychodzić juz na zewnątrz i farba zaczeła już odbijać sie od rdzy i kolejne miejsce gdzie już dawno się pojawiła to zagięcie blachy do wewnątrz nadkola,wiem że jak lakiernik mi to zrobi teraz bez wymiany reperaturek to za rok może dwa wylezie ruda na nowo,te badziewne i nic nie warte nadkola które chłoną wode tak działają na nasze blachy,po zrobieniu samochodu wstawię tam te plastikowe nadkola.


Czyli masz cały czas te oryginalne nadkola z tyłu ? takie jak by włochate . OK to wszystko wyjaśnia.
kumpel też ma madzie z tymi nadkolami i też ma rudą, na szczęście u mnie poprzedni właściciel pozbył się ich i założył plastikowe nadkola. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez danios18 » 10 lut 2013, 20:43

Dokładnie są te oryginalne badziewia :( ale już zakupiłem ją z rudą w pakiecie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6