Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez maniast » 15 gru 2011, 18:17

świece już zostały wymienione. Ponoć jest problem z wtryskiem na cylindrze i nie podaje paliwa. <glupek2>
maniast
 

Postprzez torejon » 23 gru 2011, 13:26

Czy to prawda, że sytem DSC działa dopiero powyżej 60 km na godzinę, Pisałem już wcześniej na forum o problemie z tym systemem, po numerze VIN co potem potwierdził servic mam system DSC, ale jeżdżąc po mieście ,najczęściej po rondzie przy śliskiej nawierzchni normalnie mnie obraca, nie mam żadnych objawów że system DSC się włączył, nie miga kontrolka, nic nie słuchać żeby system zadziała jak jest w przypadku uruchomienia systemu tsc, czy abs. Zadzwoniłem do siervisu na co oni odpowiedzieli, że dsc nie działa przy niskich prędkościach dopiero powyżej 60km, czy w waszych mazdach jest tak samo? czy po prostu układ ten jest nie sprawny choć kontrolka nie informuje o błędzie, z reszta mechanik nie wykrył żadnego błędu podpinając komputer. Od razu dodam że nie mam zaklejonej kontroli wszystkie palą się przy włączeniu zapłonu, jak też kontrolka miga jak włączy się tsc. Będę wdzięczny za każdą informację w tej kwestii. Pozdrawiam
torejon
 

Postprzez Wojtek » 23 gru 2011, 18:12

maniast napisał(a):Ponoć jest problem z wtryskiem na cylindrze i nie podaje paliwa.

jedz do ASO... niech podepna auto pod kompa i wykonaja test wtryskiwaczy... (kazdy z osobna)
i bedziesz mial jasnosc, czy wtryski podaja paliwo ;)
... bo tak gdybac, to ne bardzo...
zeby sprawdzic jak wyglada sterowanie wtryskami (jego sygnal), musisz posiadac oscyloskop...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez polos13 » 2 lut 2012, 20:00

Witam jestem tu nowy (Paweł) mam mazde 6 136KM z 2003 i teraz podczas mrozow pojawil mi sie powarzny problem auto pali normalnie i chodzi normlanie po rozgrzaniu sie zapala sie kontrolka od silnika i od kontroli trakcji po tym albo zgasnie albo wchodzi chyba w tryb serwisowy bo nie rozkreci sie wiecej jak 1,5k obr/min bylem na kompie i mam bledy :

Obwod wtryskiwacza usterka – P0200
Obwod wtryskiwacza otwarty cylinder nr. 4 – P0204

Pomierzylem wiazke do masy i jest tak samo na kazdym wtrysku zwarcia do siebie kable tez nie maja wymiana wtrysku nie pomogla ;/ moze ktos juz spotkal sie z czyms podobnym to prosze o pomoc dodam ze po wymianie wtrysku nie bylem na kompie jeszcze.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2012, 19:52
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0D 136 KM 2003r.

Postprzez bieski » 2 lut 2012, 20:04

Witamy na forum
Zapoznaj sie z regulaminem forum.
Potem poszukaj działu MZR-CD
A najlepiej jakbyś nauczył sie uzywac wyszukiwarki :)

Spróbuj wymienic filtr paliwa, jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś.

BTW: viewtopic.php?f=91&t=97102
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez polos13 » 2 lut 2012, 20:15

Filtr paliwa wymienilem przed wtryskiem, czy mozliwe jest ze auto pamieta stara usterke ktora wlasnie usunalem i dla tego wchodzi w tryb serwisowy ?
Początkujący
 
Od: 2 lut 2012, 19:52
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0D 136 KM 2003r.

Postprzez maselek » 2 lut 2012, 20:23

polos13 napisał(a):wymiana wtrysku nie pomogla


A ten wtrysk to nabyty z jakiego "źródła"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez polos13 » 2 lut 2012, 20:34

Kupilem uzywke za 15 0zl niby mecha uszkodzony cewka wygladala na cala po rezystancji mierza sie tak samo moze znacie jakis inny sposob zeby ja sprawdzic ? do poki nie zapala sie kontrolki chodzi cicho i rowno i dodam ze nie gasnie podczas jazdy jak w temacie dodam ze kabla nie wymienilem na wtrysku jest wybita 1 a na kablu 2
Początkujący
 
Od: 2 lut 2012, 19:52
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0D 136 KM 2003r.

Postprzez bieski » 2 lut 2012, 20:42

poczytaj poradnik z zasad działania silnika diesla w tym dziale.
Zrob test przelewowy. Tam wszystko jest opisane. Zobaczysz czy leje czy nie.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez polos13 » 2 lut 2012, 20:48

test zrobie jednak wydaje mi sie wina jest w sterowaniu tego wtrysku jesli tak to na pewno bedzie przelewal
Początkujący
 
Od: 2 lut 2012, 19:52
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0D 136 KM 2003r.

Postprzez dudek81 » 18 mar 2012, 21:03

Witam!
W dniu dzisiejszym podczas spokojnej przejażdżki zapaliły mi się dwie słynne kontrolki (check engine i TCS), auto mimo tego nie wykazuje żadnych dziwnych oznak – moc bez zmian i wszystko poza tymi nieszczęsnymi kontrolkami jest OK. Bardzo proszę o pomoc co może być nie tak, albo poddajcie namiar na jakiegoś dobrego specjalistę elektryka, który podłączy moje auto pod kompa, a przy tym nie zedrze ze mnie masę kasy, czytając ten watek jakoś nie bardzo wierze w "specjalistów z ASO" :D
Dodam tylko że jestem z Warszawy
Początkujący
 
Od: 13 sty 2012, 19:37
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2,0D Exclusive Kombi 143KM

Postprzez smile » 18 mar 2012, 21:12

masz farta, że Jakse masz tak blisko. http://www.autojaksa.com.pl/
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bieski » 18 mar 2012, 21:36

dudek81 napisał(a):moc bez zmian i wszystko poza tymi nieszczęsnymi kontrolkami jest OK

Odczytaj błędy jakimś elm327. Być możę to problem z egr. Posprawdzaj wszystkie wtyczki przy EGRze, zobacz czy nie wysunał ci się jakiś wężyk.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dudek81 » 19 mar 2012, 10:28

Dzięki za podpowiedzi! Dzwonie do Jaksy i dam znać jaki był problem. Mam nadzieję że nie będzie to dużo kosztowac i to tylko jakiś "wężyk się wysunął" :)

EDIT(22.03)
Tak jak przypuszczał kolega BIESKI wysunął się wężyk od EGRa i stąd moje problemy :D
Dzięki za podpowiedzi
Początkujący
 
Od: 13 sty 2012, 19:37
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2,0D Exclusive Kombi 143KM

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 22 mar 2012, 13:02.
Powód: post pod postem-proszę używać opcji"edytuj post"

Postprzez Michnik29 » 24 mar 2012, 21:56

Witam,
Szukam podpowiedzi. Mam ten sam problem – P0401 i P0404, engine check sie swieci ( Madzie smiga ok-nie ma tak naprawde wiecej kopcnia czy spadku mocy). Jestem na poczatku poszukiwan przyczyny. Sprawdzilem juz kilka elektrozaworow (najlatwiej dostepnych) jako ze mam pelen dostep do dokumentow Mazdy. Zrobilem pomiary is znalazelm ze tzw VBC solenoid ma tylko opornosci 13 ohmow oraz powietrze przez niego przechodzi bez znaczenie czy prad jest podany czy nie. Pytanie jakie mam to jaka powinna byc opornosc tego elektrozaworu (inne maja powyzej 30ohmow) oraz jak jest z tym przeplywem powietrza? czy ten elektorzawor powinien byc w pewnych etapach kompletnie zamkniety?
Rowniez zauwazylem ze elektrozawor ktory jest obok (trosze wyzej, w odleglosci paru centymetrow od VBC) nie ma zadnych wezykow podlaczonych. wtyczka jest wpieta ale 2 wyloty sa zaslepione gumowymi nasadkami. Ten elektrozawot to chyba VSC ( tak przynajmniej wydukalem z diagramu)...czy ten VSC solenoid powinie miec wezyki podlaczone?
Przepraszam za brak Polskich znakow.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2012, 23:54
Posty: 6
Skąd: Dublin IRL
Auto: Mazda 6 TS Sport Wagon
2.0 MZR-CD (CiTD)
136KM

Postprzez Wojtek » 24 mar 2012, 22:10

Michnik29 napisał(a):Szukam podpowiedzi. Mam ten sam problem – P0401 i P0404,

idz do dzialu diesel / MZR-CD i poszukaj informacji o zaworze EGR

ps. Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 24 mar 2012, 22:14

2.0 TDCi ? :> :> :>
Michnik29 napisał(a):mam pelen dostep do dokumentow Mazdy

Jak masz, to sprawdź w MESI :) Jak nie wiesz jak, udostępnij mi dostęp, to sam to Tobie chętnie poszukam ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 24 mar 2012, 22:15

smile napisał(a):udostępnij mi dostęp, to sam to Tobie chętnie poszukam

hehehe nie Ty jeden :P
ja rowniez sie pisze ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Michnik29 » 24 mar 2012, 23:12

Mama pelen dostep do MESI poprzez kolege ktory pracuje w Mazdzie jednak nie moge udostepnic login-ow poniewaz tam nie tylko jest MESI....mam z nim umowe dzentelmenska. Przykro mi. <nie>

EDIT

Problem z MESI jest taki ze w dziale elktrozaworow jest tylko napisane kiedy powinien byc przeplyw powietrza. Niektore maj przeplyw jak proad jest podany a drugie sie zamykaja jak sie poda proad 12V. Nie ma nic o tym jaka powinna byc opornosc elektrozaworow. Dlatego mjalem nadzieje ze ktos to wie lub moze jesli ktos ma sprawny to zeby sprawdzil......
Początkujący
 
Od: 22 mar 2012, 23:54
Posty: 6
Skąd: Dublin IRL
Auto: Mazda 6 TS Sport Wagon
2.0 MZR-CD (CiTD)
136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6