
Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)
świece już zostały wymienione. Ponoć jest problem z wtryskiem na cylindrze i nie podaje paliwa. 

-
maniast
Czy to prawda, że sytem DSC działa dopiero powyżej 60 km na godzinę, Pisałem już wcześniej na forum o problemie z tym systemem, po numerze VIN co potem potwierdził servic mam system DSC, ale jeżdżąc po mieście ,najczęściej po rondzie przy śliskiej nawierzchni normalnie mnie obraca, nie mam żadnych objawów że system DSC się włączył, nie miga kontrolka, nic nie słuchać żeby system zadziała jak jest w przypadku uruchomienia systemu tsc, czy abs. Zadzwoniłem do siervisu na co oni odpowiedzieli, że dsc nie działa przy niskich prędkościach dopiero powyżej 60km, czy w waszych mazdach jest tak samo? czy po prostu układ ten jest nie sprawny choć kontrolka nie informuje o błędzie, z reszta mechanik nie wykrył żadnego błędu podpinając komputer. Od razu dodam że nie mam zaklejonej kontroli wszystkie palą się przy włączeniu zapłonu, jak też kontrolka miga jak włączy się tsc. Będę wdzięczny za każdą informację w tej kwestii. Pozdrawiam
-
torejon
maniast napisał(a):Ponoć jest problem z wtryskiem na cylindrze i nie podaje paliwa.
jedz do ASO... niech podepna auto pod kompa i wykonaja test wtryskiwaczy... (kazdy z osobna)
i bedziesz mial jasnosc, czy wtryski podaja paliwo
... bo tak gdybac, to ne bardzo...
zeby sprawdzic jak wyglada sterowanie wtryskami (jego sygnal), musisz posiadac oscyloskop...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam jestem tu nowy (Paweł) mam mazde 6 136KM z 2003 i teraz podczas mrozow pojawil mi sie powarzny problem auto pali normalnie i chodzi normlanie po rozgrzaniu sie zapala sie kontrolka od silnika i od kontroli trakcji po tym albo zgasnie albo wchodzi chyba w tryb serwisowy bo nie rozkreci sie wiecej jak 1,5k obr/min bylem na kompie i mam bledy :
Obwod wtryskiwacza usterka – P0200
Obwod wtryskiwacza otwarty cylinder nr. 4 – P0204
Pomierzylem wiazke do masy i jest tak samo na kazdym wtrysku zwarcia do siebie kable tez nie maja wymiana wtrysku nie pomogla ;/ moze ktos juz spotkal sie z czyms podobnym to prosze o pomoc dodam ze po wymianie wtrysku nie bylem na kompie jeszcze.
Obwod wtryskiwacza usterka – P0200
Obwod wtryskiwacza otwarty cylinder nr. 4 – P0204
Pomierzylem wiazke do masy i jest tak samo na kazdym wtrysku zwarcia do siebie kable tez nie maja wymiana wtrysku nie pomogla ;/ moze ktos juz spotkal sie z czyms podobnym to prosze o pomoc dodam ze po wymianie wtrysku nie bylem na kompie jeszcze.
- Od: 2 lut 2012, 19:52
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2.0D 136 KM 2003r.
Witamy na forum
Zapoznaj sie z regulaminem forum.
Potem poszukaj działu MZR-CD
A najlepiej jakbyś nauczył sie uzywac wyszukiwarki
Spróbuj wymienic filtr paliwa, jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś.
BTW: viewtopic.php?f=91&t=97102
Zapoznaj sie z regulaminem forum.
Potem poszukaj działu MZR-CD
A najlepiej jakbyś nauczył sie uzywac wyszukiwarki
Spróbuj wymienic filtr paliwa, jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś.
BTW: viewtopic.php?f=91&t=97102
Kupilem uzywke za 15 0zl niby mecha uszkodzony cewka wygladala na cala po rezystancji mierza sie tak samo moze znacie jakis inny sposob zeby ja sprawdzic ? do poki nie zapala sie kontrolki chodzi cicho i rowno i dodam ze nie gasnie podczas jazdy jak w temacie dodam ze kabla nie wymienilem na wtrysku jest wybita 1 a na kablu 2
- Od: 2 lut 2012, 19:52
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2.0D 136 KM 2003r.
Witam!
W dniu dzisiejszym podczas spokojnej przejażdżki zapaliły mi się dwie słynne kontrolki (check engine i TCS), auto mimo tego nie wykazuje żadnych dziwnych oznak – moc bez zmian i wszystko poza tymi nieszczęsnymi kontrolkami jest OK. Bardzo proszę o pomoc co może być nie tak, albo poddajcie namiar na jakiegoś dobrego specjalistę elektryka, który podłączy moje auto pod kompa, a przy tym nie zedrze ze mnie masę kasy, czytając ten watek jakoś nie bardzo wierze w "specjalistów z ASO"
Dodam tylko że jestem z Warszawy
W dniu dzisiejszym podczas spokojnej przejażdżki zapaliły mi się dwie słynne kontrolki (check engine i TCS), auto mimo tego nie wykazuje żadnych dziwnych oznak – moc bez zmian i wszystko poza tymi nieszczęsnymi kontrolkami jest OK. Bardzo proszę o pomoc co może być nie tak, albo poddajcie namiar na jakiegoś dobrego specjalistę elektryka, który podłączy moje auto pod kompa, a przy tym nie zedrze ze mnie masę kasy, czytając ten watek jakoś nie bardzo wierze w "specjalistów z ASO"
Dodam tylko że jestem z Warszawy
- Od: 13 sty 2012, 19:37
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2,0D Exclusive Kombi 143KM
dudek81 napisał(a):moc bez zmian i wszystko poza tymi nieszczęsnymi kontrolkami jest OK
Odczytaj błędy jakimś elm327. Być możę to problem z egr. Posprawdzaj wszystkie wtyczki przy EGRze, zobacz czy nie wysunał ci się jakiś wężyk.
Dzięki za podpowiedzi! Dzwonie do Jaksy i dam znać jaki był problem. Mam nadzieję że nie będzie to dużo kosztowac i to tylko jakiś "wężyk się wysunął" 
EDIT(22.03)
Tak jak przypuszczał kolega BIESKI wysunął się wężyk od EGRa i stąd moje problemy
Dzięki za podpowiedzi
EDIT(22.03)
Tak jak przypuszczał kolega BIESKI wysunął się wężyk od EGRa i stąd moje problemy
Dzięki za podpowiedzi
- Od: 13 sty 2012, 19:37
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2,0D Exclusive Kombi 143KM
Witam,
Szukam podpowiedzi. Mam ten sam problem – P0401 i P0404, engine check sie swieci ( Madzie smiga ok-nie ma tak naprawde wiecej kopcnia czy spadku mocy). Jestem na poczatku poszukiwan przyczyny. Sprawdzilem juz kilka elektrozaworow (najlatwiej dostepnych) jako ze mam pelen dostep do dokumentow Mazdy. Zrobilem pomiary is znalazelm ze tzw VBC solenoid ma tylko opornosci 13 ohmow oraz powietrze przez niego przechodzi bez znaczenie czy prad jest podany czy nie. Pytanie jakie mam to jaka powinna byc opornosc tego elektrozaworu (inne maja powyzej 30ohmow) oraz jak jest z tym przeplywem powietrza? czy ten elektorzawor powinien byc w pewnych etapach kompletnie zamkniety?
Rowniez zauwazylem ze elektrozawor ktory jest obok (trosze wyzej, w odleglosci paru centymetrow od VBC) nie ma zadnych wezykow podlaczonych. wtyczka jest wpieta ale 2 wyloty sa zaslepione gumowymi nasadkami. Ten elektrozawot to chyba VSC ( tak przynajmniej wydukalem z diagramu)...czy ten VSC solenoid powinie miec wezyki podlaczone?
Przepraszam za brak Polskich znakow.
Szukam podpowiedzi. Mam ten sam problem – P0401 i P0404, engine check sie swieci ( Madzie smiga ok-nie ma tak naprawde wiecej kopcnia czy spadku mocy). Jestem na poczatku poszukiwan przyczyny. Sprawdzilem juz kilka elektrozaworow (najlatwiej dostepnych) jako ze mam pelen dostep do dokumentow Mazdy. Zrobilem pomiary is znalazelm ze tzw VBC solenoid ma tylko opornosci 13 ohmow oraz powietrze przez niego przechodzi bez znaczenie czy prad jest podany czy nie. Pytanie jakie mam to jaka powinna byc opornosc tego elektrozaworu (inne maja powyzej 30ohmow) oraz jak jest z tym przeplywem powietrza? czy ten elektorzawor powinien byc w pewnych etapach kompletnie zamkniety?
Rowniez zauwazylem ze elektrozawor ktory jest obok (trosze wyzej, w odleglosci paru centymetrow od VBC) nie ma zadnych wezykow podlaczonych. wtyczka jest wpieta ale 2 wyloty sa zaslepione gumowymi nasadkami. Ten elektrozawot to chyba VSC ( tak przynajmniej wydukalem z diagramu)...czy ten VSC solenoid powinie miec wezyki podlaczone?
Przepraszam za brak Polskich znakow.
- Od: 22 mar 2012, 23:54
- Posty: 6
- Skąd: Dublin IRL
- Auto: Mazda 6 TS Sport Wagon
2.0 MZR-CD (CiTD)
136KM
Michnik29 napisał(a):Szukam podpowiedzi. Mam ten sam problem – P0401 i P0404,
idz do dzialu diesel / MZR-CD i poszukaj informacji o zaworze EGR
ps. Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
smile napisał(a):udostępnij mi dostęp, to sam to Tobie chętnie poszukam
hehehe nie Ty jeden
ja rowniez sie pisze
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Mama pelen dostep do MESI poprzez kolege ktory pracuje w Mazdzie jednak nie moge udostepnic login-ow poniewaz tam nie tylko jest MESI....mam z nim umowe dzentelmenska. Przykro mi. 
EDIT
Problem z MESI jest taki ze w dziale elktrozaworow jest tylko napisane kiedy powinien byc przeplyw powietrza. Niektore maj przeplyw jak proad jest podany a drugie sie zamykaja jak sie poda proad 12V. Nie ma nic o tym jaka powinna byc opornosc elektrozaworow. Dlatego mjalem nadzieje ze ktos to wie lub moze jesli ktos ma sprawny to zeby sprawdzil......

EDIT
Problem z MESI jest taki ze w dziale elktrozaworow jest tylko napisane kiedy powinien byc przeplyw powietrza. Niektore maj przeplyw jak proad jest podany a drugie sie zamykaja jak sie poda proad 12V. Nie ma nic o tym jaka powinna byc opornosc elektrozaworow. Dlatego mjalem nadzieje ze ktos to wie lub moze jesli ktos ma sprawny to zeby sprawdzil......
- Od: 22 mar 2012, 23:54
- Posty: 6
- Skąd: Dublin IRL
- Auto: Mazda 6 TS Sport Wagon
2.0 MZR-CD (CiTD)
136KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6