Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa – wykaz na str.1.
Powrócę do pytania:
Odkopałem swojego grata: http://www.spritmonitor.de/en/detail/287612.html
Po korekcie na +10, od 07.06.08 wskazania średnie są na prawdę całkiem niezłe więc dziwię się czemu chcecie ufać wskazówce? Ja oblookałem średnie przykładowo 7 l podzieliłem w pamięci (pi razy oko) 60l*100/7 (pomijając 5 l rezerwy) i mam 850 km zasięgu. Wtedy jeździłem na tripie A. Inna sprawa, że nigdy do rezerwy nie cisnąłem żeby nie zasysać syfu z dna...
Odkopałem swojego grata: http://www.spritmonitor.de/en/detail/287612.html
Po korekcie na +10, od 07.06.08 wskazania średnie są na prawdę całkiem niezłe więc dziwię się czemu chcecie ufać wskazówce? Ja oblookałem średnie przykładowo 7 l podzieliłem w pamięci (pi razy oko) 60l*100/7 (pomijając 5 l rezerwy) i mam 850 km zasięgu. Wtedy jeździłem na tripie A. Inna sprawa, że nigdy do rezerwy nie cisnąłem żeby nie zasysać syfu z dna...
Bo wskazowke + swiatelko rezerwy latwiej zauwazyc niz przelaczac ciagle na zasieg (wole spalanie chwilowe miec na oku)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
To bezdyskusyjne ale ja i tak nigdy w pełni nie ufam kontrolkom bo już mi się 3 razy w życiu zdarzyło dymać z kanistremkrzych napisał(a):Bo wskazowke + swiatelko rezerwy latwiej zauwazyc niz przelaczac ciagle na zasieg (wole spalanie chwilowe miec na oku)
syberek1 napisał(a):A ja mam włączony zegarek bo po co się denerwować... jak nie ma to trzeba nalać proste...
To moze wymontuj sobie tez predkosciomierz, obrotomierz, wskazniki bledow, spryskiwaczy, temperatury i w ogole zakryj deske tektura, po co sie denerwowac?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Można jeszcze spróbować jednego. Ustawić 50d15 na +15, odczytać wskazanie wskaźnika analogowego, ustawić -15 i znowu odczytać. Najlepiej zrobić fotkę obu wskazań. Byłoby wiadomo, czy wskaźnik reaguje natychmiastowo na korektę 50d15. Próbę należałoby zrobić przy niskim stanie paliwa (chyba lepiej to widać). Ja mam teraz pełny bak.
W dodatku mam wrażenie, że 51d15 to jakieś umowne jednostki ilości paliwa a nie dokładnie litry. Jak już wcześniej pisałem 4,7 + 54litry według kompa równa się 63,5
.
W dodatku mam wrażenie, że 51d15 to jakieś umowne jednostki ilości paliwa a nie dokładnie litry. Jak już wcześniej pisałem 4,7 + 54litry według kompa równa się 63,5

2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):W dodatku mam wrażenie, że 51d15 to jakieś umowne jednostki ilości paliwa
Bardzo mozliwe.
mcbeth napisał(a):Byłoby wiadomo, czy wskaźnik reaguje natychmiastowo na korektę 50d15.
A to obawiam sie ze niestety nie zadziala natychmiastowo... ale fakt, trzeba sprawdzic.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Krzych... a czy ja pisze coś o innych wskaźnikach?? nie!! wiem ile pali i to mi wystarczy.... a chwilowe w maździe jest do bani... zresztą jak cały ten komputer spalania... bo po każdym tankowaniu resetuję go ale np. wczoraj miałem pół baku paliwa a komp na zasięgu pokazywał już kreski... choć kilka minut wcześniej jeszcze 220 km a do dzisiaj zrobiłem 340 i paliwo jeszcze mam .... ustawiałem bo niby mam na +10... fakt czasami się zgadza z obliczeniami ale nie zawsze...
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
- Od: 26 kwi 2007, 16:32
- Posty: 130
- Skąd: starachowice
- Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM
SIKSPAK napisał(a):A jak ktoś nie ma przycisku INFO???
Nie powinien oddalać się od stacji benzynowej dalej niż na długość węża dystrybutora...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Nie powinien oddalać się od stacji benzynowej dalej niż na długość węża dystrybutora...

syberek1 napisał(a):a chwilowe w maździe jest do bani...
Nie jest o ile patrzy osoba ktora umie wyciagac wnioski. To jest wskaznik spalania chwilowego sredniego z ostatnich dwoch-trzech sekund, a drugi to spalanie srednie od resetu. Oba pokazuja prawidlowe wartosci. Spodziewany przebieg do konca paliwa jest matematycznie wyliczany z podobnych (o ile nie tych samych) co powoduje, ze rowniez musi byc poprawny dla zalozen matematycznych. A jak kto nie wie co to matematyka to juz tylko podstawowka poradzi...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Krzych... nie będę z Tobą dyskutował bo to nie ma sensu... ja wiem że mogli to lepiej dopracować ... bo już kilku kolegów z forum się na nim przejechało bo komp pokazywał dystans do przejechania a Madzia już dalej nie chciała jechać... dobra nie chce mi się z Tobą gadać... Pozdrawiam bo widzę że za wszelką cenę chcesz udowodnić swoją rację...obyś sam się kiedyś nie przejechał...
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
- Od: 26 kwi 2007, 16:32
- Posty: 130
- Skąd: starachowice
- Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM
Sprawdziłem i w CX-sie też jest taki trik z ukrytym menu
Pozycje się różnią ale d50 i d51 to samo. I teraz nowy materiał do analizy: przy rezerwie kiedy BC twierdził, że przejadę jeszcze ok. 25km po wlaniu do pełna weszło 60l przy 69l baku. A d51 pokazało coś 2.8... muszę jutro sprawdzić po zalaniu co pokazuje dla pewności.
Pozycje się różnią ale d50 i d51 to samo. I teraz nowy materiał do analizy: przy rezerwie kiedy BC twierdził, że przejadę jeszcze ok. 25km po wlaniu do pełna weszło 60l przy 69l baku. A d51 pokazało coś 2.8... muszę jutro sprawdzić po zalaniu co pokazuje dla pewności.
Moja Mazda 3 z USA ma komputer gdzie wszystkie wskazania pokazywał mi w milach i galonach. Dzięki temu, że wszedłem w ukryte funkcje udało mi sie przestawić komputer. Szukałem na formach i wszyscy z tym tematem się dopytują, ale nigdzie nie można znaleźć odpowiedzi jak to przestawić.
Głównie jestem zawiedziony, że serwis mazdy nie potrafi tego zmienić – a to takie proste.
KOD 60d15 jest kluczem do zagadki.
A więc wchodzimy w ukryte funkcje jak to jest opisane na początku tego tematu przez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku kasowania kilometrów, wówczas przełączamy stacyjke w pozycję ON i czekamy na napis ESEE. Jak się pojawi puszczamy przycisk kasowania kilometrów.
Pojawiają się tam różne funkcje opisane już wcześniej, a u mnie na końcu był kod 60d15.
Ten kod właśnie odpowiada za sposób wyświetlania wskazań komputera.
Ta funkcja jak się pojawi na wyświetlaczu ma trzy opcje zmieniane przez naciskanie przycisku INFO na środkowej konsoli. U mnie wyświetla jako ”c”, „A” i „b”.
U mnie było ustawione na „c” – co oznaczało mile i galony
Ustawiając na „A” – na komputerze wyświetla litry i kilometry
Nastawa na „b” – komputer pokazuje mile i litry (wersja np. angielska)
Teraz zamiast spalania w jednostkach MPG mam l/100km. Uradowałem się i zaraz się tą wiadomością dzielę z Wami. Wiem, że sporo jest autek z USA i te rozwiązanie Was ucieszy.
Jeżeli macie jeszcze jakieś dodatkowe pytania proszę pytać.
PS. Jeszcze chciałbym wiedzieć jak zmienić temperature z F na C. Może ktoś to rozszyfruje i opisze w końcu na tym forum.
Głównie jestem zawiedziony, że serwis mazdy nie potrafi tego zmienić – a to takie proste.
KOD 60d15 jest kluczem do zagadki.
A więc wchodzimy w ukryte funkcje jak to jest opisane na początku tego tematu przez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku kasowania kilometrów, wówczas przełączamy stacyjke w pozycję ON i czekamy na napis ESEE. Jak się pojawi puszczamy przycisk kasowania kilometrów.
Pojawiają się tam różne funkcje opisane już wcześniej, a u mnie na końcu był kod 60d15.
Ten kod właśnie odpowiada za sposób wyświetlania wskazań komputera.
Ta funkcja jak się pojawi na wyświetlaczu ma trzy opcje zmieniane przez naciskanie przycisku INFO na środkowej konsoli. U mnie wyświetla jako ”c”, „A” i „b”.
U mnie było ustawione na „c” – co oznaczało mile i galony
Ustawiając na „A” – na komputerze wyświetla litry i kilometry
Nastawa na „b” – komputer pokazuje mile i litry (wersja np. angielska)
Teraz zamiast spalania w jednostkach MPG mam l/100km. Uradowałem się i zaraz się tą wiadomością dzielę z Wami. Wiem, że sporo jest autek z USA i te rozwiązanie Was ucieszy.
Jeżeli macie jeszcze jakieś dodatkowe pytania proszę pytać.
PS. Jeszcze chciałbym wiedzieć jak zmienić temperature z F na C. Może ktoś to rozszyfruje i opisze w końcu na tym forum.
- Od: 3 sie 2009, 14:56
- Posty: 11
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3S 2.3L
U mnie nie ma takiego przycisku. W tym miejscu jest przycisk MEDIA, który właściwie nie wiem do czego służy.Jego naciśnięcie czy przytrzymanie nic nie zmienia – po prostu nic się nie dzieje.
Na forum wyczytałem, że jak przyciśnie się na włączonym zapłonie równocześnie przycisk MEDIA i POWER od radia, to po 5s zmini się sposób wyświetlania temperatury. Próbowałem tej kombinacji na wiele sposobów i nic.
Nie wiem, czy może jeszcze jest jakaś inna możliwość lub kombinacja.
Na forum wyczytałem, że jak przyciśnie się na włączonym zapłonie równocześnie przycisk MEDIA i POWER od radia, to po 5s zmini się sposób wyświetlania temperatury. Próbowałem tej kombinacji na wiele sposobów i nic.
Nie wiem, czy może jeszcze jest jakaś inna możliwość lub kombinacja.
- Od: 3 sie 2009, 14:56
- Posty: 11
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3S 2.3L
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6