Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym
Grzyby napisał(a):Trzeba palnik wyczyścić.
Byłem dziś w serwisie Webasto na ul. Sandomierskiej. Alarm okazał się fałszywy, gdyż wszystko chodzi jak należy. Po prostu jakiś zaległy syf zaczął się wypalać i stąd ten dym z piecyka. Dodatkowo popełniłem błąd zostawiając temperaturę nawiewu nastawioną na 15 *C i uruchamiając ogrzewanie. W związku z tym ciepło nie miało też gdzie uciekać. Aby uniknąć sytuacji, która mnie spotkała, warto i należy:
1. Załączyć webasto raz na 1-2 miesiące w cieplejszych porach roku – po prostu przepalić raz na jakiś czas. Niestety gorzej, jeśli ktoś nie ma sterownika "jajka" w kabinie.
2. Wg. instrukcji – przed zgaszeniem silnika ustawić nawiew na szybę i nogi, moc dmuchawy na 2-3 stopień oraz temperaturę nawiewu na maksymalną – 29 *C.
No i faktycznie, u panów w serwisie webasto działało poprawnie, jakieś 0,5h temu włączyłem je z kabiny stosując się do wskazówek zawartych w instrukcji i wszystko było ok – huk palnika oraz buczenie pompki, a z kratek gorące powietrze. Pozdrawiam serdecznie.
Witam
Zakupiłem M6 z webasto ... podczas weryfikacji sprawdzałem czy sterowanie z kabiny, jednak podgrzanego powietrza nie dało się wyczuć ponieważ na zewnątrz panowała tem. ok 30st C...
Jako że wieczory robią się już dość zimne zacząłem sprawdzać poprawność dziąlania tego urządzenia.
Okazało się ze urządzenia włącza się buczy / huczy załącza nawiewy itd ale nie grzeje
Co dziwne jego praca ustaje po ok 2min od czasu do czasu puści śmierdzący biały dym pod auto i to tyle.
Podjechałem dziś do serwisu webasto – pan popatrzył i stwierdził ze to osobówka a oni robią "duże" auta
jednak po namowach zaglądnął pod maskę Madzi i stwierdził ... to nie będzie grzało ponieważ nie ma pompy wody ....
!! w jej miejscu jest filtr paliwa webasto.....
Panowie posiadający webasto z funkcją ogrzewania postojowego proszę napiszcie gdzie jest zlokalizowana pompa wody ... czy to możliwe że ktoś wymontował pompę i zamontował w to miejsce filtr???
Zakupiłem M6 z webasto ... podczas weryfikacji sprawdzałem czy sterowanie z kabiny, jednak podgrzanego powietrza nie dało się wyczuć ponieważ na zewnątrz panowała tem. ok 30st C...
Jako że wieczory robią się już dość zimne zacząłem sprawdzać poprawność dziąlania tego urządzenia.
Okazało się ze urządzenia włącza się buczy / huczy załącza nawiewy itd ale nie grzeje
Co dziwne jego praca ustaje po ok 2min od czasu do czasu puści śmierdzący biały dym pod auto i to tyle.
Podjechałem dziś do serwisu webasto – pan popatrzył i stwierdził ze to osobówka a oni robią "duże" auta

Panowie posiadający webasto z funkcją ogrzewania postojowego proszę napiszcie gdzie jest zlokalizowana pompa wody ... czy to możliwe że ktoś wymontował pompę i zamontował w to miejsce filtr???
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
juz wiem ze koleszka się pomylił ....
przy webasto są 2 okrągłe rzeczy – jedna to filtr paliwa (występuje we wszystkich webastach łącznie z tymi które nie mają funkcji ogrzewania postojowego kabiny) ; oraz druga .. niżej / głębiej i jest to pompa obiegu wody ... zgadza się
?
Czy jeśli się nie mylę – to istnieje jakiś sposób na sprawdzenia tej pompy na krótko – może w inny miejscu są bardziej dostępne przewody zasilania
?
Pozdrawiam
przy webasto są 2 okrągłe rzeczy – jedna to filtr paliwa (występuje we wszystkich webastach łącznie z tymi które nie mają funkcji ogrzewania postojowego kabiny) ; oraz druga .. niżej / głębiej i jest to pompa obiegu wody ... zgadza się
Czy jeśli się nie mylę – to istnieje jakiś sposób na sprawdzenia tej pompy na krótko – może w inny miejscu są bardziej dostępne przewody zasilania
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
za bardzo nie wiem o co ci kolego chodzi, jak byś wrzucił zdjęcie pewnie było by łatwiej.
Pompa obiegu wody wygląda tak jak poniżej pewnie sprawdzić ją można poprzez danie napięcia z akumulatora.

Uploaded with ImageShack.us
Pompa obiegu wody wygląda tak jak poniżej pewnie sprawdzić ją można poprzez danie napięcia z akumulatora.

Uploaded with ImageShack.us
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
BartekB napisał(a):Podjechałem dziś do serwisu webasto – pan popatrzył i stwierdził ze to osobówka a oni robią "duże" auta jednak po namowach zaglądnął pod maskę Madzi i stwierdził ... to nie będzie grzało ponieważ nie ma pompy wody ....w jej miejscu jest filtr paliwa webasto.....
Debil. Nie odróżnia przewodów paliwowych od przewodów cieczy chłodzącej. Lepiej niech nie zagląda pod maskę. Może on naprawia wiaderka aluminiowe?
Do autora posta mam mniej pretensji, choc średnio – rozgarniety człowiek po lekturze forum i zanurkowaniu łbem pod maskę wymaca i zobaczy ( bądź nie ) pompkę obiegu cieczy webasta...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Elmerwawa – doskonale wiem jak wygląda pompa wody na zdjęciu – jednak w aucie jest troszkę mało miejsca by się temu przyglądać – właśnie dlatego pojechałem do serwisu webasto – i jak widzisz – skończyło się na tym że sam odkryłem że ta pompa jednak w moim aucie występuje (pomimo zaprzeczeń "specjalisty")
Dla osób, które wielokrotnie oglądały webasto w M6 może i wszytko jest takie oczywiste – dla mnie już też jest – "walczę" teraz z diagnostyką za pośrednictwem KKL – jednak potrzebowałem (chyba jak każdy) trochę czasu na zapoznanie się z tematem ....M6 mam tydzień ....
Który we wtyczce od pompy to + ?
Pompa podczas pracy tylko delikatnie wibruje – nie wydaja żadnych odgłosów – też tak macie
Pozdrawiam
Dla osób, które wielokrotnie oglądały webasto w M6 może i wszytko jest takie oczywiste – dla mnie już też jest – "walczę" teraz z diagnostyką za pośrednictwem KKL – jednak potrzebowałem (chyba jak każdy) trochę czasu na zapoznanie się z tematem ....M6 mam tydzień ....
Który we wtyczce od pompy to + ?
Pompa podczas pracy tylko delikatnie wibruje – nie wydaja żadnych odgłosów – też tak macie
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
BartekB napisał(a):Elmerwawa – doskonale wiem jak wygląda pompa wody na zdjęciu – jednak w aucie jest troszkę mało miejsca by się temu przyglądać – właśnie dlatego pojechałem do serwisu webasto – i jak widzisz – skończyło się na tym że sam odkryłem że ta pompa jednak w moim aucie występuje (pomimo zaprzeczeń "specjalisty")
Dla osób, które wielokrotnie oglądały webasto w M6 może i wszytko jest takie oczywiste – dla mnie już też jest – "walczę" teraz z diagnostyką za pośrednictwem KKL – jednak potrzebowałem (chyba jak każdy) trochę czasu na zapoznanie się z tematem ....M6 mam tydzień ....
Nie zrobisz diagnostyki WEBASTO poprzez VAG-COMa, po wielu próbach nie mogłem podłączyć się z sterownikiem.
BartekB napisał(a):Który we wtyczce od pompy to + ?
Spróbuj metodą prób i błędów – na pewno nie uszkodzisz pompki.
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
dzięki Kobyll
Pompka już zdemontowana .... niestety uszkodzona – jestem na etapie poszukiwania nowej.
Mam nadzieję że to jedyne uszkodzenie ... i nie będę potrzebował diagnostyki komputerowej
Czy ktoś z osób wymieniających pompki pokusiło się o zastosowanie inego urządzenia niż pieburg???
Pozdrawiam
Pompka już zdemontowana .... niestety uszkodzona – jestem na etapie poszukiwania nowej.
Mam nadzieję że to jedyne uszkodzenie ... i nie będę potrzebował diagnostyki komputerowej
Czy ktoś z osób wymieniających pompki pokusiło się o zastosowanie inego urządzenia niż pieburg???
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Czy ktoś się orientuje dlaczego po odpięciu przepływomierza (to ten czujnik przy filtrze powietrza), przy pierwszym rozruchu po jego podłączeniu uruchamia się webasto? Dzisiaj wygrzebywałem postojówkę z reflektora i taka dziwna akcja mnie spotkała...
Pozdor Myjk
kobyll napisał(a):Nie zrobisz diagnostyki WEBASTO poprzez VAG-COMa, po wielu próbach nie mogłem podłączyć się z sterownikiem.
Kolego Kobyll jeżeli chodzi o VAG-COM to rozumiem że Pin 7 z Vag-a podpinamy w webasto pod gniazdo X1 pod pin 2,a + i – bierzemy z zasilania pieca i dajemy + na pin 16 Vag zaś minus na pin 4 bądź 5 Vag-a dobrze myślę ?
czym charakteryzuje się zablokowany piecyk ?
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Podepne sie pod temat posiadam mazde 6 2,0 CiDT z webasto bez ogrzewania postojowego tylko dogrzewanie silnika zauważyłem że od 2 dni po odpaleniu silnika załancza się a po zgaszeniu chodzi jeszcze przez 1-2 min i wyłancza sie wszystko było by ok gdy by temperatura otoczenia była w granicach 7 stopni a tu na dworze prawie 20. Gdzie szukac przyczyny załanczania? Dodam że samochód odebrałem z warsztatu robiny był remont silnika przez kilka dni odłaczony był aku.
- Od: 15 lip 2011, 14:43
- Posty: 33
- Skąd: Busko Zdrój - Kielce
- Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.
Elmerwawa napisał(a):kobyll napisał(a):Nie zrobisz diagnostyki WEBASTO poprzez VAG-COMa, po wielu próbach nie mogłem podłączyć się z sterownikiem.
Kolego Kobyll jeżeli chodzi o VAG-COM to rozumiem że Pin 7 z Vag-a podpinamy w webasto pod gniazdo X1 pod pin 2,a + i – bierzemy z zasilania pieca i dajemy + na pin 16 Vag zaś minus na pin 4 bądź 5 Vag-a dobrze myślę ?
czym charakteryzuje się zablokowany piecyk ?

W zależności gdzie chcesz się podpiąć. Czy za zegarkiem owalnym? Czy w kostkę która dochodzi do piecyka? Jak pisałem ten sposób nie działa, widocznie są jakieś inne kody.
Ja sprawdzałem za zegarkiem ale to jest tak jak:
WEBASTO –> VAG KKL
X2 PIN 1 – PIN 16 – +12V
X2 PIN 2 – PIN 4 – GND
X1 PIN 1 – PIN 7 – Linia K – sygnał WBUS KBUS (różnie nazywany)
Na schematach piszą, żeby podpinać sie pod PIN 2 lecz mi diagnostyka przez ten pin nie działała.
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
próbowałem na różne sposoby .. niestety lipa ...
podłączałem się kablem od VAG COM (taki błękitny) do jajka próbując zarówno oprogramowanie Vaga jak i Webasto.
Co do pompki .. nabyłem używkę za 80 zł prawie identyczną (bo również pieburg) która montowana jest w m.in oplu signum 3.0 Ditd jako dodatkowa pompka ogrzewania.
Pompki różnią się kierunkiem krućców (oplowa ma jeden kruciec pionowo i jeden poziomo) – jednak górę można przełożyć od mazdy.
Pozdrawiam
podłączałem się kablem od VAG COM (taki błękitny) do jajka próbując zarówno oprogramowanie Vaga jak i Webasto.
Co do pompki .. nabyłem używkę za 80 zł prawie identyczną (bo również pieburg) która montowana jest w m.in oplu signum 3.0 Ditd jako dodatkowa pompka ogrzewania.
Pompki różnią się kierunkiem krućców (oplowa ma jeden kruciec pionowo i jeden poziomo) – jednak górę można przełożyć od mazdy.
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
BartekB napisał(a):próbowałem na różne sposoby .. niestety lipa ...
podłączałem się kablem od VAG COM (taki błękitny) do jajka próbując zarówno oprogramowanie Vaga jak i Webasto.
Pisałem, ja już próbowałem nie raz bez skutku niestety. Tak to forumowicze mieliby interfejs do WEBASTO za 30zł. WEBASTO w grupie VW AUDI diagnozuje się przez VAG-COMa, ale jest także inny sterownik w piecyku i inny pilot.
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
Elmerwawa napisał(a):rozumiem w taki razie że bezpośrednio do pieca się nie wpinaliście z Vagiem ? Niby twierdzą na elektrodzie że łączą się z TTC z M6 Vagiem bez problemu przy piecu (przez X1 pin2).
Ja wpinałem się w PIN za zegarkiem, który jest tylko przedłużeniem tego PINu z piecyka.
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
czy webasto korzysta zczujnika temperatury zewnętrznej mazdy 
pomiędzy chłodnicą a zderzakiem / grilem znajuduje się tylko taki czujnik
http://allegro.pl/mazda-6-czujnik-tempe ... 95865.html
jak zasymulować temperaturę poniżej 7st C
?
pozdrawiam
pomiędzy chłodnicą a zderzakiem / grilem znajuduje się tylko taki czujnik

jak zasymulować temperaturę poniżej 7st C
pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6