Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Elmerwawa » 20 wrz 2011, 11:26

właśnie problem w tym że po 1-2min się wyłącza i wyświetla F-- i oczywiście nici z ciepła dla tego chce dowiedzieć się jakie mogą być ewentualnie uszkodzenia wewnątrz piecyka
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez kubsztyk » 22 wrz 2011, 14:18

Grzyby napisał(a):Trzeba palnik wyczyścić.

Byłem dziś w serwisie Webasto na ul. Sandomierskiej. Alarm okazał się fałszywy, gdyż wszystko chodzi jak należy. Po prostu jakiś zaległy syf zaczął się wypalać i stąd ten dym z piecyka. Dodatkowo popełniłem błąd zostawiając temperaturę nawiewu nastawioną na 15 *C i uruchamiając ogrzewanie. W związku z tym ciepło nie miało też gdzie uciekać. Aby uniknąć sytuacji, która mnie spotkała, warto i należy:
1. Załączyć webasto raz na 1-2 miesiące w cieplejszych porach roku – po prostu przepalić raz na jakiś czas. Niestety gorzej, jeśli ktoś nie ma sterownika "jajka" w kabinie.
2. Wg. instrukcji – przed zgaszeniem silnika ustawić nawiew na szybę i nogi, moc dmuchawy na 2-3 stopień oraz temperaturę nawiewu na maksymalną – 29 *C.
No i faktycznie, u panów w serwisie webasto działało poprawnie, jakieś 0,5h temu włączyłem je z kabiny stosując się do wskazówek zawartych w instrukcji i wszystko było ok – huk palnika oraz buczenie pompki, a z kratek gorące powietrze. Pozdrawiam serdecznie. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez BartekB » 22 wrz 2011, 14:33

Witam

Zakupiłem M6 z webasto ... podczas weryfikacji sprawdzałem czy sterowanie z kabiny, jednak podgrzanego powietrza nie dało się wyczuć ponieważ na zewnątrz panowała tem. ok 30st C...

Jako że wieczory robią się już dość zimne zacząłem sprawdzać poprawność dziąlania tego urządzenia.
Okazało się ze urządzenia włącza się buczy / huczy załącza nawiewy itd ale nie grzeje :(

Co dziwne jego praca ustaje po ok 2min od czasu do czasu puści śmierdzący biały dym pod auto i to tyle.

Podjechałem dziś do serwisu webasto – pan popatrzył i stwierdził ze to osobówka a oni robią "duże" auta :) jednak po namowach zaglądnął pod maskę Madzi i stwierdził ... to nie będzie grzało ponieważ nie ma pompy wody ....!!!! w jej miejscu jest filtr paliwa webasto.....


Panowie posiadający webasto z funkcją ogrzewania postojowego proszę napiszcie gdzie jest zlokalizowana pompa wody ... czy to możliwe że ktoś wymontował pompę i zamontował w to miejsce filtr???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez BartekB » 22 wrz 2011, 16:27

juz wiem ze koleszka się pomylił ....

przy webasto są 2 okrągłe rzeczy – jedna to filtr paliwa (występuje we wszystkich webastach łącznie z tymi które nie mają funkcji ogrzewania postojowego kabiny) ; oraz druga .. niżej / głębiej i jest to pompa obiegu wody ... zgadza się ???
Czy jeśli się nie mylę – to istnieje jakiś sposób na sprawdzenia tej pompy na krótko – może w inny miejscu są bardziej dostępne przewody zasilania ???

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez Elmerwawa » 27 wrz 2011, 10:12

za bardzo nie wiem o co ci kolego chodzi, jak byś wrzucił zdjęcie pewnie było by łatwiej.
Pompa obiegu wody wygląda tak jak poniżej pewnie sprawdzić ją można poprzez danie napięcia z akumulatora.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Lorento » 27 wrz 2011, 10:25

BartekB napisał(a):Podjechałem dziś do serwisu webasto – pan popatrzył i stwierdził ze to osobówka a oni robią "duże" auta jednak po namowach zaglądnął pod maskę Madzi i stwierdził ... to nie będzie grzało ponieważ nie ma pompy wody ....!! w jej miejscu jest filtr paliwa webasto.....

Debil. Nie odróżnia przewodów paliwowych od przewodów cieczy chłodzącej. Lepiej niech nie zagląda pod maskę. Może on naprawia wiaderka aluminiowe?
Do autora posta mam mniej pretensji, choc średnio – rozgarniety człowiek po lekturze forum i zanurkowaniu łbem pod maskę wymaca i zobaczy ( bądź nie ) pompkę obiegu cieczy webasta...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez BartekB » 27 wrz 2011, 12:19

Elmerwawa – doskonale wiem jak wygląda pompa wody na zdjęciu – jednak w aucie jest troszkę mało miejsca by się temu przyglądać – właśnie dlatego pojechałem do serwisu webasto – i jak widzisz – skończyło się na tym że sam odkryłem że ta pompa jednak w moim aucie występuje (pomimo zaprzeczeń "specjalisty")

Dla osób, które wielokrotnie oglądały webasto w M6 może i wszytko jest takie oczywiste – dla mnie już też jest – "walczę" teraz z diagnostyką za pośrednictwem KKL – jednak potrzebowałem (chyba jak każdy) trochę czasu na zapoznanie się z tematem ....M6 mam tydzień ....



Który we wtyczce od pompy to + ?
Pompa podczas pracy tylko delikatnie wibruje – nie wydaja żadnych odgłosów – też tak macie ??


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez kobyll » 2 paź 2011, 12:39

BartekB napisał(a):Elmerwawa – doskonale wiem jak wygląda pompa wody na zdjęciu – jednak w aucie jest troszkę mało miejsca by się temu przyglądać – właśnie dlatego pojechałem do serwisu webasto – i jak widzisz – skończyło się na tym że sam odkryłem że ta pompa jednak w moim aucie występuje (pomimo zaprzeczeń "specjalisty")
Dla osób, które wielokrotnie oglądały webasto w M6 może i wszytko jest takie oczywiste – dla mnie już też jest – "walczę" teraz z diagnostyką za pośrednictwem KKL – jednak potrzebowałem (chyba jak każdy) trochę czasu na zapoznanie się z tematem ....M6 mam tydzień ....


Nie zrobisz diagnostyki WEBASTO poprzez VAG-COMa, po wielu próbach nie mogłem podłączyć się z sterownikiem.

BartekB napisał(a):Który we wtyczce od pompy to + ?

Spróbuj metodą prób i błędów – na pewno nie uszkodzisz pompki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez BartekB » 2 paź 2011, 17:25

dzięki Kobyll

Pompka już zdemontowana .... niestety uszkodzona – jestem na etapie poszukiwania nowej.
Mam nadzieję że to jedyne uszkodzenie ... i nie będę potrzebował diagnostyki komputerowej

Czy ktoś z osób wymieniających pompki pokusiło się o zastosowanie inego urządzenia niż pieburg???

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez Myjk » 2 paź 2011, 19:51

Czy ktoś się orientuje dlaczego po odpięciu przepływomierza (to ten czujnik przy filtrze powietrza), przy pierwszym rozruchu po jego podłączeniu uruchamia się webasto? Dzisiaj wygrzebywałem postojówkę z reflektora i taka dziwna akcja mnie spotkała...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Elmerwawa » 4 paź 2011, 07:34

kobyll napisał(a):Nie zrobisz diagnostyki WEBASTO poprzez VAG-COMa, po wielu próbach nie mogłem podłączyć się z sterownikiem.


Kolego Kobyll jeżeli chodzi o VAG-COM to rozumiem że Pin 7 z Vag-a podpinamy w webasto pod gniazdo X1 pod pin 2,a + i – bierzemy z zasilania pieca i dajemy + na pin 16 Vag zaś minus na pin 4 bądź 5 Vag-a dobrze myślę ?

czym charakteryzuje się zablokowany piecyk ?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez lukaszula » 4 paź 2011, 13:01

Podepne sie pod temat posiadam mazde 6 2,0 CiDT z webasto bez ogrzewania postojowego tylko dogrzewanie silnika zauważyłem że od 2 dni po odpaleniu silnika załancza się a po zgaszeniu chodzi jeszcze przez 1-2 min i wyłancza sie wszystko było by ok gdy by temperatura otoczenia była w granicach 7 stopni a tu na dworze prawie 20. Gdzie szukac przyczyny załanczania? Dodam że samochód odebrałem z warsztatu robiny był remont silnika przez kilka dni odłaczony był aku.
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez kobyll » 4 paź 2011, 19:04

Elmerwawa napisał(a):
kobyll napisał(a):Nie zrobisz diagnostyki WEBASTO poprzez VAG-COMa, po wielu próbach nie mogłem podłączyć się z sterownikiem.


Kolego Kobyll jeżeli chodzi o VAG-COM to rozumiem że Pin 7 z Vag-a podpinamy w webasto pod gniazdo X1 pod pin 2,a + i – bierzemy z zasilania pieca i dajemy + na pin 16 Vag zaś minus na pin 4 bądź 5 Vag-a dobrze myślę ?

czym charakteryzuje się zablokowany piecyk ?


Obrazek

W zależności gdzie chcesz się podpiąć. Czy za zegarkiem owalnym? Czy w kostkę która dochodzi do piecyka? Jak pisałem ten sposób nie działa, widocznie są jakieś inne kody.
Ja sprawdzałem za zegarkiem ale to jest tak jak:
WEBASTO –> VAG KKL
X2 PIN 1 – PIN 16 – +12V
X2 PIN 2 – PIN 4 – GND
X1 PIN 1 – PIN 7 – Linia K – sygnał WBUS KBUS (różnie nazywany)
Na schematach piszą, żeby podpinać sie pod PIN 2 lecz mi diagnostyka przez ten pin nie działała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Elmerwawa » 5 paź 2011, 16:20

jak przyjdzie Vag to zobaczymy na elektrodzie twierdzą że problemu być nie powinno.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez BartekB » 6 paź 2011, 16:16

próbowałem na różne sposoby .. niestety lipa ...
podłączałem się kablem od VAG COM (taki błękitny) do jajka próbując zarówno oprogramowanie Vaga jak i Webasto.

Co do pompki .. nabyłem używkę za 80 zł prawie identyczną (bo również pieburg) która montowana jest w m.in oplu signum 3.0 Ditd jako dodatkowa pompka ogrzewania.

Pompki różnią się kierunkiem krućców (oplowa ma jeden kruciec pionowo i jeden poziomo) – jednak górę można przełożyć od mazdy.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez kobyll » 6 paź 2011, 17:28

BartekB napisał(a):próbowałem na różne sposoby .. niestety lipa ...
podłączałem się kablem od VAG COM (taki błękitny) do jajka próbując zarówno oprogramowanie Vaga jak i Webasto.

Pisałem, ja już próbowałem nie raz bez skutku niestety. Tak to forumowicze mieliby interfejs do WEBASTO za 30zł. WEBASTO w grupie VW AUDI diagnozuje się przez VAG-COMa, ale jest także inny sterownik w piecyku i inny pilot.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Elmerwawa » 7 paź 2011, 23:06

rozumiem w taki razie że bezpośrednio do pieca się nie wpinaliście z Vagiem ? Niby twierdzą na elektrodzie że łączą się z TTC z M6 Vagiem bez problemu przy piecu (przez X1 pin2).
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez kobyll » 8 paź 2011, 16:31

Elmerwawa napisał(a):rozumiem w taki razie że bezpośrednio do pieca się nie wpinaliście z Vagiem ? Niby twierdzą na elektrodzie że łączą się z TTC z M6 Vagiem bez problemu przy piecu (przez X1 pin2).

Ja wpinałem się w PIN za zegarkiem, który jest tylko przedłużeniem tego PINu z piecyka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Elmerwawa » 9 paź 2011, 00:02

z tego co mi wiadomo to do zegara idzie W-bus który wpięty jest w pin nr1(Uhr) gniazdo X1 zaś ja chce się podpiąć również do gniazda X1 ale w pin 2 oznaczony jako Diagnostyka.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez BartekB » 9 paź 2011, 10:03

czy webasto korzysta zczujnika temperatury zewnętrznej mazdy ??
pomiędzy chłodnicą a zderzakiem / grilem znajuduje się tylko taki czujnik
http://allegro.pl/mazda-6-czujnik-tempe ... 95865.html

jak zasymulować temperaturę poniżej 7st C ???

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6