Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez xANDy » 5 lut 2009, 16:03

Może kolego daj zdjęcie "tego czegoś" i wtedy uda nam się jakoś konkretniej powiedzieć o co chodzi.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Borsuk » 5 lut 2009, 23:02

To co prawdopodobnie uszkodziłem to ta czarna puszka na zdjęciu. Jak widać idą od niej kable do ksenona.
http://img13.imageshack.us/img13/3792/xenonor2.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 13:14
Posty: 14
Skąd: Warszawa / Ełk
Auto: Mazda 6 Kombi 2,3 benzyna 166KM 2006... kiedyś Opel Vectra Kombi 2.0DTI 2001, Mazda 6 Kombi 2.0 diesel 136KM 2004, Opel Astra F sedan 1.4 Benzyna

Postprzez mulder » 12 lut 2009, 18:13

xANDy napisał(a):Naprawa przetwornicy też jest tania. I jeśli nie jest uszkodzona – to odeślą z potwierdzeniem po testach. Poza tym – lewa przetwornica przetwarza sygnały z czujników i wysyła końcowe sterowanie do prawej – a ta nie musi wtedy mieć pełnego "komputera" w sobie (np. pasuje od niektórych modeli bmw).

Być może ze pasuje z niektórych ale na pewno nie ze wszystkich dlatego że miałem w prawej lampie przetwornice z bmw właśnie i nie działało poziomowanie. Po sprawdzeniu przetwornicy okazało się że jest sprawna tylko nie ma ona modułu poziomowania.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez mulder » 12 lut 2009, 18:29

Borsuk napisał(a):Zauważyłem że prawy ksenon mi drga, a po jakimś czasie gaśnie. Wtedy zajarzyłem że jest coś nie tak. Ponownie odkręciłem zbiornik i zamontowałem go prawidłowo. Ksenon już nie gaśnie,ale... lekko drga. Prawy świeci bez zarzutu. chciałem spytać się czy któryś z kolegów miał już taki przypadek.

Ja ostatni wymieniałem przetwornicę właśnie w prawej lampie (tej od strony zbiorniczka płynu d/spryskiwaczy) z powodu że miałem działającą ale nieorginalna (inne numery). Po wymianie ostatnio jadac po mieście w korku zauważyłem na samochodzie poprzedzającym że światło xenona mi dziwnie skacze. Wyłączyłe silnik, zgasiłem światła i cała procedura jak koledzy wczesniej opisywali ze stacyjka itd. Podziałało i przestał mrugać. Nadmienię że w ten dzień była duża wilgotność i padał cały czas deszcz więc to może to a jak nie to bede musiał wrócic do poprzedniej przetwornicy. Reasumując Twój przypadek jest możliwe to samo. Wilgoc lub przetwornica. Jeżeli mi sie to powtórzy spróbuję to wyeliminowac i dam znać.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez mulder » 12 lut 2009, 18:55

mulder napisał(a):A tak wogóle to cieszyłem się przez jakieś trzy tygodnie świetnie działającym i poziomującymi sie xenonami aż do ostatniego czwartku, kiedy to okazało się że lewa lampa nie wykonuje ruchu góra/dół przy starcie a w dodatku świeci na maksa w dół przy sprawnie działającej prawej lampie. Powiązałem to z oponami które wiozłem w bagażniku ale niestety po opróżnieniu nadal to samo. Na szczęście silnik słychać ale wydaje on inny dzwięk niż do tej pory, tak jakby próbował podnieść soczewkę ale nie może. Podejrzewam że coś wyskoczyło z jakiegoś zaczepu albo pękło.

Cała sprawa skończyła się ostatnio tym, że kupiłem uzywana lampę w bardzo dobrym stanie i dobrej cenie. Wymieniłem ją i wszystko jest w porządku. Oby było tak jak najdłużej. Co było z poprzednią lampą – nie mam pojęcia. Może jak będę miał natchnienie to ją rozkleję i wyciagne wszystkie flaki i spróbuje zobaczyc jak to tam wszystko działa. A póki co jestem bogatszy o doświadczenie i kilkanaście siwych włosów :)
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez Maciej Loret » 14 lut 2009, 20:59

xANDy napisał(a):Stawiam na wtyczki, gniazda, złącza a nie na padniętą przetwornicę.


Miałeś 100% racji. Brak jakiegokolwiek przejścia w pośredniej 4-pinowej wtyczce (znajduje się pod obudową filtra powietrza – ) pomiędzy modułem sterowniczym i oboma czujnikami poziomowania (przednim i tylnym) powodował wszystkie 4 błędy w moim przypadku. Po przeczyszczeniu wszystkich złączek "kontaktem" IDS nie pokazuje żadnych błędów.
Przy okazji moje obie przetwornice są francuskiej firmy AL, mają numer 1 307 329 086 i prawdopodobnie datę produkcji kwiecień 2002. Obie z zewnątrz brudne jak cholera, trzeba było trochę powalczyć, żeby je zdemontować... Same złącza z reflektorem już czyste...
Koszt imprezy, to 200PLN. Zostałem potraktowany ulgowo, bo nawet nie licząc podłączania IDSa, to samych roboczogodzin było więcej.
Oczywiście, gdyby ktoś wiedział co padło od razu, to koszt byłby 0PLN i 15 minut czasu...

I na koniec jak domowym sposobem sprawdzić czy wszystko jest w 100% dobrze z poziomowaniem (IDS – IDSem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie)? ;)

Chciałem Ci bardzo podziękować. Mam nadzieję, że będzie mi dane postawić Ci kiedyś piwo w Zaniemyślu, ewentualnie gdybyś wybierał się do Bydgoszczy, to daj znać...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez maciejGdy » 7 mar 2009, 09:41

Witam Kolegow


jestem tu "nowy",
a trafilem tutaj szukajac odpowiedzi na swoj problem.

Problem mam nastepujacy.
Moj prawy xenon nie odpala za kazdym razem.
Tzn glownie po nocy, kiedy auto stoi nie ruszane przez pare godzin.
Kilka, czasami kilkanascie razy wlaczenie/wylaczenie swiatel powoduje, ze w koncu sie odpali, pozniej juz moge gasic i odpalac problemu nie ma, az do kolejnej nocy, badz wielogodzinnego postoju.

Od "fachowcow" ktorzy zajmowali sie sprawa mojego auta uslyszalem, ze pierw nalezy sprawdzic zarnik, ktory wymienilem, nie przynioslo to rezulatatu, pozniej ktos podpowiedzial, ze moze to byc "zaplonnik" ktory jest w lampie.
tak wiec kupilem lampe na allegro, wymienilem, po wymianie znow to samo...:(
Ostatnia rzecza bylo wymiana przetwornicy, rowniez zakupiona z allegro,
rowniez nie przynioslo rezultatu.

Po tym co wnioskuje czytajac historie tego tematu,
wyglada na to ze jednak to zaplonnik, tak wiec calkiem mozliwe, ze zaplonnik w lampie ktora zakupilem z allgro byl tak samo wadliwy jak w mojej?

Sytuacja po wszystkich procedurach wymiany:zarnika, lampy, przetwornicy, wyglada tak samo jak przed procedurami.

Lampla odpala dopiero po wielokrotnym wlaczeniy/wylaczeniu swiatel.
kiedy zacznie swiecic, juz nie ma najmenijszych problemow.
mozna ja gasic i odpala bez problemowo.

Czy koledzy z doswiadczeniem moga mi cos podpowiedziec/doradzic?

pozdrawiam
maciejGdy
 

Postprzez mulder » 9 mar 2009, 08:29

Miałem podobny problem, jest trochę na ten temat na stronie 7 i 8. Objawy były dokładnie takie same, tzn. problem z odpaleniem po długim postoju, kilkanaście/lilkadzięsiąt prób odpalenia – w końcu odpalał. Kupiłem zapłonnik na allegro i wymieniłem – pomogło, odpala za każdym razem. Jestem pewien więc że był to zapłonnik. Prawdopodobnie w lampie, którą zakupiłeś również jest niesprawny. Próbuj się dogadac ze sprzedawcą i szukaj innej lampy. Ja co prawda wymieniłem sam zapłonnik (trochę walki z lampą) ale jednak nie polecam tego zabiegu, gdyż trzeba trochę uszkodzić lampę. Niby ją zakleiłem i o ile z odpalaniem żarnika nie było już problemu, to niedługo po tym padł mi silniczek poziomujący xenona co powiązałem z faktem wiercenia w lampie, ostatecznie musiałem i tak zmienic lampę.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez maciejGdy » 9 mar 2009, 08:54

wielkie dzieki za rade,
mi jeszcze 2 dni temu padlo poziomowanie....:(
slysze ze silniczek lewej chodzi, ale jej w ogole nie przestawia,
prawa rusza, ciut w gore, ale minimalnie.
suma sumarum, moje swiatla swieca na 10 metrow nie dalej.

koledzy z forum podpowiadaja, ze prawdopodobnie lewa przetwornica padla, bo ona odopowiada z poziomowa obudwu lamp...

no zobaczymy..

dzieki wielkie za rade.
maciejGdy
 

Postprzez P.P » 11 mar 2009, 23:38

Koledzy mam takie pytanie, prawy reflektor swieci bardzo ladnie, delikatnie na niebieskawo natomiast lewy mi sie nie podoba, swieci bardziej na zolto na zdjeciach mozna zauwazyc http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=69001 dodam ze były wymieniane obydwie przetwornice i obydwa zarniki ale nie w tym samym czasie, Czy po wymianie zarnikow bylo by ok ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 15:09
Posty: 61
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6

Postprzez Lorento » 11 mar 2009, 23:44

P.P napisał(a):Koledzy mam takie pytanie, prawy reflektor swieci bardzo ladnie, delikatnie na niebieskawo natomiast lewy mi sie nie podoba, swieci bardziej na zolto na zdjeciach mozna zauwazyc http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=69001 dodam ze były wymieniane obydwie przetwornice i obydwa zarniki ale nie w tym samym czasie, Czy po wymianie zarnikow bylo by ok ?

Żarniki wymienia się parami, tej samej firmy i tej samej temp. barwowej. Masz pewnie różne żarniki i w tym jest problema. Wymień oba i bedzie git...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Gość » 12 mar 2009, 09:52

Lorento napisał(a):Żarniki wymienia się parami

a czy ktos wymienia w pojedynke? Jesli tak to <glupek2>
Maja ludzie pomysly.
Gość
 

Postprzez P.P » 12 mar 2009, 16:38

Tamura napisał(a):
Lorento napisał(a):Żarniki wymienia się parami

a czy ktos wymienia w pojedynke? Jesli tak to <glupek2>
Maja ludzie pomysly.
Były wymienione obydwa tylko kurcze po jakims miesiacu jeden siadł własnie ten lewy, i był wyslany na gwarancji, Pan przyslal nowy i byl zalozony, a prawy jest caly czas ten sam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 15:09
Posty: 61
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6

Postprzez Hieronim » 2 cze 2009, 22:29

Kilka miesiecy temu prawe swiatlo nie zawsze swiecilo tzn
Odpalalem autko wlaczalrem swiatla i zapalalo tylko lewe ..musialem wylaczyc swiatla zalaczyc ponownie i tak kilka razy az zaskoczyło i zapalily sie oba

Myslalem ze to kwestia zarników dlatego zakupilem 2 nowe zarniki phillipsa. Po wymianie problem zniknął. Jak sie okazalo tylko na 4 miesiace..

Kilka dni temu znow pojawily sie te same objawy w tej samej lampie.

W czym moze być problem pytajnik PRzetwornica ? Moze jakis slaby styk gdzieś? nie wiem...


Jak juz lampa zaswieci to pozniej dziala bez zarzutu... Z tego co tu czytalem to problemem mzoe byc starter w rpzetwornicy albo slaba masa ..
Gdzie te startery mozna dostac?
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez P.P » 2 cze 2009, 22:45

Kolego nieoryginalna nie wchodzi w gre poniewaz mozesz zapomniec o samopoziomowaniu sie xenonow, szukaj goscia na allegro z Lubonia kolo Poznania ma nowe oryginalne za ok 180 zł dokladnie nie pamietam, mam od niego obydwie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 15:09
Posty: 61
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6

Postprzez Hieronim » 2 cze 2009, 23:14

sprobuje najpierw zoabczyc jak wygladaja te kable od masy ... ale 180zl nowe oryginaly ? tanio ...


Szukalem u tego goscia ale nie ma do mazdy... a ceny do innych aut oscylują wokol 300zl za szt

czy w rpzetwornicach jest ten zapłonnik czy jest on osobno ?? bo moze sie oakzac ze przetwornica jest OK a zaplonnik dalej bedzie dawał w pałe.. jak to sprawdzić
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez P.P » 3 cze 2009, 17:37

Zapłonnik jest w przetwornicy, sprobuj do niego zadzwonic i sie dowiedziec, a jezeli nie jest to wina zarnika to tylko pozostaje przetwornica ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 15:09
Posty: 61
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6

Postprzez Hieronim » 3 cze 2009, 22:53

łącznik masy byl zaśniedziały .. Zrobilem z nim porzadek . Swiatla odpalily za pierwszym razem

Narazie problem zniknął :) Wygląda na to , że niepotrzebnie wymieniałem żarniki
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez P.P » 4 cze 2009, 14:13

lee to elegancja, a wymiana żarników nie zaszkodziła ;) Szerokosci
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 15:09
Posty: 61
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6

Postprzez qwadrat » 4 cze 2009, 19:59

No więc i mnie dopadł ten problem – prawy xenon nie świeci

Przejrzałem cały temat – ale proszę jeszcze raz o konkretną podpowiedź.

Wyjąłem palnik, bańka była lekko wybrzuszona i poczerniała – wymieniłem palnik.

Dalej nie świeci.

Od czego zacząć? Przetwornica? Zapłonnik?
Początkujący
 
Od: 30 cze 2008, 13:16
Posty: 13
Skąd: Katowice
Auto: mazda6, 2007, 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6