Korozja / rdza

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Qubass88 » 3 cze 2012, 17:04

Witam,
dzisiaj czyszcząc samochód dokonałem pewnego odkrycia :( . Zauważyłem, iż dolna krawędź drzwi (od wewnątrz) jest skorodowana. Auto pochodzi z 2006 roku i trochę niepokoi mnie taki stan blachy. Czy ktoś orientuje się ile lat gwarancji mazda daje na blachy i czy takie uszkodzenie kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej? Czy też trzeba robić to na własną rękę...a jeśli tak, to czy można to zabezpieczyć w jakiś sposób własnoręcznie, czy pozostaje tylko wizyta u lakiernika...

Dołączam zdjęcia drzwi:
Obrazek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2010, 11:23
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BA (1997r.) 1.5
Mazda 6 2006r, 2.0 diesel (121KM)

Postprzez dobrzyn22 » 3 cze 2012, 22:18

Qubass88 napisał(a): ile lat gwarancji mazda daje na blachy

12 lat..warunkiem są coroczne przeglądy nadwozia w ASO
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 3 cze 2012, 22:28

dobrzyn22 napisał(a):12 lat..warunkiem są coroczne przeglądy nadwozia w ASO

minimum 2 ostatnie ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 3 cze 2012, 22:30

dokładnie <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez glowasiek » 3 cze 2012, 22:33

a nie jest tak ze jezeli lejesz jeden przseglad perforacji nadwozia to wtedy juz jest tylko i wylacznie dobra wola centrali Mazdy danego kraju ?! BO cos gdy ktos nie robi sprawdzenia perforacji nadwodzia przez 8 lat a pozniej zrobi przez kolejne dwa i mu cos wyjdzie i co wtedy ?!?! – dla mnie to nie ma sensu – tymabrdziej , ze przeglad perforacji nadwozia mozna dokonywac osobno czyli bez potrzeby robienia calego servisu w ASO !! nie wiem jakw PL ale tutaj jest to za darmo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Wojtek » 3 cze 2012, 22:49

glowasiek napisał(a):BO cos gdy ktos nie robi sprawdzenia perforacji nadwodzia przez 8 lat a pozniej zrobi przez kolejne dwa i mu cos wyjdzie i co wtedy ?!

byla juz taka sytuacja... w zyciu ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 4 cze 2012, 09:11

i jak się zakończyła??
sam mam auto 6-letnie a przeglądy w ASO robione były tylko pierwsze 3 lata
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Piotr Wozniak » 4 cze 2012, 13:29

Qubass88 napisał(a):Witam,
dzisiaj czyszcząc samochód dokonałem pewnego odkrycia :( . Zauważyłem, iż dolna krawędź drzwi (od wewnątrz) jest skorodowana. Auto pochodzi z 2006 roku i trochę niepokoi mnie taki stan blachy. Czy ktoś orientuje się ile lat gwarancji mazda daje na blachy i czy takie uszkodzenie kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej? Czy też trzeba robić to na własną rękę...a jeśli tak, to czy można to zabezpieczyć w jakiś sposób własnoręcznie, czy pozostaje tylko wizyta u lakiernika...


O wszystkim bylo kilka razy w tym watku, mozna przeczytac zamiast na kazdej stronie pytac o to samo...
:|


pzdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez makak » 26 paź 2012, 10:44

Wojtek napisał(a):
dobrzyn22 napisał(a):12 lat..warunkiem są coroczne przeglądy nadwozia w ASO

minimum 2 ostatnie ;)


Witam,
jest gdzieś to napisane w książce serwisowej etc, że minimum 2 ostatnie? Akurat wczoraj byłem w ASO powalczyć trochę o zrobienie nadkola. Serwisant poprzeglądał DSR (od 2010r mam tam przeglądy) – wszystko OK, poprosił o papierową książkę serwisową i dopatrzył się, że w 2009r nie było przeglądu karoserii a dla zachowania gwarancji ma być robiony co roku. Szczerze mówiąc sam się zdziwiłem no ale jednak w 2010, 2011, 2012 były i są wpisane w DSR więc czytając wcześniej trochę ten temat uznałem, że nie ma problemu. W rzeczywistości okazało się inaczej tj. zrobili skan książki, dokumentów, wysłali do centrali i oni zdecydują o ewentualnej naprawie. Mają odezwać się do tygodnia zobaczymy co z tego wyniknie. Jednak jeśli ktoś ma dostęp do jakieś oficjalnej informacji "czarno na białym", że minimum 2 ostatnie przeglądy wystarczą chętnie skorzystam.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2012, 08:04
Posty: 15
Auto: Mazda 6 | 2.0 PB | GG | '04

Postprzez Wojtek » 26 paź 2012, 12:44

To powiedz, ze nie obowiazuje juz ksiazka... Tylko DSR...
Jak to nie pomoze, to MMPOLSKA

Tapatalk2
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Piotr Wozniak » 27 paź 2012, 21:24

Do uznania gwarancji na perforacje potrzeba przegladow corocznych z 2 ostatnich lat nie wykrywajacych danego ogniska. To jest stanowisko Mazda Italia z ktora korespondowalem w tej sprawie (mam 6 kupiona we Wloskim salonie). Tak tez mi uznalo polskie ASO, nie robiac problemu z braku przegladu pojedynczego w 2008 czy 2009 roku (MY 2006)

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez makak » 28 paź 2012, 13:01

W takim razie mam nadzieję, że centrala odpowie pozytywnie :) Napiszę później jak się sprawa potoczyła.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2012, 08:04
Posty: 15
Auto: Mazda 6 | 2.0 PB | GG | '04

Postprzez stonoga » 1 sty 2013, 10:16

A mi nie uznali gwarancji na perforacje.Poprzedni właściciel (Niemiec) robił przeglądy-brakowało jednego po pierwszym roku i z jednym się spóźnił. Zbliżał się termin kolejnego przeglądu karoseryjnego to pojechałem do ASO. Powiedzieli że nie wiedzą czy auto nie straciło gwarancji na perforacje ale kazali zrobić teraz przegląd (120zł) i obiecali że wyślą zapytanie do Mazdy. Wcześniej takie zapytanie ja wysłałem prywatnie. Po tygodniu od zrobienia przeglądu dostałem odpowiedz na nie.

"Szanowny Panie,
Przy zakupie samochodu została wydana pierwszemu właścicielowi za poświadczeniem Książka Gwarancyjna, która przy odsprzedaży auta powinna być przekazywana kolejnym właścicielom, zgodnie z którą w przypadku przedmiotowego samochodu o numerze nadwozia VIN JMZCR19T670162326 Gwarancja na perforację blach nadwozia obowiązuje 144 miesiące licząc od daty sprzedaży detalicznej lub pierwszego użycia samochodu Mazda, w zależności od tego, która z tych dat jest wcześniejsza. Warunkiem zachowania gwarancji jest regularne, zgodnie z zapisami w instrukcji obsługi, poddawanie samochodu wymaganym przeglądom nadwozia oraz dokonywanie bezzwłocznie i na własny koszt napraw wszelkich uszkodzeń powłoki lakierniczej obniżających poziom ochrony elementów nadwozia auta, powstałych na skutek uszkodzeń mechanicznych, zaniedbania konserwacji lub czynników zewnętrznych, stwierdzone podczas przeglądu pojazdu.

Brak obowiązkowego przeglądu lub nie wykonanie zalecanej naprawy skutkuje utratą gwarancji.
Po zweryfikowaniu historii serwisowej przedmiotowego samochodu, z przykrością stwierdzamy utratę gwarancji na perforację. Utrata gwarancji jest skutkiem niedotrzymania warunków gwarancji w kwestii obowiązku wykonania corocznego przeglądu nadwozia. Obowiązek ten określa Plan przeglądów okresowych zawarty Instrukcji Obsługi samochodu.

W przedmiotowym przypadku, nie wykonano przeglądu nadwozia po pierwszym roku użytkowania samochodu. Dodatkowo po weryfikacji historii serwisowej samochodu, stwierdzamy, że opóźnione o 9 miesięcy zostało wykonanie przeglądu nadwozia po 7 roku użytkowania samochodu.

Biorąc pod uwagę powyższe, stwierdzając nieregularne wykonywanie przeglądów nadwozia w przedmiotowym samochodzie, Mazda Motor Poland potwierdza utratę gwarancji na perforację blach nadwozia."
Za pośrednictwem ASO gdzie robiłem przegląd nie dostałem jeszcze żadnej odpowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez dobrzyn22 » 1 sty 2013, 13:36

a ktoś pisał, że wystarczą 3 ostatnie lata wykonywania takich przeglądów :|
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez qweerty » 3 sty 2013, 10:01

Moze ja mam jeszcze szanse? Moja madzia pojawiala sie w salonie co roku w maju, ostatnio byla w niemieckim salonie w maju 2012 r, moze nie wszystko stracone? Jak to sprawdzic czy przeglad blach byl robiony?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez stonoga » 3 sty 2013, 20:09

Dzwonisz do ASO i podajesz VIN. Pytaj o np akcje serwisowe czy nie dotyczą twojego samochodu i zapytaj o przeglądy karoseryjne. Jak masz wydruki z elektronicznej ksiazki to tam też powinno być napisane.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez dobrzyn22 » 3 sty 2013, 23:04

ktoś ostatnio opisał "przygody" z gwarancją perforacyjną – spóźnił się z 1 przeglądem kilka miesięcy – i to MMP uznała za wystarczające do utraty gwarancji(już na zawsze z tego co zrozumiałem) – pomimo 3 ostatnich lat "zaliczonych"...ogólnieciężka sprawa :P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Piotr Wozniak » 6 sty 2013, 13:16

Ogolnie proponuje nie odpuszczać. Wyprodukowali gownaine karoserie z gwarancja 12 lat na perforacje to niech placa.
Mi uwzglednili i naprawili, pomimo braku 2 pieczatek przegladow karoseryjnych z Italii z 2007 i 2008 roku (pozniej wszystko robione w ASO w PL w terminie). Chyba ze sprawdzili w jakiejs bazie, ze te przeglady byly tylko nie wbito w ksiazke...

pzdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez stonoga » 6 sty 2013, 17:08

A ile przeglądów masz robione w Polsce? Może jak się robi pierwszy w Polsce to mówią ze się nie należy. Mi w ASO powiedzieli że to już ew. ostatni rok bo gwarancja jest na 6 lat a nie na 12
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Piotr Wozniak » 6 sty 2013, 18:31

Mam 4 przeglady karoseryjne w PL (2009-2012). Gwarancja na perforacje dla M6 jest 12 lat. Na lakier jest krotsza.
Chyba ze masz samochod z sieci dealerskiej w jakims dziwnym kraju i z odrebnymi warunkami...?
Raczej jednak podejrzewam tradycyjna i niewyczerpana niekompetencje ASO :/

pozdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6