Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez matthies » 16 gru 2013, 00:40

tak was czytam i się zastanawiam, czy rzeczywiście warto aż tak dociążać auto?? wiesz już ile KG ci przybędzie?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 16 gru 2013, 09:54

u mnie – wygłuszenie drzwi przód/tył + cały bagażnik kombi – myślę, że doszło ok. 20-25 kg (a dawałem same maty)

PS. jeśli chodzi o podłogę bagażnika – dając już same maty, było potem ciężko umocować z powrotem tą plastikową płytę bagażnika – niech kolega to weżmie pod uwagę, jeśli chce dawać grubszą wastwę ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Marine_4000 » 16 gru 2013, 11:04

tak was czytam i się zastanawiam, czy rzeczywiście warto aż tak dociążać auto?? wiesz już ile KG ci przybędzie?


A że tak zapytam: Ile masz litrów paliwa w baku? Jeździsz czasem z pasażerem? Jeden waży 65 kg, drugi waży 100kg, a myślisz, że ktoś się zastanawia jak to połączyć, żeby auto było jak najlżejsze? Dla zużycia paliwa nie ma to praktycznie znaczenia (te 15kg wytłumienia), a dla poprawienia komfortu jazdy już tak, i to znaczące.

Ja wolę mieć ten komfort, i lepiej brzmiące audio, niż 10zł miesięcznie na paliwie mniej :)


kanapę tak więc może przy następnym podejściu wezmę 07xl


Daj na priv jakie masz ceny, to porównam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez gracx02 » 16 gru 2013, 23:27

święte słowa marine akurat poroso i pianki ważą tyle co nic jedynie maty nanobutlynowe są ciężkie no ale post kolegi matthies-a zainspirował mnie i będę konsekwentnie ważył ma teriał który zużywam zobaczymy ile będzie kg na koniec <spoko>

tym czasem przedstawiam pomiary które są straszne tak jak się spodziewałem, warto jednak dodać że u was pewnie jest lepiej gdyż u mnie tylna uszczelka jest tak styrana że raczej jej wężyk nie pomoże i trzeba będzie zakupić nową bardzo głośne szumy/wiatr wdziera się przed tylną klapę szczególnie widać to przy najniższym pomiarze

oto pomiary

droga expresowa, opony zimowe, radio off,nawiew off

50km/h = 71dBC !!! <płacze>

100km/h = 83dBC

130km/h = 96.dBC

system boss na maxa (bez podbijania basów w ustawieniach itp) średnio 108dBC najwięcej coś koło 121dBC przy jakiejś nucie hardstyle

przypominam podany już wcześniej przez kogoś link do rankingu wygłuszenia

http://www.autobild.de/artikel/auto-bil ... 75991.html

najgorzej wygłuszone auto według rankingu
50 km/h 100 km/h 130 km/h
Santana PS-10 67 db – 82 db -85 db

najlepiej Mercedes S 600 55 db (A) 60 db (A) 64 db (A)

tak więc jak widać mamy co nadganiać hahaha

postaram się wykonać ponowne pomiary przynajmniej z wężykiem w tylnej uszczelce a bez położonych mat i pianek wtedy będzie to w miarę seria no chyba że ktoś robił już takie pomiary jak ja sonometrem a nie app w telefonie.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez thesilent » 16 gru 2013, 23:34

kolego, chciałem Ci zwrócić uwagę na jednostkę pomiarową. Mianowicie mamy jednostkę dB, dBA i dBC. Te literki dodane A i C to rodzaje filtrów. Ja mam miernik, który mierzy tylko w dBA i przy 100km/h mam 70dBA, a przy 160km/h mam 75dBA. W podanym artykule zaś mamy chyba pomiar w dB(A) czyli jak u mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez em_dzej » 16 gru 2013, 23:37

AloHa

Czekam na wyniki po pracach wszelakich , może mnie to zmobilizuje do wyciszania Gejszy :D
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez gracx02 » 16 gru 2013, 23:41

thesilent cholera tego nie wiedziałem mój miernik pokazuje dBC Jaki ma to wpływ na pomiary te filtry itd?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez thesilent » 16 gru 2013, 23:41

i jeszcze jedno, najlepiej wyciszonym autem jest lexus ls430, ale nie ma go w rankingu, bo deklasuje niemieckie fury z wynikiem dwukrotnie cichszym od s-klasy.

Co do filtrów to tutaj jest wykres:
http://www.e-a-r.com/pdf/hearingcons/FAQdba.pdf

Chodzi o to, że sonometr mierzący z filtrem C mierzy hałas praktycznie bezwzględny, bez żadnej korekty dla spektrum częstotliwości. Natomiast dBA mierzy tak, jak słyszy człowiek. A człowiek najlepiej słyszy w okolicach 3000Hz (chyba). A powyżej i ponieżej tej częstowliwości słyszymy gorzej, stąd korekta w sonometrze. Po prostu przy dBA jest tak, jak odczuwa człowiek :) Dlatego Ci pokazało takie kosmiczne wyniki pomiaru, bo zmierzyło coś, czego Ty i tak nie słyszysz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez gracx02 » 16 gru 2013, 23:57

cholera jasna no to raczej nie będzie pomiarów w relacji bo nowego sonometru już nie kupie przed położeniem mat a zależało mi na tych pomiarach kurka. chyba że ktoś ma dokładne pomiary z m6 przed wygłuszeniem to ja sprawie sobie ten dba i sprawdzę już po <co?>

edit: nie no muszę mieć te pomiary ale dałem ciała z tą częstotliwością... czy ten będzie ok?

http://allegro.pl/profesjonalny-decybel ... 66909.html

ma filtr a i c skala 30-130 dokładność do 2db

edit:thesilent te 70 db przy 100 to pomiar w "czystym" aucie? czy masz jakieś wygłuszenie?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez thing » 17 gru 2013, 09:42

thing napisał(a):więc 6/9 będzie dobrym wyborem? Czy lepiej 4/6?


ktoś wie lepiej kupić większy czy mniejszy wystarczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez thesilent » 17 gru 2013, 10:38

można powiedzieć, że w czystym aucie, do tego mam kombi, w którym huczy jak w furgonetce. Pomiar bez radia i nawiewów, opony letnie.

Niedawno leciałem 500km autobahną, 4 osoby i bagażnik nogą upychany. Było wyraźnie ciszej niż teraz na pusto. Wszystko huczy w tym aucie :/ opony, silnik, wiatr, a wnętrze działa jak puszka blaszana. Cierpię na notoryczny brak czasu niestety, bo materiały czekają.

Kupiłem też na allegro książkę "Hałasy i drgania w samochodzie", polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez zigu18 » 17 gru 2013, 17:19

thesilent napisał(a):i jeszcze jedno, najlepiej wyciszonym autem jest lexus ls430, ale nie ma go w rankingu, bo deklasuje niemieckie fury z wynikiem dwukrotnie cichszym od s-klasy.

Co do filtrów to tutaj jest wykres:
http://www.e-a-r.com/pdf/hearingcons/FAQdba.pdf

Chodzi o to, że sonometr mierzący z filtrem C mierzy hałas praktycznie bezwzględny, bez żadnej korekty dla spektrum częstotliwości. Natomiast dBA mierzy tak, jak słyszy człowiek. A człowiek najlepiej słyszy w okolicach 3000Hz (chyba). A powyżej i ponieżej tej częstowliwości słyszymy gorzej, stąd korekta w sonometrze. Po prostu przy dBA jest tak, jak odczuwa człowiek :) Dlatego Ci pokazało takie kosmiczne wyniki pomiaru, bo zmierzyło coś, czego Ty i tak nie słyszysz :P

Człowiek słyszy od 20 Hz do 22 khz, co do filtra A tłumi on niski zakres częstotliwości by dokładniej mierzyć konkretny dźwięk a odrzucić tło. Więc najlepszy pomiar będzie w db bo chyba chcemy zmierzyć poziom hałasu całego a nie tylko zakres średni i górny. Co do hałasu do w mazdxie na pewno przy 130 km/h jest koło 75 dB dla porównania podam, ze ciężarówka wytwarza kolo 90 dB a niektórzy słuchają muzyki na słuchawkach kolo 100 dB. Co do Utraty słuchu to przebywanie w 80 dB niszczy powoli słuch a tracimy go od górnego zakresu częstotliwości. Najczęściej zaczynamy podejrzewać ze coś jest nie tak kiedy uciekają nam litery wymawiane w większym zakresie częstotliwości, wtedy jest już za późno ;)


Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez thesilent » 17 gru 2013, 18:27

http://pl.wikipedia.org/wiki/Miernik_poziomu_d%C5%BAwi%C4%99ku

W podanym teście mierzyli w dBA, więc dla porównania też powinniśmy tak mierzyć. A link powyżej wyjaśnia, o co chodzi z filtrami A, B i C.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez zigu18 » 17 gru 2013, 18:58

Ja wiem ze chcecie porównywać, ale jaką macie pewność, że sonometr za 50 zł jest dobrze skalibrowany? Trzeba pamiętać, ze różnica 6-10db odczuwamy jako drugie tyle mocniejszy dźwięk.
Po drugie to w maździe bardzo mocno słychać szum i huk opon a wy chcecie to odrzucić ;)
No ale zostawmy to i skupmy sie na tym co macie czyli sonometr z filtrem A, piszesz ze przy 100 km/h masz 70dba a w teście citroen c5 ma 62, i to by sie w miare zgadzało bo jest w nim drugie tyle ciszej z mojego osobistego porównania.
Ostatnio edytowano 17 gru 2013, 19:00 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez gracx02 » 18 gru 2013, 00:51

zigu myślę że i tak będzie lepiej niż w przypadku aplikacji na telefon <co?> może być polecił jakiś sonometr? bardzo ciekawa rzecz z tym że 6-10db to odczucie jako drugie tyle hałasu. na stronie szutawyciszania czy jak tam oni się zwią piszą właśnie że osiągają około 7db zobaczymy ile mi się uda... jutro zważę te maty tak jako ciekawostka, pytanie ile waży 1l noxudol-a 3100 po wyschnięciu?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez thesilent » 18 gru 2013, 11:07

mądre strony w internecie piszą, że dwukrotnie głośniej/ciszej to różnica dokładnie 3dB. To jest skala logarytmiczna. Dlatego, jak zbiję u siebie do 67dB, to juz będę zadowolony :D bo będzie dwa razy ciszej.


Weźcie sobie obejrzyjcie błotniki (blachy) po otwarciu maski. Tam wszędzie są mega szpary w karoserii. Inne auta mają komorę silnika odseparowaną (odizolowaną) szczelnie matami, gąbkami i uszczelkami. A w M6 hałas z kół i silnika hula między blachami błotników, podszybia jak chce. Później porobię fotki, to pokażę Wam te miejsca, o które mi chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Marine_4000 » 18 gru 2013, 16:36

Porób foty, to będziemy rozkminiać, i może coś sensownego z tego będzie. Ja się na nadkola na wiosnę przygotowuję <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez zigu18 » 18 gru 2013, 17:25

thesilent napisał(a):mądre strony w internecie piszą, że dwukrotnie głośniej/ciszej to różnica dokładnie 3dB. To jest skala logarytmiczna. Dlatego, jak zbiję u siebie do 67dB, to juz będę zadowolony :D bo będzie dwa razy ciszej.

ja swoja wiedze opieram na tym co mnie uczono na politechnice z akustyki, poczytaj sobie to http://www.ia.amu.edu.pl/~ia/docs/pa/Pr ... kowski.pdf
Na dodatek teorię tą sprawdzałem na zajęciach laboratoryjnych.
Te mądre stronki wyrzuć do kosza :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez thesilent » 18 gru 2013, 19:11

Przyjrzałem się passatowi B7, w którym jest bajecznie cicho. Trochę się podłamałem. Sami zobaczcie.
Załączniki
wyciszanie14.JPG
wyciszanie13.JPG
wyciszanie12.JPG
wyciszanie11.JPG
wyciszanie10.JPG
wyciszanie09.JPG
wyciszanie08.JPG
wyciszanie07.JPG
wyciszanie06.JPG
wyciszanie05.JPG
wyciszanie04.JPG
wyciszanie01.JPG
wyciszanie02.JPG
wyciszanie03.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez gracx02 » 18 gru 2013, 20:01

no no no nie zostawiłeś suchej nitki madzi :( w każdym bądź razie lepiej się zastanówmy jak możemy poprawić fabrykę! po wyciszeniu wnętrza biorę się za to potrzebny jednak dobry plan <spoko>

edit:noo i b7 to troszkę młodsza maszyna od naszych ;) nasze to można by porównywać z b5
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6