Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Lorento » 2 lut 2009, 21:51

xANDy napisał(a):wsadź kluczyk w stacyjkę i przekręć o dwa "ząbki" a nie o jeden (nie o trzy, bo wtedy odpalisz silnik).

hahaha Dobre....
czy Maćko prowadził kiedyś samochód? <lol>
Maciej Loret napisał(a):Z drugiej strony pytałem żonę czy ktoś jej mrugał z przeciwka. Twierdzi, że nie...

A co Ci miała powiedzieć? Nawet jak ktoś mrugał, to dowiesz się raczej ostatni... :D
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Yapa » 2 lut 2009, 21:58

Lorento napisał(a):
xANDy napisał(a):wsadź kluczyk w stacyjkę i przekręć o dwa "ząbki" a nie o jeden (nie o trzy, bo wtedy odpalisz silnik).

hahaha Dobre....
czy Maćko prowadził kiedyś samochód? <lol>
Maciej Loret napisał(a):Z drugiej strony pytałem żonę czy ktoś jej mrugał z przeciwka. Twierdzi, że nie...

A co Ci miała powiedzieć? Nawet jak ktoś mrugał, to dowiesz się raczej ostatni... :D

Do moderatorów – dajcie proszę temu trollowi jakiś mandat, bo pouczenia nic nie dają.... <killer>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Borsuk » 4 lut 2009, 18:51

Cześć

Mam pytanko. Ostatnio chciałem wymienić światełko postojowe. W tym celu odkręciłem zbiornik płynu do spryskiwaczy żeby mieć lepszy dostęp. Po wymianie przykręciłem zbiornik z powrotem ale ponieważ robiłem to w nocy na parkingu zamontowałem go trochę krzywo. Opierał się o przetwornicę. Zauważyłem że prawy ksenon mi drga, a po jakimś czasie gaśnie. Wtedy zajarzyłem że jest coś nie tak. Ponownie odkręciłem zbiornik i zamontowałem go prawidłowo. Ksenon już nie gaśnie,ale... lekko drga. Prawy świeci bez zarzutu. chciałem spytać się czy któryś z kolegów miał już taki przypadek. Czyżbym uszkodził przetwornicę, czy może kable są poluzowane? A może jeszcze co innego... Z góry dzięki za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 13:14
Posty: 14
Skąd: Warszawa / Ełk
Auto: Mazda 6 Kombi 2,3 benzyna 166KM 2006... kiedyś Opel Vectra Kombi 2.0DTI 2001, Mazda 6 Kombi 2.0 diesel 136KM 2004, Opel Astra F sedan 1.4 Benzyna

Postprzez Pawko_6 » 4 lut 2009, 20:22

Borsuk napisał(a):Po wymianie przykręciłem zbiornik z powrotem ale ponieważ robiłem to w nocy na parkingu zamontowałem go trochę krzywo. Opierał się o przetwornicę.

Czyli masz "Zenony", więc wszystko jest możliwe. Generalnie połączenia są słabo odporne na wilgoć, po pewnym czasie stają się wrażliwe i słabo łączą. Drżenie, to typowa przypadłość "Zenonów", tańczący, niestabilny łuk w palniku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Lorento » 4 lut 2009, 21:08

No cóż, widzę że natura zenonów broni się sama przed druciarzami.... <lol>
.... Trasa W-wa – Ełk powiadasz... Zwrócimy zatem uwagę na dyskotekę w M6-tkach na tej trasie...
ps. ( info dla magicadma – już w sumie trzy sztuki M6 poległy na zenonach... :D )
ps. 2 – temat trzeba zmienić na "Problemy z Zenonami" ( prośba do modów)
Ostatnio edytowano 4 lut 2009, 21:10 przez Lorento, łącznie edytowano 1 raz
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Borsuk » 4 lut 2009, 21:10

No dobra ... a co to znaczy
Pawko_6 napisał(a):Czyli masz "Zenony",

.... i jakie jest rozwiązanie problemu. Wymiana przetwornicy?... wymiana kabli?.... wymiana żarnika?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 13:14
Posty: 14
Skąd: Warszawa / Ełk
Auto: Mazda 6 Kombi 2,3 benzyna 166KM 2006... kiedyś Opel Vectra Kombi 2.0DTI 2001, Mazda 6 Kombi 2.0 diesel 136KM 2004, Opel Astra F sedan 1.4 Benzyna

Postprzez Lorento » 4 lut 2009, 21:11

Borsuk napisał(a):No dobra ... a co to znaczy
Pawko_6 napisał(a):Czyli masz "Zenony",

.... i jakie jest rozwiązanie problemu. Wymiana przetwornicy?... wymiana kabli?.... wymiana żarnika?

wywalenie Zenonów, jeżeli nie chcesz stracić dowodu rejestracyjnego kolego... :]
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Borsuk » 4 lut 2009, 21:14

Nie wiem co to są zenony, ale jeśli masz na myśli pseudoksenony za 200zł to ja takich nie mam! Moja madzia ma orginalne z poziomowaniem, spryskiwaczami. Mój samochód to nie żadna dyskoteka....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 13:14
Posty: 14
Skąd: Warszawa / Ełk
Auto: Mazda 6 Kombi 2,3 benzyna 166KM 2006... kiedyś Opel Vectra Kombi 2.0DTI 2001, Mazda 6 Kombi 2.0 diesel 136KM 2004, Opel Astra F sedan 1.4 Benzyna

Postprzez Lorento » 4 lut 2009, 21:24

Borsuk napisał(a):Nie wiem co to są zenony, ale jeśli masz na myśli pseudoksenony za 200zł to ja takich nie mam! Moja madzia ma orginalne z poziomowaniem, spryskiwaczami. Mój samochód to nie żadna dyskoteka....

To jakim cudem zbiornik spryskiwaczy oparł Ci się o przetwornicę??? :|
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Borsuk » 4 lut 2009, 21:29

No dobra zastrzeliłeś mnie tym pytaniem
Lorento napisał(a):To jakim cudem zbiornik spryskiwaczy oparł Ci się o przetwornicępytajnik? ysz

... może to co innego. Ale podłączone jest do ksenonu. Zbiornik spryskiwacza był wsadzony pod złym kątem przez co opierał sie o taką skrzyneczkę.... która myślałem że jest przetwornicą.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 13:14
Posty: 14
Skąd: Warszawa / Ełk
Auto: Mazda 6 Kombi 2,3 benzyna 166KM 2006... kiedyś Opel Vectra Kombi 2.0DTI 2001, Mazda 6 Kombi 2.0 diesel 136KM 2004, Opel Astra F sedan 1.4 Benzyna

Postprzez Lorento » 4 lut 2009, 21:44

Borsuk napisał(a):No dobra zastrzeliłeś mnie tym pytaniem
Lorento napisał(a):To jakim cudem zbiornik spryskiwaczy oparł Ci się o przetwornicępytajnik? ysz

... może to co innego. Ale podłączone jest do ksenonu. Zbiornik spryskiwacza był wsadzony pod złym kątem przez co opierał sie o taką skrzyneczkę.... która myślałem że jest przetwornicą.

Przetwornice są umieszczone pod reflektorami. Wyglądają tak:
http://www.moto.allegro.pl/item54500289 ... zda_6.html
Sprawdź śrubę od masy reflektora, może nie stykać ....
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Borsuk » 4 lut 2009, 21:56

A możesz wytłumaczyć gdzie jest ta śruba od masy reflektora? Jakbym wiedział jak wrzucac tutaj zdjęcia to bym wkleił bo cyknąłem fotę przed chwilą....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 13:14
Posty: 14
Skąd: Warszawa / Ełk
Auto: Mazda 6 Kombi 2,3 benzyna 166KM 2006... kiedyś Opel Vectra Kombi 2.0DTI 2001, Mazda 6 Kombi 2.0 diesel 136KM 2004, Opel Astra F sedan 1.4 Benzyna

Postprzez Lorento » 4 lut 2009, 22:11

Borsuk napisał(a):A możesz wytłumaczyć gdzie jest ta śruba od masy reflektora? Jakbym wiedział jak wrzucac tutaj zdjęcia to bym wkleił bo cyknąłem fotę przed chwilą....

to śruba od kabla biegnącego od reflektora do karoserii ( jest z reguły przyrdzewiała ) koło zbiornika spryskiwacza.
Tu masz opis wrzucania fotek:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=263
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez xANDy » 4 lut 2009, 22:13

Borsuk napisał(a):gdzie jest ta śruba od masy reflektora?
W tym wątku napisane jest to przynajmniej dwa razy – raz pisał jaksa a raz ja sam osobiście.
Sama przetwornica jest BARDZO dobrze zabezpieczona przed wodą z wyjątkiem samego złącza, które jest "otoczone" czymś w rodzaju uszczelki z silikonu. Teoretycznie nic nie powinno się stać nawet jak zalejesz to wodą. Teoretycznie – ale praktyka może być inna. Na złączu gniazda przetwornicy jest maksymalnie 2000V (induktor w środku generuje startowy 25kV impuls na podstawie tego, co dostał z przetwornicy), więc jest tam w miarę niewysokie napięcie...
Wymiana przetwornicy prócz tych 250zł wiąże się również z jej zaprogramowaniem, a to już jest trudniejsza rzecz (150zł podłączenie komputera?).
Są firmy, które potrafią sprawdzić przetwornicę i ją naprawić w cenie ok 40zł.
Do tej sztuki masz dość proste dojście (odkręcasz osłony koła od spodu i torx'em (chyba T15) wykręcasz 3 śruby, wyjmujesz, sprawdzasz, czy nie jest po prostu mokre złącze. Nic przy okazji nie uszkodzisz.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Borsuk » 4 lut 2009, 22:20

Dzięki wielkie. Czyli według ciebie to jednak przetwornica? Zastanawiam się czy cokolwiek na razie z tym robić, skoro światła święcą. ... ale z drugiej strony drgania tego jednego ksenona są denerwujące. Trzeba będzie podskoczyć do jakiegoś dobrego elektryka, bo sam juz nic w tym samochodzie nie dotknę <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 13:14
Posty: 14
Skąd: Warszawa / Ełk
Auto: Mazda 6 Kombi 2,3 benzyna 166KM 2006... kiedyś Opel Vectra Kombi 2.0DTI 2001, Mazda 6 Kombi 2.0 diesel 136KM 2004, Opel Astra F sedan 1.4 Benzyna

Postprzez xANDy » 4 lut 2009, 22:25

Borsuk – spraw, żeby wyschła przetwornica. Przede wszystkim (może do lampy się nalało płynu, wody itp.). Nadmierna wilgotność wewnątrz może powodować przepięcia (prądy błąkające się po kablach), co skutkuje dziwactwami na palniku.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez xANDy » 4 lut 2009, 22:29

Borsuk – spraw, żeby wyschła przetwornica. Przede wszystkim (może do lampy się nalało płynu, wody itp.). Nadmierna wilgotność wewnątrz może powodować przepięcia (prądy błąkające się po kablach), co skutkuje dziwactwami na palniku.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Borsuk » 4 lut 2009, 22:36

Nie sądzę by była tam woda lub jakaś inna ciecz. Przed chwilą sprawdzałem. Śruba od masy też jest ok. Podejrzewam że uszkodziłem coś montując ten zbiornik z płynem. Ksenon gasł gdy był krzywo zamontowany, a gdy zamontowałem go prawidłowo jest oki, jedynie drga. Więc sądzę że obluzowałem jakiś kabel może... albo uszkodziłem tą czarną puszeczkę znajdującą się pod zbiornikiem z płynem... sam juz nie wiem. Pojadę do elektryka bo nie znam sie. Dzięki za pomoc chłopaki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 13:14
Posty: 14
Skąd: Warszawa / Ełk
Auto: Mazda 6 Kombi 2,3 benzyna 166KM 2006... kiedyś Opel Vectra Kombi 2.0DTI 2001, Mazda 6 Kombi 2.0 diesel 136KM 2004, Opel Astra F sedan 1.4 Benzyna

Postprzez Gość » 4 lut 2009, 23:53

Yapa napisał(a):Do moderatorów – dajcie proszę temu trollowi jakiś mandat, bo pouczenia nic nie dają....

dozywotniego bana dla Trola. <diabełek> Ktorego posty nie wnosza nic oprocz wulgaryzmu i glupoty.
Gość
 

Postprzez Pawko_6 » 5 lut 2009, 09:33

Borsuk napisał(a):Więc sądzę że obluzowałem jakiś kabel może... albo uszkodziłem tą czarną puszeczkę znajdującą się pod zbiornikiem z płynem...

Co to jest? Tego urządzenia tam nie powinno być, a już na pewno połączonego z lampą. To jakaś przeróbka. Dorabiana przetwornica?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6