Akumulator-dobór/parametry/problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez miro62 » 12 paź 2014, 20:20

cisiel1981 napisał(a):dzięki

Nie ma sprawy, polecam trochę lektury <oczko>
http://www.jakkupowac.pl/jaki-akumulato ... ego-kupic/
miro62
 

Postprzez zas3k » 21 paź 2014, 14:56

Poszukiwałem Yuasa ybx3068 70Ah/570A jako rekomendowany do mazdy dla cold spec.
Zakupiłem Global SMF 57029 70Ah/560A, jako zamiennik – ta sama korporacja, pali od strzała, bo chyba seryjnie zamontowany Yuasa 50d20l dokonał żywota i nie trzymał pojemności – kilka minut na światłach i bez kabli nie ruszysz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 14:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Postprzez Abso » 1 lis 2014, 14:00

Witam, czy do M6 GY 1.8 będzie pasował akumulator Exide Premium 65Ah, 580A, P+, o wym. 230/170/225.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 16:03
Posty: 12
Auto: Mazda 6 [GY],1.8 2005 polift

Postprzez dazwid » 24 lis 2014, 16:10

Witam na wstępie zaznaczę, że przeszukałem forum, znalazłem podobne problemy ale w tym wypadku mam trochę inne objawy, samochód nie chce zapalić ale po kolei.

Samochód palił normalnie, nie było żadnych oznak żeby coś się działo. Ostatnio grzebałem przy vacuum pompie i do jej wyjęcia, wyjąłem akumulator. Po włożeniu go z powrotem na drugi dzień samochód nie chciał zapalić ale były to typowe objawy wyładowanego akumulatora czyli: "wariujące wskazówki", słychać było też że silnik ledwo ledwo próbuje się odpalić więc było dla mnie jasne co jest nie tak. Wyjąłem aku, podłączyłem pod prostownik, po paru godzinach zapaliła się zielona lampka na prostowniku sygnalizująca, że akumulator jest naładowany, włożyłem go do auta i wszystko spoko, z małym trudem ale odpaliło. Pojeździłem nim trochę, zgasiłem, zapaliłem jeszcze raz, wszystko cacy. Minęły 3 dni przez które normalnie użytkowałem samochód do pracy i z pracy. Wczoraj pod pracą przy próbie odpalenia coś "zaterkotało" w okolicach rozrusznika (elektromagnes?), już się przestraszyłem ale po 2 sekundach terkotania samochód zapalił. Przyjechałem pod dom i postanowiłem spróbować zapalić samochód, i znowu było to samo. Zgasiłem silnik i ponownie już nie odpalił. Słychać tykanie od czasu do czasu też to trekotanie, ale nic się nie dzieje z tym, że wskazówki już nie wariują jak w poprzednim przypadku gdzie wyładował się akumulator. Wyjąłem akumulator, podpiąłem pod prostownik, ale już po 30-45 minutach zapaliła się kontrolka, sygnalizująca że akumulator jest w pełni naładowany. Podłączyłem do auta i nic. Jeszcze jedno, po przekręceniu kluczyka do pozycji ON, słychać cykanie i po przekręceniu go z powrotem do pozycji OFF wszystkie kontrolki gasną, z tym że zapala się na chwile kontrolka poduszki powietrznej, pasów i ręcznego i dopiero po kilku sekundach słychać kolejne "cyknięcie" i kontrolki gasną.
Mam akumulator bezobsługowy, i nie mam możliwości sprawdzenia poziomu elektrolitu. Nie posiadam też miernika, żeby sprawdzić napięcie na aku. Rozrusznik jest nowy założony ok 1,5 roku temu. Akumulator ma 4 lata. Myślicie, że wina leży po stronie akumulatora, czy też ruzrusznika?

Edit:

Mam jeszcze jedno pytanie: Czy jeżeli wyjmę akumulator z Polo mojej dziewczyny który ma chyba 40Ah i podłącze do Mazdy tylko po to żeby zobaczyć czy da oznaki życia, czy ma to sens? Bo wiem że w moim deaselku aku ma 70Ah?

Dziękuję bardzo za wszelką pomoc, bo niestety w chwili obecnej sam zostałem z tym problemem więc albo to albo mechanik <głaszcze>
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 15:12
Posty: 17 (1/0)
Auto: Mazda 6 2003 Diesel 2.0 136hp

Postprzez xRafalx » 24 lis 2014, 17:36

Aku skończył swoją żywotność, podepnij aku dziewczyny i sprawdź :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez dazwid » 24 lis 2014, 18:08

Czyli nie ma przeciw wskazań żeby podpiąć akumulator z Polówki i sprawdzić? Czekam na dziewczynę, aż wróci z pracy i zabieram się za sprawdzenie, jeżeli to jest to, to śmigam po nowy aku i gitara, a jeżeli nie to <płacze>

Edit:

Winą nie był akumulator tylko kabel masy w rozruszniku. Teraz moje pytanko: czy w M6 jest tylko jeden kabel masy który idzie do rozrusznika?? Dziękuję.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 15:12
Posty: 17 (1/0)
Auto: Mazda 6 2003 Diesel 2.0 136hp

Postprzez xRafalx » 25 lis 2014, 00:07

Niestety na to pytanie nie odpowiem Ci bo nie mam pojęcia :| A to co on przegryziony? ucięty czy co?
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Grzyby » 28 lis 2014, 12:59

dazwid napisał(a):Bo wiem że w moim deaselku aku ma 70Ah?

No więc zmartwię Cię, bo Twoja wiedza jest kiepska.
Akumulator w dieslu M6 ma FABRYCZNIE 95-100Ah.
Jeżeli masz 70Ah, to znaczy że ktoś sprzedając Ci auto, zrobił wersję oszczędną i wpakował za mały.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brodaM6 » 3 gru 2014, 16:29

panowie czy moj nieszczensy Aku już sie calkowicie wysypał, filmik jest bardzo doslowny ,czyscilem to wielką kostke chyba can.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Danmazda » 3 gru 2014, 16:48

Taki objaw mówi tylko o tym że akumulator jest do wymiany. Chyba nawet instrukcja mówi o tym jak wskazówki dochodzą do końca skali to akumulator jest już wyczerpany.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez xRafalx » 3 gru 2014, 16:49

Nie do końca to może aku, widzę masz rezerwę i to minimalną , więc aby się nie okazało, że na mrozach gdzieś woda zamarzła bo się dostała do układu. Fakt, wskazówki które wędrują do końca to objaw rozładowanego/skończonego akumulatora i pewnie okaże się to przyczyną. Także ja bym wziął z jakiego innego auta spróbował podpiąć i odpalić :) I JAZDA NA STACJĘ! <klotnia>
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez brodaM6 » 3 gru 2014, 17:07

wszystko przez wskaznik gazu, który sie odkleil i teraz piszczy czasami ,pewnie całą noc piszczał bo M rano bylo martwe ,ten film nagrywałem po 5 godzinach ładowania aku ,i teraz weź i weź :| ,ten bład C1119 to tez od aku bo raz sie pali abs ,a raz nie <glupek2>
Minimalna rezeraw jest po wskazówce u mnie jeszcze przed :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 4 gru 2014, 18:06

Aku wymienione ,M śmiga <jupi>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Janusz626 » 7 gru 2014, 01:19

Co to jest "M" ?? :shock:... jakie aku wsadziles ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Danmazda » 7 gru 2014, 01:20

Janusz626 napisał(a):A co to jest "M"

M jak Mazda :D
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez brodaM6 » 7 gru 2014, 09:39

Tak jak kolega wyżej napisał o M <oczko> ,a aku wsadzilem te co podobno idą na pierwszy montaż do vw candy pod Poznaniem ,niewiem czy nazwy nie pokręciłam ,tak zarzekali sie sprzedawca koszt 200 ,62AH Voltmaster
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 7 gru 2014, 16:31

ja się zastanawiam nad marką ZAP. CO myślicie, pasowałoby do mojej M?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Enduro » 29 gru 2014, 15:50

kolega G. ma racje, ale wersja aku z 70 Ah nie dyskfalifikuje go do uzytkowania w tym aucie.
istotny jest max. prad jak on moze wygenerowac przy rozruchu.
wartosc 70, 95 czy 100Ah oznacza max. ilosc/mozliwosc zmaganyzowania energii pradowej.
P.S.
aku kolezanki jest za slaby, ponadto podlaczenie go do slabego/ wyeksplatowanego twojego aku tlko pogorszy stan rzeczy, bo ten go bedzie obciazal.
w tej sytuacji (lekko awaryjnej) najlepiej wymontowac uszkodzony aku i w jego miejsce zamontowac inny sprawny, nawet jak ma tylko 40Ah.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dejneks » 15 mar 2015, 19:50

Panowie niebawem będę wymieniał akumulator i teraz pytanie czy Yuasa 60Ah 450A będzie wystarczająca do mojej Madzi 6 1,8 GG?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez Danmazda » 15 mar 2015, 20:09

dejneks napisał(a):Yuasa 60Ah 450A będzie wystarczająca do mojej Madzi 6 1,8 GG?

Odpowiednim akumulatorem do tego auta będzie 65Ah/580A, ten co podałeś będzie trochę za mały.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6