Skrzypiąca kierownica Mazda6
Miałem podobny problem ze skrzypieniem, przypominającym tarcie gumowych uszczelniaczy o metal, myślę że podobny dźwięk o jakim pisaliście. Dźwięk pojawiał się po nagrzaniu z okolic, miedzy kierownicą, a osłoną manetek. Pierwsze skojarzenie, jakieś plastiki albo "taśma" poduchy i połączeń kierownicy. Zdemontowałem kierownice i okazało się, że właściwie nie ma tam co smarować. Plastikowy odbijak dźwigni kierunków pracuje cicho, jest jeszcze oryginalny smar, "taśma" obraca się bezszelestnie. Dźwięk pochodził ze wspomagania i przenosił się do wnętrza. Pomogła wymiana oleju, który nie był wymieniany od nowego, wyglądał jak rozpuszczony asfalt. Zalałem syntetyczny Neste ATF-X. Dźwięk zniknął po kilku dniach i przejechaniu kilkuset kilometrów. Problem dotyczy roczników 02-03, wiec jest duże prawdopodobieństwo, że przyczyną jest zużyty olej. Warto wymienić, u mnie wymiana pomogła w 100%-ach.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a): Zalałem syntetyczny Neste ATF-X. Dźwięk zniknął po kilku dniach i przejechaniu kilkuset kilometrów.
A u mnie – że tak powiem – odwrotna historia. Byłem niedawno w ASO na wymianie nieszczelnego wężyka wspomagania (darmowa akcja naprawcza). Przy okazji poprosiłem o zalanie (już nie za friko) świeżego płynu mazdowskiego ATF III. No i od paru dni lub sobie sporadycznie skrzypnąć ... Przy okazji stwierdziłem, że zalali trochę za dużo, jakieś 0,5 cm ponad stan. Może to być przyczyną?
Pankuba napisał(a): Przy okazji stwierdziłem, że zalali trochę za dużo, jakieś 0,5 cm ponad stan. Może to być przyczyną?
Weź strzykawkę i wężyk odessij nadmiar i wtedy się okaże (na pewno taki zabieg nie zaszkodzi). Zbiorniczek jest na wierzchu wiec nie ma problemu z operacją
Pawko_6 napisał(a): Pomogła wymiana oleju, który nie był wymieniany od nowego, wyglądał jak rozpuszczony asfalt. Zalałem syntetyczny Neste ATF-X. Dźwięk zniknął po kilku dniach i przejechaniu kilkuset kilometrów.
Potwierdzam ja również wlałem nowy płyn przy wymianie rurki od wspomagani, wyglądał niezachęcająco. Skrzypienie kierownicy u mnie też powoli zaczyna występować, najprzyjemniej jest wtedy kiedy kierownica "gra" razem z fotelem. Muszę się w końcu zabrać za tę orkiestrę.
"My nazwaliśmy to doznanie "ZOOM ZOOM" i żyjemy zgodnie z jego duchem. To kwintesencja Mazdy. Zoom zoom rozpala duszę każdego samochodu, którzy tworzymy... bije w sercu każdego kto nim jeździ"
- Od: 9 lut 2007, 22:50
- Posty: 40
- Skąd: Ustka
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM 04r.
Kluczi napisał(a):Pankuba napisał(a): Przy okazji stwierdziłem, że zalali trochę za dużo, jakieś 0,5 cm ponad stan. Może to być przyczyną?
Weź strzykawkę i wężyk odessij nadmiar
Dzięks, taki jest plan, teraz też już wiem, że bez odpowiedniej przedłużki ani rusz. Najpierw, nie wiedząc jak wygląda zbiorniczek, robiłem podejście ze strzykawką z igłą
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Też wątpię, żeby po odciągnięciu nastąpiła jakaś zmiana.
Że się powtórzę:
Witam,
Ja miałem bardzo podobną rzecz. Okazało sie, ze miedzy "tyłem" kierownicy a plastikowa obudową kolumny jest jakas gumka w szczelinie.
Doprowadzało mnie to do szału i zalezalo od temperatury zewnetrznej.
Kupilem smar w sprayu i psiknalem w ta szczeline – tak jakby na oś kierownicy. Przestało.
Pozdr
Witam,
Ja miałem bardzo podobną rzecz. Okazało sie, ze miedzy "tyłem" kierownicy a plastikowa obudową kolumny jest jakas gumka w szczelinie.
Doprowadzało mnie to do szału i zalezalo od temperatury zewnetrznej.
Kupilem smar w sprayu i psiknalem w ta szczeline – tak jakby na oś kierownicy. Przestało.
Pozdr
>>>Back 2 Małopolska...<<<
- Od: 22 kwi 2009, 12:22
- Posty: 24
- Skąd: Niepołomice
- Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW
Po pierwsze, nie powinno być tam żadnej gumki, a po drugie żadnych sprejów, bo można zanieczyścić czujnik położenia kierownicy od DSC.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pankuba napisał(a):Dzięks, taki jest plan, teraz też już wiem, że bez odpowiedniej przedłużki ani rusz. Najpierw, nie wiedząc jak wygląda zbiorniczek, robiłem podejście ze strzykawką z igłą![]()
, ale pod otworem wlewu jest pozioma płytka, która oczywiście blokuje bezpośredni dostęp do płynu
Mam ten sam problem, ok 0,5-1cm za dużo płynu i też po próbach ze strzykawką i igłą
stwierdziłem, że się nie da.
Jak sobie z tym poradziłes? Jakiś cienki wężyk da się tam wepchnąć?
- Od: 20 cze 2010, 19:13
- Posty: 97
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 GG LF
mawa napisał(a):Mam ten sam problem, ok 0,5-1cm za dużo płynu i też po próbach ze strzykawką i igłą
stwierdziłem, że się nie da.
Jak sobie z tym poradziłes? Jakiś cienki wężyk da się tam wepchnąć?
Cienki wężyk akwarystyczny ze sklepu zoologicznego plus większa strzykawka, bodajże 100 ml, ściągnęło się bez problemu.
Witam serdecznie, to mój pierwszy post ale czytam Was często. Do tej pory wystarczało poszukać odpowiedzi ale aktualnie z jedną sprawą nie mogę sobie poradzić – oczywiście skrzypienie kierownicy w mojej pięknej Mazdzie. Objawy czyli – dźwięki jak przy otwieraniu starej szafy – pojawiają się tylko i wyłącznie przy wyższej temperaturze. Wykluczyłem zawieszenie, łożyska amortyzatorów, wielowpust przesmarowany. Dźwięk ewidentnie "wydobywa" się z okolic obudowy pod kierownicą.
Może macie wiedzę co mnie tak irytuje, proszę o info.
Problem dotyczy GG z 2004 roku
Marek
Może macie wiedzę co mnie tak irytuje, proszę o info.
Problem dotyczy GG z 2004 roku
Marek
-
fade
Thx,ale chyba to nie to, "dół" obudowy dzisiaj zdjęty, gdy wzrosła tem. skrzypi jak zawsze. Podejrzewam jakąś sprężynę ..?
-
fade
Czy u kolegów którzy dolali płynu do wspomagania problem ustąpił?
- Od: 12 cze 2014, 21:34
- Posty: 37
- Skąd: Kraków/Niepołomice
- Auto: Mazda 6 2.0 GG 2002 benzyniak
U mnie zaskrzypi jak jest ciepło, ale winowajcą jest plastikowa obudowa kierownicy – po jej zdjęciu nie skrzypi. Po założeniu skrzypi.
Skrzypi na plastiku przy wycięciu – półkolu na wałek kierownicy.
Skrzypi na plastiku przy wycięciu – półkolu na wałek kierownicy.
Nie da się tego czymś przesmarować lub odgrodzić żeby nie skrzypiało?
- Od: 12 cze 2014, 21:34
- Posty: 37
- Skąd: Kraków/Niepołomice
- Auto: Mazda 6 2.0 GG 2002 benzyniak
Można, ja po prostu to rozkręciłem dwa razy i skręciłem i już nie skrzypi, widocznie lepiej się ułożyło.
Można też dać wazeliny technicznej w to miejsce i powinno pomóc jeszcze lepiej.
Można też dać wazeliny technicznej w to miejsce i powinno pomóc jeszcze lepiej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6