Dołożenie kontrolki niskiego stanu płynu w zbiorniku spryskiwacza.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Smaszcz » 18 gru 2009, 21:31

arius napisał(a):trzeba prześledzić cała drogę pewnie gdzieś jakaś wtyczka nie jest wpieta.

Jakiego typu to jest czujnik? optyczny, przepływowy, pływakowy?

czyli teoretycznie jak zewrę przewody we wtyczce gdzie ma być podłączony czujnik, to dioda się musi zapalić.

Czujnik jest pływakowy. Na kostce zintegrowanej z zasilaniem pompki spryskiwaczy do której wpina się złączkę od czujnika brak jest napięcia. Zwarcie przewodów na tej kostce nie powoduje zapalenia się kontrolki. Napięcie nie dochodzi więc do tej kostki. Podejrzewam mimo wszystko konieczność aktywacji kontrolki w ECU. Może np. Jaksa się wypowie czy w IDE-sie jest taka możliwość.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez Enduro » 18 gru 2009, 22:19

arius napisał(a):
Jakiego typu to jest czujnik? optyczny, przepływowy, pływakowy?

jest pływakowy i przy zblizeniu magnes zamyka obwod..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arius » 18 gru 2009, 23:30

Czujnik jest pływakowy. Na kostce zintegrowanej z zasilaniem pompki spryskiwaczy do której wpina się złączkę od czujnika brak jest napięcia. Zwarcie przewodów na tej kostce nie powoduje zapalenia się kontrolki. Napięcie nie dochodzi więc do tej kostki. Podejrzewam mimo wszystko konieczność aktywacji kontrolki w ECU. Może np. Jaksa się wypowie czy w IDE-sie jest taka możliwość.

Oczywiście na kostce nie będzie napięcia bo przez pływak przechodzi powiedzmy że minus.
Napięcie powinno być na rezystorze 12V, za rezystorem i na diodzie na wejściu w zależności od koloru diody, schemat tego nie podaje, ale:
czerwona (RED) dioda LED 1,2 V (1,2-2,1)
żółta (YELLOW) dioda LED 2,8 V (2,0-2,8)
zielona (GREEN) dioda LED 3,0 V (2,1-3,0)
niebieska (BLUE) dioda LED 3,5 V (3,5-5,0)
biała (WHITE) dioda LED 3,6 V
mierzone do masy.
http://ne555.bitmar.net/projekty/podsta ... o_ohma.htm

A co do pływaka to jest na kontaktronie, lubi się zacinać i psuć, znam ten typ dobrze.[url][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Smaszcz » 19 gru 2009, 00:08

arius napisał(a):
Czujnik jest pływakowy. Na kostce zintegrowanej z zasilaniem pompki spryskiwaczy do której wpina się złączkę od czujnika brak jest napięcia. Zwarcie przewodów na tej kostce nie powoduje zapalenia się kontrolki. Napięcie nie dochodzi więc do tej kostki. Podejrzewam mimo wszystko konieczność aktywacji kontrolki w ECU. Może np. Jaksa się wypowie czy w IDE-sie jest taka możliwość.

Oczywiście na kostce nie będzie napięcia bo przez pływak przechodzi powiedzmy że minus.
Napięcie powinno być na rezystorze 12V, za rezystorem i na diodzie na wejściu w zależności od koloru diody, schemat tego nie podaje, ale:
czerwona (RED) dioda LED 1,2 V (1,2-2,1)
żółta (YELLOW) dioda LED 2,8 V (2,0-2,8)
zielona (GREEN) dioda LED 3,0 V (2,1-3,0)
niebieska (BLUE) dioda LED 3,5 V (3,5-5,0)
biała (WHITE) dioda LED 3,6 V
mierzone do masy.
http://ne555.bitmar.net/projekty/podsta ... o_ohma.htm

A co do pływaka to jest na kontaktronie, lubi się zacinać i psuć, znam ten typ dobrze.[url][/url]

Mów do mnie jeszcze....
Nie wiem gdzie jest rezystor...
Nie wierzę że wszystkim z dołożonymi spryskami padły pływaki, a tym z fabrycznymi nie......
Widzę, że jest to wyzwanie roku. Proponuję nagrodę od Zarządu za rozwiązanie problemu. Młodzi elektrronicy do mierników!!!!
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez arius » 19 gru 2009, 19:41

Jak dla mnie trochę za zimno żeby coś grzebać przy samochodzie. Minus 14. Wąsy zamarzają. ;)
Przydały by się jakieś schematy wiązek elektrycznych, żeby dokładnie wiedzieć którędy idą przewody od czujnika i gdzie mają jakieś łączenia (wtyczki).
Rezystor może być przy samej diodzie, nigdy tego nie rozkręcałem, to nie potrafię powiedzieć. Na schemacie są.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez kixi4 » 24 gru 2009, 17:17

Kabelek od czujnika płynu dochodzi na 100% do puszki bezpieczników, ale co dalej to nie wiem, bo z braku czasu dalej nie szukałem.. może brakuje tam jakiegoś dodatkowego bezpiecznika lub przekaźnika... nie wiem, w przyszłym tygodniu postaram się pobawić dalej co się dzieje z tym kabelkiem..
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez arius » 25 gru 2009, 00:09

każdy cos i na pewno kiedyś wszystkim zadziała :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Smaszcz » 29 gru 2009, 14:34

kixi4 napisał(a):Kabelek od czujnika płynu dochodzi na 100% do puszki bezpieczników, ale co dalej to nie wiem, bo z braku czasu dalej nie szukałem.. może brakuje tam jakiegoś dodatkowego bezpiecznika lub przekaźnika... nie wiem, w przyszłym tygodniu postaram się pobawić dalej co się dzieje z tym kabelkiem..

Czy chodzi o skrzynke bezpieczników w komorze silnika? Jaki kolor ma ten kabel od czujnika płynu wchodzący do puszki?
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez kixi4 » 31 gru 2009, 12:10

Nie pamiętam jaki to był kolor bo to było już z miesiąc temu, wydaje mi się że czarny ale nie jestem teraz pewien... Po nowym roku chce się wziąć za to, tylko mam pytanie czy sprawdzał już ktoś na komputerze czy nie trzeba tego poprostu aktywowac? Wiem ze np w audi vw itp robi się to przez kompa.... Bo nie chce rozbierać pół auta a okaże się że to poprostu trzeba aktywować..
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Enduro » 31 gru 2009, 12:22

kixi4 napisał(a):Nie pamiętam jaki to był kolor bo to było już z miesiąc temu, wydaje mi się że czarny ale nie jestem teraz pewien... Po nowym roku chce się wziąć za to, tylko mam pytanie czy sprawdzał już ktoś na komputerze czy nie trzeba tego poprostu aktywowac? Wiem ze np w audi vw itp robi się to przez kompa.... Bo nie chce rozbierać pół auta a okaże się że to poprostu trzeba aktywować..

ponoc wg. opini mi znajomego mech. z Mazdy nie ma takiej opcji,
ale nie gwarantuje, ze to informacja na 100%pewna
z pozdr. noworocznymi
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kixi4 » 31 gru 2009, 12:54

Enduro napisał(a):ponoc wg. opini mi znajomego mech. z Mazdy nie ma takiej opcji


Ok w takim razie w przyszłym tygodniu biorę się za śledzenie kabelka...

Szczęśliwego Nowego Roku!
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Wojtek » 31 gru 2009, 18:54

Zrobilem test. <jupi>
Jezeli podlaczycie mase pod zegary na lewej wtyczke patrzac od strony kierowcy, styk D
i wasze zegary sa przygotowane pod wskaznik poziomu plynu spryskiwacza, to musi zaswiecic sie zolta dioda! Jezeli tak jest, to nalezy szukac przerwy w instalacji. Jak nie, to nalezy sprawdzic obwod diody w zegarach... Nie sadze, ze wszyscy co probowali wczesniej podlaczyc ten uklad, maja cos zepsutego...

Ps. Nie ma takiej opcji, aby ta funkcja byla aktywowana w serwisie! Czysta elektronika.
Pozdrawiam i do siego roku... <jupi>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kixi4 » 31 gru 2009, 19:11

67igor1 napisał(a):Zrobilem test. <jupi>
Jezeli podlaczycie mase pod zegary na lewej wtyczke patrzac od strony kierowcy, styk D
i wasze zegary sa przygotowane pod wskaznik poziomu plynu spryskiwacza, to musi zaswiecic sie zolta dioda! Jezeli tak jest, to nalezy szukac przerwy w instalacji. Jak nie, to nalezy sprawdzic obwod diody w zegarach... Nie sadze, ze wszyscy co probowali wczesniej podlaczyc ten uklad, maja cos zepsutego...

Ps. Nie ma takiej opcji, aby ta funkcja byla aktywowana w serwisie! Czysta elektronika.
Pozdrawiam i do siego roku... <jupi>



Ok, a sprawdziłeś to i świeci, tak? Czy według jakiś schematów? Bo jeśli tak jest to z podłączeniem nie będzie żadnych problemów, ponieważ czujnik płynu steruje masą i gdy brakuje płynu masa w takim razie powinna dotrzeć do tego styku D o którym piszesz, więc są dwie opcje, albo szukać przerwy w przewodzie, albo puścić przewód bezpośrednio od czujnika do zegarów.. A i mam małe pytanie na tej wtyczce rozumiem że są takie oznaczenia literowe ( jak np. D) ?
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Wojtek » 31 gru 2009, 19:19

kixi4
Nie – oznaczenia literowe sa w serwisowce ;) – jest gdzies na forum – i na plytce od zegarow.
Tak – swieci (przynajmniej u mnie).
A reszta sie zgadza.
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez arius » 1 sty 2010, 01:43

Według schematu nie przechodzi przez komputer, więc musi działać.
kixi4 napisał(a):więc są dwie opcje, albo szukać przerwy w przewodzie, albo puścić przewód bezpośrednio od czujnika do zegarów

i tak jak kolega pisze albo się znajdzie przerwę, albo mozna nowy kabelek przeprowadzić
Lepiej odszukać przerwę, bo bedzie lepiej wyglądało i balaganu się nie zrobi.
67igor1 napisał(a):Tak – swieci (przynajmniej u mnie).

z tego co ktoś na forum pisał, dioda jest we wszystkich zegarach nawet tych bez czujnika

Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Wojtek » 1 sty 2010, 14:18

Zanim zaczniecie szukac przerwy w instalacji lub ciagnac nowy kabelek do czujnika sprawdzcie zegary. Ja nadal proponuje wykonac jako pierwszy krok test diody w zegarach... Widzialem juz kilka plytek drukowanych zegarow i sa ich rozne wersje... Dioda jest, ale to wcale nie oznacza, ze obwod jej jest calkowicie wykonany... Powodzenia i piszcie jak wyszedl wam test (jakie auto i z jakiego roku). Moze tu jest jakis klucz... ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kixi4 » 1 sty 2010, 16:10

No to wiadomo że trzeba sprawdzić na początku.. Tylko mam problem z odnalezieniem schematu któy okazuje styk D pod który trzeba podać masę ale jesli jest to oznaczone na plytce to znajde, u mnie dioda jest na 100% ale zobaczymy czy dziala..
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Wojtek » 1 sty 2010, 16:21

kixi4 jak patrzysz od "gory" na zegary jest to drugi styk od prawej w dolnym rzedzie... Zlacze lewe, styk D1
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kixi4 » 1 sty 2010, 16:38

ok dzięki w poniedziałek po południu napisze co z tego wyszło..
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez kixi4 » 2 sty 2010, 15:08

Najpierw podałem masę na styk D1 i kontrolka się zaświeciła

Obrazek

Przewód z wtyczki przy zbiorniczku spryskiwaczy odpowiedzialny za załączenie kontrolki idzie do puszki bezpieczników w komorze silnika ( przewód ten przechodzi tylko przez puszke bezpieczników i nie jest tam z niczym połączony) i wychodzi później w wiązce która idzie z puszki do kabiny pod kierownicą, niestety już tam nie wchodzi, jest tam bardzo ciasno i ciężko coś tam ruszyć, ale wygląda to tak jakby ten kabel w tej wiązce się gdzieś kończył w miejscu gdzie wchodzi do kabiny. Przewód ten jest koloru brązowego z białym paskiem, ale uwaga do puszki bezpieczników wchodzą dwa przewody o tym samym kolorze, jeden idzie od jakiegoś czujnika pod atrapą koło zamka maski i dochodzi do białej wtyczki w puszce bezpieczników w komorze silnika i dalej idzie już w tej samej wiązce z przewodem od sprysków do kabiny, ale on dochodzi do środka i idzie dalej, a ten przewód od sprysków "ginie" (może to moje przeoczenie bo jest tam bardzo ciasno, ale nie ma go tam). Ja zrobiłem tak: wziąłem kabelek i przełożyłem go przez wiązkę z komory silnika do kabiny, w puszcze bezpieczników w komorze silnika połączyłem go z przewodem brązowym z białym paskiem od czujnika sprysków ( uwaga trzeba sprawdzić miernikiem czy to napewno ten a nie czasami ten drugi od czujnika przy zamku maski!!) i pożniej już w kabinie połączyłem go z przewodem który idzie z licznika ze styku D1 ( również brązowy z białym paskiem) do wtyczki pod lewym słupkiem (koło komputera) i potem wystarczy już wszystko poskręcać( musiałem wyjąc akumulator, podstawę aku, puszkę bezpieczników, no i sam licznik) i DZIAŁA!!!

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6