Jak wymienić poduszkę kierowcy?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zorro77 » 16 gru 2008, 10:38

Gdybym jeździł 5km codziennie – pewnie ten temat bym odpuścił.
Ale jeżdżę deko więcej więc poduszki DLA WŁASNEGO BEZPIECZEŃSTWA wolę mieć.

Skoro robię ja dla siebie – to wiem co robię – czytam pytam – dzwonię.
Uważasz że jestem samobójcą ? :) Czy uważasz, że setki polaków którzy też montują te poduszki 1 strzałowe to szaleńcy? Czy ASO to też banda bezmózgów, że montują 1-dno strzałówki w Mazdach 6 z rocznika 2002-2004 (BO PYTAŁEM!)?

Technologicznie > 1 strzałowa lepsza – bo nie wybucha przy mniejszych uderzeniach, sprawdzałem info, czytałem. 2 strzałowa starszego typu. Tam masz 2 sygnały poprowadzone, 1-dna para od uderzeń lżejszych (kabel niebieski i czerwony) oraz para od uderzenia mocnego (kabel biały w szare prążki i żółty w prążki)

Pojadę do znajomego do ASO – o wszystko zapytam.
----
*******Sprzedam szybko i tanio:******
1. Manetka świateł i kierunkowskazu (bez przednich halogenów) Mazda 6
2. Zawór EGR (mechaniczny bez elektroniki) Mazda6

>>>choruję na Mazdę6 w nowej budzie :D To był dobry wybór ! ...aha odpaliłem http://www.slubowisko.pl – zapraszam!
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2008, 14:58
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Auto: Ford Mondeo była Mazda6 2.0

Postprzez Enduro » 16 gru 2008, 11:35

zorro77 napisał(a):Uważasz że jestem samobójcą ? :) Czy uważasz, że setki polaków którzy też montują te poduszki 1 strzałowe to szaleńcy? Czy ASO to też banda bezmózgów, że montują 1-dno strzałówki w Mazdach 6 z rocznika 2002-2004 (BO PYTAŁEM!)?


jesli to zapytanie jest do mnie?
to nie jest one trafne!!!!
ja ostrzegam przed konsekwencjami..
w przypadku jesli te zapewnienia sprzedajacego
nie sa prawdziwe!!!!!!!!
jesli sam takim autem jezdzisz, to wszystko okay!
bo jak cos sie wydarz,y to powiesz ze troche tu twojej winy...
ale aby sie przekonac, czy tak rzeczywiscie jest to:
popros sprzedajacego, zeby potwierdzil pisemnie,
ze ta poduszka jednonabojowa bedzie w 100% w twoim aucie dzialala
i tu na pewno wyjdzie szydlo z worka
pozdr.
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zorro77 » 16 gru 2008, 12:42

Akuratnie nie do Ciebie :D

ale Enduro – nikt Ci nie da niczego na piśmie ... poduszki pakowane z niemiec z ASO ... to jest Polska (przyjeżdżasz czasem :D ?)

Nieważne – sprawdzę w ASO i dam Wam info – co sądzą. ...
----
*******Sprzedam szybko i tanio:******
1. Manetka świateł i kierunkowskazu (bez przednich halogenów) Mazda 6
2. Zawór EGR (mechaniczny bez elektroniki) Mazda6

>>>choruję na Mazdę6 w nowej budzie :D To był dobry wybór ! ...aha odpaliłem http://www.slubowisko.pl – zapraszam!
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2008, 14:58
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Auto: Ford Mondeo była Mazda6 2.0

Postprzez Enduro » 16 gru 2008, 15:23

zorro77 napisał(a): Enduro – nikt Ci nie da niczego na piśmie ... poduszki pakowane z niemiec z ASO ... to jest Polska (przyjeżdżasz czasem :D ?).

tak ..znam np. giełde w P-niu i opowiesci sprzedąjacych
i znam dobrze warunki transakcji,
i ze wielu chce sprzedac towar, bez wzgledu na konsekwencje
a ja przestrzegam przed problemami!!!!!!!!
bo nie wierze, ze mozna "bez kozery"
zamontowac poduszke od FL tzn. o jednym naboju bez
jekiegokolwiek ryzyka
a jakie ono jest: kazdy chyba wie..
pozdr
R
Ostatnio edytowano 16 gru 2008, 23:44 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sewrryn » 16 gru 2008, 21:34

Witam.
Ja też podobnie jak autor tego tematu nie mam poduchy w kierownicy. Zakupiłem poduszkę (z dwoma nabojami bo wystają mi z kierownicy 2 wtyczki).
I teraz co dalej?
1. Czy da się sprawdzić przed montażem, czy zaraz po zamontowaniu nowa poduszka nie otrzyma sygnału do strzelania?
2. Czy po zamontowaniu poduszki, kontrolka AirBag-u przestanie mrugać czy 3ba jej pomóc – znaczy usunąć błedy?
3. Czy tekie błedy da sie wogóle usunąć czy koniecznia jest również wymiana sensora (sterownika) od poduszek?
4. Moje błędy o których mówi komputer to:
a) B1932 RCM – obwód poduszki powietrznej otwarty (strona kierowcy)
b) B2232 RCM – obwód poduszki powietrznej otwarty (strona kierowcy) – czyli rozumiem ze dwa naboje poduszki wystrzelone
c) B1877 RCM – r rezystancja napinacza pasa kierowcy zbyt duża.
5. Czy błędy z punktu 4 znikną po zamontowaniu sprawnych części? W ASO powiedzieli mi że te błędy opisane są jako stałe i nie mogli ich usunąć co jest zrozumiałe przy braku poduszki ale czy po jej zamontowaniu będzie sie je dało usunąc czy może jak niektóre źródła mówią same znikną, czy może jak napisałem w punkcie 3 konieczna jest wymiana sensora poduszek?

Może jest ktoś kto robił już taką wymianę i wie z własnego doświadczenia co i w jakiej kolejności 3ba robić?
Z góry dziękuje za podpowiedź.
sewrryn
 

Postprzez zorro77 » 16 gru 2008, 22:46

hej – to ja po wizycie na kompie i kasowaniu błędów.

Okazało sie że wszystko zrobiłem OK. [i to SAM]

Podjechałem na kompa (do dobrego Auto-ELEKTRYKA notabene jedyne 50,– zeta w Rzeszowie za kasowanie błędów i odczyt pozostałych parametrów – jak za 20 minut i kompa to i tak tanio!)
Jak ktoś chce namiary na ten Warsztat to na PRW

Wszystkie błędy jakie były oprócz 2-ch (oczywistych) dały się skasować.

ale:

1/ błąd 2232 = Poduszka podobnie jak i u Ciebie /sewerryn/ – mam to samo – obwód poduszki powietrznej otwarty (strona kierowcy) – czyli faktycznie lepsza była by tu 2 strzałówka – bo wtedy obwód byłby od razu zamknięty... ta para zwisających kabelków wisi...

2/ błąd 1877 = rezystancja napinacza pasa kierowcy zbyt duża (25 Ohma).

Był niestety też błąd 1231 – zderzenie. /skasowany błąd/

I teraz zostaje opcja wymiany poduszki na 2 strzała [zalecam] lub w 2 obwód wolnych kabelków wlutować rezystor na 2.25 Ohma – I NIE MA TU ZNACZENIA czy rezystor czy prawdziwa poduszka! (jestem elektronikiem z wykształcenia – i tyle to wiem – komp to komp mierzy napięcia , opory etc...) To samo w pasach – wymiana na nowe strzały albo rezystor.

Wedle 'Pana' doświadczenia – w większości samochodów jak są poprawnie zrobione poduszki – to błędy się same kasują – ale zaleca sprawdzić system kompem 2x.

Poprawię, skasuję te błędy – i wg. informacji 0- albo będzie czysto albo kolejne błędy np. puszki pod kokpitem...

Krótki poradnik – Czyli JAK ROBIĆ WYMIANĘ AIRBAG / poduszki :

UWAGA – nie wolno mierzyć miernikiem oporu poduszki!

1/ kupić poduszkę – dla tych gdzie 1nabojowa (2 kabelki) to 1, a jak 2 (cztery kabelki) to 2nabojowa.
2/ odłączamy akumulator zarówno "+" jak i "–" na ok 15 minut
3/ odłączamy np. uciętą wtyczkę jak dostaniemy np. z wymontowanej Mazdy (podważamy czarny plastik i wychodzi do góry) – nie rozbieramy żółtej wtyczki bo i tak nie da się tych blaszek odgiąć celem zaciśnięcia na kablu.
4/ Nowa wtyczka lub tylko lutowanie – lutujemy końcówki kabli z kierownicy z końcówkami kableków zółtej wtyczki
5/ izolujemy (najlepiej osłonka termokurczliwa) + izolacja na całą wiązkę aby sie kabelki nie plątały w kierownicy – np. idealnie jak jest materiałowa.
6/ w miejsce pustej jednej pary (jak u mnie) wlutować rezystor 2.25 Ohma i czekamy, aż luty ostygną (parę minut) Izolacja!
7/ ostrożnie wpinamy wtyk (poduszką w kierunku nie do nas)
8/ JEST i zakręcamy poduchę.
9/ Podpinamy pod kompa i kasujemy błędy.

/niestety z tego pośpiechu zrobiłem kilka fotek na początku montażu, a potem zapomniałem.../

WU A LA – To wszystko !!! I nie róbmy z tego takiego TABU – To nie <diabełek> .... bo to samo robią w ASO i też ludzie – mają tylko droższe części i kompa pod ręką...!

<ganja>
----
*******Sprzedam szybko i tanio:******
1. Manetka świateł i kierunkowskazu (bez przednich halogenów) Mazda 6
2. Zawór EGR (mechaniczny bez elektroniki) Mazda6

>>>choruję na Mazdę6 w nowej budzie :D To był dobry wybór ! ...aha odpaliłem http://www.slubowisko.pl – zapraszam!
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2008, 14:58
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Auto: Ford Mondeo była Mazda6 2.0

Postprzez Lorento » 16 gru 2008, 23:18

No pięknie! Oporniki w kabelki, błędy niech się pałętają po kompie, samemu polutujmy se poduchy.
Na szczęście w odróżnieniu od Zenonów ewentualne szkody z takiego druciarstwa dotkną raczej autora tej radosnej twórczości,a nie innych użytkowników drogi, tyle dobrego....
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez zorro77 » 16 gru 2008, 23:30

Lorento:
Dobrze – to powiedz mi używając argumentów – czym różni się mój montaż od montażu ASO?
Jakie błędy kompa – skoro po dobrym montażu są zawsze kasowalne? Ich nie ma – sygnał elektryczny jest taki jak z oryginału. O czym myślisz, bo nie kumam? Że komputer oszukasz? Ale on nie myśli i nie czyta forów. Odczytuje sygnał ILE OHM i porównuje z zadaną wartością.

Wiesz uważam, że forum jest od tego aby dzielić się doświadczeniem i obiektywizmem oraz ewentualną krytyką konstruktywną. A nie od 'piętnowania' i tylko wytykania... Możesz korygować , ale nie pisz że wszystko źle!

Jasne – chcesz pić kawę – to polecam zawsze ASO – ale ta wymiana to kole 3000,– w ASO.

Ja wydam 700 + max 3 godziny pracy. A zapewniam Cię, że efekt ten sam – bo sprawdzę na 2 różnych kompach!
----
*******Sprzedam szybko i tanio:******
1. Manetka świateł i kierunkowskazu (bez przednich halogenów) Mazda 6
2. Zawór EGR (mechaniczny bez elektroniki) Mazda6

>>>choruję na Mazdę6 w nowej budzie :D To był dobry wybór ! ...aha odpaliłem http://www.slubowisko.pl – zapraszam!
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2008, 14:58
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Auto: Ford Mondeo była Mazda6 2.0

Postprzez newbie » 17 gru 2008, 08:03

zorro77 napisał(a):Technologicznie > 1 strzałowa lepsza – bo nie wybucha przy mniejszych uderzeniach, sprawdzałem info, czytałem


wow

trochę bzdura i widać źle czytałeś albo bez zrozumienia

poduszka (wkład) nie decyduje sama o rozwinięciu – robi to sterowniczek SRS w oparciu o pomiar opóźnienia ruchu

w zależności od tego pomiaru reguluje czas między zapłonem żółtego zapłonnika a pomarańczowego (zawsze odpala dwa – zmienna jest tylko zwłoka)

oczywiście ma to zastosowanie w 6 sprzed FL, bo w nowszej jest zupełnie inaczej

rzeczywiście bez wielkiej szkody można zastąpić poduszkę 2-strzałową przy pomocy pojedynczej (nigdy na odwrót!) – ważne żeby do niej podłączyć kabelek żółty, a nie pomarańczowy

rzeczywiście sterownikowi jest obojętne czy ma podłączony air bag czy opornik 2 Ohm – mierzy to samo, różnica jest jedynie w zmianie objętości po odpaleniu (rezystor się nie napompuje)

w starej 6 sterownik serwisowo można przywrócić do pracy, w F/L już nie
zresztą ten wybryk z możliwością usunięcia crash data (B1231) był możliwy tylko w tym jednym samochodzie
reszta aut wymaga wymiany lub ingerencji elektronicznej
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez zorro77 » 17 gru 2008, 09:03

Newbie ładnie to wszystko ująłeś, fachowo i rzeczowo.

Co do zwłoki i 'lepszości' – po prostu nie rozwijałem tematu , pewnym jest natomiast, że ta para pomarańcz i niebieski – dzialają przy mniejszej bezwładności systemu (mniejsze uderzenie) – tak to właśnie było przytoczone (w innym poście chyba na jednym z linków podanych o ile pamietam przez Ciebie ... ale nie jestem pewien)

Zastanawia mnie tylko fakt
– co wpina ASO w poduchach 1 zamiast opornika (mają jakieś moduliki?)
– czy ten sterownik (pod konsolą + zderzeniowy za grillem) i po wykasowaniu błędów jest sprawny czy muszę wymienić (tak zaleca mi Enduro) czy on po prostu działa już dobrze.
Jak to sprawdzić?

A to, że ten wybryk z kasowaniem jest tylko tu – to mnie zaskoczyłeś – myślałem, że w każdym autku ....
----
*******Sprzedam szybko i tanio:******
1. Manetka świateł i kierunkowskazu (bez przednich halogenów) Mazda 6
2. Zawór EGR (mechaniczny bez elektroniki) Mazda6

>>>choruję na Mazdę6 w nowej budzie :D To był dobry wybór ! ...aha odpaliłem http://www.slubowisko.pl – zapraszam!
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2008, 14:58
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Auto: Ford Mondeo była Mazda6 2.0

Postprzez magicadm » 17 gru 2008, 22:17

zorro77 napisał(a):A to, że ten wybryk z kasowaniem jest tylko tu – to mnie zaskoczyłeś – myślałem, że w każdym autku ....

ASO musi z czegoś żyć ;)
....miało być: to dla bezpieczeństwa klienta :)
newbie napisał(a):w zależności od tego pomiaru reguluje czas między zapłonem żółtego zapłonnika a pomarańczowego (zawsze odpala dwa – zmienna jest tylko zwłoka)

Czyli nawet przy delikatnym uderzeniu odpalają sie obydwa naboje? Co daje ta zwłoka? Poprawia sposób napełniania się?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez newbie » 17 gru 2008, 22:37

poduszka powietrzna to nie balon, jest po prostu dziurawa po bokach

więc jeśli drugi stage nastąpi z dużą zwłoką to gaz z pierwszego już w części uleci i ciśnienie wewnątrz poduszki będzie mniejsze

jeśli opóźnienie ruchu jest wysokie stage II następuje natychmiast po I i poduszka zachowuje sie mw. jak ta jednoetapowa

żółta wtyczka – stage I
pomarańczowa – stage II
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez newbie » 17 gru 2008, 22:46

zorro77 napisał(a):Zastanawia mnie tylko fakt
– co wpina ASO w poduchach 1 zamiast opornika (mają jakieś moduliki?)
– czy ten sterownik (pod konsolą + zderzeniowy za grillem) i po wykasowaniu błędów jest sprawny czy muszę wymienić (tak zaleca mi Enduro) czy on po prostu działa już dobrze.
Jak to sprawdzić?


– myślę, że wpinają opór 2 Ohm
– w 6 sprzed FL jeśli wszystko zostało skompletowane po wypadku (ew. zasymulowane) jednostka sterująca wymaga usunięcia pamięci wypadku (B1231), co robi się przy pomocy fabrycznego testera
usunięcie CD w ten sposób jest w zasadzie niewykrywalne (testerem się nie podejrzy, ale przy pomocy sprzętu elektronicznego owszem – wyraźnie widać zwiększony bajt licznika kasowań)
CD można również usunąc modyfikując zawartość eepromu i taka metoda przy zachowaniu staranności jest absolutnie nie do wykrycia i jest to jedyna możliwość 'regeneracji' sterowników SRS w pozostałych mazdach
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez magicadm » 17 gru 2008, 23:03

newbie napisał(a):jest to jedyna możliwość 'regeneracji' sterowników SRS w pozostałych mazdach

Czy uznajesz użycie takiego sterownika za 100% bezpieczne?

PS
Dzięki za wcześniejsze wyjaśnienia
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 18 gru 2008, 00:09

magicadm napisał(a):ASO musi z czegoś żyć ;)....miało być: to dla bezpieczeństwa klienta :)


oni chyba tak do końca nie wiedzą co robią!!!
i nie jest to prawdziwe ASO Mazdy
na 100%
taka działalność jest prawnie wysoce zastanawiąjaca
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sewrryn » 20 gru 2008, 22:15

Witam.
Wymieniłem dzis poduszkę kierowcy.
Chciałem to krótko opisać, może komus sie przyda.
Więc, krótko:
1. Założyłem poduszke dwunabojową bo taka wcześniej była.
2. Wymieniłem napiacz pasa kierowcy (wczesniej myslałem że załoze na napinacz opornik ale jednak kupiłem pas)

I to wszytko, nie było konieczności robienia czegokolwiek z sensorem ani nie było potrzeby podłączać auta do komputera w celu wykasowania błedów. Wszytko jest OK. Kontrola AirBag zapala sie na kilka sekund i gaśnie tak ja to powinno być.

Pozdrawiam.
Jeżeli ktoś chce więcej szegółów to prosze się kontaktować.
sewrryn
 

Postprzez magicadm » 20 gru 2008, 23:09

sewrryn dlaczego zmieniałeś poduszkę?
Była odpalona? Bo z tego co tu piszą to wypadek trzeba wykasować kompem :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zorro77 » 21 gru 2008, 00:03

Witam ponownie ... – parę dni byłem poza zasięgiem neta...

Newbie – zapytam bezpośrednio – widzę, że czujnik za grillem jest (chyba nowy – ale wygląda jak stary... i kabelki podpięte = dziwne bo był bum...) i pod deską SRS ...
błędy wykasowane...

Czy zatem:
1. skasowanie przez komputer błędu uderzenia w przypadku 6 przed FL wystarczy?
2. trzeba centralkę SRS wysłać do kasowania?
3. skąd wiedzieć czy trzeba to robić?
4. jak fachowo sprawdzić, że te czujniki (za grillem) i SRS są ok?
5. Czy komp wykrywa błędy czujnika zza grilla i SRS? W jakiś sposób? Jakiś kod wywala?
6. Jak się upewnić na 100%, że te rzeczy są aby na pewno dobrze funkcjonujące – jakieś sposoby?
----
*******Sprzedam szybko i tanio:******
1. Manetka świateł i kierunkowskazu (bez przednich halogenów) Mazda 6
2. Zawór EGR (mechaniczny bez elektroniki) Mazda6

>>>choruję na Mazdę6 w nowej budzie :D To był dobry wybór ! ...aha odpaliłem http://www.slubowisko.pl – zapraszam!
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2008, 14:58
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Auto: Ford Mondeo była Mazda6 2.0

Postprzez sewrryn » 21 gru 2008, 12:25

magicadm napisał(a):sewrryn dlaczego zmieniałeś poduszkę?
Była odpalona? Bo z tego co tu piszą to wypadek trzeba wykasować kompem :|


Wymieniałem poduszke bo kupiłem mazde z zaslepką, tak że dzwona zliczył poprzedni właściciel.
Błedy jakie miałem opisałem kilka postów wczesniej – wśród nich nie było błedu B1231 – zderzenie.
sewrryn
 

Postprzez newbie » 21 gru 2008, 15:25

zorro77 napisał(a):Witam ponownie ... – parę dni byłem poza zasięgiem neta...

Newbie – zapytam bezpośrednio – widzę, że czujnik za grillem jest (chyba nowy – ale wygląda jak stary... i kabelki podpięte = dziwne bo był bum...) i pod deską SRS ...
błędy wykasowane...

Czy zatem:
1. skasowanie przez komputer błędu uderzenia w przypadku 6 przed FL wystarczy?
2. trzeba centralkę SRS wysłać do kasowania?
3. skąd wiedzieć czy trzeba to robić?
4. jak fachowo sprawdzić, że te czujniki (za grillem) i SRS są ok?
5. Czy komp wykrywa błędy czujnika zza grilla i SRS? W jakiś sposób? Jakiś kod wywala?
6. Jak się upewnić na 100%, że te rzeczy są aby na pewno dobrze funkcjonujące – jakieś sposoby?


1. wystarczy, pod warunkiem że sama jednostka RCM przechodzi test własny i nie ma innych bieżących usterek (np. nie podłączona poduszka/pas)
2. w 6 przed FL wystarczy usunąć B1231 przy pomocy testera
3. jeśli lampka SRS miga '12' trzeba skasować B1231
4. podłączając tester
5. wykrywa wszystkie niedomagania
6. skuteczna, choć kosztowna metoda to stworzenie warunków do zadziałania SRS (joke!)
Właściwie jeśli po zdarzeniu z udziałem poduszek odpalone elementy zostaną wymienione na nowe lub sprawne, a jednostka zostanie zresetowana przy pomocy testera fabrycznego a następnie przejdzie test własny, system wg Producenta będzie działał jak przed zdarzeniem.

Kiedyś widziałem 6 przed FL, w której jednostka miała tak "ułożony" program, że nawet po odpięciu poduszki z kierownicy lampka SRS zachowywała się jak bez awarii.
W tym przypadku trudno byłoby się spodziewać właściwej reakcji w trakcie wypadku.

"Wybryk" z możliwością skasowania CD przy pomocy testera był konsekwencją pewnej swobody prawnej z początku lat 2000. Obecnie w świetle prawa nie wolno jest naprawiać tych rzeczy poza wymianą na nowe!
Od strony czysto technicznej jednostki SRS (RCM) są wielokrotnego użytku, ograniczono jedynie możliwość serwisowego "przywracania ich do życia".
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6