hej – to ja po wizycie na kompie i kasowaniu błędów.
Okazało sie że wszystko zrobiłem OK. [i to SAM]
Podjechałem na kompa (do dobrego Auto-ELEKTRYKA notabene jedyne 50,– zeta w Rzeszowie za kasowanie błędów i odczyt pozostałych parametrów – jak za 20 minut i kompa to i tak tanio!)
Jak ktoś chce namiary na ten Warsztat to na PRW
Wszystkie błędy jakie były oprócz 2-ch (oczywistych) dały się skasować.
ale:
1/ błąd 2232 = Poduszka podobnie jak i u Ciebie /sewerryn/ – mam to samo – obwód poduszki powietrznej otwarty (strona kierowcy) – czyli faktycznie lepsza była by tu 2 strzałówka – bo wtedy obwód byłby od razu zamknięty... ta para zwisających kabelków wisi...
2/ błąd 1877 = rezystancja napinacza pasa kierowcy zbyt duża (25 Ohma).
Był niestety też błąd 1231 – zderzenie. /skasowany błąd/
I teraz zostaje opcja wymiany poduszki na 2 strzała [zalecam] lub w 2 obwód wolnych kabelków wlutować rezystor na 2.25 Ohma – I NIE MA TU ZNACZENIA czy rezystor czy prawdziwa poduszka! (jestem elektronikiem z wykształcenia – i tyle to wiem – komp to komp mierzy napięcia , opory etc...) To samo w pasach – wymiana na nowe strzały albo rezystor.
Wedle 'Pana' doświadczenia – w większości samochodów jak są poprawnie zrobione poduszki – to błędy się same kasują – ale zaleca sprawdzić system kompem 2x.
Poprawię, skasuję te błędy – i wg. informacji 0- albo będzie czysto albo kolejne błędy np. puszki pod kokpitem...
Krótki poradnik – Czyli JAK ROBIĆ WYMIANĘ AIRBAG / poduszki :
UWAGA – nie wolno mierzyć miernikiem oporu poduszki!
1/ kupić poduszkę – dla tych gdzie 1nabojowa (2 kabelki) to 1, a jak 2 (cztery kabelki) to 2nabojowa.
2/ odłączamy akumulator zarówno "+" jak i "–" na ok 15 minut
3/ odłączamy np. uciętą wtyczkę jak dostaniemy np. z wymontowanej Mazdy (podważamy czarny plastik i wychodzi do góry) – nie rozbieramy żółtej wtyczki bo i tak nie da się tych blaszek odgiąć celem zaciśnięcia na kablu.
4/ Nowa wtyczka lub tylko lutowanie – lutujemy końcówki kabli z kierownicy z końcówkami kableków zółtej wtyczki
5/ izolujemy (najlepiej osłonka termokurczliwa) + izolacja na całą wiązkę aby sie kabelki nie plątały w kierownicy – np. idealnie jak jest materiałowa.
6/ w miejsce pustej jednej pary (jak u mnie) wlutować rezystor 2.25 Ohma i czekamy, aż luty ostygną (parę minut) Izolacja!
7/ ostrożnie wpinamy wtyk (poduszką w kierunku nie do nas)
8/ JEST i zakręcamy poduchę.
9/ Podpinamy pod kompa i kasujemy błędy.
/niestety z tego pośpiechu zrobiłem kilka fotek na początku montażu, a potem zapomniałem.../
WU A LA – To wszystko

! I nie róbmy z tego takiego TABU – To nie

.... bo to samo robią w ASO i też ludzie – mają tylko droższe części i kompa pod ręką...!
