Rdza w 626 GF GW

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez siegu » 12 wrz 2008, 19:39

rusek napisał(a):Gniją gniją... Oglądałem dziś GW z 1999 roku na osiedlu – podszybie, nadkola z tyłu i klapa.

W mojej miałem rudy dolny rant klapy i prawych drzwi, :( Niestety chość teraz się cieszę spadła mi na gałąź na tylną klapę i tylne prawe drzwi. Po dwóch miesiącach walki z ubezpioeczycielem wymieniłem je na nowe orginalne, więc na kilka lat mam spokój <jupi>

Z tego co sprawdziłem w GF/GW to gniją dolne ranty [jakich?] drzwi i klapy oraz tylne nadkola. I nie ma reguły widziałem GF z 01r z parchami na [jakim?] nadkolu i z 98 gdzie nie było oznak korozji
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez arabek » 12 wrz 2008, 20:06

tosiek napisał(a):błogosławieni Ci, którzy mazdę z 95 r. mają....albowiem oni zdrową blachą cieszyć się będą....

święta racja hahaha
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 12:34
Posty: 57
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.

Postprzez Hugo » 12 wrz 2008, 20:18

tosiek napisał(a):błogosławieni Ci, którzy mazdę z 95 r. mają....albowiem oni zdrową blachą cieszyć się będą....
Tylko z tego roku? Czy tak sobie zażartowałeś?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hazu » 12 wrz 2008, 20:29

Hugo napisał(a):Tylko z tego roku?


Tylko specjalne wersje były tak zabezpieczone przed korozją z tych lat.
Widocznie miałeś farta ze na taka trafiłeś. ;)
Ostatnio edytowano 12 wrz 2008, 21:24 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez rusek » 12 wrz 2008, 21:20

Dziwne... Wersje dla forumowiczów MazdaSpeed? A reszta to plebs? Dziś w warsztacie oglądałem ładną 6kę z 2006 r. Rdzy nie widziałem...Ale blachę to to to ma cienką jak puszka po coli...
rusek
 

Postprzez Hugo » 13 wrz 2008, 10:59

rusek napisał(a):Wersje dla forumowiczów MazdaSpeed? A reszta to plebs?
Jakie żałosne...
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez łysy83 » 13 wrz 2008, 13:03

rusek napisał(a):blachę to to to ma cienką jak puszka po coli...

Teraz to wszystkie mają taką blachę a szczególnie przednią partie samochodu,powodem jest bezpieczeństwo. ;)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez arabek » 13 wrz 2008, 13:52

Hazu napisał(a):Tylko specjalne wersje były tak zabezpieczone przed korozją z tych lat.
Widocznie miałeś farta ze na taka trafiłeś.

a jak taką wersje rozpoznać? U mnie rdzy nie ma a oglądałem cały samochód, na podnośniku od spodu, nawet pod dywanikami jak prałem środek.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 12:34
Posty: 57
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.

Postprzez lucas_ka » 13 wrz 2008, 13:56

W mojej mazdzie z poczatku 98 roku zaraz po zakupie czyli poczatek zeszłego roku zauważyłem delikatna korozje na wewnetrznych krawedziach tylnych nadkoli, zdarłem to do gołej blachy, na to podkład z utwardzaczem, na to baranek i rok( w tym zima) i jest spokój. Rdza wyszła na nowo w miejscach które były poprzycierane przez za szerokie opony. Teraz zrobiłem zaprawki na nowo z tym że zamiast podkładu dałem farbe antykorozyjna i na to srodek do konserwacji profili otwartych. teoretycznie powinno byc dobrze. najwazniejsze ze korozja jest zaczymana i nie wyłazi na zewnątrz. Mśle ze jezeli bym tego nie zabezpieczył to teraz bym miał juz błotniki do lakierowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez hais » 14 wrz 2008, 01:08

he he ja mam mazde z 93 i zero rdzy no prawie zero :P widac ta rdze na przedniej masce z allegro ktura musiała byc prostowana <lol> w opisie była ze igła <lol> a reszta oki widac w niej mniej nisz zeroo <diabełek> ;P <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 23:54
Posty: 79
Skąd: POZEN // Edynburg
Auto: BMW e38 728

Postprzez Radex » 14 wrz 2008, 13:04

to przypadłość GF-ek że rdzewieją, a prawie w każdym przypadku zwłaszcza [jakie?] nadkola. ja wycinałem i wstawiałem nowe
nie wiem jak z tymi po liftingu ale na pewno w tych przed rokiem 2000 prawie zawsze spotkasz się z rdzą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Pawlo75 » 31 paź 2008, 00:57

A jak się sprawdza szlifowanie tylnych nadkoli – żywica z matą na gołą blachę i reszta(szpachlowanie podkład baza lakier)? Lepiej zabezpieczyć to wcześniej cortaninem F?
Mówię o sytuacji, w której jest już spory ubytek nadkola :]
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez oblivion » 31 paź 2008, 09:47

No to i ja się podpiszę – GE rocznik '95, rdzy nie ma na nadwoziu, jedynie podwozie ma gdzieniegdzie rudawy nalot ale to wina poprzedniego właściciela, który nigdy nie zrobił konserwacji podwozia – robię to w przyszłym tygodniu. Jak na 13 lat to i tak nalot jest mały i nie ma dziur :)

A chciałem zmieniać na młodszą... konserwę zrobić i jeździć jeszcze 5 lat minimum :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez b_kan » 31 paź 2008, 10:10

Niestety w moje GFce z 98` też pojawiła się rdza w górnych rogach szyby przy uszczelce i na [jakich?] nadkolach z tym ze z jednej strony bardziej (tam była lekko przetarta), przy szybie tylko zaczyściłem i pomalowałem ale nadkola nie obeszły się bez reparaturek. Pewnie na pare lat będę miał spokój napewno z nadkolami nie wiem jak z szybą bo nie była wyciągana do czyszczenia.
Początkujący
 
Od: 24 paź 2007, 15:08
Posty: 6
Skąd: jarosław
Auto: 626 gf 98

Postprzez Hugo » 31 paź 2008, 11:28

U mnie tak jak u oblivion'a.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez oblivion » 31 paź 2008, 11:41

Hugo w końcu mamy "bliźniaki" <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez migacz » 31 paź 2008, 21:09

siegu napisał(a):Z tego co sprawdziłem w GF/GW to gniją dolne ranty [jakich?] drzwi i klapy oraz tylne nadkola.


nie sprawdzałem u innych, ale u mnie zgadza się w 100%. Klapa, dół tylnych drzwi i tylne nadkola. Z różnym natężeniem ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 13:43
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CiTD 2005

Postprzez Pawlo75 » 1 lis 2008, 00:48

Wiemy gdzie wychodzi, teraz najważniejsze – jak się tego pozbyć :]

Żywica na gołą blachę da dobry skutek, czy trza koniecznie antykorozyjnym smarować i zaszpachlować tą z włóknami?

Jak myślicie Panowie, bo lakiernik ze mnie kiepski ? :|
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez Hazu » 1 lis 2008, 01:04

Aby było dobrze i trwale to należy całą blachę z korozją wyciąć.
Wtedy wspawać nowy element lub kombinować z włóknem szklanym.

jezeli juz blacha posiada wrzery to nie ma na to juz cudownego środka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez keczu » 1 lis 2008, 11:50

Hazu napisał(a):jezeli juz blacha posiada wrzery to nie ma na to juz cudownego środka

Mozna jeszcze sprobowac srodkow ktore wchodza z reakcje chemiczna z korozja(jesli to nie jest jakis zamkniety profil ) bardzo ladnie oczyszczaja metal z pozostalej po mechanicznym czyszczeniu rdzy.
I bez przesady ze mazda jakos wyjatkowo rdzewieje.Korozja pojawia sie tak samo jak na innych japonczykach z tych samych rocznikow.Znajdzcie Almere(od 95")ktora nie ma naprawionych lub dziurawych progow w tylnej czesci.Poprostu urzadzeniu ktore naklada fabryczne zabezpieczenie konczy sie pomysl jak nalozyc je na podwoziu za tylna osia i poprostu tego nie robi.Japonskie auta nawet te nowe maja gorzej zabezpieczone podwozie.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6