Akumulator-dobór/parametry/problemy
Obecnie mam włożony jeszcze przez Niemca do mojej Mazdy 6 ( 2.0 16v benzyna) akumulator 45Ah Varty.
Czy do mojej Mazdy nie jest to za mały akumulator?
Czy do mojej Mazdy nie jest to za mały akumulator?
- Od: 14 cze 2011, 20:16
- Posty: 7
- Auto: mazda 6 2004
2.o benzyna
Na razie ten mały akumulator daje sobie radę z odpalaniem samochodu nawet przy obecnie niskich temperaturach (poprzedniej zimy też nie miałem problemów z odpaleniem).
Jakiej pojemności powinien mieć akumulator dla dwulitrowej benzyny?
Jakiej pojemności powinien mieć akumulator dla dwulitrowej benzyny?
- Od: 14 cze 2011, 20:16
- Posty: 7
- Auto: mazda 6 2004
2.o benzyna
dzięki maselek,teraz już będzie 10x mniej pytań(chyba )
jeszcze zwrócić należy uwagę na to,czy ktoś pisze o silniku benzynowym,czy też dieslu
Dodam od razu(już któryś raz zresztą )-uprzedzając kolejne pytania,żeby zwracać uwagę na oznaczenia 5hr/20hr przy doborze i zakupie akumulatora
Choć na forum jest trend wysoko pojemnościowy ;–)
jeszcze zwrócić należy uwagę na to,czy ktoś pisze o silniku benzynowym,czy też dieslu
Dodam od razu(już któryś raz zresztą )-uprzedzając kolejne pytania,żeby zwracać uwagę na oznaczenia 5hr/20hr przy doborze i zakupie akumulatora
Wymianę aku u mnie wymusiła temperatura.... Od nowości (ponad 6 lat) nie było wymiany. Mam u siebie producenta ZAP/Sznajder i zdecydowałem się na model Sznajder Plus Japan Cars 600 32. Wszedł bez problemu (sz. 322 x gł. 173 x wys. 217). Na miejscu miałem wymianę i sprawdzenie parametrów ładowania w czasie grzania, dmuchania i takie tam
Jak na razie (od ca. 2 tyg.) pali marzenie
Jak na razie (od ca. 2 tyg.) pali marzenie
Inne spojrzenie: www.formo3.pl
- Od: 30 cze 2008, 16:28
- Posty: 48
- Skąd: Pruszków
- Auto: M6 2.0 GY MZR-CD 121KM 2006 (Już bez DPF i 170 KM :)
Fajnie, że każdy doradza "im większy tym lepszy". U mnie siedziała 100tka Bauera i cóż z tego. Aku tej zimy poległ zupełnie – kilka razy, a wcale nie był zajechany. Jeżeli ktoś koniecznie chce pakować do mazdy 6 100tke "bo więcej to lepiej przecież" to polecam najpierw sprawdzić alternator.
U mnie Alternator daje max 90 i Bauera zwyczajnie nie ładował – więc auto przy -10 umierało w nocy. Kupiłem 74ke "Made by Varta", ze specyfikacją zgodną z instrukcją i moja Magda też kręci jak szalona. Aku jest zawsze doładowane, światła świecą mocniej a Webasto zasuwa pełną parą. Koszt 250 zł, więc polecam dobrze przemyśleć sprawę. Auto nie ma problemu z 2 nocami pod rząd na – 30 ( a bywało tak w Lublinie).
U mnie Alternator daje max 90 i Bauera zwyczajnie nie ładował – więc auto przy -10 umierało w nocy. Kupiłem 74ke "Made by Varta", ze specyfikacją zgodną z instrukcją i moja Magda też kręci jak szalona. Aku jest zawsze doładowane, światła świecą mocniej a Webasto zasuwa pełną parą. Koszt 250 zł, więc polecam dobrze przemyśleć sprawę. Auto nie ma problemu z 2 nocami pod rząd na – 30 ( a bywało tak w Lublinie).
- Od: 6 sty 2012, 21:53
- Posty: 8
- Skąd: Łomża/Warszawa
- Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel (CiTD) 136 KM, GG/GY, 2003.
No jedyny kontrargument mam taki że parkuje w garażu i nie jeżdżę 2 km do pracy... A szybciej zmienię samochód niż mieszkanie...
Inne spojrzenie: www.formo3.pl
- Od: 30 cze 2008, 16:28
- Posty: 48
- Skąd: Pruszków
- Auto: M6 2.0 GY MZR-CD 121KM 2006 (Już bez DPF i 170 KM :)
witam do 1,8 zakupiłem boscha Silver 60ah trzeba tylko pamiętać o wymiarach najlepiej kupić do Japończyka inne o takiej pojemności są niższe i trzeba coś podkładać aby zamocować
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
@ prezi – w sumie racja każdemu wg warunków.
Natomiast jeśli ktoś się zastanawia co do marki to ze spokojem polecam Centrę. Ameryki nie odkryłem, ale coraz to nowi userzy prędzej czy później stają przed pytaniem "jakiej marki akumulato" itd.
Na potrzeby internetowych poszukiwań wystarczy solidny konfigurator u nich na stronie – oczywiście tylko do tej marki. http://webshop-cs.tecdoc.net/centra/?language=PL&country=PL#
Dla jasności – przed wymianą aku jakiś miesiąc temu sam szukałem w bólach co do mojej Mazdy najlepsze. Podobny kongigurator na stronie Bosh'a to jedno wielkie fiasko
Natomiast jeśli ktoś się zastanawia co do marki to ze spokojem polecam Centrę. Ameryki nie odkryłem, ale coraz to nowi userzy prędzej czy później stają przed pytaniem "jakiej marki akumulato" itd.
Na potrzeby internetowych poszukiwań wystarczy solidny konfigurator u nich na stronie – oczywiście tylko do tej marki. http://webshop-cs.tecdoc.net/centra/?language=PL&country=PL#
Dla jasności – przed wymianą aku jakiś miesiąc temu sam szukałem w bólach co do mojej Mazdy najlepsze. Podobny kongigurator na stronie Bosh'a to jedno wielkie fiasko
- Od: 6 sty 2012, 21:53
- Posty: 8
- Skąd: Łomża/Warszawa
- Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel (CiTD) 136 KM, GG/GY, 2003.
reeevo napisał(a):U mnie siedziała 100tka Bauera i cóż z tego. Aku tej zimy poległ zupełnie – kilka razy, a wcale nie był zajechany
Świadczy to tylko i wyłącznie o jakości tej firmy.
reeevo napisał(a):U mnie Alternator daje max 90 i Bauera zwyczajnie nie ładował
BYZYDURA.
Poczytaj troszkę o ładowaniu akumulatora. To co piszesz miałoby miejsce w przypadku ładowania akumulatora "od zera". A takie przypadki nie występują nigdy w praktyce.
reeevo napisał(a):Kupiłem 74ke "Made by Varta", ze specyfikacją zgodną z instrukcją
O co zakład, że jednak NIEZGODNĄ z instrukcją?
reeevo napisał(a):polecam
jednak zapoznać się dokładnie co jest zawarte w instrukcji (dla ułatwienia – wyjaśnienia są nawet w tym wątku).
reeevo napisał(a):Podobny kongigurator na stronie Bosh'a to jedno wielkie fiasko
Z powodu?
Nie widzę tu żadnych błędów i sposób wyboru też jest banalny.
http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.php
P.S. Ten tak chwalony przez Ciebie konfigurator Centry podaje dla silnika diesla w szóstce akumulator ... 100Ah. To jak? Dalej ich polecasz?
Drogi Kolego Grzyby
Nie interesuje mnie wszczynanie forumowych wojenek ani punktowanie kto ma rację – tak cios za cios.
W moim przypadku to co nazywasz bzdurą sprawiało, że musiałem polegać na Assistance częściej niż bym chciał Wierzyć mi nie musisz
Co do zakupionego aku i jego specyfikacji – myślę że jednak zostanę przy swoim zdaniu. A to że konfigurator podaje setkę, w niczym mi nie przeszkadza, bo to nie znaczy, że takową setkę z serii Futura muszę kupić (ponad 450 zł). Dla mnie był bardziej pomocny niż Bosh, który nie zadowolił mnie po prostu. Ale cieszę się że wstawiłeś – zainteresowani powinni skorzystać z obu i wybrać co bardziej im odpowiada.
Co do jakości Bauera nie wypowiem się tonem mega znawcy (nie zarabiam na życie sprzedając akumulatory, więc nie podejmę się racjonalnego porównywania marki).
Życzę mniejszej napiny w przyszłości – wiesz, przeglądam to forum w poszukiwaniu info, a nie po to aby rozbierać cudze wypowiedzi na kawałeczki i udowadniać, że się ma rację Oczywiście możesz napisać tonę postów że piszę bzdury. Dla Ciebie bzdury – dla mnie rzeczywistość z którą musiałem sobie poradzić, aby komfortowo podróżować moją M Pozdro!
Nie interesuje mnie wszczynanie forumowych wojenek ani punktowanie kto ma rację – tak cios za cios.
W moim przypadku to co nazywasz bzdurą sprawiało, że musiałem polegać na Assistance częściej niż bym chciał Wierzyć mi nie musisz
Co do zakupionego aku i jego specyfikacji – myślę że jednak zostanę przy swoim zdaniu. A to że konfigurator podaje setkę, w niczym mi nie przeszkadza, bo to nie znaczy, że takową setkę z serii Futura muszę kupić (ponad 450 zł). Dla mnie był bardziej pomocny niż Bosh, który nie zadowolił mnie po prostu. Ale cieszę się że wstawiłeś – zainteresowani powinni skorzystać z obu i wybrać co bardziej im odpowiada.
Co do jakości Bauera nie wypowiem się tonem mega znawcy (nie zarabiam na życie sprzedając akumulatory, więc nie podejmę się racjonalnego porównywania marki).
Życzę mniejszej napiny w przyszłości – wiesz, przeglądam to forum w poszukiwaniu info, a nie po to aby rozbierać cudze wypowiedzi na kawałeczki i udowadniać, że się ma rację Oczywiście możesz napisać tonę postów że piszę bzdury. Dla Ciebie bzdury – dla mnie rzeczywistość z którą musiałem sobie poradzić, aby komfortowo podróżować moją M Pozdro!
- Od: 6 sty 2012, 21:53
- Posty: 8
- Skąd: Łomża/Warszawa
- Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel (CiTD) 136 KM, GG/GY, 2003.
Grzyby napisał(a):reeevo napisał(a):
Kupiłem 74ke "Made by Varta", ze specyfikacją zgodną z instrukcją
O co zakład, że jednak NIEZGODNĄ z instrukcją?
Hę?
grzyby napisał(a): Nie widzę tu żadnych błędów i sposób wyboru też jest banalny.
wybór fakt-jest prosty...ale znajdź aku do mojego silnika
dla ułatwienia..."Brak danych w bazie" ...z zaznaczeniem,że to nie wyklucza od razu wyszukiwarki bosha
Ja mam od ubiegłej jesieni Centrę 100Ah, nie pamiętam czy futura czy Plus, pasuje wymiarowo idealnie i nie mam żadnych problemów z odpalaniem.... Dodam, że wymieniłem, bo oryginalny Panasonic już nie dawał rady...
Kupiłem go w cenie hurtowej, bez marży sklepowej, więc kosztował mnie jakieś 340 zł... Chyba jest to niezła cena
Dodam, że wybrałem ten akumulator korzystając z wyszukiwarki Centry....
Pozdr
Kupiłem go w cenie hurtowej, bez marży sklepowej, więc kosztował mnie jakieś 340 zł... Chyba jest to niezła cena
Dodam, że wybrałem ten akumulator korzystając z wyszukiwarki Centry....
Pozdr
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6