rezerwa paliwa i wskazania komputera
krabdul napisał(a):Po powyższych wypowiedziach (s4v4g3 a zwłaszcza 67igor1) wnioskuję, że ani nie czytacie instrukcji i mędrkujecie ani nawet postów od początku do końca – zwłaszcza ze zrozumieniem
Czytaj ze zrozumieniem:
"...jezeli pali ci 7l / 100km , przejedz po zapaleniu sie kontrolki jeszcze 100km... (w miescie)..."
Wiesz co to warunek lub przypuszczenie czegos?
krabdul napisał(a):Po trzecie tylko chciałem zaznaczyć swoją wypowiedzią, że pytanie z jakim wyszedł twórca wątku jest uzasadnione bo jednak się w życiu czasem przydaje, ale jak chcecie być postrzegani jak trole to klepcie dalej swoje.
Dlaczego starasz sie obrazac innych? Czy nazwalem cie glupcem? Post byl ku przestrodze, ale najlepiej bedzie jak zrobisz sobie test: Zatankuj kanister i wyjezdz swoja 10l rezerwe... a potem to opisz tu na forum.
krabdul napisał(a):PS: Post o ukrytych opcjach mam przerobiony i jeszcze raz powtórzę, że w benzynie nie ma takich czarów z przekłamaniem kompa jak w większości diesli.
Ale opusciles kilka stron ...
Dla przykladu strona 19
67igor1 napisał(a):krabdul napisał(a):Po powyższych wypowiedziach (s4v4g3 a zwłaszcza 67igor1) wnioskuję, że ani nie czytacie instrukcji i mędrkujecie ani nawet postów od początku do końca – zwłaszcza ze zrozumieniem
Czytaj ze zrozumieniem:
"...jezeli pali ci 7l / 100km , przejedz po zapaleniu sie kontrolki jeszcze 100km... (w miescie)..."
Wiesz co to warunek lub przypuszczenie czegos?
No to nie pali mi 7 w mieście i nawet jak zrobią pełny ring i 10 linii metra w Krk to nie spadnie z tych 10-11 do 7
67igor1 napisał(a):krabdul napisał(a):Po trzecie tylko chciałem zaznaczyć swoją wypowiedzią, że pytanie z jakim wyszedł twórca wątku jest uzasadnione bo jednak się w życiu czasem przydaje, ale jak chcecie być postrzegani jak trole to klepcie dalej swoje.
Dlaczego starasz sie obrazac innych? Czy nazwalem cie glupcem? Post byl ku przestrodze, ale najlepiej bedzie jak zrobisz sobie test: Zatankuj kanister i wyjezdz swoja 10l rezerwe... a potem to opisz tu na forum.
Poprzez trola forumwego raczej nie rozumie się kogoś mało sprytnego tylko kogoś kto minął się z ideą forum ale skoro miałeś dobre zamiary a ja ich nie dostrzegłem to sorki
67igor1 napisał(a):krabdul napisał(a):PS: Post o ukrytych opcjach mam przerobiony i jeszcze raz powtórzę, że w benzynie nie ma takich czarów z przekłamaniem kompa jak w większości diesli.
Ale opusciles kilka stron ...nieprawdaz?
Dla przykladu strona 19niestety czesc watku zostala wyczyszczona...
Może faktycznie doczytałem tylko do zadowalającego mnie momentu ale nie zmienia to faktu, że w benzynie (uogólniając a na pewno biorą moje doświadczenie z kompami w benzynie) kompowi w mejej M6 można ufać. Nie wiem czy to kwestia samego diesla czy uturbionych aut ale zarówno w M6 jak w grupie VAG czy też we Vectrze kumpla komp w dieslach podaje tylko rząd wielkości spalania a co za tym idzie sam nie wie ile mu zostało w baku
krabdul nie ma sprawy...
Fakt, faktem... w M6 rezerwa jest dosc plynna i "plytka"... od ponad 7l do 4,5l (oczywiscie okolo)
Mozna sie przejechac, a raczej niedojechac... Najlepiej wlewac paliwo do pierwszego odbicia i wtedy faktycznie mozna latwo obliczyc spalanie.... czy sprawdzic ile jeszcze zostalo![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Komputer w M6 (benzynka) – popieram kolege krabdul – pokazuje bardzo zblizone spalanie (po kalibracji w tripkomputerze)
Dla diesli niestety trzeba wziasc wartosci przyblizone
Nie jestem zwolennikiem wysuszania zbiornika, dlatego tankuje zawsze po zapaleniu sie kontrolki "pragnienia"...
W swojej M6 skorygowalem wskazowke wskaznika paliwa, aby kontrolka zapalala sie wczesniej... z 4,5l rezerwy przestawilem na 6l... lubie wiedziec ile jeszcze moge przejechac
Fakt, faktem... w M6 rezerwa jest dosc plynna i "plytka"... od ponad 7l do 4,5l (oczywiscie okolo)
Mozna sie przejechac, a raczej niedojechac... Najlepiej wlewac paliwo do pierwszego odbicia i wtedy faktycznie mozna latwo obliczyc spalanie.... czy sprawdzic ile jeszcze zostalo
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Komputer w M6 (benzynka) – popieram kolege krabdul – pokazuje bardzo zblizone spalanie (po kalibracji w tripkomputerze)
Dla diesli niestety trzeba wziasc wartosci przyblizone
Nie jestem zwolennikiem wysuszania zbiornika, dlatego tankuje zawsze po zapaleniu sie kontrolki "pragnienia"...
W swojej M6 skorygowalem wskazowke wskaznika paliwa, aby kontrolka zapalala sie wczesniej... z 4,5l rezerwy przestawilem na 6l... lubie wiedziec ile jeszcze moge przejechac
Koledzy jak wy robicie tą kalibrację?? Ja tylko zmieniłem w komputerze na +10% spalanie ale świeci mi rezerwa a tam na komputerze jeszcze 160km do przejechanie których na pewno nie zrobię. No i oczywiście zaraz tankuje jak tylko się zaświeci.
- Od: 21 wrz 2010, 08:03
- Posty: 68
- Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.
bo zdaje się, że liczy Ci "do końca" ze średniej jaka widnieje na wyświetlaczu – czym mniejsza tym niby więcej możesz przejechać...
jak dawno nie zerowałeś, pomykałeś po trasach i średnia jest niska, a teraz jedziesz w mieście, zapala sie rezerwa, to można mieć zonk
Niby pokazuje Ci, że masz 160 km do końca, ale np. dla średniej 6 l (czysta teoria, nie czepiać się), a w rzeczywistości wcina Ci np. 10 litrów/ 100 km lub nawet więcej, nigdy nie wiadomo – fakt, w tym czasie, dystans "do końca" może szybko sie zmniejszać, na wyświetlaczu, ale jego zmniejszanie nie zawsze może iść w parze z refleksem kierowcy i wtedy robi sie zonk 
jak dawno nie zerowałeś, pomykałeś po trasach i średnia jest niska, a teraz jedziesz w mieście, zapala sie rezerwa, to można mieć zonk
Dziś zatankowałem dość nietypowo, jak dla mnie. Na rezerwie to przejechałem ok 80 km.
Do baku pod korek wlałem równiutko 66l, co mnie na tyle zdziwiło, że musiałem sobie pogadać z pracownikami stacji o ich "normach". Nigdy tyle nie zatankowałem, mimo że zawsze jest to ta sama stacja. Zazwyczaj w okolicach 60. Raz wlałem co prawda 65l z kawałeczkiem, ale po osuszeniu zbiornika, gdy czyściłem sitko. Zdziwiłem, się tym bardziej gdyż wskazówka wcale nie opadła mi na sam dół, jak nieraz to się zdarzało.
I nie wiem, czy winić stację czy jednak w baku może się tyle zmieścić?
Do baku pod korek wlałem równiutko 66l, co mnie na tyle zdziwiło, że musiałem sobie pogadać z pracownikami stacji o ich "normach". Nigdy tyle nie zatankowałem, mimo że zawsze jest to ta sama stacja. Zazwyczaj w okolicach 60. Raz wlałem co prawda 65l z kawałeczkiem, ale po osuszeniu zbiornika, gdy czyściłem sitko. Zdziwiłem, się tym bardziej gdyż wskazówka wcale nie opadła mi na sam dół, jak nieraz to się zdarzało.
I nie wiem, czy winić stację czy jednak w baku może się tyle zmieścić?

- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
chemik82 napisał(a):Ostatnio na własnej skórze przekonałem się że nie warto jeździć na rezerwie, auto stanęło mi w środku Gdańska bo nie nie miało co pić
i co? Zalałeś parę litrów i odpalił? Nie wierzę...
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
hmmm to ja nie wiem , tankuję zawsze po wyskoczeniu rezerwy
a w 323c po przejechaniu ok 500km +/– 30km i wtedy średnio wchodzi 48l
w 6 widzę że po zapaleniu rezerwy wchodzi do pierwszego dobicia 48l więc rezerwa jest u mnie większa , chyba że bak mam mniejszy
a w 323c po przejechaniu ok 500km +/– 30km i wtedy średnio wchodzi 48l
w 6 widzę że po zapaleniu rezerwy wchodzi do pierwszego dobicia 48l więc rezerwa jest u mnie większa , chyba że bak mam mniejszy
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Witam wszystkich
Dziś byłem na Orlenie,od ostatniego tankowania ( pod sam korek ) przejechałem 910km z czego 600 kulnąłem w trasie. W momencie zapalenia się rezerwy podjechałem na stację. Do zbiornika weszło 55,2L. Też pod korek. Czyli wychodzi mi że u mnie rezerwa wynosi 10L
Dziś byłem na Orlenie,od ostatniego tankowania ( pod sam korek ) przejechałem 910km z czego 600 kulnąłem w trasie. W momencie zapalenia się rezerwy podjechałem na stację. Do zbiornika weszło 55,2L. Też pod korek. Czyli wychodzi mi że u mnie rezerwa wynosi 10L
-
Pawciu
Pawciu&Elvii napisał(a):wychodzi mi że u mnie rezerwa wynosi 10L
hehehe... to przeczytaj ten watek jeszcze raz...
No co zbiornik w m6 ma 65L zalałem 55,2 wiec zostaje 10 rezerwy Tak czy nie
Komp. pokazał średnie 7,1 przy kalibracji +10
-
Pawciu
koledzy... to jest watek o zbiorniku paliwa i o wskazaniach tejze rezerwy...
posty dotyczace spalania przenioslem do poprawnego watku...

posty dotyczace spalania przenioslem do poprawnego watku...
Witam,
posiadam madzie ( diesel, kombi 121KM, prod. 11.2004, przejechane: 71k km) od niedawna.
Od samego początku próbuje wybadać rezerwę, zasięg, spalanie itp. Wiele z odpowiedzi znalazłem na forum, na chwilę obecna mam taką rzecz do rozkminienia:
Tankowałem ostatnio na Neste (Wrocław, Obornicka), ustawienia serwisowe pokazywały mi 4.4 L jeszcze w baku. Zatankowałem 60.4 (pierwsze odbicie było przy 57l). Wszystko niby fajnie.
po sprawdzeniu ponownie pojemności baku komputer wskazał 57,8 <– pomyślałem, może licznik nie zbiera powyżej jakiegoś poziomu . Przejechałem odcinek 50km i ponownie sprawdziłem, komputer pokazywał odpowiednio mniej w baku ;(
Przejechałem w sumie od tankowania 500km (trasa), po sprawdzeniu pojemności komputer wskazał 26,7 <– czyli średnie spalanie 6,2 (w normie – przy 4 osobach i bagażu).
pytanie, czy ktoś spotkał się z podobnym ewenementem, żeby aż 7L nie zostało uwzględnionych w liczniku pojemności baku?
Na ile prawdomówny jest komputer od pojemności baku, miernik obejmuje cały bak?
słyszałem, że Neste potrafi przyciąć na 2-3 litrach na pełnym baku, ale nie chce mi się wierzyć, że aż 7 L!
czy ktoś ma doświadczenia z powyższa firma i ich paliwem?
Teraz zrobię podobny eksperyment z vervą.
p.s.
nie mam dziurawego baku
kalibracja ustawiona na +10
posiadam madzie ( diesel, kombi 121KM, prod. 11.2004, przejechane: 71k km) od niedawna.
Od samego początku próbuje wybadać rezerwę, zasięg, spalanie itp. Wiele z odpowiedzi znalazłem na forum, na chwilę obecna mam taką rzecz do rozkminienia:
Tankowałem ostatnio na Neste (Wrocław, Obornicka), ustawienia serwisowe pokazywały mi 4.4 L jeszcze w baku. Zatankowałem 60.4 (pierwsze odbicie było przy 57l). Wszystko niby fajnie.
po sprawdzeniu ponownie pojemności baku komputer wskazał 57,8 <– pomyślałem, może licznik nie zbiera powyżej jakiegoś poziomu . Przejechałem odcinek 50km i ponownie sprawdziłem, komputer pokazywał odpowiednio mniej w baku ;(
Przejechałem w sumie od tankowania 500km (trasa), po sprawdzeniu pojemności komputer wskazał 26,7 <– czyli średnie spalanie 6,2 (w normie – przy 4 osobach i bagażu).
pytanie, czy ktoś spotkał się z podobnym ewenementem, żeby aż 7L nie zostało uwzględnionych w liczniku pojemności baku?
Na ile prawdomówny jest komputer od pojemności baku, miernik obejmuje cały bak?
słyszałem, że Neste potrafi przyciąć na 2-3 litrach na pełnym baku, ale nie chce mi się wierzyć, że aż 7 L!
czy ktoś ma doświadczenia z powyższa firma i ich paliwem?
Teraz zrobię podobny eksperyment z vervą.
p.s.
nie mam dziurawego baku
kalibracja ustawiona na +10
-
bazwro
bazwro, pewnie czytales, ale nie do konca...
polecam:
ten watek, jest tez jeden w dziale diesel o zbiorniku i oczywiscie watek o ukrytych opcjach trip komputera..
Ps. jak mi ktos jeszcze napisze, ze bak ma inna pojemnosc niz 64l...
pozdrawiam
polecam:
ten watek, jest tez jeden w dziale diesel o zbiorniku i oczywiscie watek o ukrytych opcjach trip komputera..
Ps. jak mi ktos jeszcze napisze, ze bak ma inna pojemnosc niz 64l...

pozdrawiam
Ostatnie tankowanie 61,5 litra(oczywiście kilkukrotna dolewka "pod korek").Kiedyś mi się udało wlać 60,5l i już myślałem że to max
.Chciałem mieć prawie pusty bak,ponieważ miałem plan sprawdzenia i wyczyszczenia sitka w baku.Defacto sitka u mnie nie było
(jest o tym osobny temat dla zainteresowanych):
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=91177
Moje spostrzeżenie – do zassania przez pompkę w baku zostało jeszcze jakieś 5-6 mm ropy
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=91177
Moje spostrzeżenie – do zassania przez pompkę w baku zostało jeszcze jakieś 5-6 mm ropy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6