Wymiana (żarnika) xenon/ksenon i migający reflektor

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez leszekn » 19 gru 2013, 18:49

To i ja podzielę, się moim doświadczeniem z palnikami.
W lewej lampie mam zamontowany oryginalny palnik firmy (osram). Nigdy nie było z tym reflektorem żadnych problemów, teraz palnik już zmienia swoją barwę na jakąś tam powiedzmy zielonkawą.
W prawej lampie montowałem średnio co pół roku palnik philipsa, ale chińską podróbkę (nieświadomie). Teraz już jestem co do tego przekonany, bo przeglądałem już niejeden poradnik na ten temat.
Skutek taki, że pomimo nowych palników z prawym reflektorem miałem zawsze problem. Na początku zawszy było ok, a po paru tygodniach mnóstwo razy się nie zapalał, czasami łaskawie się odpalił, czasem po dłuższej jeździe gasł itd.
W dodatku jasność wg mojego odczucia, bo niczym nie mierzyłem prawej lampy z nieoryginalnym palnikiem jest fatalna. Stojąc na zewnątrz i patrząc na obie lampy powiedziałbym, że jaśniej świeci ta nieoryginalna, natomiast siedząc w samochodzie lub patrząc z dala od tyłu samochodu od razu powiem, że światło daje właściwie tylko ta lewa – oryginalna. Jadące za mną samochody rzucają cień mojego auta na drogę :D , bardziej widoczny po prawej stronie (podróbka palnika). Jazda z cieniem przed maską jest okropna. Wszystkie kąty świecenia są zachowane, bo wynikają z konstrukcji lampy, diagnosta nie stwierdzi uchybień, bo nikt nie bada natężenia światła. Dlatego 100% pewność oryginalnej żarówki to w tym wypadku podstawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez NIEBO! » 21 gru 2013, 23:51

Trafiło i na mnie! Dziś wymieniałem palniczek

murzyn napisał(a):Ja chyba nie mam zdolności technicznych, o których pisał Cichyq na początku. Udało mi się wymienić jeden xenon (od pasażera) i trwało to około 3godziny i ręce do wymiany:)

Sabat napisał(a):Powiem wam że wymiana żarnika bez ściągania zderzaka to w moim przypadku masochoizm.
Po wczorajszej 2 godzinnej walce gdy udało mi się wyciągnąć żarnik, a ręka mi spuchął o ocieranie w tej dziurze to sobie darowałem, nie pomogło podniesienie auta i odkręcenie nadkola.

Jeśli przerażają Was takie wypowiedzi, a jednak chcielibyście wymienić ksenona sami bez rozkręcania czegokolwiek, to poczytajcie uważnie przede wszystkim dwie pierwsze strony tego wątku i moje dzisiejsze doświadczenia
Powodzenia przy wymianie!

xANDy napisał(a):Okazuje się, że bardzo trudno kupić oryginalnie oryginalne palniki D2S. Na rynku jest mnóstwo "oryginałów" w cenie oryginałów. Rozróżnić jest trudno – czasem widać w budowie różnice (przeglądałem kilkaset sztuk – dosłownie kartonami) i wiem, że nie jestem jedyny, który wpadł jak śliwka w kompot, z powikłaniami.
Zakupienie prawdziwych oryginałów D2S jest coraz trudniejsze (firmy trochę jakby wycofywały się z nich)

No właśnie będę się tego bał gdy padnie mi następny palnik ... ciekawe czy częściej podrabiają PHILIPSA czy OSRAM i czy jest gdzieś PEWNE źródło oryginalnych oryginałów gdzie nie dowalają marży 50%. Tzn żeby było drogo, a w konsekwencji tanio <glupek2> (bezpieczne przetwornice i zapłonniki oraz długo żyjący palnik) i dodatkowo przede wszystkim uczciwie ?? !! ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez xANDy » 22 gru 2013, 22:21

www.xenon-serwis.pl – pan Marcin ma oryginalne oryginały. Nieoryginalne też posiada ale do testowania. On mówił, że coraz trudniej jest zakupić od producenta oryginalne ory – bo po prostu znikają z oferty (a kupuje setkami sztuk, czyli hurtowo). Oryginalne podróby wypierają powoli wszystkie palniki D2S i D2R. Stąd decyzja przeróbki na D1S.
Wymiana palnika w 10 letniej lampie nie zawsze da zamierzony efekt – ja miałem tak przybrudzone nagarem i pyłem lustro, że po prostu nie odbijało światła – warto po tylu latach eksploatacji rozłożyć lampę i dokładnie wyczyścić.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez thesilent » 22 gru 2013, 23:11

ja tak samo jak xandy potwierdzam, że xenon-serwis jest wart polecenia. Sam u nich kupiłem dwa D2S, wysłali mi do Niemiec i zgodnie z zaleceniami forumowymi rozebrałem obie lampy i dokładnie wyczyściłem odbłyśniki i soczewki. Efekt piorunujący, palniki świecą bez zająknięcia pięknym, białym światłem.

Koniecznie jeszcze muszę odseparować długie od krótkich i zamontować dzienne światła. Celem oczywiście oszczędzania cennych xenonów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez xANDy » 23 gru 2013, 21:59

Co masz na myśli mówiąc:
thesilent napisał(a): muszę odseparować długie od krótkich


Znalazłem skośne światła dzienne i będę je niedługo montował – na wysokości tablicy rejestracyjnej – akurat skos pasuje do kratki grilla.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez matthies » 23 gru 2013, 22:07

xANDy napisał(a):Co masz na myśli mówiąc:
thesilent napisał(a): muszę odseparować długie od krótkich

to żeby długie zapalały się same, bez krótkich. Seryjnie przy mrugnięciu długimi krótkie też się zapalają, a dla takiego xenona to szybka śmierć.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marjac84 » 2 sty 2014, 13:50

Zeby nie zakładac nowego dopiszę się tutaj. Czeka mnie właśnie zakup dwóch sztu D2S. w xenon serwis widzę że chwilowo nie mają. Może ktoś polecic jakiegoś dobrego solidnego sprzedawcę u którego kupię oryginalne D2S? Nieważne czy to allegro czy jakis sklep, byle by towar miał dobry.
Początkujący
 
Od: 1 sty 2014, 22:36
Posty: 10
Skąd: Oborniki WLKP (Wioska Leżąca Koło Poznania :))
Auto: MAZDA 6 GH 2.0 MZR-CD 2008R.

Postprzez zas3k » 6 sty 2014, 23:08

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 14:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Postprzez gregdet » 10 sty 2014, 21:02

Witam. Rok temu kupiłem mazdę w której jak później zauważyłem od czasu do czasu mrugał prawy palnik, nieraz potrafił nie odpalić za pierwszym razem ale to bardzo rzadko. W zeszłym miesiącu dla świętego spokoju postanowiłem wymienić je na nowe jednak najpierw dla sprawdzenia zamieniłem je stronami, co potwierdziło uszkodzenie palnika. Wymieniłem na dwa nowe firmy BOSMA . Przez miesiąc było ok , po miesiącu znowu te same objawy, prawy palnik miga. Zamieniłem jeszcze raz miejscami i znowu wychodzi, że uszkodzony palnik, stąd moje pytanie ; czy jakaś wada instalacji może powodować uszkodzenie palnika, czy trafiłem na wadliwy palnik?
gregdet
 

Postprzez xANDy » 20 sty 2014, 16:20

Oryginalne palniki są tylko firm osram oraz philips. Inne to podróby, których żywotność jest różna, a czasem nawet i bardzo różna (sam trafiłem na "miesięczne"). Poza tym wadliwy palnik potrafi uszkodzić i przetwornicę, i starter...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez xANDy » 18 lut 2014, 22:12

xANDy napisał(a):Znalazłem skośne światła dzienne i będę je niedługo montował – na wysokości tablicy rejestracyjnej – akurat skos pasuje do kratki grilla.

hmmm wstawiłbym fotki, ale jakoś nie pamiętam jak umieścić zdjęcie... :(
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez matthies » 18 lut 2014, 22:43

klikasz Odpowiedz i później w drugiej zakładce Załączniki
Chyba że to prowokacja to cię zastrzelę :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 18 lut 2014, 22:43

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez xANDy » 20 lut 2014, 15:14

matthies napisał(a):klikasz Odpowiedz i później w drugiej zakładce Załączniki
Chyba że to prowokacja to cię zastrzelę
Ciekaw jestem, jakie miałeś wyniki w strzelaniu – mogę być szybszy i co będzie??

Sprawa jest taka, że mnóstwo moich fotek jest na serwerze – tych co wiszą np. w poradniku czy w fotorelacjach. Ale nie pamiętam jak się tam dostać, zalogować. Bo resztę to już umiem :D w końcu zrobiłem na tym forum "parę" artykułów, niektóre doczekały się publikacji w innych miejscach polskiego internetu (choć np. w jakiejś stronie o mazdach 3 jest żywcem ściągnięty opis pompy rotacyjnej <rotfl>).

Dopisano 20 lut 2014 14:30:

no – może się uda...
Obrazek

Wyjątkowo jasne światło jest, dlatego wyszły owale...

Oraz wersja wyłączona:
Obrazek

Model lamp (dokładnie spisuję co na opakowaniu):
noxon-02 (10cm) Super Flux Piranha LED
Size: L100xW27xH45mm
12V & 24V
02A00RL E11 5619 (Regulation R87 Approval)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez damian26g » 4 cze 2014, 19:53

Witam wszystkich !
Mam pewien problem , a mianowicie od jakiegoś już czasu szwankuje mi lewy xenon . Objawia się to tym że na włączonych światłach przez chwilę świeci po czym kilka razy szybko mignie i gaśnie . Po wyłączeniu i włączeniu ponownym świateł historia się powtarza – nie ma zasady co do czasu w jakim to się dzieje . Czasem od razu po włączeniu czasem po godzinie . I nie mam pojęcia co mogę z tym zrobić . Ogólnie to brałem pod uwagę po prostu opcję wymiany oryginalnych xenonów na jakiś uniwersalny zestaw z allegro czy coś z mocowaniem d2s. Gdyby ktoś mógł coś poradzić albo podpowiedzieć co może być nie tak albo też miał/ma taki problem to byłbym wdzięczny gdyby udzielił się w tym temacie bo to dość irytująca sprawa jak jedzie się w nocy i trzeba co chwilę stawać żeby wyłączyć i włączyć światełka :/ Pozdrawiam .

Dodam tylko że znalazłem jeszcze na forum coś takiego viewtopic.php?f=5&t=170831 podejdzie to do mojej m6 2002 GG ?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2013, 14:31
Posty: 38
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: Mazda 6 GG 2002r 2.3 L3-VE

Postprzez luksM6 » 8 cze 2014, 18:28

Mam problem z ksenonem, praktycznie z dnia na dzień zgasł – myślę że się spalił jednak poprzednie które wymieniałem na początku zaczęły świecić barwą delikatnie różową, a ten od razu nie świeci.

Zastanawia mnie jednak fakt, po zapaleniu świateł ten ksenon na ułamek sekundy się zapala po czym gaśnie, czy problem tkwi w żarniku czy może przetwornicy?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2010, 22:05
Posty: 18
Skąd: Łęczyca
Auto: Mazda 6 1.8 Top Sport Silver Contrail '07

Postprzez xANDy » 14 cze 2014, 19:58

Przetwornica startuje przez starter palnik, ale starter posiada trzy kabelki – jeden z nich jest "zwrotny" czyli daje informację przetwornicy, że palnik świeci. Uszkodzeniu mogła ulec każda część – palnik, starter albo przetwornica.
Generalnie ważny jest model mazdy, po wersje 2002-07 mają oświetlenie na AL zaś 2007 wzwyż to już lampy Koito.
Powyższy wątek traktuje o AL (i moja odpowiedź również)..
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez loboy » 3 paź 2014, 11:22

Przyznaje sie, nie czytalem calego tematu, ale polowe mam za soba :]
Wczoraj zobaczylem, ze padl Mi zarnik od strony kierowcy, juz wiem jak wymieniac, tylko mam jedno pytanie:
Kiedy wlaczam swiatla to ten zarnik mrugnie 1x ale sie nie swieci ciaglym swiatlem. Czy to oznacza ze padl? Pytam bo pierwszy raz mam stycznosc z ksenonami i nie wiem jak sie "zachowuja".
Bo chyba nie ma zadnego polaczenia miedzy oswietleniem wnetrza a lampami ?!? Glupie ale wole sie upewnic, bo wczoraj dlubalem przy oswietleniu wnetrza probujac zamontowac podlogowe oswietlenie i pare razy mi mygalo wewnetrzne. A po tej operacji zobaczylem ze mi padl zarnik (mogl byc padniety juz wczesniej, ale jezdzilem w dzien). :/
z gory dzieki za odp.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 21:25
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2008r, GY, silnik 2.0D 105 KW (143 KM), Typ silnika RF7J

Postprzez xANDy » 3 paź 2014, 12:02

loboy napisał(a):Kiedy wlaczam swiatla to ten zarnik mrugnie 1x ale sie nie swieci ciaglym swiatlem. Czy to oznacza ze padl?

Paść mógł żarnik, przetwornica albo starter. Raczej żarnik jest sprawny, bo inaczej by nie błysnął. Stawiam więc na starter lub przetwornicę. Bardziej na starter...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez loboy » 3 paź 2014, 12:13

Wyjalem zarnik i dla proby montazu zalozylem jeszcze raz stary :) mw 30min roboty bez znajomosci, teraz juz bede wiedzial jak montowac.

A gdzie jest ten starter? Bo jak wyjalem zarnik i lekko nim potrzasnalem to cos tam w nim gruchalo!

A kiedy zlozylem juz wszystko do kupy to zarnik juz nie mruga.

Up.
Juz po operacji zwanej "pokaleczone rece". Dzis kupilem zarnik, niestety tylko na jeden bylo Mnie stac. I po wczorajszych probach dzis wymiana zajela mi ok 15min, ta od strony kierowcy. Niestety czlowiek w pospiechu i nie przeczytalem jeszcze raz poczatku tematu i kupilem barwe 4300, a kolega Andy wyraznie napisal, ze w poliftach wkladali 6000... W sloneczy dzien nie widzialem roznicy, moze minimalna, ze nowy swiecil bardziej na bialo albo tylko takie wrazenie. Zobaczymy wieczorem.

Btw. Dzieki Cichy, Twoj poradnik sie sprawdza
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 21:25
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2008r, GY, silnik 2.0D 105 KW (143 KM), Typ silnika RF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6