Wymiana żarówek (mijania – H1 / przeciwmgielne – H3 / postojowe)
Witam, nie jest problemem "na ślepo" bez lusterek itp. gadżetów wymienić żarówkę. Zajęłoby mi to kilka minut. Miałem inny problem – bańka żarówki H1 spuchła (lewa lampa) i dwie ręce tam włożyć nie jest tak prosto, nawet z małym śrubokrętem – dziwna pozycja rąk. Na teraz bańka dalej jest w oprawie, brak garażu niestety, wymieniałem pod sklepem.
Co do umiejętności warto wiedzieć jak zabezpieczane (sprężynki) są żarówki przed wypadnięciem. Można znaleźć w necie i ułatwi to wymianę przy pracy "na czuja".
Pozdrawiam.
Co do umiejętności warto wiedzieć jak zabezpieczane (sprężynki) są żarówki przed wypadnięciem. Można znaleźć w necie i ułatwi to wymianę przy pracy "na czuja".
Pozdrawiam.
- Od: 20 sie 2010, 17:43
- Posty: 10
- Skąd: Szczawno Zdrój
- Auto: Mazda6 1.8 combi
Koledzy,
Bardzo prosze o szczegolowe wyjasnienie jak zdjąć dekielek od postojówek. Przeczytalem caly watek i znalazlem ze wystarczy nacsnąć od góry i odchylić w stronę silnika. Jednak ktoś napisał że można połamać zatrzaski. No to jak to wogóle zrobić? Opiszcie najprościej jak to mozliwe.
Bardzo prosze o szczegolowe wyjasnienie jak zdjąć dekielek od postojówek. Przeczytalem caly watek i znalazlem ze wystarczy nacsnąć od góry i odchylić w stronę silnika. Jednak ktoś napisał że można połamać zatrzaski. No to jak to wogóle zrobić? Opiszcie najprościej jak to mozliwe.
- Od: 16 gru 2012, 00:12
- Posty: 28
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 6 (vel. Foczka) 2003 rok sedan 141 km Gaz + LPG ESGI II
bieski napisał(a):Dobrzyn dekielka od postojowek sie nie przekreca. Trzeba zaczep zwolnic u gory i odchylic dekiel. Mijania sie przekreca.
Dokładnie. Musisz się pobawić i na wyczucie, pchasz zaczep od góry w dół jednocześnie odchylając cały dekielek w stronę silnika. Czasem wychodzą łatwiej, czasem trudniej, ale wychodzą zawsze
Szczegóły postu Cytuj Mandey przez Mandey » 41 minut temu
bieski napisał(a):
Dobrzyn dekielka od postojowek sie nie przekreca. Trzeba zaczep zwolnic u gory i odchylic dekiel. Mijania sie przekreca.
Dokładnie. Musisz się pobawić i na wyczucie, pchasz zaczep od góry w dół jednocześnie odchylając cały dekielek w stronę silnika. Czasem wychodzą łatwiej, czasem trudniej, ale wychodzą zawsze
Mandey, dzięki za info...a czy możesz wiesz jeszcze gdzie jest ten zaczep? Masz fotkę?
- Od: 16 gru 2012, 00:12
- Posty: 28
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 6 (vel. Foczka) 2003 rok sedan 141 km Gaz + LPG ESGI II
gregory_z napisał(a):a czy możesz wiesz jeszcze gdzie jest ten zaczep?
Ty serio nie mozesz tego znaleść ?
To jest to na dole po środku naciskasz i w strone silnika. Po prostu dawno nikt tego u ciebie nie otwierał.
Wielkie dzięki, bieski
I takie wsparcie to ja rozumiem...fotka i wszystko jasne
Jeszcze raz dziękuję.
P./s.
Aha, tak z mojego doświadczenia...spaliła mi się prawa żarówka w światłach mijania...walczyłem z wymianą chyba z 40 minut i okazało się...że bezpiecznik się spalił
Warto więc przed "akcją" sprawdzić bezpieczniki nr 9 i 10

I takie wsparcie to ja rozumiem...fotka i wszystko jasne
Jeszcze raz dziękuję.
P./s.
Aha, tak z mojego doświadczenia...spaliła mi się prawa żarówka w światłach mijania...walczyłem z wymianą chyba z 40 minut i okazało się...że bezpiecznik się spalił
Warto więc przed "akcją" sprawdzić bezpieczniki nr 9 i 10
- Od: 16 gru 2012, 00:12
- Posty: 28
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 6 (vel. Foczka) 2003 rok sedan 141 km Gaz + LPG ESGI II
Ludzie...
Czy to prawda że jest tutaj 10 stron o wymianie żarówki w lampach? Nie chcę nikogo obrażać ale... za niedługo ktoś zacznie się pytać jak napompować koło. Ruszmy troszkę wyobraźnią. Przecież wymiana żarówki akurat w tych lampach jest podobna to wymiany baterii w pilocie – chyba, że do tego "zabiegu" też ktoś potrzebuje najpierw czytać instrukcje. Nie róbmy z siebie tępaków – litości! 

gregory_z napisał(a): wszystko jasne
P./s.
Aha, tak z mojego doświadczenia...spaliła mi się prawa żarówka w światłach mijania...walczyłem z wymianą chyba z 40 minut i okazało się...że bezpiecznik się spalił
Warto więc przed "akcją" sprawdzić bezpieczniki nr 9 i 10
Dzięki za info doświadczonego oświetlenia i szukania zaczepow.
BF3
bieski, od dzisiaj jesteś moim mistrzem
ha ha ha
czytam te wątki o wymianie żarówek i za cholerę nie mogłem się doczytać, jak się do tego zabrać a przeczytałem już ze 20 stron
A tu jedno zdjęcie rozwiązuje wszystko
dzięki!

czytam te wątki o wymianie żarówek i za cholerę nie mogłem się doczytać, jak się do tego zabrać a przeczytałem już ze 20 stron
A tu jedno zdjęcie rozwiązuje wszystko
dzięki!
dobrzyn22 napisał(a):jedno spojrzenie pod maskę i widział byś dokładnie to samo
Można patrzeć i nie widzieć. Sztuka, żeby wiedzieć, gdzie szukać. A to nie dla każdego jest takie oczywiste. Zwłaszcza, jak się to robi pierwszy raz.
Nie ma takiego kozaka, który wie wszystko i zna się na wszystkim. Na szczęście
Właśnie wymieniłem żaróweczki H1 w światłach mijania. Operacja rzeczywiście prosta, obyło się bez lusterka. Przydała się za to aplikacja latarki w komórce. Wszystko chodzi, naprawdę nie wiem dlaczego w instrukcji piszą, żeby jechać z tym do ASO mazdy. Chyba jutro z ciekawości przedzwonię do serwisu z pytaniem ile biorą za taką wymianę.
W aucie były jakieś Phillipsy które trochę słabo świeciły jak na mój gust. Założyłem Tungsram Megalight +120%. Świecą wyraźnie lepiej ale też dają takie żółte światło. Liczyłem, że będzie białe...
Temat na 10 stron kozacki, warto było cały przeczytać. W szczególności pozdrawiam kolegę który o pracownikach ASO napisał:
"Oni się nawet do tarcia chrzanu nie nadają". Rozbawiło mnie to do łez
W aucie były jakieś Phillipsy które trochę słabo świeciły jak na mój gust. Założyłem Tungsram Megalight +120%. Świecą wyraźnie lepiej ale też dają takie żółte światło. Liczyłem, że będzie białe...
Temat na 10 stron kozacki, warto było cały przeczytać. W szczególności pozdrawiam kolegę który o pracownikach ASO napisał:
"Oni się nawet do tarcia chrzanu nie nadają". Rozbawiło mnie to do łez
- Od: 11 paź 2011, 09:32
- Posty: 41
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 2.0 PB GG hatchback 2003r.
kochin napisał(a):W aucie były jakieś Phillipsy które trochę słabo świeciły jak na mój gust. Założyłem Tungsram Megalight +120%. Świecą wyraźnie lepiej ale też dają takie żółte światło. Liczyłem, że będzie białe...
Bo białe są Tungsram Sportlight
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Zabawne 
W sklepie piszę że Megalight 120% to białe światła. Naprawdę są żółte.
Natomiast przy Sportlightach +50% pisze, że są to niebieskie światła. Naprawdę są białe

No nic. To następnę zakupię te Sportlighty. Mam nadzieję, że te +120% długo nie pociągną
W sklepie piszę że Megalight 120% to białe światła. Naprawdę są żółte.
Natomiast przy Sportlightach +50% pisze, że są to niebieskie światła. Naprawdę są białe
No nic. To następnę zakupię te Sportlighty. Mam nadzieję, że te +120% długo nie pociągną
- Od: 11 paź 2011, 09:32
- Posty: 41
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 2.0 PB GG hatchback 2003r.
Muszę się kolegom pochwalić a Tym, którzy jeszcze nie mieli przyjemności wymieniać żarówek w Madzi-"to je bajka!!"
. Moje pierwsze podejście do tematu-czas trwania 20 minut (bez lusterek, rozkręcania pojemniczków i bezpieczników). Spaliła się jedna, więc postanowiłem wymienić obydwie.Tematu bałem się-miałem kiedyś Zafirę B i tam wymiana żarówek, to jest kosmos! A tutaj myk, myk i po sprawie 
- Od: 23 lis 2012, 17:59
- Posty: 26
- Skąd: Marki
- Auto: Mazda 6, GY, 2,0 citd 121 KM, rok produkcji:2003
Dzień Dobry,
kilka dni temu zauważyłem że nie działa światło drogowe od strony kierowcy .
Bezpieczniki sprawdzone, styki masy wyczyszczone, żarówka wymieniona.. Cóż dalej robić?
Z góry Dziękuję za podpowiedzi..
kilka dni temu zauważyłem że nie działa światło drogowe od strony kierowcy .
Bezpieczniki sprawdzone, styki masy wyczyszczone, żarówka wymieniona.. Cóż dalej robić?
Z góry Dziękuję za podpowiedzi..
- Od: 10 lis 2010, 12:45
- Posty: 22
- Skąd: Serock, woj. mazowieckie
- Auto: Mazda 6 CiTD kombi , 2.0 121KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6