nie bądź taki do przodu kolegopete14 napisał(a):może słoik nie rozumie.
ksenony (xenony) – układ samopoziomowania
wujek116 napisał(a):Oj kolego pete14 grubo się mylisz . żadne xsenony nie poziomują się w czasie rzeczywistym bo na naszych polskich dziurawych drogach to lampy chodziły by cały czas góra dułjest start po przekręceniu kluczyka i tyle samo poziomowanie jest montowane po to aby ustawić lampy np, jak wsiądzie więcej osób do auta albo zapakujesz bagażnik i przestań pierdzielić głupoty .
Nic nie pierdzieli. W naszych Mazdach 6 jest poziomowanie w czasie rzeczywistym. Idealnie to nie działa, bo zawsze jest pewne opóźnienie, niemniej jednak jest i spełnia swoje zadanie -- u mnie od 5 lat.
Ew. błędy to sprawka mojego Nexusa4
Pozdor Myjk
Dokładnie. Te układy musiałyby działać z wyprzedzeniem, co jest fizycznie niemożliwe, dlatego nie ma czegoś takiego w czasie rzeczywistym, tylko regulacja nadążna.
Ale to jest temat rzeka, i są zwolennicy i przeciwnicy. Ja zawsze polecam tylko do soczewek, wyzywam tych od odbłyśników. I kończę ten temat, bo on nie ma w ogóle sensu
Ale to jest temat rzeka, i są zwolennicy i przeciwnicy. Ja zawsze polecam tylko do soczewek, wyzywam tych od odbłyśników. I kończę ten temat, bo on nie ma w ogóle sensu
wszyscy tak mówią i piszą że w czasie rzeczywistym to dlaczego jak takim autem wjeżdżasz na garb na drodze to walisz innym po oczach kolega ma madzie 2008r rzekomo tak samo samopoziomowanie w czasie rzeczywistym a nawet jak wjeżdża na długi garb na drodze to dalej wali innym po oczach , dlaczego te lampy się od razu nie wypoziomują ? bo to jest bubel moim zdaniem i tyle . sprawdzaliśmy z kolegą wielokrotnie w jego madzi wjeżdżajądz nią przodem na podjazdy i dopiero po około 20/30 sekundach owe samo poziomowanie załącza się MOIM ZDANIEM TAKIE OPÓŹNIENIE NIE MA PRAWA BYĆ NAZYWANE CZASEM RZECZYWISTYM
!!!
tyle mam do powiedzenia bo przecież inni wiedzą lepiej bo są znawcami .

tyle mam do powiedzenia bo przecież inni wiedzą lepiej bo są znawcami .
Wujek weź ochłoń. Działa to w czasie rzeczywistym niezależnie jak się będziesz ciskać. Wiadomo że nie ma tam kryształowej kuli przewidującej przyszłość, ale po nie więcej jak 0,5 sek. przestaje świecić -- w przeciwieństwie do zenonów.
Ew. błędy to sprawka mojego Nexusa4
Ew. błędy to sprawka mojego Nexusa4
Pozdor Myjk
Wrócę do dyskusji na temat samopoziomowania. Uważam, że w maździe 6 jest samopoziomowanie w czasie rzeczywistym, tylko panowie chyba oczekujecie od tego "w czasie rzeczywistym" zbyt wiele. Zasada działania jest taka, że podstawowymi sygnałami do ruchu soczewek góra-dół jest sygnał z dwóch miejsc. Z wahacza przedniego i z wahacza tylnego. Ruch soczewki jest wypadkową obu tych sygnałów. I nie chodzi tu nawet o samo obciążenie samochodu kilogramami, tylko porównanie dwóch sygnałów z przedniego i tylnego wahacza po to aby uzyskać środek ciężkości. A jak wiadomo ten zmienia się np. podczas wyjeżdżania pod górkę chociaż w samochodzie liczba osób się nie zmienia. To że na początku jest efekt testu samopoziomowania, to tylko ustawienie pozycji wyjściowej w jakiej znalazł się samochód.
Zróbcie sobie prosty test o ile macie taką możliwość, ja zrobiłem, bo mam fabryczne ksenony. Wyjeżdzając na wzniesieniu wyłączcie na moment światła i włączcie je ponownie, a zobaczycie ruch dół lub góra w zależności czy już górka się skończyła, czy może będzie bardziej stroma.
Kolejny test jaki wykonałem to będąc na kanale rozłączałem sobie cięgna na wahaczach i ręcznie symulowałem ruch wahacza – soczewki poruszają się momentalnie. Dlatego test o którym mówił bodajże kolega wujek że reakcja była po 20/30 sek to albo ma niesprawny układ
albo przy zmianie położenia auta nie zmienił się ani środek ciężkości lub wypadkowa obu wahaczy praktycznie się nie zmieniała.
Jeżeli ktoś oczekuje zauważalnej "gołym okiem" ruchu soczewek jak wpadnie w dziurę lub jakąś podobną sytuację, to za wiele oczekuje. Niedoskonałość czasu rzeczywistego jest spowodowana np. szybkością działania silniczków od regulacji. Przecież zanim silniczek przekręci się kilka razy to już sytuacja na drodze dawno się zmieni. Jeśli taki silniczek miałby tak szybko poruszać tymi soczewkami raz w jedna, raz w drugą stronę to by przecież te plastikowe elementy nie wytrzymały paru kilometrów i od razu by się wyrobiły.
Zróbcie sobie prosty test o ile macie taką możliwość, ja zrobiłem, bo mam fabryczne ksenony. Wyjeżdzając na wzniesieniu wyłączcie na moment światła i włączcie je ponownie, a zobaczycie ruch dół lub góra w zależności czy już górka się skończyła, czy może będzie bardziej stroma.
Kolejny test jaki wykonałem to będąc na kanale rozłączałem sobie cięgna na wahaczach i ręcznie symulowałem ruch wahacza – soczewki poruszają się momentalnie. Dlatego test o którym mówił bodajże kolega wujek że reakcja była po 20/30 sek to albo ma niesprawny układ
Jeżeli ktoś oczekuje zauważalnej "gołym okiem" ruchu soczewek jak wpadnie w dziurę lub jakąś podobną sytuację, to za wiele oczekuje. Niedoskonałość czasu rzeczywistego jest spowodowana np. szybkością działania silniczków od regulacji. Przecież zanim silniczek przekręci się kilka razy to już sytuacja na drodze dawno się zmieni. Jeśli taki silniczek miałby tak szybko poruszać tymi soczewkami raz w jedna, raz w drugą stronę to by przecież te plastikowe elementy nie wytrzymały paru kilometrów i od razu by się wyrobiły.
nagonkę zrobili właściciele zenonów i pretendujący do tego bandyckiego klubu.
ślepy zauważy że działają w trakcje jazdy i się ustawiają.
nawet mimo minimalnej zwłoki lepsze to niż Czesiek walący po oczach cały czas.
autoregulacja przy ruszaniu tylko w ksenonie
znawcy kur.. jego mać.
aż szkoda coś pisać bo sami kulturalni intelektualiści przecież i się lepiej znają, to nie właściciele bmw.
ale niestety przekrój jest jak w naszym społeczeństwie więc nie ma się co podniecać markami.
ostatnim słowem rzeknę samopoziomowanie albo nic.
ślepy zauważy że działają w trakcje jazdy i się ustawiają.
nawet mimo minimalnej zwłoki lepsze to niż Czesiek walący po oczach cały czas.
autoregulacja przy ruszaniu tylko w ksenonie

znawcy kur.. jego mać.
aż szkoda coś pisać bo sami kulturalni intelektualiści przecież i się lepiej znają, to nie właściciele bmw.
ale niestety przekrój jest jak w naszym społeczeństwie więc nie ma się co podniecać markami.
ostatnim słowem rzeknę samopoziomowanie albo nic.
- Od: 14 paź 2009, 17:18
- Posty: 202
- Skąd: ワルシャワ
- Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA
Zostaw Go. Oprócz wiedzy trzeba mieć też pojęcie o niektórych rzeczach, którego niestety takim fanatykom oryginalności i legalności czasem brakuje.
to że mam rację wali mnie.
po prostu dosyć mam prób zalegalizowania zenonów.
że samopoziomowanie to taka tam pierdoła.
że w w Niemczech , Mongolii , Anglii...
że zakładają.
tak jak i spryski po co ten szajs.
gdzie przy drobnym kurzu na lampie nic nie widać.
akurat to mi nie przeszkadza niech se oślepnie oszołom.
ale jako że dużo jeżdżę w nocy wkurzają mnie takie typy z zenonami jak Twoje.
plus jeszcze często halogeny jak kto ma i dzienne bo przecież fajna taka choina nie tylko na święta.
i jedyna na to rada że po gałach dostanie w ostatniej chwili od paru osób po trasie.
oko bardzo długo się adoptuje w takiej niekomfortowej sytuacji jak zenon i dlatego nie powinno być litości dla takich przylansowanych wymoczków.
nie na naszych dziurawych i pofałdowanych drogach.
po prostu dosyć mam prób zalegalizowania zenonów.
że samopoziomowanie to taka tam pierdoła.
że w w Niemczech , Mongolii , Anglii...
że zakładają.
tak jak i spryski po co ten szajs.
gdzie przy drobnym kurzu na lampie nic nie widać.
akurat to mi nie przeszkadza niech se oślepnie oszołom.
ale jako że dużo jeżdżę w nocy wkurzają mnie takie typy z zenonami jak Twoje.
plus jeszcze często halogeny jak kto ma i dzienne bo przecież fajna taka choina nie tylko na święta.
i jedyna na to rada że po gałach dostanie w ostatniej chwili od paru osób po trasie.
oko bardzo długo się adoptuje w takiej niekomfortowej sytuacji jak zenon i dlatego nie powinno być litości dla takich przylansowanych wymoczków.
nie na naszych dziurawych i pofałdowanych drogach.
- Od: 14 paź 2009, 17:18
- Posty: 202
- Skąd: ワルシャワ
- Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA
No mówiłem Ci żebyś go zostawił. Jak widać ma swój świat i nie widzi, że poprzez taki, a nie inny stan dróg oślepiają wszystkie rodzaje świateł podczas podskakiwania, nie tylko jak twierdzi zenony.
Chciałbym się z Tobą minąć na ulicy (tylko zdjąłbym postojówki). Nawet nie zwróciłbyś uwagi na mój samochód. I nie tylko mój. Miniesz 100 samochodów z zenonami i gwarantuje Ci, że jakbyś obstawiał kto ma oryginały pomylisz się w 80%. Częściej oślepią Cię samochody z xenonami, bo są ustawione maksymalnie wysoko, bo przecież jest samopoziomowanie. Nie pomyślisz jednak o tym, że ludzie mający pojęcie co robią ustawią światła niżej, żeby nie kłócić się z takimi ludźmi jak Ty
Chciałbym się z Tobą minąć na ulicy (tylko zdjąłbym postojówki). Nawet nie zwróciłbyś uwagi na mój samochód. I nie tylko mój. Miniesz 100 samochodów z zenonami i gwarantuje Ci, że jakbyś obstawiał kto ma oryginały pomylisz się w 80%. Częściej oślepią Cię samochody z xenonami, bo są ustawione maksymalnie wysoko, bo przecież jest samopoziomowanie. Nie pomyślisz jednak o tym, że ludzie mający pojęcie co robią ustawią światła niżej, żeby nie kłócić się z takimi ludźmi jak Ty

matthies napisał(a):ZOSTAW GO!!!!



Witam,
mam problem ze swoimi xenonami. Wydaje mi się, że świecą za nisko. Geleralnie układ samopoziomowania działa dobrze p- po włączeniu światła wykonują ruch do dołu i do góry.
Problem dotyczy zasięgu świateł, moim zdaniem jest zbyt krótki. Czy można to jakoś wyregulować? Dodam, że światła były wyjmowane przy malowaniu przedniego zderzaka, wiec dopuszczam sytuację, że je przykręcono nieodpowiednio lub nieskorygowano.
Czy są jakieś wytyczne do ustawienia poziomu zerowego xenonów? wysokość, odległość? Mozna to zrobić we własnym zakresie (na przykład w garażu) czy jechać na stację diagnostyczną.
będę wdzięczny za wskazówki
... ok, trochę poszperałem i mam kilka informacji. Poproszę jednak o doprecyzowanie ich.
manual pokazujący jak ustawić lampy:

Są tam dwie śruby, którymi można regulować ustawienie reflektorów. Znalazłem natomiast wpis na jednym z forów pokazujący, że w xenonach reguluje się przysłonę – a w zasadzie wysokość linii i punktu odcięcia tą śrubą:

Od czego zacząć?
mam problem ze swoimi xenonami. Wydaje mi się, że świecą za nisko. Geleralnie układ samopoziomowania działa dobrze p- po włączeniu światła wykonują ruch do dołu i do góry.
Problem dotyczy zasięgu świateł, moim zdaniem jest zbyt krótki. Czy można to jakoś wyregulować? Dodam, że światła były wyjmowane przy malowaniu przedniego zderzaka, wiec dopuszczam sytuację, że je przykręcono nieodpowiednio lub nieskorygowano.
Czy są jakieś wytyczne do ustawienia poziomu zerowego xenonów? wysokość, odległość? Mozna to zrobić we własnym zakresie (na przykład w garażu) czy jechać na stację diagnostyczną.
będę wdzięczny za wskazówki
... ok, trochę poszperałem i mam kilka informacji. Poproszę jednak o doprecyzowanie ich.
manual pokazujący jak ustawić lampy:

Są tam dwie śruby, którymi można regulować ustawienie reflektorów. Znalazłem natomiast wpis na jednym z forów pokazujący, że w xenonach reguluje się przysłonę – a w zasadzie wysokość linii i punktu odcięcia tą śrubą:

Od czego zacząć?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6