Montaż świateł przeciwmgielnych (przód)
AACX-7 napisał(a):Manu, w oryginalnej instalacji przeciwmgłowych jest normalny przekaźnik.
Wiem. Z tym że ja nie wykorzystuję oryginalnego rozwiązania co do załączania świateł przeciwmgielnych! Wykorzystałem tylko fabryczną instalację (chodzi mi tu o okablowanie żeby nie ciągnąć nowych przewodów). Natomiast teraz mam taki gadżet, że włączam zapłon i już za pomocą przycisku impulsowego mogę załączyć sobie światła przeciwmgielne. One są teraz po prostu niezależne (ominąłem przekaźnik, który załącza je dopiero po włączeniu świateł pozycyjnych). Takie rozwiązanie chciałem uzyskać i takie mam. Sprawa wygląda tak, że został dołożony inny przekaźnik czasowy, który podtrzymuje napięcie tylko 10 minut. Jego trzeba podmienić, no więc konkretne pytanie, czy taki się nada i rozwiąże w końcu mój problem:
http://www.ase.hoste.pl/pdfy/pkw.pdf
Pamiętajcie, że mam ten przycisk od mazdy 323, 626 (czyli klawisz impulsowy) i czy na pewno będzie się zgrywać z tym czymś. Czekam na konkrety, z góry dzięki.
Pozdrawiam,
manu.
- Od: 7 wrz 2008, 02:09
- Posty: 49
- Skąd: wielkopolska
- Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.
Skomplikowałem, bo nie miałem włącznika przednich przeciwmgielnych w manetce. A nie chciałem wymieniać manetki, bo nie interesuje mnie załączanie przeciwmgielnych po włączeniu świateł postojowych. Poza tym manetka i tak droższa od klawisza nawet jak dokupię do niego ten przekaźnik. Dzięki za odpowiedź AACX-7. Zamawiam przekaźnik i w końcu po kłopocie. Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam,
manu.
Pozdrawiam,
manu.
- Od: 7 wrz 2008, 02:09
- Posty: 49
- Skąd: wielkopolska
- Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.
manu napisał(a):Skomplikowałem, bo nie miałem włącznika przednich przeciwmgielnych w manetce. A nie chciałem wymieniać manetki, bo nie interesuje mnie załączanie przeciwmgielnych po włączeniu świateł postojowych.
Rozumiem, ale w tej sytuacji wystarczyłby zwykły włącznik, nie impulsowy (od przednich przeciwmgielnych), dioda prostownicza, dwa przewody i miałbyś to samo przy wykorzystaniu istniejącej instalacji i przekaźnika.
- Od: 14 lip 2010, 11:52
- Posty: 33
- Skąd: Białystok
- Auto: CX-7EU
AACX-7 napisał(a):Rozumiem, ale w tej sytuacji wystarczyłby zwykły włącznik, nie impulsowy (od przednich przeciwmgielnych), dioda prostownicza, dwa przewody i miałbyś to samo przy wykorzystaniu istniejącej instalacji i przekaźnika.
Wiem, po prostu zachciało mi się przycisku impulsowego, bo ładnie wpasowuje się w ten komplet klawiszy obok dsc i spryskiwaczy reflektorów. Nie miałem pomysłu na inny ładny klawisz w tamto miejsce i wybrałem taką opcję. Po prostu już tak mam, że lubię niekiedy sobie komplikować życie
- Od: 7 wrz 2008, 02:09
- Posty: 49
- Skąd: wielkopolska
- Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.
drodzy koledzy jest to watek wynikowy tzn powstal z polaczenia dwoch rownoleglych watkow i montazu halogenow przeciwmgielnych...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Zrobiłem coś jak Manu
W lampach, w miejsce przeciwmgielnych włożone są przerobione światła od BMW 7 (halogen 2x10 W) z dodatkowymi tulejami, aby idealnie dochodziły do lampy i specjalnymi blaszkami, żeby było za co przykręcić w miejsca w oryginalnych lampach. Dzienne zakupione od Enduro (manufaktura, ale z niezłym pomysłem na ich wykorzystanie – brawo
). Wszystko podłączone pod instalacje od halogenów i włącznik od M 626 "elegancko" wstawiony obok spryskiwaczy lamp przednich, podwójny przeciwmgielny, przód-tył, impulsowo-wciskany, jaki przedstawił Enduro na stronie nr 2, notabene kupiony także od niego. Ja wykorzystałem wciskany, żeby pominąć temat bezpiecznika bistabilnego i skupić się na instalacji przy kierownicy...
Generalnie wszystko działa prawie jak ta lala, robił mi Tata, więc nie pytajcie co i jak – było kombinowania, sprawdzania, nie wspomnę o demontażu/montażu zderzaka (tutaj ukłony do dobrzyna, bo z jego fotorelacji skorzystałem, plus Manual, fakt, że pomimo tego jak na pierwszy raz, to i tak za dużo się nakląłem, ale... teraz już wiem jak następnym razem wszystko zrobić "ino mig", a szczególnie postąpić z tymi badziewnymi plastikowymi śrubeczkami w nadkolach, które śrubeczkami są chyba tylko z nazwy), ale poszło, ważne, że wszystko ładnie zarobione w instalacji, jak to przez Tatę elektryka z wykształcenia (nie szkodzi, że od wysokich napięć)
Włącznik od halogenów włączyłem sobie na stałe, a dzienne zapalają się w momencie przełączenia kluczyka na poz ACC, dalej ON, a przy START przygasają, by po chwili na włączonym silniku palić się cały czas
Wyłączam je poprzez przekręcenie manetki już na pozycyjne no i oczywiście dalej mijania, a włączam w odwrotny sposób. Istnieje też możliwość wyłączenia na stałe tym samym przyciskiem, jakbym np. chciał na postoju, przy wyłączonym silniku posłuchać audio... Oczywiście palą się tylko dzienne w dzień, reszta – środek, zegary, tył – wszystko odłączone i jest git
Widoczność w dzień jak najbardziej zadowalająca, sprawdzone/potwierdzone – na zdjęciach niekoniecznie widać to w 100%
Mam tylko rebus z pozycjami na postoju, przy wyłączonym silniku jakbym chciał np. zostawić w nocy na poboczu, bo zapalają się też wtedy dzienne, bez znaczenia, czy przycisk od nich jest wciśnięty, czy nie, ale z tym Tata już coś tam wykombinował – zrobi się w wolnej chwili jak do niego podjadę, ewentualnie zostawię tak jak jest, bo to tylko nadwyżka 20W, a widoczność z przodu dla innych lepsza i może nie właduje się na mnie






W lampach, w miejsce przeciwmgielnych włożone są przerobione światła od BMW 7 (halogen 2x10 W) z dodatkowymi tulejami, aby idealnie dochodziły do lampy i specjalnymi blaszkami, żeby było za co przykręcić w miejsca w oryginalnych lampach. Dzienne zakupione od Enduro (manufaktura, ale z niezłym pomysłem na ich wykorzystanie – brawo

Generalnie wszystko działa prawie jak ta lala, robił mi Tata, więc nie pytajcie co i jak – było kombinowania, sprawdzania, nie wspomnę o demontażu/montażu zderzaka (tutaj ukłony do dobrzyna, bo z jego fotorelacji skorzystałem, plus Manual, fakt, że pomimo tego jak na pierwszy raz, to i tak za dużo się nakląłem, ale... teraz już wiem jak następnym razem wszystko zrobić "ino mig", a szczególnie postąpić z tymi badziewnymi plastikowymi śrubeczkami w nadkolach, które śrubeczkami są chyba tylko z nazwy), ale poszło, ważne, że wszystko ładnie zarobione w instalacji, jak to przez Tatę elektryka z wykształcenia (nie szkodzi, że od wysokich napięć)
Włącznik od halogenów włączyłem sobie na stałe, a dzienne zapalają się w momencie przełączenia kluczyka na poz ACC, dalej ON, a przy START przygasają, by po chwili na włączonym silniku palić się cały czas
Mam tylko rebus z pozycjami na postoju, przy wyłączonym silniku jakbym chciał np. zostawić w nocy na poboczu, bo zapalają się też wtedy dzienne, bez znaczenia, czy przycisk od nich jest wciśnięty, czy nie, ale z tym Tata już coś tam wykombinował – zrobi się w wolnej chwili jak do niego podjadę, ewentualnie zostawię tak jak jest, bo to tylko nadwyżka 20W, a widoczność z przodu dla innych lepsza i może nie właduje się na mnie






- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
tak czytam wasze wypowiedzi o tych swiatelkach. I mam pytanko bo ja w swojej madzi mam orginalnie swiatła przeciwmgielne zamontowane w lampach przednich i walanczaja sie przelacznikiem przy kierownicy tym samym co swiatla mijania. Przypomne jeszcze ze mam lampy ksenonowe fabryczne. I czy tylko w nich byly montowane orginalne fabryczne swiatła przeciwmgielne? Przed czytaniem postu bylem pewnien ze wszystkie 6 maja fabryczne swiatla przeciwmgilne.
- Od: 8 wrz 2011, 15:16
- Posty: 10
- Skąd: Busko-Zdroj
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 Citd 136KM
bylo i to w tym watku ...
musisz dokupic:
jest taki zestaw: caly wklad do halogenow (soczewka wraz z mocowaniem i zarowka) i manetke

musisz dokupic:
magicadm napisał(a):janusz6
soczewki + mocowania żarówek, nowy przełącznik zespolony (lub indywidualna rzeźba)
jest taki zestaw: caly wklad do halogenow (soczewka wraz z mocowaniem i zarowka) i manetke
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Panowie, czy manetki z poniższych licytacji będą funkcjonalnie takie same przy halogenach przednich w M6?
http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-i-halogenow-mazda-6-02-07-cx-7-i1879548056.html
i
http://allegro.pl/show_item.php?item=1916120690
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pzdr G
ok, ale jedna jest z wersji skandynawskiej(tryb auto w światłach mijania z przodu), no i nie ma na rysunku możliwości uruchomienia jednocześnie świateł przednich i tylnych. Druga manetka wygląda normalnie(bądź do takiego wyglądu się przyzwyczaiłem).
Jaka jest Wasza porada?
Igor – wiem, że cały komplet-poprosiłem gościa o wystawienie całego kompletu:) Martwi mnie jedynie ten włącznik, czy nie będę miał z nim problemów.

i

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pzdr G
Grzyby napisał(a):są identyczne jak u mnie
ok, ale jedna jest z wersji skandynawskiej(tryb auto w światłach mijania z przodu), no i nie ma na rysunku możliwości uruchomienia jednocześnie świateł przednich i tylnych. Druga manetka wygląda normalnie(bądź do takiego wyglądu się przyzwyczaiłem).
Jaka jest Wasza porada?
Igor – wiem, że cały komplet-poprosiłem gościa o wystawienie całego kompletu:) Martwi mnie jedynie ten włącznik, czy nie będę miał z nim problemów.
Ostatnio edytowano 5 lis 2011, 01:07 przez Grzeggorz, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
Grzeggorz napisał(a):Panowie, czy manetki z poniższych licytacji będą funkcjonalnie takie same przy halogenach przednich w M6?http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-i-halogenow-mazda-6-02-07-cx-7-i1879548056.html
ihttp://allegro.pl/show_item.php?item=1916120690
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pzdr G
ten drugi link to caly komplet: manetka i wklady do reflektorow...
ps. z tego co pamietam, to przedlift mialy wlacznik przeciwmgielnych stabilny, a po f/l byl impulsowy...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Jak więc będzie funkcjonować przełącznik impulsowy w aucie przedliftowym? W teorii powinno zadziałać, ale chyba trzeba byłoby przekaznik wymienić. Co sądzicie?
- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
Grzeggorz napisał(a):Jak więc będzie funkcjonować przełącznik impulsowy w aucie przedliftowym? W teorii powinno zadziałać, ale chyba trzeba byłoby przekaznik wymienić. Co sądzicie?
musisz miec uklad podtrzymania przekaznika...
moze teraz juz sa takie uklady gotowe?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
A co szanowni koledzy sądzą o tego typu lampach montowanych w zderzak (dwa typy):
jedne
http://moto.allegro.pl/lampa-halogen-halogeny-oryg-mazda-6-mazda-valeo-i1890858725.html
drugie
http://allegro.pl/show_item.php?item=1918545999
montował ktoś??
jedne

drugie

montował ktoś??
- Od: 10 kwi 2010, 00:29
- Posty: 15
- Skąd: Poznań, Piła
- Auto: Mazda 6'09 GH
Archie napisał(a):montował ktoś??
hm... nie wiem czy jest sens montowac jeden halogen...
ps. a jakie auto ma kolega? ( bo Mazda 6'04 GG niewiele mowi)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Archie napisał(a):tak, magdalena w dieslu i wiem, że nie zasłania się intercoolera, ale myślę wmontować lampy w obecne zaślepki...
czyli masz na mysli lampy zespolone?

to po co cale to zamieszanie z linkami do halogenow w zderzak?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Lampy zespolone? raczej montaż p/mgielnych modyfikując lekko dolot do intercoolera... coś za coś.
Czytając taki tekst
Pytanie tyczyło się tego, czy ktoś takie lampy w swojej madzi (diesel lub benzyna) montował lub posiada i może podzielić się swoją opinią – czy warte zachodu?
Czytając taki tekst
rączki opadają, przecież większość magdalen 6 jeżdżących po naszych drogach to diesle.nie stosować w dieslach ze względu na dolot powietrza
Pytanie tyczyło się tego, czy ktoś takie lampy w swojej madzi (diesel lub benzyna) montował lub posiada i może podzielić się swoją opinią – czy warte zachodu?
- Od: 10 kwi 2010, 00:29
- Posty: 15
- Skąd: Poznań, Piła
- Auto: Mazda 6'09 GH
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6