Montaż świateł przeciwmgielnych (przód)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez AACX-7 » 16 sie 2010, 10:01

Manu, w oryginalnej instalacji przeciwmgłowych jest normalny przekaźnik. Masz źle podłączone, w tej instalacji przekaźnik jest zasilany po włączeniu pozycyjnych. Jeżeli chcesz włączać zapłonem musisz wyizolować przekaźnik.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 11:52
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: CX-7EU

Postprzez manu » 19 sie 2010, 23:59

AACX-7 napisał(a):Manu, w oryginalnej instalacji przeciwmgłowych jest normalny przekaźnik.

Wiem. Z tym że ja nie wykorzystuję oryginalnego rozwiązania co do załączania świateł przeciwmgielnych! Wykorzystałem tylko fabryczną instalację (chodzi mi tu o okablowanie żeby nie ciągnąć nowych przewodów). Natomiast teraz mam taki gadżet, że włączam zapłon i już za pomocą przycisku impulsowego mogę załączyć sobie światła przeciwmgielne. One są teraz po prostu niezależne (ominąłem przekaźnik, który załącza je dopiero po włączeniu świateł pozycyjnych). Takie rozwiązanie chciałem uzyskać i takie mam. Sprawa wygląda tak, że został dołożony inny przekaźnik czasowy, który podtrzymuje napięcie tylko 10 minut. Jego trzeba podmienić, no więc konkretne pytanie, czy taki się nada i rozwiąże w końcu mój problem:
http://www.ase.hoste.pl/pdfy/pkw.pdf
Pamiętajcie, że mam ten przycisk od mazdy 323, 626 (czyli klawisz impulsowy) i czy na pewno będzie się zgrywać z tym czymś. Czekam na konkrety, z góry dzięki.
Pozdrawiam,
manu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez AACX-7 » 20 sie 2010, 11:57

manu napisał(a):czy taki się nada i rozwiąże w końcu mój problem

Nada, nada. Skomplikowałeś to podłączenie tylko dlatego, że miałeś wolny włącznik od tylnych przeciwmgłowych ?
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 11:52
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: CX-7EU

Postprzez manu » 20 sie 2010, 12:24

Skomplikowałem, bo nie miałem włącznika przednich przeciwmgielnych w manetce. A nie chciałem wymieniać manetki, bo nie interesuje mnie załączanie przeciwmgielnych po włączeniu świateł postojowych. Poza tym manetka i tak droższa od klawisza nawet jak dokupię do niego ten przekaźnik. Dzięki za odpowiedź AACX-7. Zamawiam przekaźnik i w końcu po kłopocie. Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam,
manu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez AACX-7 » 20 sie 2010, 15:21

manu napisał(a):Skomplikowałem, bo nie miałem włącznika przednich przeciwmgielnych w manetce. A nie chciałem wymieniać manetki, bo nie interesuje mnie załączanie przeciwmgielnych po włączeniu świateł postojowych.

Rozumiem, ale w tej sytuacji wystarczyłby zwykły włącznik, nie impulsowy (od przednich przeciwmgielnych), dioda prostownicza, dwa przewody i miałbyś to samo przy wykorzystaniu istniejącej instalacji i przekaźnika.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 11:52
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: CX-7EU

Postprzez manu » 20 sie 2010, 18:42

AACX-7 napisał(a):Rozumiem, ale w tej sytuacji wystarczyłby zwykły włącznik, nie impulsowy (od przednich przeciwmgielnych), dioda prostownicza, dwa przewody i miałbyś to samo przy wykorzystaniu istniejącej instalacji i przekaźnika.

Wiem, po prostu zachciało mi się przycisku impulsowego, bo ładnie wpasowuje się w ten komplet klawiszy obok dsc i spryskiwaczy reflektorów. Nie miałem pomysłu na inny ładny klawisz w tamto miejsce i wybrałem taką opcję. Po prostu już tak mam, że lubię niekiedy sobie komplikować życie ;) Zamówię ten przekaźnik co podałem w linku i mam nadzieję, że będzie banglać bez niespodzianek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez Wojtek » 27 lut 2011, 00:28

drodzy koledzy jest to watek wynikowy tzn powstal z polaczenia dwoch rownoleglych watkow i montazu halogenow przeciwmgielnych...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez agnostyk » 7 wrz 2011, 12:07

Zrobiłem coś jak Manu

W lampach, w miejsce przeciwmgielnych włożone są przerobione światła od BMW 7 (halogen 2x10 W) z dodatkowymi tulejami, aby idealnie dochodziły do lampy i specjalnymi blaszkami, żeby było za co przykręcić w miejsca w oryginalnych lampach. Dzienne zakupione od Enduro (manufaktura, ale z niezłym pomysłem na ich wykorzystanie – brawo <spoko> ). Wszystko podłączone pod instalacje od halogenów i włącznik od M 626 "elegancko" wstawiony obok spryskiwaczy lamp przednich, podwójny przeciwmgielny, przód-tył, impulsowo-wciskany, jaki przedstawił Enduro na stronie nr 2, notabene kupiony także od niego. Ja wykorzystałem wciskany, żeby pominąć temat bezpiecznika bistabilnego i skupić się na instalacji przy kierownicy...

Generalnie wszystko działa prawie jak ta lala, robił mi Tata, więc nie pytajcie co i jak – było kombinowania, sprawdzania, nie wspomnę o demontażu/montażu zderzaka (tutaj ukłony do dobrzyna, bo z jego fotorelacji skorzystałem, plus Manual, fakt, że pomimo tego jak na pierwszy raz, to i tak za dużo się nakląłem, ale... teraz już wiem jak następnym razem wszystko zrobić "ino mig", a szczególnie postąpić z tymi badziewnymi plastikowymi śrubeczkami w nadkolach, które śrubeczkami są chyba tylko z nazwy), ale poszło, ważne, że wszystko ładnie zarobione w instalacji, jak to przez Tatę elektryka z wykształcenia (nie szkodzi, że od wysokich napięć) ;P

Włącznik od halogenów włączyłem sobie na stałe, a dzienne zapalają się w momencie przełączenia kluczyka na poz ACC, dalej ON, a przy START przygasają, by po chwili na włączonym silniku palić się cały czas ;) Wyłączam je poprzez przekręcenie manetki już na pozycyjne no i oczywiście dalej mijania, a włączam w odwrotny sposób. Istnieje też możliwość wyłączenia na stałe tym samym przyciskiem, jakbym np. chciał na postoju, przy wyłączonym silniku posłuchać audio... Oczywiście palą się tylko dzienne w dzień, reszta – środek, zegary, tył – wszystko odłączone i jest git ;) Widoczność w dzień jak najbardziej zadowalająca, sprawdzone/potwierdzone – na zdjęciach niekoniecznie widać to w 100% ;P

Mam tylko rebus z pozycjami na postoju, przy wyłączonym silniku jakbym chciał np. zostawić w nocy na poboczu, bo zapalają się też wtedy dzienne, bez znaczenia, czy przycisk od nich jest wciśnięty, czy nie, ale z tym Tata już coś tam wykombinował – zrobi się w wolnej chwili jak do niego podjadę, ewentualnie zostawię tak jak jest, bo to tylko nadwyżka 20W, a widoczność z przodu dla innych lepsza i może nie właduje się na mnie ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez futrii » 8 wrz 2011, 16:23

tak czytam wasze wypowiedzi o tych swiatelkach. I mam pytanko bo ja w swojej madzi mam orginalnie swiatła przeciwmgielne zamontowane w lampach przednich i walanczaja sie przelacznikiem przy kierownicy tym samym co swiatla mijania. Przypomne jeszcze ze mam lampy ksenonowe fabryczne. I czy tylko w nich byly montowane orginalne fabryczne swiatła przeciwmgielne? Przed czytaniem postu bylem pewnien ze wszystkie 6 maja fabryczne swiatla przeciwmgilne.
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2011, 15:16
Posty: 10
Skąd: Busko-Zdroj
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 Citd 136KM

Postprzez Wojtek » 8 wrz 2011, 19:31

bylo i to w tym watku ... <głaszcze>
musisz dokupic:

magicadm napisał(a):janusz6
soczewki + mocowania żarówek, nowy przełącznik zespolony (lub indywidualna rzeźba)

jest taki zestaw: caly wklad do halogenow (soczewka wraz z mocowaniem i zarowka) i manetke ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzeggorz » 5 lis 2011, 00:10

Panowie, czy manetki z poniższych licytacji będą funkcjonalnie takie same przy halogenach przednich w M6?

http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-i-halogenow-mazda-6-02-07-cx-7-i1879548056.html
i
http://allegro.pl/show_item.php?item=1916120690

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pzdr G


Grzyby napisał(a):są identyczne jak u mnie :)


ok, ale jedna jest z wersji skandynawskiej(tryb auto w światłach mijania z przodu), no i nie ma na rysunku możliwości uruchomienia jednocześnie świateł przednich i tylnych. Druga manetka wygląda normalnie(bądź do takiego wyglądu się przyzwyczaiłem).

Jaka jest Wasza porada?

Igor – wiem, że cały komplet-poprosiłem gościa o wystawienie całego kompletu:) Martwi mnie jedynie ten włącznik, czy nie będę miał z nim problemów.
Ostatnio edytowano 5 lis 2011, 01:07 przez Grzeggorz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez Grzyby » 5 lis 2011, 00:15

Z tego co widzę są identyczne jak u mnie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wojtek » 5 lis 2011, 01:05

Grzeggorz napisał(a):Panowie, czy manetki z poniższych licytacji będą funkcjonalnie takie same przy halogenach przednich w M6?

http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-i-halogenow-mazda-6-02-07-cx-7-i1879548056.html
i
http://allegro.pl/show_item.php?item=1916120690

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pzdr G

ten drugi link to caly komplet: manetka i wklady do reflektorow...

ps. z tego co pamietam, to przedlift mialy wlacznik przeciwmgielnych stabilny, a po f/l byl impulsowy...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzeggorz » 5 lis 2011, 13:21

Jak więc będzie funkcjonować przełącznik impulsowy w aucie przedliftowym? W teorii powinno zadziałać, ale chyba trzeba byłoby przekaznik wymienić. Co sądzicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez Wojtek » 5 lis 2011, 16:50

Grzeggorz napisał(a):Jak więc będzie funkcjonować przełącznik impulsowy w aucie przedliftowym? W teorii powinno zadziałać, ale chyba trzeba byłoby przekaznik wymienić. Co sądzicie?

musisz miec uklad podtrzymania przekaznika...
moze teraz juz sa takie uklady gotowe?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Archie » 14 lis 2011, 20:25

A co szanowni koledzy sądzą o tego typu lampach montowanych w zderzak (dwa typy):
jedne
http://moto.allegro.pl/lampa-halogen-halogeny-oryg-mazda-6-mazda-valeo-i1890858725.html
drugie
http://allegro.pl/show_item.php?item=1918545999

montował ktoś??
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2010, 00:29
Posty: 15
Skąd: Poznań, Piła
Auto: Mazda 6'09 GH

Postprzez Wojtek » 14 lis 2011, 20:41

Archie napisał(a):montował ktoś??

hm... nie wiem czy jest sens montowac jeden halogen... :|

ps. a jakie auto ma kolega? ( bo Mazda 6'04 GG niewiele mowi) :P
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Archie » 14 lis 2011, 20:58

tak, magdalena w dieslu i wiem, że nie zasłania się intercoolera, ale myślę wmontować lampy w obecne zaślepki...
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2010, 00:29
Posty: 15
Skąd: Poznań, Piła
Auto: Mazda 6'09 GH

Postprzez Wojtek » 14 lis 2011, 21:04

Archie napisał(a):tak, magdalena w dieslu i wiem, że nie zasłania się intercoolera, ale myślę wmontować lampy w obecne zaślepki...

czyli masz na mysli lampy zespolone? <oczy>
to po co cale to zamieszanie z linkami do halogenow w zderzak?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Archie » 14 lis 2011, 21:24

Lampy zespolone? raczej montaż p/mgielnych modyfikując lekko dolot do intercoolera... coś za coś.
Czytając taki tekst
nie stosować w dieslach ze względu na dolot powietrza
rączki opadają, przecież większość magdalen 6 jeżdżących po naszych drogach to diesle.

Pytanie tyczyło się tego, czy ktoś takie lampy w swojej madzi (diesel lub benzyna) montował lub posiada i może podzielić się swoją opinią – czy warte zachodu?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2010, 00:29
Posty: 15
Skąd: Poznań, Piła
Auto: Mazda 6'09 GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6