ksenony (xenony) – układ samopoziomowania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Enduro » 27 sty 2013, 19:12

jesli chodzi o kpl. z pompką spryskiwaczy to na 100% to samo,
samopoziomowanie prawdopodobnie tez.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lukaszbom » 27 sty 2013, 19:37

Najbardziej chodzi mi właśnie o samopoziomowanie. Żeby nie było problemów z CANem, błędów na desce rozdzielczej itp. Bo wiem, że przetwornica musi być podpięta do CANa żeby sobie odczytać dane od ABSu lub DSC. Dlatego chciałbym wiedzieć czy ktoś już ma to za sobą :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez matthies » 27 sty 2013, 20:38

skoro ten temat zostal okopany, to mam pytanie, bo u mnie parking pod blokiem jest lekko pochylony. zauwazylem ze np passaty lub nowa c5 jak odpalają to bardzo mocno widac ze swiatlo idzie im w górę lub w dół (zalezy czy stoją tyłęm czy przodem). u siebie takiego czegos nie zauwazylem, ale z tego co wyczytalem to nie jest to az tak widoczne w mazdzie, dobrze rozumiem?
czy tez musialbym naj akas regulacje sie udac?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez maselek » 27 sty 2013, 22:37

matthies, najpierw odpal ksenony potem odpal silnik :) wtedy zabangla i u Ciebie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez MI$ » 27 sty 2013, 22:41

Przy każdym odpaleniu auta (niezależnie czy światła włączone czy nie ) załącza sie regulacja swiateł.
Dół na maxa i wracają do góry na prawidłowy poziom.

Czasem możesz za późno włączyć światła po przekręceniu kluczyka i nie zobaczysz tego ruchu...
Najprościej najpierw włącz światła a później odpal auto.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez matthies » 27 sty 2013, 22:47

uuuuu dzieki chlopaki. zawsze najpierw odpalam motor, a dopiero pozniej swiatla, tak zeby baterii nie katowac rozruchem ze swiatlami :]
jutro sprawdze.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Hubix » 27 sty 2013, 23:33

Tak się robi jak koledzy wyżej napisali, ale nie zdziw się jak nie będzie Ci działać podnoszenie.

Ja u siebie zrobiłem, działało OK i znowu jedna lampa nie działa :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 27 sty 2013, 23:38

MI$ napisał(a):..
Najprościej najpierw włącz światła a później odpal auto.

odradzam, bo znam przypadki kiedy przy takmi starcie cos sie popierdzielilo i lampa przeslala sie podnoscic na dobre <glupek2>
no a kolega moze to przesledzic przy pomocy kogos z rodziny..
najlepiej jest zawsze po odpaleniu auta, odczekac jak wszystko sie pogasi itp i wtedy zapalic swiatla xenonowe
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez matthies » 28 sty 2013, 17:36

sprawdzone, działa :D dzięki koledzy za podpowiedź. nurtowałe mnie to, gdyż wg mnie krótke świecą dość słabo. przykład – znaki pionowe praktycznie wcale nie odblaskują światła >.< może też po prostu jakaś kalibracja będzie mi potrzebna ... tylko wszędzie mam daleko :x
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez MI$ » 30 sty 2013, 10:34

Enduro napisał(a):
MI$ napisał(a):..
Najprościej najpierw włącz światła a później odpal auto.

odradzam, bo znam przypadki kiedy przy takmi starcie cos sie popierdzielilo i lampa przeslala sie podnoscic na dobre <glupek2>
no a kolega moze to przesledzic przy pomocy kogos z rodziny..
najlepiej jest zawsze po odpaleniu auta, odczekac jak wszystko sie pogasi itp i wtedy zapalic swiatla xenonowe
pozdr.
E


Ja też nie polecam !
Kolega chciał sprawdzić więc podaliśmy mu z kolegą maselek jak to zrobić.
Normalnie najpierw odpal a później światła
<czarodziej>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez sotomiak » 10 maja 2013, 12:43

Panowie, mam małe pytanie

od jakiegoś czasu zauważyłem że gorzej doświetlają mi xenony [tak mi się wydaje przynajmniej]...jak odpalam silnik to samopoziomowanie działa, rusza się do góry, potem schodzi do środka [chyba jak być powinno] i leci jeszcze niżej i mam wrażenie że świecą za nisko i dlatego nie doświetlają mi prawidłowo drogi... wiecie jaka może być tego przyczyna ? Coś się rozregulowało, czy ten sensor się popsuł...jadę zaraz na przegląd techniczny i bedą mi sprawdzać światła to ewentualnie mam poprosić żeby mi ręcznie ustawił wysokość, tylko czy przy ponownym uruchomieniu silnika na nowo się źle nie ustawią ??
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2012, 13:50
Posty: 35
Skąd: Warszawa / Wola
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06 Top Sport – Hatchback

Postprzez sotomiak » 14 maja 2013, 18:18

Witam,

ma ktoś zdjęcie jak powinien wyglądać nie uszkodzony [nie połamany/nie urwany] sensor na tylnej belce w Mazda 3 ???
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2012, 13:50
Posty: 35
Skąd: Warszawa / Wola
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06 Top Sport – Hatchback

Postprzez dejwo4 » 21 cze 2013, 12:26

Witam

montuję ory xenon do mojej mazdy 6. lampy podłączone z przetwornicami i czujnik auto poziomowania z przodu. światła opuszczają się i podnoszą, ale problem mam z czujnikiem poziomowania z tyłu mianowicie gdzie znajduje się wtyczka aby ten czujnik podłączyć?załączam zdj czy to może być ta wtyczka w gąbce ?

http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php?id=15931&mode=view
dejwo4
 

Postprzez pete14 » 30 gru 2013, 17:53

misiek89 napisał(a):
pete14 napisał(a):i kolejny zenonowy oślepiacz rośnie.
chyba jak sobie soczewki ustawi jak w długich hahaha

może słoik nie rozumie.
polska to nie ukraina że każdy se upycha co chce do auta.
wiesz co to samopoziomowanie i do czego służy?
jak nie spełnia swojej roli to po co montuje się to?
dla szpanu ?
żarówka halogenowa ma dwa razy słabszą jasność od ksenona.
jak taki zwykły reflektor podskoczy na nierówności nie ma aż takiego oślepienia.
zenon nie poziomuje się pod górę ani na wybojach.
spojrzenie na taką żarówkę w nocy to jak spojrzeć w słońce.
a przy samoregulacji silniczki robią to w czasie rzeczywistym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez Mandey » 30 gru 2013, 18:00

Kolego zaczynasz podskakiwać, a sam chyba nie znasz zasady działania samopoziomowania. Poproszę o jeden przykład samochodu, w którym poziomowanie odbywa się w czasie rzeczywistym podczas jazdy, a nie tylko po odpaleniu i to RAZ !!
Uspokój się troszeczkę <głaszcze>, jak nie chcesz xenonów, nie montuj, ale nie zabraniaj innym. Dowiedz się troszeczkę na ich temat, a dopiero potem dyskutuj, a nie rzucasz tutaj stereotypami.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez pete14 » 30 gru 2013, 18:09

właśnie chodzi o to że mam z nimi kontakt w 3 autach.
to że się ruszają na starcie to jest selftest.
a później w czasie jazdy cały czas się regulują.
w ostatnich omegach tak może było bo przycisk do resetu był na manetce chyba.
ale to zamierzchłe dzieje.
duch1604 napisał(a): W Niemczech można to czemu u nas nie???

bo to jeszcze jak na szczęście Polska nie Niemcy <zeby>
i przepisy stanowią żeby były spryski i poziomowanie.
w jakimś celu nie dla łatania dziury budżetowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez wujek116 » 30 gru 2013, 19:24

Oj kolego pete14 grubo się mylisz . żadne xsenony nie poziomują się w czasie rzeczywistym bo na naszych polskich dziurawych drogach to lampy chodziły by cały czas góra duł <rotfl> jest start po przekręceniu kluczyka i tyle samo poziomowanie jest montowane po to aby ustawić lampy np, jak wsiądzie więcej osób do auta albo zapakujesz bagażnik i przestań pierdzielić głupoty .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez pete14 » 30 gru 2013, 19:56

głupoty to sam gadasz.
po co by to wtedy było?
bez sensu.
wystarczyłby korektor jak w zwykłych lampach.
temat nr.1
temat nr.2
miłej lektury <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez thesilent » 30 gru 2013, 20:08

nie wiem, jak jest z tym poziomowaniem. A dla dorzucenia swoich 3 groszy do tematu, to oglądałem fani czterech kółek, gdzie robili lexusa ls400 i tak samo wstawili nieoryginalne zenony (za 300Ł). Lexi miał jedynie fabryczne spryski, ale poziomowania na pewno nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez maselek » 30 gru 2013, 20:15

Mandey napisał(a):Poproszę o jeden przykład samochodu, w którym poziomowanie odbywa się w czasie rzeczywistym podczas jazdy, a nie tylko po odpaleniu i to RAZ

Mazda 6

Mandey, wujek116, przecież wszystko mamy w poradniku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6