Tempomat (Cruise control) – Różne problemy
Witam.
Panowie montując przewód do głośniczka od nawigacji zauważyłem że nie jest podpięty czujnik pedału sprzęgła oraz brak potencjometru ( wtyczka jest i miejsce na niego też jest. Czujnik rzecz jasna zaraz podłącze ale, nie wiem czy w M6 1.8 benzyna te potencjometry występowały . Doczytałem się że w dieslach są. A czy w benzynie ?
Panowie montując przewód do głośniczka od nawigacji zauważyłem że nie jest podpięty czujnik pedału sprzęgła oraz brak potencjometru ( wtyczka jest i miejsce na niego też jest. Czujnik rzecz jasna zaraz podłącze ale, nie wiem czy w M6 1.8 benzyna te potencjometry występowały . Doczytałem się że w dieslach są. A czy w benzynie ?
- Od: 10 maja 2014, 09:05
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Kombi 1.8 Benzyna 2004 rok
Czy w mojej madzi 2003r. kombi diesel mogą wystepowac linki w tempomacie które podobno sa połączone z urządzeniem tempomatu gdzies w okolicach podszybia?,jeśli nie to w którym miejscu miesci się to cudeńko tempomat?
- Od: 4 sty 2014, 07:59
- Posty: 45
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda6 2003 121 KM kombi 2.0 Diesel
Patrzyłem i lukałem i nic tak na pierwszy rzut oka nie widać,gdzie ten tempomat się miesci?
- Od: 4 sty 2014, 07:59
- Posty: 45
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda6 2003 121 KM kombi 2.0 Diesel
nikt nie wie?

- Od: 4 sty 2014, 07:59
- Posty: 45
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda6 2003 121 KM kombi 2.0 Diesel
To teraz ja spytam, bo zrobiłem jakiś postęp ale niewielki....
Otóż jeśli zwarłem 2 kable – bodaj brązowy i różowy to zapala mi się żółta kontrolka tempomatu... Myślałem, że to wina płytki przy kierownicy, więc ją wymieniłem i dalej to samo... Miał ktoś podobny problem? Bo ja już nie mam sił do tego..
Otóż jeśli zwarłem 2 kable – bodaj brązowy i różowy to zapala mi się żółta kontrolka tempomatu... Myślałem, że to wina płytki przy kierownicy, więc ją wymieniłem i dalej to samo... Miał ktoś podobny problem? Bo ja już nie mam sił do tego..
- Od: 14 gru 2014, 14:22
- Posty: 9
- Skąd: Wieluń
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 136 KM 2004r.
czy ktos odpowie w jakim dokładnie miejscu miesci sie tempomat w Madzi 2.0 Diesel????? i czy posiada linki czy juz nie????
- Od: 4 sty 2014, 07:59
- Posty: 45
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda6 2003 121 KM kombi 2.0 Diesel
W dieslach tempomat nie posiada linek w ogóle. Realizowany jest przez soft bodaj w ECU. W fordach np. wystarczy dokupić samą kierę z guziorami i podjechać do serwisu, gdzie przez komputer robią w sofcie Cruise Control: Enabled i działa.
To w benzynach bez elektronicznej przepustnicy jest osobny siłownik tempomatu z linkami. A jak przepustnica jest elektroniczna, to również tylko kwestia softu.
To w benzynach bez elektronicznej przepustnicy jest osobny siłownik tempomatu z linkami. A jak przepustnica jest elektroniczna, to również tylko kwestia softu.
Czyli błędu muszę szukać w pedale sprzęgła, hamulca lub gazu.
Czy w forscanie jest możliwość włączenia oprócz tempomatu czyli główny przycisk, przycisków "+" prędkość i "–" prędkość. U mnie właśnie te przyciski nie działają. Próbowałem również zrobić próbę Cruise Control i "+" przez 5-7 sek i to nie działa. Nie pulsuje lampka na tablicy.
Czy w forscanie jest możliwość włączenia oprócz tempomatu czyli główny przycisk, przycisków "+" prędkość i "–" prędkość. U mnie właśnie te przyciski nie działają. Próbowałem również zrobić próbę Cruise Control i "+" przez 5-7 sek i to nie działa. Nie pulsuje lampka na tablicy.
Nie znam forscana. Najprędzej psuje się czujnik przy pedale hamulca lub sprzęgła. To obadaj pierwsze. Jeśli ON/OFF z kierownicy działa, to znaczy że taśma cała.
U siebie problem rozwiązałem. Problemem okazała się taśma za kierownicą tzw. Zwijak. Po wymianie na inną wszystko hula
Taśma znajduje się w tej obudowie dzwigni gazu ?
Dzisiaj podpiąłem Elma pod moją Madzię i przyciski na kierownicy działają. Jutro jak będę miał czas sprawdzę czujniki hamulca i sprzęgła.
Edycja 19.06.2015
Dziś podłączyłem się pod forscana i udało mi się sprawdzić czujniki hamulca sprzęgła i gazu wszystko działa. To dlaczego nie działa tempomat? Null błędów w jakiej kolwiek zakładce. Czy z tempomatem robi się proces adaptacyjny? Sam już nie wiem gdzie szukać błędów.
Ktoś coś mądrego podpowie ? Może jakiś bezpiecznik z tym związany? Bo tylko to mi przychodzi na myśl.
a jak sprawdziłes poprzez forscan ze czujniki przy hamulcu,sprzegle działaja?,mam forscana i nie wiedziałem ze mozna sprawdzic przez niego
- Od: 4 sty 2014, 07:59
- Posty: 45
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda6 2003 121 KM kombi 2.0 Diesel
Cały wybór znajduje się w zakładce PCM.
Dwa wersy od gazu, jeden procentowy wciśnięcia pedału gazu.
Sprzęgło ON lub OFF w zależności czy naciśnięte lub nie.
Hamulec to samo ON lub OFF
Wszystkie przyciski z kierownicy od tempomatu.
Może być napisane aktywny lub nie aktywny lub ON OFF
Jak będę miał chwilę czasu wrzucę screeny na forum.
Dwa wersy od gazu, jeden procentowy wciśnięcia pedału gazu.
Sprzęgło ON lub OFF w zależności czy naciśnięte lub nie.
Hamulec to samo ON lub OFF
Wszystkie przyciski z kierownicy od tempomatu.
Może być napisane aktywny lub nie aktywny lub ON OFF
Jak będę miał chwilę czasu wrzucę screeny na forum.
ok wrzuc jak mozesz po sprawdzeniu forscan em wyskoczył mi błąd wysłany z modułu srs o deaktywacjii poduszki pasazera czy to moze byc powodem nie działania tempomatu?,bo jusz mnie szlak....trafia 
- Od: 4 sty 2014, 07:59
- Posty: 45
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda6 2003 121 KM kombi 2.0 Diesel
Podaj nr. błędu, pamiętasz może ?
No więc sprawdziłem i oto co znalazłem w forscanie
Gdy sprzęgło nie naciśnięte jest zawsze ON
Hamulec gdy nie naciśnięty zawsze OFF
Edycja 09.07.2015
Do tempomatu dochodzi jeszcze czujnik biegu neutralnego. On też może być odpowiedzialny za brak tempomatu!!!!
Muszę sprawdzić nazwę pidu. Chyba, że ktoś z was wie.
Nazwa pidu to: INGEAR
Edycja 28.07.2015
Dziś udało mi się naprawić tempomat.
Problemem tempomatu był czujnik położenia wału. Błąd jaki miałem to P0018 który udało się wykryć scanmaster -em. Niestety forscan nic nie pokazywał.
Czujnik nie był popsuty. Problemem było albo złe osadzenie lub opiłki metalu na czujniku (czujnik wyglądał jak jeż od opiłków) powstałe od 2M. Czujnik w RF7J nie jest przykręcany tylko mocowany w osłonce gumowej i wciśnięty w gniazdo po przeciwnej stronie rozrusznika czyli od strony wydechu.
No więc sprawdziłem i oto co znalazłem w forscanie
Gdy sprzęgło nie naciśnięte jest zawsze ON
Hamulec gdy nie naciśnięty zawsze OFF
Edycja 09.07.2015
Do tempomatu dochodzi jeszcze czujnik biegu neutralnego. On też może być odpowiedzialny za brak tempomatu!!!!
Muszę sprawdzić nazwę pidu. Chyba, że ktoś z was wie.
Nazwa pidu to: INGEAR
Edycja 28.07.2015
Dziś udało mi się naprawić tempomat.
Problemem tempomatu był czujnik położenia wału. Błąd jaki miałem to P0018 który udało się wykryć scanmaster -em. Niestety forscan nic nie pokazywał.
Czujnik nie był popsuty. Problemem było albo złe osadzenie lub opiłki metalu na czujniku (czujnik wyglądał jak jeż od opiłków) powstałe od 2M. Czujnik w RF7J nie jest przykręcany tylko mocowany w osłonce gumowej i wciśnięty w gniazdo po przeciwnej stronie rozrusznika czyli od strony wydechu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6