Podgrzewanie foteli(fotorelacja z naprawy na str.5)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 29 paź 2012, 20:42

obiad2 napisał(a):Wojtku, dzięki za podpowiedzi i wskazówki.

nie ma sprawy...
tylko winowajce calego zajscia juz chyba masz...

obiad2 napisał(a):przy okazji prosiłem o zrobienie (zszycie) skóry na siedzeniu bo trochę mi się rozeszła na szwie i może wtedy koleś coś mi namieszał.


nalezy to sprawdzic... nie chce sie powtarzac... ale... chyba nie chcesz spalic auta?
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mscorp » 3 lis 2012, 17:00

Jako, że po raz chyba czwarty (dziś dwa razy) wyjmowałem fotel kierowcy, by naprawić ciągle przepalającą się matę siedziska (czyt. oparcia), w dodatku w tym samym miejscu, pozwoliłem sobie na mały edit niniejszego tematu ---> strona 5.
Wyjęcie fotela 5min
Dobranie się do przepalonej maty – 10min
Lutowanie, założenie spinek – 5min
Naciągnięcie tapicerki wraz z podłączeniem kostek 10min
Założenie fotela 5min

łącznie 35min, nie wydaje się być długim :)
Ostatnio edytowano 27 lis 2012, 19:37 przez mscorp, łącznie edytowano 1 raz
mscorp
 

Postprzez obiad2 » 3 lis 2012, 18:55

rozbierz konsole srodkowa i sprawdz:
1. czy masz napiecie na wlaczniku tego fotela, jezeli tak to odlacz kable idace do fotela
2. sprawdz jeszcze raz czy masz napiecie na wlaczniku... (opcje po zalaczeniu i wylaczeniu przycisku)...

opcja 1:
– raz jest, a raz nie ma napiecia... wszystko ok... wlacznik dziala poprawnie

opcja 2:
– napiecie jest przez caly czas

jezeli jest przez caly czas, to wyjmij bezpiecznik od grzania... i sprawdz jeszcze raz...
3. jezeli nadal jest napiecie, to do elektryka...
4. jezeli nie ma, to sprawdz miernikiem czy napiecie nie "wraca" od fotela...
jezeli "wraca", to jest gdzies przebicie napiecia do obwodu podgrzewania foteli... i wtedy nalezy szukac w strone mat...

wykonaj to, a pozniej bedziemy myslec dalej ;)

Dzisiaj dorwałem się do konsoli środkowej, bo wkurzało mnie, że po włączeniu silnika i przy wyłączonym przełączniku grzania foteli i tak robiło się w tyłek ciepło – znaczy się fotel grzał. Wypiąłem zatem kostkę w konsoli głównej i fotel przestał grzać (oczywiście dioda włącznika również przestałą działać). Zatem na chwilę obecną mam problem z głowy z samo-włączającym się fotelem, niemniej jednak po świętach będę musiał podjechać gdzieś do elektryka aby zbadał czemu mi się fotel sam załącza. Tak dla wiadomości w ASO za wyjęcie i rozebranie fotela zażyczyli sobie 400-500 PLN, bo czynność zajmie im co najmniej 2-3 godziny ...
Pozdrawiam
Adam
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:04
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 134 kW rok 2003

Postprzez mscorp » 3 lis 2012, 20:02

Widze, ze jestes z gdanska – myślę, że myk polega na samym włączniku – ktoś zamienił kable – mogę Ci pomóc w razie czego, bo przełącznik też już rozkręcałem.
A panow z ASO zapraszam na szkolenie do siebie tez za 400-500zł, ale za 35min :)
mscorp
 

Postprzez dexter1515 » 3 lis 2012, 21:45

A ja mam pytako do kolegi mscorp ze zdiec wynika że rozbierałeś oparcie fotela

Głowię się od czego zacząć żeby zdiąć tapicerkę oparcia. Mogę o jakąś podpowiedz prosić ?

Z góry dziękuję
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 19:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez pajak900 » 4 lis 2012, 05:01

Z tyłu oparcia na dole masz tak jakby dwie plastikowe szyny zamocowane do tapicerki w kształcie litery u które w siebie wchodzą. Trzeba naciągnąć tapicerkę do siebie żeby z siebie wyszły. Później po bokach pod plastikami też masz takie dwa zaczepy w kształcie litery u które zachodzą już na szkielet oparcia postępujemy z nimi tak samo jak z tą pierwszą czyli lekko naciągamy aż zeskoczy. Później podwijasz tapicerkę i pokoleji odczepiasz te miedziane kółeczka (ja je odrazu przecinałem szczypcami). Ja tak miałem przy skórzanej tapicerce
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2011, 23:59
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2.3 L3 2004 USA

Postprzez mscorp » 4 lis 2012, 10:03

dexter1515 napisał(a):A ja mam pytako do kolegi mscorp ze zdiec wynika że rozbierałeś oparcie fotela

ze zdjęć wynika, że siedzenie również :)

dexter1515 napisał(a):Głowię się od czego zacząć żeby zdiąć tapicerkę oparcia. Mogę o jakąś podpowiedz prosić ?

1.wymontować fotel
2.ustawić oparcie w pozycji ok 90 stopni, zeby listwa o której mowa poniżej mogła się przecisnąć między siedziskiem a oparciem

pajak900 napisał(a):Z tyłu oparcia na dole masz tak jakby dwie plastikowe szyny zamocowane do tapicerki w kształcie litery u które w siebie wchodzą. Trzeba naciągnąć tapicerkę do siebie żeby z siebie wyszły. Później po bokach pod plastikami też masz takie dwa zaczepy w kształcie litery u które zachodzą już na szkielet oparcia postępujemy z nimi tak samo jak z tą pierwszą czyli lekko naciągamy aż zeskoczy. Później podwijasz tapicerkę i pokoleji odczepiasz te miedziane kółeczka (ja je odrazu przecinałem szczypcami). Ja tak miałem przy skórzanej tapicerce


dokładnie – dodam tylko, że dla uławienia zdjęcia (o ile pierwszy raz) plastikowych listew zazębiających się ze sobą można wspomóc się dłuższym śrubokrętem (ja użyłem takiego izolowanego do prądu o śr. ok 3-4mm)
mscorp
 

Postprzez marex » 7 lis 2012, 14:33

mscorp napisał(a):by naprawić ciągle przepalającą się matę siedziska

Sprawdź dokładnie przyczynę bo jak na razie usuwasz tylko skutki. Mata przepala się w tym samym miejscu bo to jest jej słaby punkt ale przyczyną może być za duży prąd albo zbyt długie grzanie czyli problem z termostatem
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez mscorp » 7 lis 2012, 17:13

Prad jest ok, termostat tez, a jak sam napisałeś połączenie mat to słaby punkt.

wymeczone na taptaku
mscorp
 

Postprzez misiek_82 » 19 lis 2012, 11:35

Dziękuję za cenne wskazówki i uwagi, siedzenie grzeje aż miło. Powodem awarii była przepalona spirala w oparciu fotela.
Początkujący
 
Od: 25 lip 2012, 11:12
Posty: 1 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 5 CR, benzyna, 2005

Postprzez cedros79 » 25 lis 2012, 23:04

Ja podzielę, się pewną kwestią. Jak widać na wcześniejszych stronkach ja już naprawiałem grzanie fotela. Odniosłem sukces, bo udało mi się naprawić uszkodzoną matę w oparciu fotela na wysokości prawej łopatki dokładnie pod drugim wcięciem tapicerki (skórzanej) licząc od dołu. Jednak moja radość nie trwała długo. Jak się zrobiło chłodno i zacząłem częściej korzystać z tego dobrodziejstwa okazało się, że moja radość trwałą około miesiąca. Ależ było moje zdziwienie jak mi żona powiedziała, że jej w tyłek zimno. Miała rację. Fotel przestał grzać.
Dzisiaj naprawiłem fotel i grzanie znowu działa. Dla ułatwienia powiem, że awaria była w tym samym miejscu. A dokładnie, wcześniej polutowane miejsce się rozlutowało, izolacja przepaliła i fotel przestał działać.
Problem polega na tym, że drut który biegnie w macie jest tak zwanym drutem oporowym. Tego typu drutu nie można zlutować na tyle aby połączenie było trwałe. Drut się zlutuje ale po jakimś czasie i tak połączenie puści. Metod na naprawę tego drutu jest kilka. Można poczytać między innymi na forach elektrycznych. Niestety z uwagi na na gąbkę i tapicerkę nie można go spawać jak nie którzy radzą. Żeby naprawić takie połączenie trzeba taki drut oporowy zagnieść. Mam namyśli złapać dwa końce w jakąś blaszkę lub coś innego i po prostu zagnieść. Ja do naprawy swojego połączenia wykorzystałem igłę do robienia zastrzyków. Włożyłem dwa końce drutu w rurkę igły i zagniotłem kombinerkami w trzech miejscach. Dodatkowo, z uwagi, iż igła może mieć ostre końce oraz ze względu na bardzo newralgiczne miejsce w jakim znajduję się miejsce przepalenie całość owinąłem miękkim kartonikiem i zakleiłem izolacją, ale nie za dużo aby całość mogła się jakoś ułożyć pod tapicerką. Jeszcze przed owinięciem i poskładaniem całości sprawdziłem woltomierzem czy aby na pewno połączenie jest ok. U mnie zadziałało. Mam nadzieję, że już nie będę musiał wracać do tej naprawy. Podzielę się wynikami naprawy za jakiś czas.

Pozdrawiam
KGB. Still watching you. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 12:51
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel `04r

Postprzez mscorp » 26 lis 2012, 20:46

kartonikiem powiadasz... lubisz ryzyko :)

Widziałeś jak połączone są maty siedziska? Zrób tak samo dla maty oparcia i będzie trzymać na długo.
mscorp
 

Postprzez cedros79 » 26 lis 2012, 22:40

mscorp napisał(a):Jako, że po raz chyba czwarty (dziś dwa razy) wyjmowałem fotel kierowcy, by naprawić ciągle przepalającą się matę siedziska, w dodatku w tym samym miejscu, pozwoliłem sobie na mały edit


Piszesz, patrz cytat, że już cztery razy naprawiałeś to samo miejsce. To czemu do tej pory ty nie zrobiłeś tego co mi napisałeś?
Albo napisz co u ciebie jest przyczyną, że tak się dzieje.

Wydaję ci się, że kartonik owinięty izolacją szybciej się zajmie niż cienka gąbką?
KGB. Still watching you. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 12:51
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel `04r

Postprzez mscorp » 27 lis 2012, 15:18

Masz rację, 4 razy i dzięki temu mogę powiedzieć z pełną świadomością, że samo lutowanie i naprężanie drucika maty na krótko pomaga. Trzeba wstawić przewód który będzie luźny, wtedy niwelujesz naprężenia podczas opierania się plecami o fotel.

Zastanawia mnie dlaczego fabryka nie zrobiła fotela z kartonu owiniętego izolacją :) <co?>
mscorp
 

Postprzez Mirek » 27 lis 2012, 16:27

Ja tak wlasnie zrobilem, tzn wstawilem druciki "z zapasem" i poki co jest ok. Minal chyba miesiac, gora dwa, wszystko dziala jak nalezy poki co.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Mandey » 27 lis 2012, 17:35

Czy ktoś się orientuje, czy w fotelach z welurową tapicerką jest również mata? Bo instalacja podciągnięta pod fotel jest. Brak przełączników. A co z matą?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez dobrzyn22 » 27 lis 2012, 18:57

Mandey napisał(a):Bo instalacja podciągnięta pod fotel jest. Brak przełączników. A co z matą?

myślisz, że pominęli by tylko włącznik ?? ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mscorp » 27 lis 2012, 19:36

Mandey napisał(a):instalacja podciągnięta pod fotel jest.

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Czy masz niepodłączone kostki które znajdować powinny się pod szyną siedzenia przy środkowym kanale, czy chodzi Ci o kostki, które znajdują się bezpośrednio pod siedziskiem fotela? Te przewody pod fotelem są w czarnych peszlach, łącznie 3szt, z czego tylko 2 są od mat i owinięte są żółtą taśmą.
Najprościej sprawdzić czy i ile masz kostek. Zadaj sobie trudu i spójrz pod fotel.
Może się też okazać, że fotel pochodzi z innego auta (z grzanymi fotalmi)
mscorp
 

Postprzez Mandey » 27 lis 2012, 21:34

Jakieś kostki pod fotelami są. To wiem na pewno. Chyba dwie sztuki. Nie pamiętam dokładnie. A fotela też nie rozbierałem żadnego więc nie wiem.

dobrzyn22 napisał(a):myślisz, że pominęli by tylko włącznik ??

Chciałbym żeby tak było :D
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez cedros79 » 27 lis 2012, 22:18

mscorp napisał(a):Zastanawia mnie dlaczego fabryka nie zrobiła fotela z kartonu owiniętego izolacją


No właśnie. Łatwiej było by ci wyciągać fotel i miałbyś lepsze czasy. ;)
KGB. Still watching you. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 12:51
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel `04r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6