Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez STARY1977MJ » 13 paź 2013, 15:07

thesilent napisał(a):A bawił się ktoś w wyjęcie deski rozdzielczej? Bardzo chciałbym to zrobić, kolega nawet udostępnił by mi garaż, ale trochę się boję, że polegnę przy montażu deski z powrotem.

Już od jakiegoś czasu przeżywam paranoję na punkcie głośności w M6. Przy prędkościach powyżej 120km/h nie włączam radia, bo po dłuższej podróży suma hałasów dobija mnie.

Ostatnio w Lidlu (w Niemczech) kupiłem 3 opakowania uszczelek czarnych piankowych firmy 3M i zamierzam powalczyć z szumem z uszczelek drzwiowych. Zobaczymy. Na opakowaniu napisano, że ich głównym zadaniem jest wyciszenie. Na chwilę obecną wyczyściłem fabryczne uszczelki i zakonserwowałem specjalnym sprejem silikonowym K2 do uszczelek. Niewiele to dało, bo te oryginalne uszczelki trzymają się ja gównianych plastikowych kołeczkach i ogólnie są słabo dopasowana, zwłaszcza w okolicach lusterek. A niby Japońce takie precyzyjne...

Tak sobie patrzyłem na YT np. na BMW 7 e65 i tam w drzwiach ze 4 albo i 5 uszczelek...


Witam.To może przedstaw swój zabieg w kilu fotkach no i oczywiście napisz jak to wszystko wyszło.Ja również walczę ze świstem w uszczelkach i jak na razie sromotnie przegrywam.
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 15:54
Posty: 175 (1/5)
Auto: Audi A4 B5 było
Mazd 6 GG była
Mazda 6 GH była
FORD MONDEO MK5 2,0 180KM jest

Postprzez thesilent » 13 paź 2013, 15:13

UWAGA!!! Sposób przyklejenia uszczelki piankowej, jak to pokazałem na poniższych zdjęciach jest nieprawidłowy i nie zdał egzaminu na dłuższą metę

Nie daje się uszczelek tak, by nachodziły na siebie.

Dużo lepszym pomysłem jest nakleić tą uszczelkę tak, aby wypełniała puste miejsce miedzy uszczelkami po zamknięciu drzwi, co też u siebie zrobiłem.
Załączniki
dicht01.jpg
Rotation of dicht12.jpg
Rotation of dicht09.jpg
Rotation of dicht07.jpg
Rotation of dicht03.jpg
Rotation of dicht02.jpg
dicht14.jpg
dicht13.jpg
dicht11.jpg
dicht10.jpg
dicht08.jpg
dicht06.jpg
dicht05.jpg
dicht04.jpg
Ostatnio edytowano 28 maja 2015, 22:38 przez thesilent, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez jachu36 » 13 paź 2013, 19:43

I jak efekt?Jakaś znaczna różnica?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez thesilent » 13 paź 2013, 20:01

Efekt? Wyraźnie zmniejszył się świst i szum od drzwi, ale jak przytknąć w stronę szyby, to coś tam jeszcze świszczy. Ale warto było, bo poprawa jest.

Taka ciekawostka, póki któreś z drzwi były otwarte, to inne zamykały się tylko ciut ciężej (z uwagi na dodatkową uszczelkę). Natomiast, gdy już wszystko było pozamykane, to ostatnie drzwi trzeba mocniej trzasnąć, bo auto teraz jest tak szczelne, że w środku robi się bańka powietrzna, która odbija drzwi w momencie zamykania :P

Wnioski i plany: opływające powietrze podczas jazdy jest rozdzierane przez ostre krawędzie na karoserii (listwy, uszczelki, blachy) i powoduje świsty, gwizdy i szumy. A choćby listwy przy szybach do idealnych nie należą :/

Planuję jeszcze zrobić to, co widziałem również na jednym z filmików na YT. Mianowicie zdemontować uszczelkę wewnętrzna drzwi i przewlec przez nią silikonową rurkę (coś koło 6-8mm średnicy). Dzięki temu uszczelki będą grubsze i twardsze, lepiej będą dolegać i izolować.

EDIT:

Po dłuższym czasie i teście autostradowym nie polecam takiego rozwiązania. To był błąd. Nie róbcie tak.
Ostatnio edytowano 28 maja 2015, 22:43 przez thesilent, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez mądry » 13 paź 2013, 23:17

no kolego thesilent z chęcią bym się z Tobą przejechał by zobaczyć efekty, daj znać jak z efektami po pracach z uszczelkami ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez STARY1977MJ » 14 paź 2013, 20:02

Też jestem bardzo ciekaw jak to wyszło?Duża róznica w wyciszeniu szumów?Ile metrów tej uszczelki Ci poszło na przednie drzwi?
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 15:54
Posty: 175 (1/5)
Auto: Audi A4 B5 było
Mazd 6 GG była
Mazda 6 GH była
FORD MONDEO MK5 2,0 180KM jest

Postprzez thesilent » 14 paź 2013, 20:26

no więc minęła już doba od instalacji piankowych uszczelek. Przez ten czas poukładały się one i teraz lepiej przylegają i trochę łatwiej zamknąć drzwi.

Pojeździłem dzisiaj troszkę i faktycznie mam nieodparte wrażenie, że już tak nie gwizda od drzwi. Mam nadzieję, że to nie tylko wrażenie :)

Teraz został silnik i koła do uciszenia. Na eBayu kupiłem sonometr do pomiaru głośności, na dniach powinien przyjść. Zrobię pomiary przy różnych prędkościach.

Na allegro można dostać rurkę silikonową 6/4mm w cenie 1zł/m. To się chyba nada do wypełnienia fabrycznych uszczelek :) wird mann sehen.

Na jedne drzwi zużyłem całą uszczelkę 4m i zostało z 5cm :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez dobrzyn22 » 14 paź 2013, 21:04

thesilent napisał(a):Teraz został silnik i koła do uciszenia.

a jakie plany związane z tym??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez thesilent » 14 paź 2013, 21:43

będę wyciągał tunel środkowy celem oklejenia okleiną "szczotkowane aluminium", bo to, co mają przedlifty woła o pomstę do nieba :P. I jak już to zrobię, to zobaczę, na ile uda mi się odkryć wykładzinę podłogową. Jak już odsłonię podłogę, jazda z taśmą dekarką i porosem :)
Ostatnio edytowano 15 paź 2013, 18:50 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez dobrzyn22 » 15 paź 2013, 18:51

bardziej chodziło mi o kwestie wygłuszenia silnika i kół ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Zdzirson » 16 paź 2013, 22:54

Thesilent,
mógłbyś napisać jaka to gąbka była co oklejałeś karoserie? szerokość, grubość, materiał?
Mam sporo takich w pracy i myślę, że spokojnie dobiorę zamiennik, wtedy po montażu chętnie podzielę się spostrzeżeniami :)
Zdzirson
 

Postprzez thesilent » 17 paź 2013, 20:55

to jest taka dość gęsta pianka elastyczna. Bardziej mi przypomina styropian niż gąbkę.

Niedawno polatałem autostradą 140-150km/h i przy tych prędkościach bez różnicy czy były dodatkowe uszczelki czy nie. Mam wrażenie, że wtedy to już przez szyby i ich uszczelki hałas wpada do auta.

Tak sobie też myślę, że dałem ciała naklejając tę piankową naklejkę tak, by po zamknięciu drzwi była przytrzaśnięta tą uszczelką, która jest na drzwiach (czyli nakładają się na siebie). Jakbym naklejał to jeszcze raz, to w taki sposób by po zamknięciu drzwi piankowa uszczelka wypełniała przestrzeń między tymi dwoma oryginalnymi uszczelkami.

EDIT:

I tak zrobiłem, tamten sposób był błędem. Teraz nakleiłem tą piankę w miejscu, gdzie po zamknięciu drzwi jest wolna przestrzeń między uszczelkami (tą na karoserii i tą na drzwiach). Także mam teraz potrójne uszczelki. Jest ciszej, ale do poprawy nadal zostaje szczelina między drzwiami a karoserią od zewnętrznej strony, bo jest za głęboka i generuje hałas. Również uszczelka, w której "chodzi" szyba nie jest najwyższych lotów i tu też można coś zdziałać.
Ostatnio edytowano 28 maja 2015, 22:48 przez thesilent, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Zdzirson » 17 paź 2013, 23:08

Hm musze się przypatrzec. Mam parę takich taśm piankowych i właśnie zastanawiam się jak to okleić. Wychodzi ze gdzieś bliżej uszczelki? Czy źle rozumiem?
I wklej jak możesz co to za taśma dokładnie.
Zdzirson
 

Postprzez thesilent » 18 paź 2013, 08:27

przecież jest na trzecim zdjęciu od dołu na tej stronie :)
Ostatnio edytowano 19 paź 2013, 18:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Zdzirson » 18 paź 2013, 14:16

U mnie niemiecki słabo ;)
Znalazłem trochę inną uszczelkę, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Zdzirson
 

Postprzez STARY1977MJ » 21 paź 2013, 14:26

thesilent napisał(a):to jest taka dość gęsta pianka elastyczna. Bardziej mi przypomina styropian niż gąbkę.

Niedawno polatałem autostradą 140-150km/h i przy tych prędkościach bez różnicy czy były dodatkowe uszczelki czy nie. Mam wrażenie, że wtedy to już przez szyby i ich uszczelki hałas wpada do auta.

Tak sobie też myślę, że dałem ciała naklejając tę piankową naklejkę tak, by po zamknięciu drzwi była przytrzaśnięta tą uszczelką, która jest na drzwiach (czyli nakładają się na siebie). Jakbym naklejał to jeszcze raz, to w taki sposób by po zamknięciu drzwi piankowa uszczelka wypełniała przestrzeń między tymi dwoma oryginalnymi uszczelkami.


Czyli jednym słowem kicha ??? A już myslełem że bedzie lek na to cale zło czyli świsty i gwizdy.
Ale i tak zamówię sobie taką uszczeleczkę tylko napisz jaka grubośc i szerokość tej uszczelki.
Co do wygluszania to najlepszy efekt daje wygłuszenie podwozia od środka.
Z grodzią też chyba powalczę.Czekam na Twoją fotorelacje z wygłuszania grodzi.
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 15:54
Posty: 175 (1/5)
Auto: Audi A4 B5 było
Mazd 6 GG była
Mazda 6 GH była
FORD MONDEO MK5 2,0 180KM jest

Postprzez thesilent » 21 paź 2013, 22:57

No raczej nie tedy droga :/ A uszczelka ma wymiary w przekroju 5mmx15mm.

Co do wygłuszenia wnętrza, to trochę teraz czasu nie mam :/ Zawsze zajmę się czymś innym. Miałem montować światła do jazdy dziennej, a skończyło się na czyszczeniu soczewek xenonów. Zawsze coś :P

A tutaj ciekawostka. Niemiecki atykół z pomiarów sporej ilości aut.

http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-laermtest-375991.html
Ostatnio edytowano 22 paź 2013, 06:23 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez kliza777 » 5 lis 2013, 16:08

Witam

Chciałbym wygłuszyć w swojej 6 bagażnik i nadkola takimi o to matami http://allegro.pl/app-maty-wygluszajace ... 13281.html Obrazek . Czy mieliście już styczność z czymś takim, czy jest to tylko zmarnowanie pieniedzy i czasu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2013, 19:58
Posty: 20
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 Hatchback
Diesel 2.0 136 km
2002r

Postprzez Roman8 » 5 lis 2013, 16:41

Ostatnio wygluszalem bagaznik i dalem dwa rodzaje mat. Na spód poszła mata aluminiowa (taka srebrna), a na to taka czarna piankowa. Subiektywnie powiem Ci, ze jest lepiej (kombi) ale do ideału jeszcze brakuje – głownie za sprawa uszczelek w drzwiach.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez wujek116 » 5 lis 2013, 18:14

ja to obszedłem w taki o to sposób zaciągnięty od "Fani czterech kółek" :D . wprowadziłem w uszczelki (do środka) silikonowy wężyk . dokładnie taki jak na tej aukcji http://allegro.pl/wezyk-silikonowy-waz-sylikonowy-destylator-bimber-i3635560033.html
co to dało ? a to że uszczelka już nie jest spłaszczona i dużo lepiej przylega do drzwi co za tym idzie w aucie jest bardzo cicho nie ma szumów ani świstu wiatru podczas szybkiej jazdy .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6