Strona 7 z 18

Odp: Akumulator-dobór/parametry/problemy

PostNapisane: 31 sie 2013, 21:12
przez Janusz626
Może inaczej... takie same akumulatory i tendencja spadkowa raczej będzie wynikać z poboru prądu w poszczególnych autach począwszy od GF przez GY AZ do GH.
W katalogach akumulatorowych występuje ten sam akumulator Panasonic dla powyższych modeli, obecnie nie przegladam katalogów ale dla GF i GY byl ten sam akumulator... mowa oczywiście o wersjach silnika RF...

...z LG 4X HD i Tap II

PostNapisane: 31 sie 2013, 21:42
przez dobrzyn22
Janusz626 napisał(a):takie same akumulatory i tendencja spadkowa raczej będzie wynikać z poboru prądu w poszczególnych autach począwszy od GF przez GY AZ do GH.

oczywistośc, której nie można pominąc przy rozważaniach ;)

PostNapisane: 6 wrz 2013, 12:01
przez perełka
Czy ktoś poleci akumulator do mojej mazdy <co?> benzyna silnik .2.0

Re: Akumulator-dobór/parametry/problemy

PostNapisane: 6 wrz 2013, 19:15
przez dobrzyn22
A to Twoja jest inna niż wszystkie?? :P Przejrzyj wątek i będziesz wszystko wiedział <czytaj>

Re: Akumulator-dobór/parametry/problemy

PostNapisane: 8 wrz 2013, 23:48
przez Hubix
55Ah to świat do benzynki.

PostNapisane: 11 wrz 2013, 16:26
przez patel69
Hubix napisał(a):55Ah to świat do benzynki.


Podłączam sie pod temat. Możecie podać jakiś konkretny model? Ponieważ jestem zielony w tym temacie a muszę coś zakupić bo od dwóch dni startuje z kabli :/

Re: Akumulator-dobór/parametry/problemy

PostNapisane: 13 wrz 2013, 09:38
przez Hubix
--- TOPLA ---

Re: Akumulator-dobór/parametry/problemy

PostNapisane: 22 wrz 2013, 17:01
przez perełka
Kupiłem Akcel 60ah za 180zł okaże się w praniu :)

Re: Akumulator-dobór/parametry/problemy

PostNapisane: 8 paź 2013, 11:42
przez bubuPAWEL
witam pada mi aku lecz nie wiem jaki dokładnie kupić pomożecie? mazda 6 2003r. poj.2.0 141km. z góry dziękuję

PostNapisane: 8 paź 2013, 11:54
przez bieski
Staramy sie byc rowniez samodzielni :P Koledzy wyzej napisali jaki musi byc akumulator.

PostNapisane: 8 paź 2013, 12:06
przez bubuPAWEL
dobra o nic już wiecej nie pytam chciałem znać wszystkie parametry i odpowiednią długość szer. i wys. temu tutaj napisałem jak bym miał czas to był bym samodzielny lecz mi sie spieszy i nie mam czasu szukac a kazdy by sie podzielił swoją sugestią lecz ty temu musiałeś przeszkodzic nara!

PostNapisane: 8 paź 2013, 12:15
przez bieski
No naprawde kupa roboty:

Length [mm]: 232
Width [mm]: 173
Height [mm]: 225
Voltage [V]: 12
Battery Capacity [Ah]: 60
Cold Cranking Amps (CCA), EN [A]: 540


Zajelo mi to tyle czasu ze hej :> Poza tym w instrukcji masz tez podane parametry.

PostNapisane: 8 paź 2013, 19:09
przez dobrzyn22
bubuPAWEL napisał(a):dobra o nic już wiecej nie pytam chciałem znać wszystkie parametry i odpowiednią długość szer. i wys.

to trzeba było poprawniej skonstruować pytanie <oczy>

lecz mi sie spieszy i nie mam czasu szukac a kazdy by sie podzielił swoją sugestią lecz ty temu musiałeś przeszkodzic nara!

proszę o szacunek do pozostałych uśytkowników forum

PostNapisane: 8 gru 2013, 15:05
przez matthies
nie to żeby mi aku padało, ale jakoś cały czas mam obawy i nieufnie do mojego podchodzę. Co znalazłem:

Centra Futura*** 65Ah/580A, 230x173x222mm
Bosch S4 60Ah/540A, 232x173x225mm
Varta BLUE dynamic 560 410 054 60Ah/540A, 232x173x225mm
Varta BLUE dynamic 570 412 063 70Ah/630A, 261x175x220mm

Domyślam się, że który nie wybiorę, to będę zadowolony, więc nie wiem czy jest sens się nad tym rozwodzić, ale może macie jakieś indywidualne komentarze na temat w/w ?
Ja osobiście skłaniałbym się ku Centrze za 3letnią gwarancję oraz 2letnie assistance.

Zaśniedziała klema akumulatora

PostNapisane: 14 sty 2014, 18:58
przez kris_zabrze
Witam, około miesiąc temu ni z gruchy ni z pietruchy rozładował mi się akumulator w aucie, nie było mrozów, nie zostawiłem nic włączonego w środku. Jedyne co to jakiś debil w nocy mi auto pomidorami obrzucił ale wątpie czy to ma jakiś związek. Naładowałem go prostownikiem bo chciałem zobaczyć jak się sytuacja będzie rozwijać. Dodam że aku ma 2 lata. Tak więc cały miesiąc było wszystko ok, a dzisiaj rano ledwo co mi odpalił ( też nie było mrozu ) zajrzałem pod maskę a tu takie coś na klemie od minusa ( zdjęcia poniżej ), cała zaśniedziała. Tu się rodzi moje pytanie: chciałem ją wyczyścić ale jak ruszam tą śniedź to wydaje mi się że tak głęboko wżarła że ta klema mi się po prostu rozleci. Powiedzcie mi czy śniedź może tak utlenić metal że ten się aż rozpadnie czy to może tylko taka warstwa napuchła na klemie i mogę ją bez stresu stamtąd zedrzeć?

PostNapisane: 14 sty 2014, 20:24
przez dobrzyn22
kris_zabrze napisał(a):Powiedzcie mi czy śniedź może tak utlenić metal że ten się aż rozpadnie czy to może tylko taka warstwa napuchła na klemie i mogę ją bez stresu stamtąd zedrzeć?

tak, czy siak wyczyścić to musisz... Jak będzie się rozpadało, to do wymiany.

PS. jak dla mnie to tylko nalot... ale i on potrafi mocno ograniczać zdolności rozruchowe aku

PostNapisane: 15 sty 2014, 19:05
przez kris_zabrze
zdrapałem to dzisiaj i okazało się że to jest tylko taka cieniutka warstewka ale auta już dzisiaj nie odpaliłem :( wczoraj przejechałem 23 km wracając z pracy więc akumulator powinien się troche podładować siłą rzeczy. Mam pewne obawy że może być padnięty alternator, ale z drugiej strony czy auto z padniętym alternatorem dałoby rade jeździć miesiąc bez ładowania robiąc przy tym prawie 1000km?

Re: Zaśniedziała klema akumulatora

PostNapisane: 15 sty 2014, 19:21
przez brodaM6
Nie bez ładowania pojezdzilbys do zozladowania aku ,a potem ciemność.

PostNapisane: 15 sty 2014, 19:30
przez kris_zabrze
huh to czyli alternator można wykluczyć? Jutro naładuje aku prostownikiem a w piątek zwale się do speca niech sprawdzi co z nim nie tak

Re: Zaśniedziała klema akumulatora

PostNapisane: 15 sty 2014, 19:45
przez brodaM6
Może już jego czas . No chyba ze dwulatek :)