Podgrzewanie foteli(fotorelacja z naprawy na str.5)
jaffo napisał(a):Nie bądź taki mądry, Gdybym znalazł w wyszukiwarce to bym tu nie pisał!!!A jak mniemam to jestem w temacie podgrzewania foteli?
Jak nie masz nic mądrego do napisania to siedź cicho!
no witam kolege gniewnego...

podalem Tobie informacje, ktorej szukales... a Ty jeszcze mnie tu wyzywasz?

czy moze jestes zbyt leniwy? ten watek ma tylko 5 stron...
jaffo napisał(a):Gdybym znalazł w wyszukiwarce to bym tu nie pisał!!!
nie, nie... watek jest dobry... tylko Ty nie do konca zastosowales nasze zasady... nie dowiedziales sie co juz w nim napisano...
jaffo napisał(a):Jak nie masz nic mądrego do napisania to siedź cicho!
...niestety... mam...
patrz swoj profil...
Witam,
ja u siebie juz zrobilem fotel kierowcy a dzis zabrałem sie za fotel pasazera problem jaki u mnie wystąpił jest następujący: w fotelu pasażera mata grzewcza jest z plastikowej tasmy a nie drucików i nie widze przepaleń. Co robic z takim fantem?? Jak sie naprawia takie rzeczy??
ja u siebie juz zrobilem fotel kierowcy a dzis zabrałem sie za fotel pasazera problem jaki u mnie wystąpił jest następujący: w fotelu pasażera mata grzewcza jest z plastikowej tasmy a nie drucików i nie widze przepaleń. Co robic z takim fantem?? Jak sie naprawia takie rzeczy??
- Od: 14 wrz 2011, 21:25
- Posty: 13
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 136 KM
2004 r kombi
jaffo napisał(a):I pewnie bym się nie zorientował ,bo w lecie ciepło było
Kolego, gdyby Ci latem grzały, to byś 5 minut nie wytrzymał, chyba, że podkładasz pod tyłek kawałek deski, to wtedy nie poczujesz, raczej... zresztą, słowo klucz: termostat

Miejmy nadzieję, że znalazłeś usterkę, naprawiłeś i masz komfort jaki powinien zimą być dla 4 liter...
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
Witam,u mnie także przestały grzać fotele i pytanko- gdyby bezpiecznik poszedł to czy by się podświetlały przyciski od podgrz siedzeń?Dodam,że najpierw przestał grzać fotel pasażera,a teraz kierowcy przestał również.
yetti768 napisał(a):w fotelu pasażera mata grzewcza jest z plastikowej tasmy a nie drucików i nie widze przepaleń
piszesz chyba o macie zajętości fotela pasażera
Zauwazylem ze bardzo slabo podgrzewa mi sie fotel kierowcy. Podgrzewa troche (bardzo malo wyczuwalne) i przestaje. Potem albo znowu sie na chwile zalaczy, albo nie. Dzisiaj pierwszy raz mialem okazje siedziec na siedzeniu pasazera i naprawde jest duza roznica.. Czy jest za to odpowiedzialny jakis termostat ktory reguluje podgrzewaniem? Czy moze jakies grzalki? Bede wdzieczny za podpowiedz.
EDIT(moderator):przeniosłem w odpowiednie miejsce
EDIT(moderator):przeniosłem w odpowiednie miejsce
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Witam,
Koledzy mam problem z podgrzewaniem trochę innego typu – fotele grzeją w zależności od kaprysu
Tzn, jak jest OK to oba grzeją bez problemu, ale w większości przypadków podgrzewanie nie działa – jak przestaje działać to od razu w obu fotelach i na dodatek jak nie grzeją to i nie palą się te kwadraciki w przełącznikach. Bezpiecznik OK. Co może być przyczyną tych kaprysów? Temperatura otoczenia nie ma znaczenia.
Koledzy mam problem z podgrzewaniem trochę innego typu – fotele grzeją w zależności od kaprysu
- Od: 27 paź 2007, 20:53
- Posty: 65
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.
Ralf58 napisał(a):Co może być przyczyną tych kaprysów?
poszukaj przerwy (ruchomej) w kablach zasilajacych... tych do przelacznikow...
Sterownika nie ma, instalacja posiada wlacznik, bezpiecznik termiczny w siedzisku zeby nie przypalic tylka fotela lub auta i grzalke a raczej po dwie na fotel czyli siedzisko i oparcie. Grzalka przepala się najczęściej w oparciu na dole po stronie wewnętrznej. Pomijam bezpiecznik w skrzynce.
Hurra, hurra udało się.
Dzięki zamieszczonej fotorelacji naprawiłem grzanie fotela. Co ciekawe usterka była dokładnie w tym samym miejscu co u autora zdjęć. Robota zajmuje dosłownie godzinkę a dzięki paskom zaciskowym nie trzeba się się bawić w zaciskanie tych metalowych kółeczek. Są tak samo skuteczne jak kółeczka a robota idzie dużo szybciej i efekt jest taki sam jak z fabryki.
Teraz w zimę będzie przytulaśnie w cztery litery
Polecam przed rozbieraniem fotela ze skóry pobawić się woltomierzem. Przy jego pomocy można zlokalizować usterkę. Może to oszczędzić czasu i roboty.

Dzięki zamieszczonej fotorelacji naprawiłem grzanie fotela. Co ciekawe usterka była dokładnie w tym samym miejscu co u autora zdjęć. Robota zajmuje dosłownie godzinkę a dzięki paskom zaciskowym nie trzeba się się bawić w zaciskanie tych metalowych kółeczek. Są tak samo skuteczne jak kółeczka a robota idzie dużo szybciej i efekt jest taki sam jak z fabryki.
Teraz w zimę będzie przytulaśnie w cztery litery

Polecam przed rozbieraniem fotela ze skóry pobawić się woltomierzem. Przy jego pomocy można zlokalizować usterkę. Może to oszczędzić czasu i roboty.
KGB. Still watching you. :)
- Od: 30 mar 2012, 12:51
- Posty: 144
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel `04r
Dołączam do zadowolonych mazdowiczów z naprawionym podgrzewaniem fotela kierowcy 
Fotorelacja wykonana przez mscorp bardzo pomogła, opaski zaciskowe sprawdziły się rewelacyjnie przy składaniu fotela. Obawiałem się trochę tego ściągania skóry ale udało się wszystko ładnie poskładać i nie widać żadnej różnicy w stosunku do tego, co było przed naprawą.
W moim wypadku również problem był w oparciu, wygląda na to że ten patent po prostu jest felerny. W siedzisku maty łączone są izolowanymi przewodami (pewnie z racji większych obciążeń, w końcu na siedzisku spoczywa większa waga) natomiast w oparciu plecionki są poprowadzone między matami. Do tego mogą się one stykać z metalowymi prętami spinającymi gąbkę oparcia i chyba przez to się przegrzewają. Zresztą zdjęcie poniżej powie więcej niż dalsze rozpisywanie się na ten temat, u mnie mata była w znacznie gorszym stanie niż na fotorelacji, plecionka między matami została przerwana i zastąpiona izolowanym przewodem jak w siedzisku.

Fotorelacja wykonana przez mscorp bardzo pomogła, opaski zaciskowe sprawdziły się rewelacyjnie przy składaniu fotela. Obawiałem się trochę tego ściągania skóry ale udało się wszystko ładnie poskładać i nie widać żadnej różnicy w stosunku do tego, co było przed naprawą.
W moim wypadku również problem był w oparciu, wygląda na to że ten patent po prostu jest felerny. W siedzisku maty łączone są izolowanymi przewodami (pewnie z racji większych obciążeń, w końcu na siedzisku spoczywa większa waga) natomiast w oparciu plecionki są poprowadzone między matami. Do tego mogą się one stykać z metalowymi prętami spinającymi gąbkę oparcia i chyba przez to się przegrzewają. Zresztą zdjęcie poniżej powie więcej niż dalsze rozpisywanie się na ten temat, u mnie mata była w znacznie gorszym stanie niż na fotorelacji, plecionka między matami została przerwana i zastąpiona izolowanym przewodem jak w siedzisku.

Obie maty wyjechały z tej samej fabryki, jednakże sposób łączenia mat jest inny. Ta na siedzisku jest bez zarzutu. Ciekawe czy ktokolwiek miał przepaloną matę w siedzisku, czy zawsze było to oparcie i na łączeniach?
Witajcie,
Mam podobny problem do Jaffo. Odrobiłem lekcję zgodnie z tym co sugerował Wojtek (Moderator), przeczytałem cały wątek, niemniej jednak nie odnajduje w nim konkretnej odpowiedzi, oprócz podejrzenia, że chodzi o termostat. Ale co to oznacza, czy mam walnięty termostat, rozłączony, do naprawy czy co? Co dalej z tym fantem można zrobić i do kogo się udać – zwykły elektryk poradzi sobie z tym problemem, czy jechać w ostateczności do ASO? Sam raczej nie uporam się z tym ciężkim fotelem.
Z góry dziękuję za podpowiedzi bez kąśliwych uwag i odsyłania do przeczytania wątku, bo to już uczyniłem
Pozdrawiam
Adam
"Mam następujący problem z podgrzewaniem foteli.
Fotel pasażera działa bez zarzutu grzeje idealnie, natomiast problem posiadam z fotelem kierowcy.
Chodzi o to że grzeje cały czas niezależnie od tego czy przełącznik jest w pozycji załącz czy wyłącz, niezależnie też czy kluczyk jest w stacyjce czy go nie ma a co ciekawe wyciągnąłem bezpieczniki w kabinie i pod maską od grzania foteli i fotel kierowcy grzał dalej. I pewnie bym się nie zorientował ,bo w lecie ciepło było, gdyby nie fakt że padł mi akumulator. Naładowałem go a na drugi dzień znów wyładowany. Jak na razie porozpinałem kostki pod fotelem i tyle ale jak to naprawić?"
Mam podobny problem do Jaffo. Odrobiłem lekcję zgodnie z tym co sugerował Wojtek (Moderator), przeczytałem cały wątek, niemniej jednak nie odnajduje w nim konkretnej odpowiedzi, oprócz podejrzenia, że chodzi o termostat. Ale co to oznacza, czy mam walnięty termostat, rozłączony, do naprawy czy co? Co dalej z tym fantem można zrobić i do kogo się udać – zwykły elektryk poradzi sobie z tym problemem, czy jechać w ostateczności do ASO? Sam raczej nie uporam się z tym ciężkim fotelem.
Z góry dziękuję za podpowiedzi bez kąśliwych uwag i odsyłania do przeczytania wątku, bo to już uczyniłem
Pozdrawiam
Adam
"Mam następujący problem z podgrzewaniem foteli.
Fotel pasażera działa bez zarzutu grzeje idealnie, natomiast problem posiadam z fotelem kierowcy.
Chodzi o to że grzeje cały czas niezależnie od tego czy przełącznik jest w pozycji załącz czy wyłącz, niezależnie też czy kluczyk jest w stacyjce czy go nie ma a co ciekawe wyciągnąłem bezpieczniki w kabinie i pod maską od grzania foteli i fotel kierowcy grzał dalej. I pewnie bym się nie zorientował ,bo w lecie ciepło było, gdyby nie fakt że padł mi akumulator. Naładowałem go a na drugi dzień znów wyładowany. Jak na razie porozpinałem kostki pod fotelem i tyle ale jak to naprawić?"
obiad2 napisał(a):Chodzi o to że grzeje cały czas niezależnie od tego czy przełącznik jest w pozycji załącz czy wyłącz
rozbierz konsole srodkowa i sprawdz:
1. czy masz napiecie na wlaczniku tego fotela, jezeli tak to odlacz kable idace do fotela
2. sprawdz jeszcze raz czy masz napiecie na wlaczniku... (opcje po zalaczeniu i wylaczeniu przycisku)...
opcja 1:
– raz jest, a raz nie ma napiecia... wszystko ok... wlacznik dziala poprawnie
opcja 2:
– napiecie jest przez caly czas
jezeli jest przez caly czas, to wyjmij bezpiecznik od grzania... i sprawdz jeszcze raz...
3. jezeli nadal jest napiecie, to do elektryka...
4. jezeli nie ma, to sprawdz miernikiem czy napiecie nie "wraca" od fotela...
jezeli "wraca", to jest gdzies przebicie napiecia do obwodu podgrzewania foteli... i wtedy nalezy szukac w strone mat...
wykonaj to, a pozniej bedziemy myslec dalej
Na mój gust obiad2 ktoś ostro musiał czarowac przy Twojej instalacji. Masz pewność że znasz historię swojego auta?
-
mscorp
Cześć,
Wojtku, dzięki za podpowiedzi i wskazówki. W chwili obecnej nie mam jak tego sprawdzić, ale jak będzie mi się wciąż i wciąż akumulator rozładowywał, to będę musiał się za to zabrać. Póki co dzisiaj bez problemu odpalił.
To prawda nie znam historii swojego auta – mam je dopiero niespełna 2 lata, ale działało do tej pory bez zarzutów. Ostatnio jednak miałem delikatną stłuczkę i robiłem lakierkę i przy okazji prosiłem o zrobienie (zszycie) skóry na siedzeniu bo trochę mi się rozeszła na szwie i może wtedy koleś coś mi namieszał. Odezwę się niebawem.
Pozdrawiam
Adam
Wojtku, dzięki za podpowiedzi i wskazówki. W chwili obecnej nie mam jak tego sprawdzić, ale jak będzie mi się wciąż i wciąż akumulator rozładowywał, to będę musiał się za to zabrać. Póki co dzisiaj bez problemu odpalił.
To prawda nie znam historii swojego auta – mam je dopiero niespełna 2 lata, ale działało do tej pory bez zarzutów. Ostatnio jednak miałem delikatną stłuczkę i robiłem lakierkę i przy okazji prosiłem o zrobienie (zszycie) skóry na siedzeniu bo trochę mi się rozeszła na szwie i może wtedy koleś coś mi namieszał. Odezwę się niebawem.
Pozdrawiam
Adam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6