Spryskiwacze szyb i reflektorów zamarzły

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ralfvip » 14 lut 2012, 20:46

Tak jak się spodziewałem, zrobiło się troszkę cieplej, tzn -4stC i wszystkie spryskiwacze działają. Dziwne jest poniżej -10stC nie działają. Jak się ociepli działają. Widocznie przy większym mrozie jakieś pozostałości letniego płynu zamarzają i blokują pompkę. No nic pozostaje mieć nadzieję, że nie będzie już dużych mrozów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez Wojtek » 14 lut 2012, 23:34

ralfvip napisał(a):No nic pozostaje mieć nadzieję, że nie będzie już dużych mrozów.

moze juz czas zmienic plyn na zimowy?
a nie zastanawiac sie pozniej czy zamarzna, czy tez nie ... <głaszcze>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez borienko » 15 lut 2012, 00:28

Zamarznięte spryskiwacze to koszmar. Wiem z własnego doświadczenia. 2 lata temu jak mi zabrakło płynu (była jeszcze jesień) zalałem troszeczkę wody <glupek2> aby tylko dojechać do domu. Pech chciał, że na następnego dnia chwycił mróz i trzymał 2 miechy!!!!Koszmar <rotfl>
Początkujący
 
Od: 23 gru 2011, 20:16
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 Sport Kombi 2.0

Postprzez kubsztyk » 15 lut 2012, 01:10

ralfvip napisał(a):Tak jak się spodziewałem, zrobiło się troszkę cieplej, tzn -4stC i wszystkie spryskiwacze działają. Dziwne jest poniżej -10stC nie działają. Jak się ociepli działają. Widocznie przy większym mrozie jakieś pozostałości letniego płynu zamarzają i blokują pompkę. No nic pozostaje mieć nadzieję, że nie będzie już dużych mrozów.

Wlej 50tkę albo setkę spirytu spożywczego albo kilkadziesiąt mililitrów alkoholu izopropylowego i to powinno obniżyć temperaturę zamarzania płynu. Ale jeśli już Ci skrystalizował, to jedynym wyjściem jest wycieczka turystyczno-krajoznawcza do najbliższej galerii handlowej z podziemnym ogrzewanym parkingiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez ralfvip » 15 lut 2012, 10:10

Wojtek napisał(a):
ralfvip napisał(a):No nic pozostaje mieć nadzieję, że nie będzie już dużych mrozów.

moze juz czas zmienic plyn na zimowy?
a nie zastanawiac sie pozniej czy zamarzna, czy tez nie ... <głaszcze>


Jak tylko odebrałem auto z komisu to pierwsze co zrobiłem to wlałem zimowego płynu. Mało tego dolałem do niego koncetrat. Pozostawiłem auto na pół dnia w ogrzewanym parkingu w galerii. Dopiero wszystko puściło jak pojechałem do mechanika (miał ogrzewany warsztat). Tak jak pisałem wcześniej, gdy jest powyżej powiedzmy -5stC jest OK. Jak temperatura spadnie poniżej -5stC to spryskiwacze nie działają. Problem jest w tym, że ten letni płyn, który był wcześniej zalany skrystalizował się i przy mocniejszym mrozie ciągle zapycha spryskiwacze.

PS. Z tego co wiem to wystarczy najdrobniejsza drobina, żeby pojawiło się zanieczyszczenie, które tworzy tzw. zarodek krystalizacji, który rozpoczyna proces krystalizacji i w konsekwencji powoduje zamarzanie płynu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6