Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mick » 22 mar 2013, 09:53

na portalu aukcyjnym jest dużo ale to są same kołki takie jak do nadkola np. może jakoś to się nazywa i po prostu nie wiem jak szukać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez wujek116 » 22 mar 2013, 10:30

ja byłem w pierwszym lepszy motoryzacyjnym . koleś sprawdził w kompie zamówił na drugi dzień były na miejscu koszt 25 zł za 10 szt. w oryginalnym foliowym opakowaniu z logo mazda . POZDRO
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez maziadm » 25 cze 2013, 15:10

dobrzyn22 napisał(a):przykładowe wygłuszenie(matami)w mojej M6.


Kolego jakich mat używałeś? (producent, waga, wygłuszające, tłumiące ...). Czy bardzo dołożyłeś kg?
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez dobrzyn22 » 25 cze 2013, 17:53

teraz już mi cięzko powiedzieć, bo dośc dawno to było...wiem, że za 2 kartony tych mat dałem ok 1 tys zł(zostało mi kilka sztuka, ale taki zakup był bardziej opłacalny). w sumie to dość cięzkie były – 1 karton ok 5 kg (wszystko niestety orientacyjnie).
Wygłuszałem przednie drzwi i cały tył w kombi(podłoga i nadkola)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jachu36 » 25 cze 2013, 20:59

Witam.Ja właśnie zamówiłem materiały do wygłuszania mojego autka <jupi> <jupi> <jupi> .
W piatek zabieram się za rozbieranie i wyklejanie.Mam nadzieję ze weekendu mi nie zabraknie <co?>
Ilości jakie będą mi potrzebne:
Przednia para drzwi – 16 sztuk maty butylowej STP GOLD , 3 sztuki pianki wygłuszjącej GMS 9 mm
Tylna para drzwi – 12 sztuk maty butylowej STP GOLD 2 sztuki pianki wygłuszjącej GMS 9 mm
Podłoga z bagażnikiem i grodzią silnika – 40 sztuk maty butylowej STP GOLD , 16 sztuk pianki wygłuszjącej GMS 9 mm.
Przy całości masa jaką dorzucę to będzie około 15 kg więc chyba nie wiele <co?>
Całość z przesyłką wyniesie mnie 1050.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez matthies » 25 cze 2013, 21:21

szczerze przyznaję, iż nie miałem pojęcia, że wygłuszanie to aż taki koszt.
Życzę powodzenia jachu <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 25 cze 2013, 21:24

jachu36 napisał(a):Przy całości masa jaką dorzucę to będzie około 15 kg więc chyba nie wiele <co?>
Całość z przesyłką wyniesie mnie 1050.

u mnie wyszło podobnie...
PS. coś takiego zastosowałem:
http://www.mse.pl/maty-wygluszajace/653 ... zenia.html

matthies napisał(a): przyznaję, iż nie miałem pojęcia, że wygłuszanie to aż taki koszt.

zrobisz to za 1/5 tych kosztów, ale efekt mizerny... ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jachu36 » 25 cze 2013, 21:35

To żaden koszt!!!Firmy które się zajmują CarAudio za wygłuszenie tych elementów które będe wygłuszał z ich oczywiście matami i piankami(niestety nie ma możliwości zeby wygłuszali moimi) żądają od 3 do 4 tys hahaha <glupek2> hahaha <glupek2>
Całe auto wyceniają na 7-8 tys.Niech mnie pocałują w <dupa>
Apogeum cenowe przedstawia firma "Sztukawyciszania "która to liczy sobie za taki zabieg 15 tys. <glupek2> <glupek2> <glupek2>

Dopisano 25 cze 2013, 21:40:

Dopisano 25 cze 2013, 21:41:

dobrzyn22 a jak efekty wygłuszania?Zadowolony byłeś,bo po takim czasie to człowiek się przyzwyczaja i już nie słyszy(widzi)różnicy..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez dobrzyn22 » 25 cze 2013, 21:51

jachu36 napisał(a):dobrzyn22 a jak efekty wygłuszania?

co do drzwi – na pewno poprawa, szczególnie biorąc pod uwagę równoczesną wymianę audio.

Co do tyłu -ciężko powiedzieć... w planach jeszcze miałem wygłuszenie przednich nadkoli, ale to już sporo więcej pracy...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez thesilent » 18 sie 2013, 15:37

jestem właśnie po wyklejeniu drzwi taśmą dekarską Soudal Soudaband. Zanim to zrobiłem, to poczytałem opinie na necie na temat tego rozwiązania. Ile ludzi, tyle opinii, więc postanowiłem zaryzykować.

Powiem, że się opłacało, ta taśma to solidny produkt i idealnie sprawdził się w nadaniu masy blasze, zniknęły rezonanse i pudełkowe echo. Zobaczcie sobie na filmach:
http://www.youtube.com/watch?v=igMOGrmcj7Q
http://www.youtube.com/watch?v=igMOGrmcj7Q

Wychodzi bardzo tanio i niewiele gorzej od innych dedykowanych mat bitumicznych.

W planach nadkola, dach, maska, bagażnik ogólnie, co się da. Bo niestety Mazda 6 to jeden z głośniejszych samochodów tej klasy. Mierzyłem telefonem hałas i przy 160km/h jest 73-74 dB.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez STARY1977MJ » 21 sie 2013, 20:08

Hej.a może ktoś wie jak wygłuszyć uszczelki w dzwiach jak to robi SztukaWyciszania Z Warszawy?
Samochód mam ju ż fajnie wyciszony ale przy prędkości od 110 słychać gwizd wiatru w uszczelkach drzwi?
Proszę o pomoc.
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 15:54
Posty: 175 (1/5)
Auto: Audi A4 B5 było
Mazd 6 GG była
Mazda 6 GH była
FORD MONDEO MK5 2,0 180KM jest

Postprzez Hubix » 31 sie 2013, 21:06

Witam

Będę konserwował swój samochód, w związku z czym mam zapytanie, o wygłuszenie drzwi.

Rozbieram tapicerkę drzwi, mam ten plastik na którym mam zamontowany głośnik, elektrykę drzwi etc.

Ściągam to, mam gołe drzwi.

Plan następujący:

1.Na gołe drzwi na duże powierzchnie naklejam maty bitumiczne APP
2.Nieoklejone powierzchnie zalewam: środkiem np. tym:

http://sklep.variant.pl/Mobil_medic_bod ... 5,95892.Na

gdyż mogę mieć za 22zł puszkę.

3. Zakręcam z powrotem plastik z całą elektryką.

4.Uszkodzone kołki mocujące tapicerkę wymieniam

Pytania:

1.Dobrze kombinuję z wyłuszeniem drzwi ?
2.Między plastik a tapicerkę wpycham jakieś wygłuszenie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 31 sie 2013, 21:41

Hubix napisał(a):Dobrze kombinuję z wyłuszeniem drzwi ?

bardzo dobrze <spoko>
zwróć uwagę, aby nie zakleić otworów odpływowych w dole drzwi.
Link sie nie otwiera więc do końca nie wiem czym chcesz konserwować nioklejone powierzchnie...w każdym bądź razie blachę drzwi idzie dość dokładnie wykleić, poza wzmocnieniami.

Polecam, przy okazji zdjęcia tapicerki zakonserowować czymś płynnym dolne krawędzie drzwi(miejsce , gdzie często ruda atakuje)

Uszkodzone kołki mocujące tapicerkę wymieniam

kilka razy dtapicerkę drzwi ściągałem i może ze kołki mocujące lekko się nadłamały – ale nadal odpowiednio tapicerkę trzymają ;)

Między plastik a tapicerkę wpycham jakieś wygłuszenie ?

ja plastik również wykeiłem matami, choć to dość ciężkie zadanie(bardzo dużo nierówności) – mimo wszystko, myślę, że warto – często w drgania wpada właśnie ten plastik....
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 1 wrz 2013, 16:13

Ten środek:

Obrazek

GUNK Auto body undercoating
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 1 wrz 2013, 17:15

wydaje się być ok <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mądry » 2 wrz 2013, 09:07

dobrzyn22 napisał(a):ja plastik również wykeiłem matami, choć to dość ciężkie zadanie(bardzo dużo nierówności) – mimo wszystko, myślę, że warto – często w drgania wpada właśnie ten plastik....

Dokładnie, popieram ten zabieg przy wygłuszaniu <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mick » 2 wrz 2013, 09:30

czym się różnią te środki typu baranek od noxudol3100 do wyciszania w sprayu , bo tak na oko to wszystkie baranki w spray mają własności tłumiące drgania i wibracje oraz wyciszają akustycznie

http://allegro.pl/baranek-novol-spray-konserwacja-podwozia-500-ml-i3494066059.html

http://allegro.pl/valvoline-tectyl-190-baranek-spray-500ml-czarny-i3470997826.html

http://allegro.pl/4-sztuki-baranek-permatex-spray-latwe-nakladanie-i3472843793.html

http://allegro.pl/srodek-ochrony-karoserii-baranek-500ml-bialy-boll-i3452781852.html
proszę powiedzieć w czym jest różnica ?
nie nadają się do wewnątrz drzwi ?
wydają nieprzyjemny zapach ? (na zewnątrz nie czuć ?
nie wiem , nie wiem
bo te są o wiele tańsze niż noxudol3100 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez Hubix » 2 wrz 2013, 11:37

a Czym wygłuszyć tą właśnie przestrzeń pomiędzy plastikiem a tapicerką ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mądry » 2 wrz 2013, 11:50

Ja zrobiłem to za pomocą taśmy dekarskiej...
Ostatnio edytowano 2 wrz 2013, 18:56 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostaniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez thesilent » 12 paź 2013, 21:11

A bawił się ktoś w wyjęcie deski rozdzielczej? Bardzo chciałbym to zrobić, kolega nawet udostępnił by mi garaż, ale trochę się boję, że polegnę przy montażu deski z powrotem.

Już od jakiegoś czasu przeżywam paranoję na punkcie głośności w M6. Przy prędkościach powyżej 120km/h nie włączam radia, bo po dłuższej podróży suma hałasów dobija mnie.

Ostatnio w Lidlu (w Niemczech) kupiłem 3 opakowania uszczelek czarnych piankowych firmy 3M i zamierzam powalczyć z szumem z uszczelek drzwiowych. Zobaczymy. Na opakowaniu napisano, że ich głównym zadaniem jest wyciszenie. Na chwilę obecną wyczyściłem fabryczne uszczelki i zakonserwowałem specjalnym sprejem silikonowym K2 do uszczelek. Niewiele to dało, bo te oryginalne uszczelki trzymają się ja gównianych plastikowych kołeczkach i ogólnie są słabo dopasowana, zwłaszcza w okolicach lusterek. A niby Japońce takie precyzyjne...

Tak sobie patrzyłem na YT np. na BMW 7 e65 i tam w drzwiach ze 4 albo i 5 uszczelek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6