Wymiana żarówek (mijania – H1 / przeciwmgielne – H3 / postojowe)
Przypominam że temat dotyczy wymiany żarówek.
Nie zakładania palników czy czyszczenia soczewek.
Za kolejne OT polecą ostrzeżenia.
Nie zakładania palników czy czyszczenia soczewek.
Za kolejne OT polecą ostrzeżenia.
Piszę odnośnie wymiany żarówki w światłach postojowych...
o ile wymiana po stronie pasażera nie jest szczególnie upierdliwa (zwłaszcza po odkręceniu zbiornika płynu do spryskiwaczy) o tyle wymiana tej samej żarówki po stronie kierowcy mnie zblokowała.
Jest tam tak mało miejsca, że nawet nie można dobrze wysunąć pokrywy od strony okablowania. Wydaje mi się, że jest tam konieczne zdemontowanie calego elementu filtra powietrza. Czy mam rację?
Ktoś robił to wcześniej?
gdzie znajdują sie jakies sruby do odkręcenia filtra?
pozdro
o ile wymiana po stronie pasażera nie jest szczególnie upierdliwa (zwłaszcza po odkręceniu zbiornika płynu do spryskiwaczy) o tyle wymiana tej samej żarówki po stronie kierowcy mnie zblokowała.
Jest tam tak mało miejsca, że nawet nie można dobrze wysunąć pokrywy od strony okablowania. Wydaje mi się, że jest tam konieczne zdemontowanie calego elementu filtra powietrza. Czy mam rację?
Ktoś robił to wcześniej?
gdzie znajdują sie jakies sruby do odkręcenia filtra?
pozdro
Bez Mazdy nie ma jazdy!!!
- Od: 25 lip 2009, 22:40
- Posty: 24
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel 143KM
Da radę zrobić to bez demontowania czego kolwiek przy zgrabnych palcach, a jeśli chcesz zdemontować filtr to odłącz przewody powietrza od niego i pociągnij go energicznie do góry. Filtr mocowany jest na zatrzasku.
kauz napisał(a):Piszę odnośnie wymiany żarówki w światłach postojowych...
o ile wymiana po stronie pasażera nie jest szczególnie upierdliwa (zwłaszcza po odkręceniu zbiornika płynu do spryskiwaczy) o tyle wymiana tej samej żarówki po stronie kierowcy mnie zblokowała.
Jest tam tak mało miejsca, że nawet nie można dobrze wysunąć pokrywy od strony okablowania
Wszystko idzie zrobic
Powodzenia
Nie ma żadnych srub. Wyciągasz całą skrzynkę razem z zawartością. Od strony tylnej trzeba odpiąć przewody i ewentualnie można odkręcić opaskę zaciskową łączącą komorę filtra powietrza z przeustnicą. Dobrz mieć małe lusterko i narzędzie chirurgiczne( pean) który można kupić na każdym bazarze za 10 zł. Wtedy wymiana wszystkich żarówek po obu stronach jest możliwa do wykonaia w kilka minut. Pozdrawiam. jarekrel
-
jarekrel
67igor1 napisał(a):Wszystko idzie zrobic...bez zdejmowania/wyjmowania... dla ulatwienia rozepnij filtr powietrza...
Powodzenia
Dokładnie jak pisze 67igor1, wszystko da się wymienić bez ruszania czegokolwiek oprócz dekli.
wkładamy dwa palce i końcami każdą żarówkę da rady wyjąć.
Największy problem to chyba to zdjęcie dekli, żeby nie połamać zaczepów
- Od: 24 mar 2008, 21:54
- Posty: 260
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km
mikolaj napisał(a):Największy problem to chyba to zdjęcie dekli, żeby nie połamać zaczepów
poraz kolejny pytam
jak mozna to polamac

trzeba byc chyba uzdolnionym odpowiednio. Wystarczy nacisnac od gory i odchylic i po sprawie.
-
Stivi
Stivi napisał(a):jak mozna to polamac
można odchylając śrubokrętem zaczepy zamiast tego języka na górze
- Od: 24 mar 2008, 21:54
- Posty: 260
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km
mikolaj napisał(a):można odchylając śrubokrętem zaczepy zamiast tego języka na górze
to juz jedynie swiadczy o braku umiejetnosci. Czy siedzenie tez odchylasz za pomoca srubokreta ?
Nigdy by mi do glowy nie przyszlo zeby to otwierac za pomoca srubokreta.
-
Stivi
Stivi napisał(a): tez odchylasz
Ja z tym nie mam problemu
- Od: 24 mar 2008, 21:54
- Posty: 260
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km
Panowie, na zakonczenie tej budujacej dyskusji...
proponuje zalozyc nowy watek: "O sposobach dotarcia do zarowek."
Pozdrawiam i zycze Szczesliwego Nowego Roku 2011

proponuje zalozyc nowy watek: "O sposobach dotarcia do zarowek."
Pozdrawiam i zycze Szczesliwego Nowego Roku 2011



Spędziłem sporo czasu na forum, aby wyszukać informacje o sposobach wymiany żarówek H1 w Mazdzie 6 (2004 r.). Niestety, nic konkretnego nie wyczytałem poza kłótniami, dowodzeniem wyższości jednego forumowicza nad drugim. Wyjątkiem jest post ***Tomka***, który dla laików takich jak ja, podał wiele konkretów, choć zabrakło jednego elementu: który element/elementy nacisnąć, aby wyjąć żarówkę. Dlatego zrobiłem zdjęcie, które zamieszczam. 
Powiedzcie proszę, czy naciskam/odginamy 1, 2 a może 3. A czy kabel 4 nie będzie przeszkadzał? Mogę metodą prób i błędów dojść, ale boję się, że coś zepsuję.
Poniżej zamieszczam opis ***Tomka***, aby wszystko było w jednym miejscu. być może największym laikom się przyda, zwłaszcza, że nie łatwo zrobić zdjęcie
====POST TOMKA =======
W moim przypadku był to prawy, obok znajduje sie dość blisko zbiornik
płynu do spryskiwaczy.
Ale jak ktoś ma zręczne paluszki (dodatkowo nie za grube) to sobie poradzi.
Żarówka świateł mijania znajduje sie w samym rogu reflektora .
Z tyłu dostęp do żarówki osłonięty jest plastikowym kółkiem, które trzeba odkręcić oczywiście jak to zwykle
jak coś sie często nie odkręca to lekko nie będzie. Czyli kręcimy przeciwnie do wskazówek zegara i zdejmujemy ją.
Oczom naszym "ukazuje sie" –( tak naprawdę nic nie widać jeżeli nie przyświecimy sobie latarką)
– żarówkę podłączona jednym kabelkiem
Zabezpieczająca sprężynka blokuje jej wypadniecie. Naciskamy na nią i podciągamy do góry
Teraz można już wyjąc żarówkę.
Jest ona dość długa i ma specjalnie ukształtowany kołnierz uniemożliwiający złe wsadzenie nowej.
Zakładamy nowa podpinamy, zapinamy i zakręcamy osłonę.

Powiedzcie proszę, czy naciskam/odginamy 1, 2 a może 3. A czy kabel 4 nie będzie przeszkadzał? Mogę metodą prób i błędów dojść, ale boję się, że coś zepsuję.
Poniżej zamieszczam opis ***Tomka***, aby wszystko było w jednym miejscu. być może największym laikom się przyda, zwłaszcza, że nie łatwo zrobić zdjęcie
====POST TOMKA =======
W moim przypadku był to prawy, obok znajduje sie dość blisko zbiornik
płynu do spryskiwaczy.
Ale jak ktoś ma zręczne paluszki (dodatkowo nie za grube) to sobie poradzi.
Żarówka świateł mijania znajduje sie w samym rogu reflektora .
Z tyłu dostęp do żarówki osłonięty jest plastikowym kółkiem, które trzeba odkręcić oczywiście jak to zwykle
jak coś sie często nie odkręca to lekko nie będzie. Czyli kręcimy przeciwnie do wskazówek zegara i zdejmujemy ją.
Oczom naszym "ukazuje sie" –( tak naprawdę nic nie widać jeżeli nie przyświecimy sobie latarką)
– żarówkę podłączona jednym kabelkiem
Zabezpieczająca sprężynka blokuje jej wypadniecie. Naciskamy na nią i podciągamy do góry
Teraz można już wyjąc żarówkę.
Jest ona dość długa i ma specjalnie ukształtowany kołnierz uniemożliwiający złe wsadzenie nowej.
Zakładamy nowa podpinamy, zapinamy i zakręcamy osłonę.
Cantore napisał(a):Zabezpieczająca sprężynka blokuje jej wypadniecie. Naciskamy na nią i podciągamy do góry
Teraz można już wyjąc żarówkę.
to ta nr 1
... i nie plec glupstw... postow mowiacych jak tego dokonac jest znacznie wiecej...
a reszta to manualne zdolnosci... i zrecznosc...

Naciskasz tam gdzie nr 1 i odchylasz w lewo.W kółku jest zaznaczone gdzie zapinka jest zachaczona o blaszkę.Pozdrowienia.
- Od: 10 lut 2010, 03:42
- Posty: 30
- Skąd: IRL
- Auto: Mazda 6 1.8 TS 2003 hatch
Większy problem chyba można mieć z deklem, serio.
Z żarówką? bez jaj...
Z żarówką? bez jaj...
- Od: 24 mar 2008, 21:54
- Posty: 260
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km
heheh wymiana żarówek,a temat ma już 6 stron
Rozumiem,że można nie mieć "żyłki do majsterkowania",ale to wszystko jest tak intuicyjne,że ehhh
Jedynym problemem jest ogólna ciasnota i...nic poza tym!Dekielek chyba każdy potrafi przekręcić i wycignać(chociaż pomysł ze śrubokrętem..
...)Dalej wystarczy tylko spojrzeć...jest jeden drucik i jeden "haczyk"(zaczep) dla tego drucika...jak ciemno,to weźcie latarkę,ewentualnie też lusterko i macie wszystko jak na dłoni).Żarówkę również da się zamontować tylko w jednym położeniu...



galantgalant:
Wielkie dzięki.
A temat ma 6 stron, bo 90% komentarzy to podobnych do: "Rozumiem,że można nie mieć "żyłki do majsterkowania",ale to wszystko jest tak intuicyjne,że ehhh"
Wszytko jest bardzo banalne, jak się wie. W lusterku nie widać, że jest tylko jeden zaczep. Po oglądzie można odnieść wręcz odmienne wrażenie, że każdy z wyszczególnionych elementów (patrz rysunek i element: 1, 2, 3) można nacisnąć/odcisnąć. A jak się nie mam 100% pewności który to element, to rozsądek każe się wstrzymać, aby czegoś nie zepsuć.
Wielkie dzięki.
A temat ma 6 stron, bo 90% komentarzy to podobnych do: "Rozumiem,że można nie mieć "żyłki do majsterkowania",ale to wszystko jest tak intuicyjne,że ehhh"
Wszytko jest bardzo banalne, jak się wie. W lusterku nie widać, że jest tylko jeden zaczep. Po oglądzie można odnieść wręcz odmienne wrażenie, że każdy z wyszczególnionych elementów (patrz rysunek i element: 1, 2, 3) można nacisnąć/odcisnąć. A jak się nie mam 100% pewności który to element, to rozsądek każe się wstrzymać, aby czegoś nie zepsuć.
ja tez sam sie za to wzielem, wymienilem, drogowa, halogenowa, pozycyjna, i podswietlenie tablicy wszystko w czasie okolo 40 minut, w tym droga na stacje paliwa z buta okolo 1 km w jedna strone
a przy okazji pytanie – dlaczego nie ma fabrycznie zamontowanych z dwoch stron swiatla przeciwmgielnego tylniego, u mnie jest tylko z lewej strony(patrzac od tylu), a z prawej strony jest lampa bez zarowki – czy tego zabrania prawo, miec dwa przeciwmgielne z tylu?, czy z oszczednosci tak zrobione jest – bo napewno zeby ladnie wygladaly lampy:)
a przy okazji pytanie – dlaczego nie ma fabrycznie zamontowanych z dwoch stron swiatla przeciwmgielnego tylniego, u mnie jest tylko z lewej strony(patrzac od tylu), a z prawej strony jest lampa bez zarowki – czy tego zabrania prawo, miec dwa przeciwmgielne z tylu?, czy z oszczednosci tak zrobione jest – bo napewno zeby ladnie wygladaly lampy:)
- Od: 9 lip 2010, 11:50
- Posty: 83
- Skąd: OLSZTYN
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6