Co zamiast Bose w M6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Tom » 16 kwi 2008, 10:09

Pawnik napisał(a):jednostki centralnej albo przeróbki fabrycznej jednostki

nie chce wymieniac bo nie bede ryl w desce rozdzielczej a przerobka to co beda robic wystarczy podpiac :D

a 2 kola by bylo tylko promo jest na wzmak, ale full komplet wszystko wymienione i nie bedzie juz kartonowego dzwieku, przynajmniej tak mysle ja a inni co mysla??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Grzyby » 16 kwi 2008, 10:16

Pawnik napisał(a):He, he a nie mówiłem język – czyli co najmniej 2 koła

ale zauważ że tu jest wymiana prawie wszystkiego
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Tom » 16 kwi 2008, 10:19

Grzyby napisał(a):prawie wszystkiego

poza jednostka sterujaca

zadziala to bo chce wcisnac enter zeby zamowic :) glosniczki beda pasowac w miejsca montazowe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Pawnik » 16 kwi 2008, 10:21

Grzyby napisał(a):
Pawnik napisał(a):He, he a nie mówiłem język – czyli co najmniej 2 koła

ale zauważ że tu jest wymiana prawie wszystkiego

Tak, dlatego piszę od początku: przeróbka totalna musi wynieść 2 koła, jeżeli chce się robić wszystko. Tyle dał chyba też Jaksa. Z Twojego pierwszego postu wynika jednak, że tyle kasy nie chciałeś dać i stąd dywagacje :P . Za 2 koła to było od początku pewne że da się zrobić. Tylo przy tej kwocie nie róbcie tego na adapterach RCA, bo to bez sensu. Zepsuje brzmienie średnich i wysokich tonów. Trzeba przerobić ory jednostkę żeby miała takie wyjście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Tom » 16 kwi 2008, 10:27

Pawnik widze ze jestes fachowcem :)

czy to moje zadziala? dobre glosniki do wzmaka? odpowiednia moc? odpowiednia impedancja? odpowiednie wielkosci w ory miejsca montazowe?

ile wyniesie przerobienie jednsotki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Pawnik » 16 kwi 2008, 11:44

tom79 napisał(a):Pawnik widze ze jestes fachowcem :)

czy to moje zadziala? dobre glosniki do wzmaka? odpowiednia moc? odpowiednia impedancja? odpowiednie wielkosci w ory miejsca montazowe?

ile wyniesie przerobienie jednsotki?

Nie jestem fachowcem, niestety! ;) Ja poprawiłem sobie dźwięk dużo taniej i dla mnie to wystarcza. Inwestowanie większej kasy było dla mnie niepotrzebnym wydatkiem. Moja rada jest taka, żeby przy tej kwocie podjechać już gdzieś do serwisu Audio i przedstawić im problem. Wtedy oni Ci albo to zrobią, albo powiedzą co będzie najlepsze. graty zawsze możesz kupić przez internet. Nie wiem ile kosztuje przeróbka jednostki centralnej, ale grzebanie w niej powierzyłbym jednak specom.
pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Tom » 16 kwi 2008, 13:54

a jak ty sobie przerobiles??

co wsadziles i ile cie to wynioslo kaski??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Grzyby » 16 kwi 2008, 13:59

Pawnik napisał(a):Z przodu dodane 2 wysokotonowce ( instalacja jest w drzwiach i wystarczy podłączyć ) + aktywny SUB Blaupunkta ( aluminiowy ), gra przyzwoicie ( o niebo lepiej od suba BOSE ) i nie wymaga sygnału remote ( sam się aktywuje i dezaktywuje ). Sygnał z kabli głośnikowych ( przednich ) przez adapter RCA.

Pawnik napisał(a):– gwizdki: sony ( wystarczające )
– sub aktywny: blaupunkt Thb 210A
– adapter,

:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Tom » 16 kwi 2008, 14:16

a sa zwrtonice w drzwiach??

generalnie ja jestem zdania ze jak robic to porzadnie a nie za przeproszeniem [tiiit] partanine, nie mowie ze ktos tu ze zgromadzonych ma partanine :) naglosnilem sobie sam Peugeota 106 to wymiata do dzisiaj sprzecik :) mysle ze tu tez bedzie wymiatac trza tylko wyodrebnic sygnal RCA z tego radyjka ory i bedzie ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Pawnik » 16 kwi 2008, 14:40

Szczerze mówiąc nie bardzo Cię już rozumiem :]
Pytanie Grzyby bylo takie:
Grzyby napisał(a):Jeszcze raz zaznaczę że nie chcę urządzać dyskotek a chcę mieć trochę lepiej (czyli tanio )

Odpowiedziałem co ja mam i dlaczego ( nie chcę ładować większej kasy w audio do samochodu ), bo można ją lepiej spżytkować ( a moje rozwiązanie brzmi , zaznaczam dla mnie – wystarczająco i znacznie lepiej od fabryki, a nawet – jeślic chodzi o basy – Bose). Jakbym chciał robić całość profesjinalnie ( i drogo), to dałbym samochód do firmy car-Audio, a nie podpinał się pod rozmowe jak tanim kosztem poprawić nagłośnienie fabryczne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Tom » 16 kwi 2008, 14:49

Pawnik ja sie nie podpialem tylko jestem calym sercem zainteresowany tyn tematem, akurat kase mam tylko wydac 2 kola i bedzie gralo jak w stodole to dziekuje,a firm acar-audio krzyknie za taka usluge to 4 – 5 kol a tyle wydac to nie chce

ty masz zrobione dobrze i mysle ze gra ci wspaniale, czyli dolozyles wysokotonowce, bas i skorzystakles z tego cudenka co podpina sie pod glosniki, zeby byl sygnal nie wiem co robic w swoim aucie przemecze sie troche i bede sluchal kartonowego brzmienia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Hetman » 16 kwi 2008, 15:42

U mnie to wygląda mniej więcej tak. Mniej więcej, bo zdjęcia pochodzą z innej Mazdy, ale montaz w tym samym zakładzie, polecam strefaciszy.net – Olsztyn. U mnie panel jest trochę bliżej krawędzi schowka. Ten model Alpine (też go posiadam) ma możliwość podłączenia sterowania z kierownicy i konfiguracje przycisków dla opcji z radia.

http://img262.imageshack.us/my.php?image=mazda1cq0.jpg

http://img262.imageshack.us/my.php?image=mazda2ff6.jpg

Zestaw, który posiadam to:
Alpine CDA-9885R
Przód: zestaw DEGO DO-65af (100 RMS)
Drzwi: Maty STP, kable Stinger
Wzmacniacz: Infinity 4 x 111 RMS
Sub: PHASE THRILLER 12", w skrzynce bez bass reflexu

I to gra ładnie, głosniki już się wygrzały, zainteresowanych zapraszam na odsłuch :)


Moim zdaniem jeżeli ktoś chce, żeby był porządny efekt, to nie ma bata. Trzeba zainwestować w dobry przód, wytłumić koniecznie drzwi, radio i porządny wzmacniacz. Kombinowanie i podłączanie dobrego zestawu do radia mazdy mija się z celem.

Chociaz z drugiej strony wszystko zależy od tego co kto chce miec. Jeżeli ktoś uwaza, że jakas tam firma x (nie chce pisac nazw, bo nie chce urazic posiadaczy) jest lepsza chociazby od DLS czy innej z gornej polki, to faktycznie lepiej nie wydawac kasy na radio czy porządny wzmacniacz, bo to i tak nie zagra :(

A juz oszczedzanie na wytlumieniu drzwi przy porzadnych glosnikach to moim zdaniem najwieksza glupota. Potem graja blachy, plastiki i dzwiek na zewnatrz, glosniki nie maja nawet szansy sie wykazac. Przeciez to mozna zrobic samemu, raz dwa.

I niestety jak sie mysli powaznie to czasami i 6 tysi zabraknie na zestaw porzadnie grajacy, ale bez fajerwerkow :)

pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 15:56
Posty: 35

Postprzez Myjk » 16 kwi 2008, 19:07

Hetman: ja bardzo chętnie bym posłuchał jak Twój sprzęcior gra.
Jak możesz i masz czas, to skrobnij PW gdzie Cię można dopaść, w jakich godzinach, etc.
Piątek dla przykładu będę mieć wolny od południa. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez magicadm » 16 kwi 2008, 20:38

Hetman napisał(a):U mnie to wygląda mniej więcej tak

Bez urazy, ale dla mnie to rzeźnia :|

Moim zdanem ma sens dłubać tylko przy głośnikach, wytłumieniu i końcówkach mocy...
Przetworniki C/A tylko dla audiofila grają inaczej w sprzecie tej klasy...więc po co wyrzucać ory radio i montować taką protezę???
Skoro montarzyści są taki "polecani" to chyba mogli wykorzystać sygnał cyfrowy i wrzucić go na własne/lepsze przetworniki???

No chyba, że zależy na większej liczbie funkcji...
Ostatnio edytowano 16 kwi 2008, 20:50 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Myjk » 16 kwi 2008, 20:48

magicadm napisał(a):No chyba, że zależy na większej liczbie funkcji...

To fakt, w oryginalnym radiu jest straszna bida. :|
Mogliby, wzorem Alpine, zrobić choć różne ustawienia dźwięku dla Radia, CD, EX...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez magicadm » 16 kwi 2008, 20:51

Myjk napisał(a):oryginalnym radiu jest straszna bida.

Może się powtorzę, ale Ciebie to chyba gwarancja trzyma?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Myjk » 16 kwi 2008, 20:54

magicadm napisał(a):Może się powtorzę, ale Ciebie to chyba gwarancja trzyma?

Na wyciszenie drzwi i podmianę głośników? :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez magicadm » 17 kwi 2008, 09:26

Myjk napisał(a):Na wyciszenie drzwi i podmianę głośników?

Na wstawienie radia w DVD-schowek

Co do wymiany głośników – nie wiem jaka ma moc końcówka BOSE, ale uważaj by wystarczyła do napędzenia "nowych" głośników

A jak drzwi zaczną korodować – zawsze jakaś menda powie, że cos w nich sam podłubałeś :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Hetman » 17 kwi 2008, 10:48

magicadm napisał(a):
Hetman napisał(a):U mnie to wygląda mniej więcej tak

Bez urazy, ale dla mnie to rzeźnia :|

Moim zdanem ma sens dłubać tylko przy głośnikach, wytłumieniu i końcówkach mocy...
Przetworniki C/A tylko dla audiofila grają inaczej w sprzecie tej klasy...więc po co wyrzucać ory radio i montować taką protezę???
Skoro montarzyści są taki "polecani" to chyba mogli wykorzystać sygnał cyfrowy i wrzucić go na własne/lepsze przetworniki???

No chyba, że zależy na większej liczbie funkcji...


Bez urazy, ale my chyba o czymś innym mówimy :)

protezy? Tzn?
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 15:56
Posty: 35

Postprzez magicadm » 17 kwi 2008, 11:04

Hetman napisał(a):protezy? Tzn?

Mam na myśli radio w schowku. A poniżej fabryczne, bezużyteczne.
Moim zdaniem to zwykłe pójście na łatwiznę w imię: "lepszej jakości dźwięku" – klient to kupi :) nawet jak nic nie usłyszy. Smochód w tym przedziale cenowym to nie studio odsłuchowe więc subtelne różnice pomiędzy prztwornikami C/A moga być zupełnie nieodróżnialne. Dlatego moim zdaniem zmiana radia mija sie z celem.

Dużo lepiej wygląda już to:
Obrazek

Tutaj widac, że ktoś się przyłożył do roboty. Optymalnym rozwiązaniem byłoby wrzucenie nowego radia w miejsce fabrycznego lub wykorzystanie komponetów starego (wyświetlacz, sterowanie) do nowego układu.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6