Co zamiast Bose w M6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Luq » 17 mar 2008, 23:41

No nie wyłgam się.
Będę musiał opowiedzieć jak na spowiedzi.
Zacznę od początku: urodziłem się w... ;)

Uwaga dla elektroników i purystów technicznych: na ohmach się nie znam. Znam się na bajtach i bitach. Więc nie wiem co mówię i miejcie to na względzie, kiedy będziecie krzyżować ;)

Przy okazji instalacji ustrojstwa MP3 do radia poprosiłem fachmanów, żeby wymienili mi kondensatory. Wiedzieli w czym rzecz, więc w zawiłości prawa Ohma nie wchodziłem. Generalnie rozumieliśmy się bez słów – 2ohmy na 4ohmy.

Fachman tak rzucił na tweetera, że ten nie zdążył pisnąć ;)
Rozkręcił draństwo, jednak okazało się, że nie ma co wymieniać, bo "wymienione" fabrycznie. Wydaje mi się, że był to kondensator 4,7ohma, ale mógł mieć i 174 i nadal wrażenia by to na mnie nie zrobiło. Więc może było 4, a może 4,2. O pixelach mogę sensownie rozmawiać i kilobajtach, a nie ohmach. A nie, to już mówiłem, zaczynam się powtarzać...

Ot taka ciekawostka.
Pomyślałem sobie, że warto się podzielić z ludzkością, kiedy tak los rozpieszcza człowieka. Może Was też rozpieszcza? :)
Początkujący
 
Od: 17 mar 2007, 12:55
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 MPS '07

Postprzez mlody1921 » 18 mar 2008, 00:42

Firma boss nie cieszy sie uznaniem zbytnim wzmacniacze do samochodów rąbią o mocach wyssanych z palca jak Boss Riot R2200D ma 2,2 kw przy 1 ohm a Soundstream Picasso PCA1000D co jest robiony na tej samej płycie co Boss ma 1 kw i to wszystko przy prądzie jaki pobierają 90A

Boss to straszne chiny

Boss Chaos C3000D ma 2 kw w 1 ohm a środek biedniejszy niż Direct2400 który ma 1,1 kw śledząc różne fora nikt nie chce tego kupować bo za ta kase można mieć sprawdzony wzmak klasy D lub A/B

także najlepiej wymienić ten system Boss na dobre zestawiki zrobić scenę lub przestrzeń wygłuszyć drzwi i będzie fajnie przyjemnie
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Xionc » 18 mar 2008, 09:33

Panowie, ja wiem, że 1 kwietnia się zbliża, ale nie przesadzajcie :D :D :D
mlody1921 – klasyczna podcinka. Jaki BOSS? Mówimy o BOSE – fabrycznym "lepszym" nagłośnieniu w nowych Mazdach i jeszcze kilku innych autach. :D

Luq... chyba Ci się pomyliły jednostki – tak w uproszczeniu: kondensatory mają pojemność mierzoną w Faradach (a w zasadzie w jakiś częściach farada, bo 1 Farad (1F) to bardzo duża pojemność). Ohm to jednostka oporności i takową posiada tweeter jak i inne głośniki.

Dlatego Twój tweeter pewnie ma 2Ohm (a nawet jakby miał 4 to akurat nie ważne!) ale wymienić miałeś kondensator przed tym tweeterem, który służy jako filtr górnoprzepustowy (czyli pilnuje tego, żeby do tweetera dochodził tylko wysokie tony) bo ten co jest, jest parszywej jakości. A 4,7uF (mikro Farada) to pojemność typowa dla kondensatorów w zwrotnicy :)

Reasumując trzeba wymienić kondensator na lepszy o takiej samej pojemności jak teraz jest. :)

PS.: Ja też jestem informatykiem, ale miałem "druty" na studiach :P
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Myjk » 18 mar 2008, 10:42

hihihi BOSS :) To takie perfumy były kiedyś. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Luq » 18 mar 2008, 10:52

Dziękuję pokornie.
Zapewne pomyliły mi się jednostki.
Im bardziej myślę, tym bardziej jestem przekonany, że jakiś Farad mógł być w to zamieszany :)

Nie zmienia to faktu, że podając za "fachmanem" – wymieniać nie było czego, bo kondensator fabrycznie miał 4 faradów i trochę ;)

Początkujący
 
Od: 17 mar 2007, 12:55
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 MPS '07

Postprzez Xionc » 18 mar 2008, 10:55

Luq ale on ma mieć tyle, tylko trzeba go wymienić na jego lepszy jakościowo odpowiednik (bo teraz to jest chińskie g..o)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez peteros1 » 18 mar 2008, 13:42

Moje 5 gr: to nie jest oporność, tylko impedancja (w obwodzie nie płynę – a przynajmniej nie powinien – prąd stały)

A Boss to słynie przede wszystkich z ciuchów ;–)
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez mlody1921 » 19 mar 2008, 01:48

a to sie troche zamyśliłem :) <lol> sorki
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez peteros1 » 2 kwi 2008, 18:43

Wymiana wykonana. Elektrolity zaliczyły kubeł. Zastąpiłem je MKT. I... jest trochę więcej góry. Chyba warto, choć teraz już wiem, dlaczego wrzucają wam elektrolity. Na plastiki jest tam cholernie mało miejsca.
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez Tom » 14 kwi 2008, 21:19

a ja mam pyatnko co zamiast glosniczkow w systemie naglosnienia Mazdy 6 bez BOSE??

myslalem o wymianie wszystkich glosnikow i wrzyceiu jakies skrzynki basowej plus wzmak do bagaznika tylko nie iwem czy przyniesie to rezultat?

co myslicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Hetman » 15 kwi 2008, 10:31

tom79 napisał(a):a ja mam pyatnko co zamiast glosniczkow w systemie naglosnienia Mazdy 6 bez BOSE??

myslalem o wymianie wszystkich glosnikow i wrzyceiu jakies skrzynki basowej plus wzmak do bagaznika tylko nie iwem czy przyniesie to rezultat?

co myslicie?


To tak jakbys zapytał czy jak zrobisz 140 koni ze 110 to bedzie jakis rezultat.
Musi byc :) Wystarczy jak zmienisz przod na jakis porzadny zestaw, wytlumisz drzwi, dolozysz wzmacniacz i glosnik basowy. Niestety same radio w M6 jest do kitu. Teraz mam Alpine i to dopiero gra.
Jak chcesz to sluze zdjeciami z montazu tej Alpinki
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 15:56
Posty: 35

Postprzez quzio » 15 kwi 2008, 10:40

Hetman napisał(a):Jak chcesz to sluze zdjeciami z montazu tej Alpinki

Planuję zmiany w oryginalnym zestawie i chętnie bym oblukał jak to zostało zamontowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 13:42
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Auto: Jest Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI i-Stop HB '11 Gunmetal Blue Mica
Była Mazda 6 GG CiDT 2.0 '05 Black Mica

Postprzez Tom » 15 kwi 2008, 10:49

Hetman napisał(a):Jak chcesz to sluze zdjeciami z montazu tej Alpinki

tak jak przedmowca chetnie bym looknal jak to wyglada ile kosztuja teka operacja?

A jakie glosniczki na przod zalaozyc myslalem o Hertza z odseparowanym i na tyl tez jakies Hertza plus skrzynka do bagaznika? jaka impedancje musza miec glosniczki? i jaki rozmiar?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Grzyby » 15 kwi 2008, 16:22

Poczytałem i wcale nie jestem mądrzejszy :P

U mnie nie ma BOSE a "standard".

Wymyśliłem że na początek wymieniłbym sam wzmacniacz.
Gdybym chciał wymienić wzmacniacz to na co mam patrzeć?
Ma być 4 kanałowy? Każdy będzie współpracował ze sterowaniem fabrycznym?

Nie jestem audiofilem – po prostu chciałbym żeby to co jest grało trochę lepiej (wkurzają mnie fabrycznie ciszej grające głośniki z tyłu).

Jaki wzmacniacz byście zaproponowali?

Jeszcze raz zaznaczę że nie chcę urządzać dyskotek a chcę mieć trochę lepiej (czyli tanio :))
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez quzio » 15 kwi 2008, 17:01

Grzyby napisał(a):chcę mieć trochę lepiej (czyli tanio )
to nigdy nie idzie w parze.Poza tym jeśli masz standard tak jak ja i wielu innych nie możesz wymienić wzmacniacza bo go nie masz (osobno).Za "wzmocnienie" odpowiada cały panel zintegrowany fabrycznie, mażna go nazwać jednostką sterującą.I tutaj zaczynają się schody, czy wywalać cały panel i wstawić Dash Kit plus co się nam żywnie podoba i na co nas stać, czy dokładać coś do fabryki.Po taniości to raczej nie będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 13:42
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Auto: Jest Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI i-Stop HB '11 Gunmetal Blue Mica
Była Mazda 6 GG CiDT 2.0 '05 Black Mica

Postprzez Grzyby » 15 kwi 2008, 18:01

quzio napisał(a):to nigdy nie idzie w parze

nie mówię przecież, że za darmo – po prostu nie zamierzam wywalać na audio 1kzł czy więcej.

quzio napisał(a):Poza tym jeśli masz standard tak jak ja i wielu innych nie możesz wymienić wzmacniacza bo go nie masz (osobno)

o widzisz – tego nie wiedziałem :(

quzio napisał(a):wstawić Dash Kit

raczej podziękuję – wygląda toto jak przez okno ...

Czyli co – nic się nie da zrobić?
A z tej "jednostki sterującej" nie ma jakiegoś wyjścia sygnałowego ?

quzio napisał(a):czy dokładać coś do fabryki

i to mnie interesi – co można zrobić?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pawnik » 15 kwi 2008, 18:28

Grzyby – Twoje dylematy już były wałkowane na Car Audio ..... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez quzio » 15 kwi 2008, 18:44

Grzyby napisał(a):i to mnie interesi – co można zrobić?

Tylko rzeźbić,nasze radia nie posiadają oddzielnych wyjść na wzmaciacz trzeba się podpiąć na wyjścia głośnikowe za pomocą przejściówki lub szukać wzmacniacza z wejściem High In w którym wykorzystuje się kable głośnikowe wychodzące z radia.Głośniki podłączamy do terminali we wzmacniaczu.Teraz kwestia głośników w drzwiach, czy wkładać lepsze owale 5x7cala (np.PHONOCAR Y-LINE 2/037 (130 X 180mm) lub Hertz ECX 570) czy zastosować przejście z 5x7 na 165mm i dodać porządny zestaw odseparowany dwudrożny (duży wybór).Zostaje kwestia miejsca zamontowania gwizdków,syczków tweeterów jak kto woli.Oczywiście nie pomijamy kwestii wygłuszenia drzwi.To jest dopiero przód auta.Do bagażnika przydałoby się coś włożyć aby było trochę fajnego basu.Kwestia kabli,terminali,bezpiecznika przy akumulatorze itd.
Dlatego chętnie bym zobaczył"poprawione" audio w M6 (chyb Jaksa i Hetman miał się pochwalić) żeby nie wywalać otwartych drzwi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 13:42
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Auto: Jest Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI i-Stop HB '11 Gunmetal Blue Mica
Była Mazda 6 GG CiDT 2.0 '05 Black Mica

Postprzez Grzyby » 15 kwi 2008, 18:53

Pawnik napisał(a):Grzyby – Twoje dylematy już były wałkowane na Car Audio

guzik prawda – było kawałek tu, kawałek tam ale nie wszystko :)

Wiem już że do montażu wzmacniacza potrzebny będzie adapter z głosników na RCA (nigdzie nie padły propozycje co byłoby dobre a jest tego od cholery i ciut ciut)

Dalej nie wiem jaki wzmacniacz (2/4 kanały), czy będzie współpracował z fabrycznym sterowaniem (czy będzie działała regulacja niskie/średnie/wysokie/przód/tył/balans).

Więc jesli ktoś mógłby napisać konkretnie to byłbym wdzięczny
Ostatnio edytowano 15 kwi 2008, 18:57 przez Grzyby, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 15 kwi 2008, 18:56

quzio napisał(a):szukać wzmacniacza z wejściem High In

np. ?
Nie znam się zupełnie na sprzęcie audio
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6