Zablokowany pas bezpieczeństwa pasażera

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tombagon » 11 mar 2008, 20:52

Witam. W moim aucie zdarzył się dziwny przypadek. Pasażer z przodu po skończonej jeździe nie mógł odpiąć się od pasa, tzn. nie da się odpiąć pasa za pomocą przycisku ani żadną inną – jak narazie. Mało tego, popuszczając pas blokuje się również w słupku – nie odwijał się. Reasumując: pasa nie da się odpiąć ani rozwinąć. Pod pokrywą słupka zauważyłem jakiś kabelek podpięty do pasa jak również jakiś kabelek podpięty do zamka pasa. Czy to jakiś elektroniczny system? Jakieś propozycje rozwiązania problemu? Czy ktos miał coś podobnego?
Pozdrawiam TOMEK
Początkujący
 
Od: 16 mar 2007, 20:08
Posty: 16
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6S 3.0 2004 kombi

Postprzez magicadm » 11 mar 2008, 20:56

tombagon napisał(a): Pod pokrywą słupka zauważyłem jakiś kabelek podpięty do pasa jak również jakiś kabelek podpięty do zamka pasa.

Pierwszy to napinacz pirotechniczny, a drugi to czujnik zapięcia.

PS
Czy autko po dzwonie???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tombagon » 11 mar 2008, 21:14

Auto miało stłuczkę – lewy przód. Coprawda poduszka wypaliła, ale jest nowa wstawiana przez serwis. Auto przeszło gruntowną kontrolę w serwisie mazdy po naprawie. Jakimś wielkim dzwonem tego nie można nazwać, ale zderzenie mogło chyba zostawić ślad na blokowaniu się pasa (dodam, ze mam auto rok czasu i pas zablokował się trzeci raz, poprzednie dwa razy szybko się odblokowały). Tylko w jaki sposób sobie z tym poradzić? Czy tylko wizyta w serwisie?
Pozdrawiam TOMEK
Początkujący
 
Od: 16 mar 2007, 20:08
Posty: 16
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6S 3.0 2004 kombi

Postprzez magicadm » 11 mar 2008, 21:23

tombagon napisał(a):Tylko w jaki sposób sobie z tym poradzić?

Wymienić pas i zaczep , sprawdzić stan napinacza.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawnik » 11 mar 2008, 22:45

magicadm napisał(a):
tombagon napisał(a):Tylko w jaki sposób sobie z tym poradzić?

Wymienić pas i zaczep , sprawdzić stan napinacza.

chyba pas i osprzęt zawsze się powinno wymieniać po stłuczce w okolice jego pola działania ( z ubezpieczenia ), a już w ASO musowo, więc chyba wymienili...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez tombagon » 13 mar 2008, 14:27

Po wizycie w serwisie: pas OK, napinacz działa. Uszkodzenie mechaniczne zamka pasa – do wymiany. Koszt około 150 PLN z robocizną. Dziękuję Kolegom za włączenie się do dyskusji.
Pozdrawiam TOMEK
Początkujący
 
Od: 16 mar 2007, 20:08
Posty: 16
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6S 3.0 2004 kombi

Postprzez magicadm » 13 mar 2008, 14:59

tombagon napisał(a):Uszkodzenie mechaniczne zamka pasa

To tłumaczy problem z odpięciem, a co z rozwijaniem?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tombagon » 13 mar 2008, 16:17

Widocznie pas był popuszczany za mało aby napinacz puścił. Po odkręceniu pasa przy dolnej części słupka zaczął się zwijać i rozwijac normalnie. Panowie serwisanci stwierdzili że pas i napinacz działają poprawnie.
Pozdrawiam TOMEK
Początkujący
 
Od: 16 mar 2007, 20:08
Posty: 16
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6S 3.0 2004 kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6