Czujnik zmierzchu
Woli wyjaśnienia, czujnik zmierzchu w po liftach jest umieszczony na desce tuz pod szyba na wysokości zegarów (czyli mocno z lewej strony) to taki mały, czarny, wystający kawałek zaokrąglonego plastiku. A w miejscu, które opisał Bolek znajduje się czujnik deszczu.
- Od: 13 sty 2008, 16:40
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 120CD 2006 kombi
Tomek_P napisał(a):czujnik zmierzchu w po liftach jest umieszczony na desce tuz pod szyba na wysokości zegarów
Nieprawda
To, o czym piszesz Ty, to czujnik nasłonecznienia dla klimatyzacji
Ostatnio edytowano 4 lut 2008, 09:15 przez mcbeth, łącznie edytowano 1 raz
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Też dziś sprawdziłem, koledzy mieli racje – przykrycie tego na czujnika na podszybiu nic nie daje, wiec jest to faktycznie czujka od klimatyzacji. Natomiast przyjrzałem się temu za lusterkiem i wydaje mi się, że są tam dwa pola o innym odcieniu, więc możliwe że pomysł z przykryciem by wypalił, ale obawiam się że będzie problem z dostaniem się między szybę a czujnik. W tym i moim poprzednim samochodzie był czujnik, niestety w obu musiałem wymieniać przednią szybę i w obu czujnik był do niej doklejony na stałe.
- Od: 13 sty 2008, 16:40
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 120CD 2006 kombi
hmm, jezeli jest to jakis element rezystancyjny wystarczy zmierzyc jego zmiany oporu podczas przykrywania (symulacja zmroku), i zamiast niego podlaczyc rezystor o takiej wartosci
gorzej jak jest to czujnik IR, wtedy bedzie troche bardziej skomplikowane choc mysle ze jest to do zrobienia
gorzej jak jest to czujnik IR, wtedy bedzie troche bardziej skomplikowane choc mysle ze jest to do zrobienia
Trochę to absurdalne, że czujnik zmierzchu załącza światła przy włączonym zapłonie a nie dopiero po włączeniu silnika
Japończyki zazwyczaj miały przemyślane rozwiązania a tu dali ciała...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
A zakładał ktos sobie czujnik deszczu do "szósteczki"...
U mnie nie ma czujnika deszczu a chciałbym zamontować... Da rade? Jakie koszta..? i te pe.. i te de..
Pozdro600
U mnie nie ma czujnika deszczu a chciałbym zamontować... Da rade? Jakie koszta..? i te pe.. i te de..
Pozdro600
Dyzioo
brii napisał(a):Trochę to absurdalne, że czujnik zmierzchu załącza światła przy włączonym zapłonie a nie dopiero po włączeniu silnika ysz Japończyki zazwyczaj miały przemyślane rozwiązania a tu dali ciała...
W zasadzie wlasnie odkryles pomysl na business
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):W zasadzie wlasnie odkryles pomysl na business Mozna dorobic do tego czujnika raz, opozniacz (ew nawet zsynchronizowany z pracujacym silnikiem), dwa, "wlaczacz staly" (polska). Pewnie uklad malo skomplikowany Moze by sie airbob podjal?
Eeeetam – inni producenci mają ok, nawet mają pamięć do ustawienia instant-on a Mazd za mało, żeby rozkręcić biznes
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):krzych napisał(a):W zasadzie wlasnie odkryles pomysl na business Mozna dorobic do tego czujnika raz, opozniacz (ew nawet zsynchronizowany z pracujacym silnikiem), dwa, "wlaczacz staly" (polska). Pewnie uklad malo skomplikowany Moze by sie airbob podjal?
Eeeetam – inni producenci mają ok, nawet mają pamięć do ustawienia instant-on a Mazd za mało, żeby rozkręcić biznes
Spoko loko, z takimi marzami jakie sie naklada na Mazdy to i kilka wystarczy
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam kolegów i koleżanki (jeżeli takowe tu zaglądają).
W mojej M6 jest poruszany w tym wątku tytułowy "czujnik zmierzchu".
Niestety nie działa tak jak bym chciał. Mianowicie po przełączeniu w tryb auto i przekręceniu kluczyka, światła się zapalają bez względu na to czy jest ciemno czy jasno.
Wydawałoby się, że ok, bo i tak trzeba jeździć na światłach, ale pomińmy przepisy.
Chciałbym aby działało to jak nazwa wskazuje, czyli włączało światła przy wjeździe do tunelu, czy po zmroku.
W ASO (AZ-AUTO) nie bardzo mają pomysł dla czego tak jest i jak to zmienić.
Przez tester nie udało się nic zmienić.
Auto pochodzi ze Szwajcarii.
Auto jest jeszcze na gwarancji i jeżeli okazałoby się, że czujnik jest uszkodzony to można by pokusić się o jego wymianę, ale odczyt błędów nic nie pokazał.
Czy szanowni koledzy mają wiedzę lub pomysł dlaczego tak jest i jak to zmienić (ustawić tak, jak w domyśle powinno to działać)?
W mojej M6 jest poruszany w tym wątku tytułowy "czujnik zmierzchu".
Niestety nie działa tak jak bym chciał. Mianowicie po przełączeniu w tryb auto i przekręceniu kluczyka, światła się zapalają bez względu na to czy jest ciemno czy jasno.
Wydawałoby się, że ok, bo i tak trzeba jeździć na światłach, ale pomińmy przepisy.
Chciałbym aby działało to jak nazwa wskazuje, czyli włączało światła przy wjeździe do tunelu, czy po zmroku.
W ASO (AZ-AUTO) nie bardzo mają pomysł dla czego tak jest i jak to zmienić.
Przez tester nie udało się nic zmienić.
Auto pochodzi ze Szwajcarii.
Auto jest jeszcze na gwarancji i jeżeli okazałoby się, że czujnik jest uszkodzony to można by pokusić się o jego wymianę, ale odczyt błędów nic nie pokazał.
Czy szanowni koledzy mają wiedzę lub pomysł dlaczego tak jest i jak to zmienić (ustawić tak, jak w domyśle powinno to działać)?
-
Feeko
Feeko, nie rozumiem co chcesz naprawiać... Chciałbym mieć tak "zepsuty" czujnik jak Ty. Bo de facto jak naprawisz go na gwarancji to stanie się on bezużyteczny w naszym kraju...
Jak już dowiesz się który moduł odpowiada za takie zachowanie świateł (jakiś przekaźnik, może czujnik), to chętnie się z Tobą zamienię
Jak już dowiesz się który moduł odpowiada za takie zachowanie świateł (jakiś przekaźnik, może czujnik), to chętnie się z Tobą zamienię
- Od: 25 paź 2009, 18:03
- Posty: 90
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM
Jak już ktoś wcześniej pisał "xenony dostają dwa razy" (po przekręceniu kluczyka i po uruchomieniu silnika).
Dowiem się, który to moduł i trzymam za słowo...
Dowiem się, który to moduł i trzymam za słowo...
-
Feeko
Masz skandynawską wersję – tam montowali pod AUTO zapalanie się świateł zawsze – niezależnie od tego czy jest jasno czy ciemno. Tam też muszą jeździć cały czas na światłach mijania, jak u nas. Ja bym Ci jedynie proponował dołożyć do tego jakieś opóźnienie zapalania się świateł mijania (np. 15 sek po zapłonie) i miałbyś idealne rozwiązanie na polskie warunki.
Pozdor Myjk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6