Czujnik zmierzchu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Bolek » 26 sty 2008, 00:00

A ten cały czujnik i pozycja AUTO nie zapobiega temu dodatkowemy strzałowi z przetwornicy? To coś powinno być jednak jakoś "inteligentne" – czy się mylę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez arnoldd » 26 sty 2008, 00:03

Przy AUTO – u mnie – nie ma żadnego opóznienia od razu po przekręceniu kluczyka startują światła pózniej w momencie zapalania gasą i po odpaleniu znowu startują.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2008, 11:00
Posty: 12
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143KM 2007 HB

Postprzez Bolek » 26 sty 2008, 00:29

jutro sprawdzę czy mam tak samo; chociaż coś kojarzę, że faktyczniejest jak piszesz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Tomek_P » 2 lut 2008, 15:14

Woli wyjaśnienia, czujnik zmierzchu w po liftach jest umieszczony na desce tuz pod szyba na wysokości zegarów (czyli mocno z lewej strony) to taki mały, czarny, wystający kawałek zaokrąglonego plastiku. A w miejscu, które opisał Bolek znajduje się czujnik deszczu.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 16:40
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: 6 120CD 2006 kombi

Postprzez mcbeth » 2 lut 2008, 16:19

Tomek_P napisał(a):czujnik zmierzchu w po liftach jest umieszczony na desce tuz pod szyba na wysokości zegarów

Nieprawda :P . Bolek pisze dobrze – str 5-59 instrukcji (niemieckiej).
To, o czym piszesz Ty, to czujnik nasłonecznienia dla klimatyzacji
Ostatnio edytowano 4 lut 2008, 09:15 przez mcbeth, łącznie edytowano 1 raz
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez kulca » 3 lut 2008, 21:30

czujnik ten raczej nie jest tym od swiatel, tez tak myslalem i go zaslanialem, bez rezultatu swiatla sie nie zalaczyly
mcbeth moze wiesz gdzie jest w poliftowej umieszczony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez mcbeth » 3 lut 2008, 21:57

kulca napisał(a):moze wiesz gdzie jest w poliftowej umieszczony

Razem z czujnikiem deszczu. U góry przedniej szyby na środku.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez kulca » 3 lut 2008, 21:59

to zeby sie do niego dostac trzeba pewnie lusterko rozmontowac? musze poszukac jak to jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez mcbeth » 3 lut 2008, 22:04

Obawiam się, że to może być wspólny czujnik deszczu i światła. W końcu czujnik deszczu to też układ optyczny (IR).
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Tomek_P » 3 lut 2008, 23:24

Też dziś sprawdziłem, koledzy mieli racje – przykrycie tego na czujnika na podszybiu nic nie daje, wiec jest to faktycznie czujka od klimatyzacji. Natomiast przyjrzałem się temu za lusterkiem i wydaje mi się, że są tam dwa pola o innym odcieniu, więc możliwe że pomysł z przykryciem by wypalił, ale obawiam się że będzie problem z dostaniem się między szybę a czujnik. W tym i moim poprzednim samochodzie był czujnik, niestety w obu musiałem wymieniać przednią szybę i w obu czujnik był do niej doklejony na stałe.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 16:40
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: 6 120CD 2006 kombi

Postprzez kulca » 4 lut 2008, 00:12

hmm, jezeli jest to jakis element rezystancyjny wystarczy zmierzyc jego zmiany oporu podczas przykrywania (symulacja zmroku), i zamiast niego podlaczyc rezystor o takiej wartosci
gorzej jak jest to czujnik IR, wtedy bedzie troche bardziej skomplikowane choc mysle ze jest to do zrobienia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez brii » 18 sie 2009, 15:58

Trochę to absurdalne, że czujnik zmierzchu załącza światła przy włączonym zapłonie a nie dopiero po włączeniu silnika :| Japończyki zazwyczaj miały przemyślane rozwiązania a tu dali ciała...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez dyzioo » 18 sie 2009, 18:14

A zakładał ktos sobie czujnik deszczu do "szósteczki"...
U mnie nie ma czujnika deszczu a chciałbym zamontować... Da rade? Jakie koszta..? i te pe.. i te de..

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez krzych » 19 sie 2009, 01:37

brii napisał(a):Trochę to absurdalne, że czujnik zmierzchu załącza światła przy włączonym zapłonie a nie dopiero po włączeniu silnika ysz Japończyki zazwyczaj miały przemyślane rozwiązania a tu dali ciała...

W zasadzie wlasnie odkryles pomysl na business ;) Mozna dorobic do tego czujnika raz, opozniacz (ew nawet zsynchronizowany z pracujacym silnikiem), dwa, "wlaczacz staly" (polska). Pewnie uklad malo skomplikowany :) Moze by sie airbob podjal?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 19 sie 2009, 13:24

krzych napisał(a):W zasadzie wlasnie odkryles pomysl na business Mozna dorobic do tego czujnika raz, opozniacz (ew nawet zsynchronizowany z pracujacym silnikiem), dwa, "wlaczacz staly" (polska). Pewnie uklad malo skomplikowany Moze by sie airbob podjal?

Eeeetam – inni producenci mają ok, nawet mają pamięć do ustawienia instant-on a Mazd za mało, żeby rozkręcić biznes ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 19 sie 2009, 13:27

brii napisał(a):
krzych napisał(a):W zasadzie wlasnie odkryles pomysl na business Mozna dorobic do tego czujnika raz, opozniacz (ew nawet zsynchronizowany z pracujacym silnikiem), dwa, "wlaczacz staly" (polska). Pewnie uklad malo skomplikowany Moze by sie airbob podjal?

Eeeetam – inni producenci mają ok, nawet mają pamięć do ustawienia instant-on a Mazd za mało, żeby rozkręcić biznes ;)


Spoko loko, z takimi marzami jakie sie naklada na Mazdy to i kilka wystarczy ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Feeko » 5 lut 2010, 17:26

Witam kolegów i koleżanki (jeżeli takowe tu zaglądają).
W mojej M6 jest poruszany w tym wątku tytułowy "czujnik zmierzchu".
Niestety nie działa tak jak bym chciał. Mianowicie po przełączeniu w tryb auto i przekręceniu kluczyka, światła się zapalają bez względu na to czy jest ciemno czy jasno.
Wydawałoby się, że ok, bo i tak trzeba jeździć na światłach, ale pomińmy przepisy.

Chciałbym aby działało to jak nazwa wskazuje, czyli włączało światła przy wjeździe do tunelu, czy po zmroku.

W ASO (AZ-AUTO) nie bardzo mają pomysł dla czego tak jest i jak to zmienić.
Przez tester nie udało się nic zmienić.
Auto pochodzi ze Szwajcarii.

Auto jest jeszcze na gwarancji i jeżeli okazałoby się, że czujnik jest uszkodzony to można by pokusić się o jego wymianę, ale odczyt błędów nic nie pokazał.

Czy szanowni koledzy mają wiedzę lub pomysł dlaczego tak jest i jak to zmienić (ustawić tak, jak w domyśle powinno to działać)?
Feeko
 

Postprzez MasterB » 8 lut 2010, 12:57

Feeko, nie rozumiem co chcesz naprawiać... Chciałbym mieć tak "zepsuty" czujnik jak Ty. Bo de facto jak naprawisz go na gwarancji to stanie się on bezużyteczny w naszym kraju...
Jak już dowiesz się który moduł odpowiada za takie zachowanie świateł (jakiś przekaźnik, może czujnik), to chętnie się z Tobą zamienię ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez Feeko » 8 lut 2010, 13:11

Jak już ktoś wcześniej pisał "xenony dostają dwa razy" (po przekręceniu kluczyka i po uruchomieniu silnika).

Dowiem się, który to moduł i trzymam za słowo...
Feeko
 

Postprzez Myjk » 8 lut 2010, 13:26

Masz skandynawską wersję – tam montowali pod AUTO zapalanie się świateł zawsze – niezależnie od tego czy jest jasno czy ciemno. Tam też muszą jeździć cały czas na światłach mijania, jak u nas. Ja bym Ci jedynie proponował dołożyć do tego jakieś opóźnienie zapalania się świateł mijania (np. 15 sek po zapłonie) i miałbyś idealne rozwiązanie na polskie warunki.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6