ksenony (xenony) – układ samopoziomowania
i ja włącze się do dyskusji,
generalnie tak, xenon bez autopoziomowania do niczego się nie nadaje. Kupiłem do swojej mazdy ori lamy xenonowe ale nie ma autopoziomowania, i wiecie co? mam wybór między oślapianiem innych a jazdą z opuszczonymi reflektorami. I jedno i drugie do pupy,
więc jeśli xenon to z autopoziomowaniem , przynajmniej ja tak uważam,
ja chętnie bym to autopozimowanie zrobił, mogę kupić czujniki w mazdzie, ale w mojej wiązce nie ma odpowiedniego kabla,
nie ma ktoś wiązki na zbyciu a dokładnie tego kabelka łączącego czujnik z reflektorem?
mam też schemat tego kabelka (prosta sprawa podobno) może za odpowiednim wynagrodzeniem jakiś elektryk by się tego podjął?
generalnie tak, xenon bez autopoziomowania do niczego się nie nadaje. Kupiłem do swojej mazdy ori lamy xenonowe ale nie ma autopoziomowania, i wiecie co? mam wybór między oślapianiem innych a jazdą z opuszczonymi reflektorami. I jedno i drugie do pupy,
więc jeśli xenon to z autopoziomowaniem , przynajmniej ja tak uważam,
ja chętnie bym to autopozimowanie zrobił, mogę kupić czujniki w mazdzie, ale w mojej wiązce nie ma odpowiedniego kabla,
nie ma ktoś wiązki na zbyciu a dokładnie tego kabelka łączącego czujnik z reflektorem?
mam też schemat tego kabelka (prosta sprawa podobno) może za odpowiednim wynagrodzeniem jakiś elektryk by się tego podjął?
- Od: 7 kwi 2007, 23:13
- Posty: 213
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS
Witam .!
Mam dylemat i prosze o komentarz – od " scichy "
Też chcę zabrać głos w tej dyskusjii i mam pytanie(chyba że cos mi przemkneło) ale działanie samopoziomowania ma coś wspólnego z predkością .Czy podczas wyższych predkosci tj 100 i więcej podnoszą się??
Tego nie zauważyłem ,ale gdy jadę "czasami jak kapelusznik" [ 40 – 60 ] to wydaje mi się że światła świecą mi bardzo krótko i juz mam chęć stanąć i je ręcznie (śrubokretem) podnieść ale gdy tylko pojadę z wieksza prędkością to jakby ten problem zanikał i świecą dalej .
Są to tylko moje odczucia no bo jak to zmierzyć
Mam dylemat i prosze o komentarz – od " scichy "
Też chcę zabrać głos w tej dyskusjii i mam pytanie(chyba że cos mi przemkneło) ale działanie samopoziomowania ma coś wspólnego z predkością .Czy podczas wyższych predkosci tj 100 i więcej podnoszą się??
Tego nie zauważyłem ,ale gdy jadę "czasami jak kapelusznik" [ 40 – 60 ] to wydaje mi się że światła świecą mi bardzo krótko i juz mam chęć stanąć i je ręcznie (śrubokretem) podnieść ale gdy tylko pojadę z wieksza prędkością to jakby ten problem zanikał i świecą dalej .
Są to tylko moje odczucia no bo jak to zmierzyć
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
Gawro57 napisał(a):Też chcę zabrać głos w tej dyskusjii i mam pytanie(chyba że cos mi przemkneło) ale działanie samopoziomowania ma coś wspólnego z predkością pytajnik.Czy podczas wyższych predkosci tj 100 i więcej podnoszą się??
Nie wiem.... Nie zajmuję się tym zawodowo, tyle wiem co z ciekawości wyczytałem w Workshop-ach...
Ale, logicznie myśląc, skoro moduł korzysta z danych o prędkości, to dlaczego by nie wprowadzić 'korekty' dla wyższych prędkości... Konstruując takie urządzenie, pewnie bym się nad czymś takim zastanawiał....Muszę na to zwrócić uwagę
SEb
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
scichy napisał(a):Nie wiem.... Nie zajmuję się tym zawodowo, tyle wiem co z ciekawości wyczytałem w Workshop-ach...
Ale, logicznie myśląc, skoro moduł korzysta z danych o prędkości, to dlaczego by nie wprowadzić 'korekty' dla wyższych prędkości... Konstruując takie urządzenie, pewnie bym się nad czymś takim zastanawiał....Muszę na to zwrócić uwagę
U mnie tez zauwazylem ze raz swieci blisko a raz dalej i chyba jest to rzeczywiscie uzaleznione od predkosci.
Pozdrawiam,
Cichy
Witajcie
Wracałem dzisiaj z Cieszyna do Krakowa. W Cieszynie zatankowałem (było już ciemno) i jak ruszyłem ze stacji zauważyłem że światła świecą mi bardzo blisko przodu. Zatrzymałem się na jakimś przystanku, gasiłem światła, silnik, ale nic nie pomagało. Wygląda na to że przestały się samopoziomować i przynajmniej jedna z nich (lewa) jest w dolnym położeniu. Czy jest jakaś szansa na naprawę??? Czy jest możliwość że jedna lampa się zacięła????
Trochę nie fart miałem bo przy okazji dostałem mandat za przekroczenie prędkości co do końca wybiło mnie z dobrego humoru.
Niestety od dzisiaj o 5 popołudniu jest już ciemno więc przydałoby się abym widział więcej nić 4 metry przed maską
Wracałem dzisiaj z Cieszyna do Krakowa. W Cieszynie zatankowałem (było już ciemno) i jak ruszyłem ze stacji zauważyłem że światła świecą mi bardzo blisko przodu. Zatrzymałem się na jakimś przystanku, gasiłem światła, silnik, ale nic nie pomagało. Wygląda na to że przestały się samopoziomować i przynajmniej jedna z nich (lewa) jest w dolnym położeniu. Czy jest jakaś szansa na naprawę??? Czy jest możliwość że jedna lampa się zacięła????
Trochę nie fart miałem bo przy okazji dostałem mandat za przekroczenie prędkości co do końca wybiło mnie z dobrego humoru.
Niestety od dzisiaj o 5 popołudniu jest już ciemno więc przydałoby się abym widział więcej nić 4 metry przed maską
Ostatnio edytowano 30 paź 2007, 00:48 przez miniu, łącznie edytowano 1 raz
miniu
- Od: 14 wrz 2007, 00:45
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 6 sportkombi top
miniu napisał(a):Wygląda na to że przestały się samopoziomować
pogadaj z Jaksą – u niego chyba też jedna padła.
Jak kojarzę do wymiany silniczek (czy moduł?).
Jesli stało się to Tobie pierwszy raz jest na to sposób .Po prostu stań zgas światła wyłącz sillnik (kluczyk cofnij do dokońca obrotu i rozpocznij procedure od poczatku . Przekręć kuczyk w poz II i niech zgasna wszystke kontrolki (oczywiscie tylko te które maja zgasnac zapal silnik i włącz światła wszystko powinno wrócic do normy (wszystkie czynnosci wykonuj powoli niech komputer załapie i wykona wszystko ).
Jak nie to spróbuj na zapalonych swiatałach zapalić silnik ale ten sposób jest szodliwy na przetwornice i moduł samo- poziomowania .
Polecem ten pierwszy ale stań na równej jezdni.i j/w wyżej wykonuj wszystkie czynności powoli .
Wg mnie przyczyna tego złego ustawienia sie świateł było Twoje szybkie odpalenie auta i właczenie swiateł ale to zrozumiałe po otrzymaniu mandatu..W M6 jest tak ze (do znudzenia )wszystkie czynnosci uruchamainia silnika musza byc przeprowadzone powoli aby komputer miał czas ustawić swiatła i sprawdzić wszystkie układy. Jak zrobisz tak , to sam zobaczycz jak obnizy potem podniesie aby ustawić tak jak byc powinno.
Pozdrawiam Leszek i zaznaczam ze to u mnie działa .
Jak nie to spróbuj na zapalonych swiatałach zapalić silnik ale ten sposób jest szodliwy na przetwornice i moduł samo- poziomowania .
Polecem ten pierwszy ale stań na równej jezdni.i j/w wyżej wykonuj wszystkie czynności powoli .
Wg mnie przyczyna tego złego ustawienia sie świateł było Twoje szybkie odpalenie auta i właczenie swiateł ale to zrozumiałe po otrzymaniu mandatu..W M6 jest tak ze (do znudzenia )wszystkie czynnosci uruchamainia silnika musza byc przeprowadzone powoli aby komputer miał czas ustawić swiatła i sprawdzić wszystkie układy. Jak zrobisz tak , to sam zobaczycz jak obnizy potem podniesie aby ustawić tak jak byc powinno.
Pozdrawiam Leszek i zaznaczam ze to u mnie działa .
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
Mialem w ten weekend cos podobnego
Jechalem po nierownej (hmmmm, malo powiedziane) drodze i jakos tak widzialem ze lewa lampa mi swieci coraz blizej. Samopoziomowanie w niej dzialalo tylko ze snop swiatla byl obnizony w stosunku do prawej lampy. Po zgaszeniu silika, swiatel i ponownym uruchomieniu wszystko wrocilo do normy.
Na poczatku myslalem, ze to jest jakis system zeby na nierownej drodze lewa lampa nie oslepiala "przeciwnikow", to jest obnizana, ale po wjechaniu na rowna droge nic sie nie poprawilo.
Dopiero procedura "restartu" pomogla.
Ciekawe co moze byc przyczyna, ze lewa lampa sie rozkalibrowala do momentu restartu ? (Tak wiem, ze dziury, ale chyba tak nie powinno byc ?)
Pozdrawiam,
Cichy
Jechalem po nierownej (hmmmm, malo powiedziane) drodze i jakos tak widzialem ze lewa lampa mi swieci coraz blizej. Samopoziomowanie w niej dzialalo tylko ze snop swiatla byl obnizony w stosunku do prawej lampy. Po zgaszeniu silika, swiatel i ponownym uruchomieniu wszystko wrocilo do normy.
Na poczatku myslalem, ze to jest jakis system zeby na nierownej drodze lewa lampa nie oslepiala "przeciwnikow", to jest obnizana, ale po wjechaniu na rowna droge nic sie nie poprawilo.
Dopiero procedura "restartu" pomogla.
Ciekawe co moze byc przyczyna, ze lewa lampa sie rozkalibrowala do momentu restartu ? (Tak wiem, ze dziury, ale chyba tak nie powinno byc ?)
Pozdrawiam,
Cichy
Dzięki wielkie. Jak się ściemni to spróbuję.
Czy mogę prosić Moderatora o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu. Wczoraj ze zmęczenia wpisałem do nieodpowiedniego
Czy mogę prosić Moderatora o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu. Wczoraj ze zmęczenia wpisałem do nieodpowiedniego
Gawro57 napisał(a):Wg mnie przyczyna tego złego ustawienia sie świateł było Twoje szybkie odpalenie auta i właczenie swiateł ale to zrozumiałe po otrzymaniu mandatu..W M6 jest tak ze (do znudzenia )wszystkie czynnosci uruchamainia silnika musza byc przeprowadzone powoli aby komputer miał czas ustawić swiatła i sprawdzić wszystkie układy. Jak zrobisz tak , to sam zobaczycz jak obnizy potem podniesie aby ustawić tak jak byc powinno.
Pozdrawiam Leszek i zaznaczam ze to u mnie działa .
miniu
- Od: 14 wrz 2007, 00:45
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 6 sportkombi top
miniu, skoro temat trafił już do tego działu to poproszę o jego poprawne nazwanie zgodnie z zapisami regulaminu
Z poziomowaniem nadal są takie jazdy , nowe przetwornice i gucio temat czasami jednak wraca sposób mam jeden ....właczam swiatła , przekrecam stacyjkę w pozycje ON , soczewki w tym czasie robią ruch dół-gora i odpalam silnik , upierdliwe ale pomaga.Grzyby napisał(a):pogadaj z Jaksą – u niego chyba też jedna padła.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):sposób mam jeden ....właczam swiatła , przekrecam stacyjkę w pozycje ON , soczewki w tym czasie robią ruch dół-gora i odpalam silnik , upierdliwe ale pomaga.
A ja dzisiaj idąc za radą "Gawro57" przywróciłem światłom ich normalną pozycję. Jednak nadal nie wszystko jest OK. Wcześniej wchodząc do auta, zapalając silnik i włączając światła za każdym razem widziałem ruch snopu światła góra dół. A teraz tego nie ma. Co więcej – przed chwilą próbowałem na hopce (tylnymi kołami stanąłem na wysokim progu) i nadal nic. Czy to oznacza że światła ustawiły mi się w jednej pozycji i nie poziomują się automatycznie??? Czy to oznacza, że jest to kolejna wada mazdy.
A tak lubiłem to poranne samopoziomowanie
Co do metody Jaksy to sprawdzę jutro – nie chcę jechać do serwisu w Krakowie bo za 200 zł powiedzą że tak ma być albo że się nie da albo... (partacze)
miniu
- Od: 14 wrz 2007, 00:45
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 6 sportkombi top
Brt napisał(a):miniu, akurat w mazdach xenon poziomuje się tylko przy starcie systemu (włączenie świateł/uruchomienie silnika),
podczas jazdy już nic więcej się nie dzieje, tak jak się ustawiły tak zostaną
A ja właśnie mówię o starcie systemu – przestały się ruszać podczas rozruchu silnika – np rano. Do tej pory się ustawiały a teraz przestały??? Dla mnie to jest czarna magia. Chyba podjadę do jakiegoś punktu diagnostycznego aby sprawdzić czy dobrze świecą mi światła.
miniu
- Od: 14 wrz 2007, 00:45
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 6 sportkombi top
Jaksa napisał(a):właczam swiatła , przekrecam stacyjkę w pozycje ON , soczewki w tym czasie robią ruch dół-gora i odpalam silnik , upierdliwe ale pomaga.
Jaksa. Wielkie dzięki. Faktycznie upierdliwe ale pomaga w 100%. Sam bym na to nie wpadł. Zresztą wymyśliły to japońskie mózgi, więc o czym tu mówić.
miniu
- Od: 14 wrz 2007, 00:45
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 6 sportkombi top
Brt napisał(a):miniu, akurat w mazdach xenon poziomuje się tylko przy starcie systemu (włączenie świateł/uruchomienie silnika),
podczas jazdy już nic więcej się nie dzieje, tak jak się ustawiły tak zostaną
Nieprawda, ciekawe czemu u mnie dziala to dynamicznie ?
Sprobuj ruszyc ostro zobaczysz jak snop swiatla idzie w gore i po chwili sie opuszacza (a maska dalej jest podniesiona od przyspieszenia). Przy hamowaniu tez jest tak, najpierw swiatla nurkuja w ziemie, a po chwili sie podnosza.
Pozdrawiam,
Cichy
Gdyby nie pomagało nie pisał bym ..... ogolnie xenony fajna sprawa , dodam ze bardzo waznym tematem przy poziomowaniu są prądy pobierane z akumulatora , trzeba zmierzyc pobór prądu przy odpalaniu silnika .miniu napisał(a):Jaksa. Wielkie dzięki. Faktycznie upierdliwe ale pomaga w 100%
Wiesz, cos faktycznie masz rację , tez to dostrzegam – moze to tylko złudzenie?Cichyq napisał(a):Nieprawda, ciekawe czemu u mnie dziala to dynamicznie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Wiesz, cos faktycznie masz rację , tez to dostrzegam – moze to tylko złudzenie?
Wszystko jest przecież tutaj:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=38709&start=15
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6