Pojemność zbiornika paliwa M6
Od roku jeżdżę Mazdą 6 ze 136 konnym dieslem (pół webasto). Przed zakupem dużo czytałem o tym aucie. We wszelkich publikacjach podana jest poj. zbiornika paliwa 64 litry,nie udało mi sie jeszcze zatankować więcej niż 54.Stacje paliw odwiedzam po min. 100km od zapalenia rezerwy. Jest możliwe by istniała tzw. poduszka powietrzna, czy też odpowietrznik jest tak ustawiony? Będę wdzięczny za info. pozdrawiam wszystkich Mazdomanów.[/b]
Ostatnio edytowano 6 sty 2012, 16:59 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawa tematu
Powód: poprawa tematu
Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
- Od: 21 mar 2007, 22:16
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi
Ambro staram sie nigdy nie jezdzic z rezerwa bo to "niezdrowe" jak tylko zapala sie kontrolka, jade na stacje i tankuje, wchodzi jakies 48-50l
Ostatnio edytowano 6 sty 2012, 17:01 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: porządki
Powód: porządki
Sam sobie odpowiedziałeś. Widocznie masz problem z "rozpoznaniem" stanu rezerwy (pewnie jednostkowy przypadek), bo zazwyczaj rezerwa daje znać o sobie przy 10l w baku.Ambro napisał(a):We wszelkich publikacjach podana jest poj. zbiornika paliwa 64 litry
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Za rezerwę odpowiada dodatkowy czujnik, który co prawda jest sprzężony mechanicznie z pływakiem pojemności baku ale jest tam dodatkowy stycznik. Komputer nie ma tutaj chyba nic do rzeczy.
Możliwe, że napisałem coś sprzecznego z rzeczywistością, ale tak było zawsze, nie widze powodu, dla którego mieliby to zmieniać w mazdach serii 6.
Możliwe, że napisałem coś sprzecznego z rzeczywistością, ale tak było zawsze, nie widze powodu, dla którego mieliby to zmieniać w mazdach serii 6.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
OK dzieki, będę ten temat drążył u mechaniorów. Jak coś wynajdą to dam znać. Aha, jakiś miesiąc wstecz chciałem uwierzyć we wskazania komputera i.............. zatrzymałem się w polu (brak paliwa), gdy na kompie napisane było 120 km do przejechania – mój komputer kłamie (tego mu nie wybaczę) Pierwszy raz zobaczyłem stojącą Mazdę w "polu", po prostu chciałem zaufać komputerowi.



Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
- Od: 21 mar 2007, 22:16
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi
Ciekaw jestem co na to powiedziałby znawca problemów komputerowych i elektroniki – newbie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
wtrace tylko ze w osobnym temacie byl watek o wskazniku paliwa w GG i jak wszyscy zauwazyli zapala sie on i nie gasnie np. przy bujaniu, przejezdzie przez prog, czy staniu pod gore, a wiec w 100% tylko mechaniczny nie jest, tylko musi byc cos bardziej skomplikowanego niz stycznik, cos co zapamietuje stan plywaka i nie bierze pod uwage przechylow nadwozia
z ciekawosci przegladalem wszystki rachunki z ostatnich kilku miesiecy i zawsze wchodzilo okolo 50l (sa rachunki na 48 i 51l ale srednia zawsze 50) tankowane zawsze zaraz po zapaleniu sie rezerwy (mam stacje pod blokiem, a wiec od zapalenia rezerwy do tankowania nie mija wiecej niz 20km)
z ciekawosci przegladalem wszystki rachunki z ostatnich kilku miesiecy i zawsze wchodzilo okolo 50l (sa rachunki na 48 i 51l ale srednia zawsze 50) tankowane zawsze zaraz po zapaleniu sie rezerwy (mam stacje pod blokiem, a wiec od zapalenia rezerwy do tankowania nie mija wiecej niz 20km)
oczywiście, że nie jest to tak prymitywne jak w starych autach
jest potencjometryczny pływak bez dodatkowego switcha
proc szafy "widzi" parametr i odpowiednio wysterowuje silnik wskaźnika paliwa/lampkę rezerwy
możliwe powody występowania anomalii:
– uszkodzenie czujnika/pływaka/zbiornika itd. (rezystancja czujnika rośnie wraz ze spadkiem poziomu paliwa)
– zmiana parametrów szafy (np. podczas "naprawy")
jest potencjometryczny pływak bez dodatkowego switcha
proc szafy "widzi" parametr i odpowiednio wysterowuje silnik wskaźnika paliwa/lampkę rezerwy
możliwe powody występowania anomalii:
– uszkodzenie czujnika/pływaka/zbiornika itd. (rezystancja czujnika rośnie wraz ze spadkiem poziomu paliwa)
– zmiana parametrów szafy (np. podczas "naprawy")
I z tego co pamiętam z rysunku, to "spięty" jest małym kondensatorem, który powoduje spowolnienie rekacji (np. próg, krawężnik, pochyłość).newbie napisał(a):potencjometryczny pływak bez dodatkowego switcha
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Oj, a ja tylko chciałem zapytać o pojemność zbiornika paliwa w M 6 kombi diesel 2004r. Po wypowiedziach wnioskuję, że nikt nie jest do końca pewien jaka jest rzeczywiście i to że publikacje mijają się z prawdą, twierdząc że jest to 64L. Zastanawia mnie jedynie fakt, że komputer nie jest w stanie precyzyjnie rozpoznać ilości paliwa w zbiorniku. Wg jego wskazań zostaje jeszcze około 10L,gdy zbiornik jest już pusty. 
Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
- Od: 21 mar 2007, 22:16
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi
Też mam madzie 6 z 136 konnym motorkiem. Doczytałem że zbiornik ponoć ma 64 litry. Ze spalania średniego liczonego na wszystkie sposoby wychodzi ok 10 litrów mniej. JA też nigdy nie wyjechałem do końca paliwa. ale 10 litrów to spora różnica.
Jest ktoś pewien tej pojemności?
pozdrawiam
Jest ktoś pewien tej pojemności?
pozdrawiam
- Od: 11 lis 2007, 19:01
- Posty: 31
- Skąd: walbrzych
- Auto: mazda 6 136 km kombi 2003 r
Tez maksymalnie udalo mi sie zatankowac 54 litry.
Podejrzewam, ze benzyna i diesel ma ta sama instalacje wskaznika paliwa.
Poniewaz spalanie w benzynie jest wyzsze niz w dieslu i producent stara sie ustawic rezerwe paliwa na okolo 100km po zapaleniu rezerwy, to przy spalaniu w miescie powiedzmy 13-14 litrow benzymy masz okolo 100km do przejechania.
Ale ile w tym jest prawdy
Pozdrawiam,
Cichy
Podejrzewam, ze benzyna i diesel ma ta sama instalacje wskaznika paliwa.
Poniewaz spalanie w benzynie jest wyzsze niz w dieslu i producent stara sie ustawic rezerwe paliwa na okolo 100km po zapaleniu rezerwy, to przy spalaniu w miescie powiedzmy 13-14 litrow benzymy masz okolo 100km do przejechania.
Ale ile w tym jest prawdy
Pozdrawiam,
Cichy
U mnie identyko, 50l z hakiem i koniec. Zawsze przy dystrybutorze mam 47-50 l. Myślę, że mimo wszystko bak ma te swoje 64 l tylko jego budowa jest taka, że ciężko je wykorzystać, pewnie ma jakieś grodzie. Rozbierał ktoś może zbiornik od M6?
A rezerwa u mnie też dosyć wcześnie się zapala, ale raczej staram się nie dopuszczać do takiego stanu, szkoda syfu wciągać z dna...
A rezerwa u mnie też dosyć wcześnie się zapala, ale raczej staram się nie dopuszczać do takiego stanu, szkoda syfu wciągać z dna...
Ja zatankowałem 50l (pod korek) ale rezerwa jeszcze się nie zapaliła.
Na razie to pierwsze tankowanie więc ciężko powiedzieć ile wejdzie
Na razie to pierwsze tankowanie więc ciężko powiedzieć ile wejdzie
na maxa 54,5 l pod korek tak z 20 km po zapaleniu sie rezerwy (płaski teren, spokojna jazda na tempomacie).
Faktem jest ze kontrolka poziomu paliwa jak juz raz sie zapali to nie zgasnie na progach ogran. prędk. itp...– wiec nie jest to sprawa czysto mechaniczna.
Ale niedobrze ze nie mamy pewnosci co do dystansu jaki mozemy przejechac jak "pomaranczowe oko" sie zapali
Faktem jest ze kontrolka poziomu paliwa jak juz raz sie zapali to nie zgasnie na progach ogran. prędk. itp...– wiec nie jest to sprawa czysto mechaniczna.
Ale niedobrze ze nie mamy pewnosci co do dystansu jaki mozemy przejechac jak "pomaranczowe oko" sie zapali
- Od: 6 lis 2007, 02:16
- Posty: 6
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 2003r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6