Wymiana chłodnicy klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Skrecikkk » 20 cze 2015, 18:27

Witam wszystkich , wczoraj zabrałem sie za wymiane chłodnicy klimatyzacji ( wybaczcie słabej jakości zdjecia ) :) Czas pracy w 1 osobę + przerwy na łyk piwka i dymek papierosa około 5 h :) 1-szy raz robione .
Z Osuszacza poszedł czynnik a ze jest razem z chłodnicą niestety :D
1.jpg


Potrzebne Klucze i Narzędzia :
2 Piwka
Klucze nasadowe 12 z przedłużka , 10 i plaska 8 , śrubokręt płaski i krzyżak :D oringi szt 2 .

1. Zabieramy się za zdjęcie grilla , przykręcony jest na 2 śrubach ( krzyżak ) oraz zatrzaskach , po odkręceniu wystarczy ze ręką pchniecie owe zatrzaski od środka
2.jpg


2. Spód Madzi , kluczem płaskim 8 i 12 odkręcamy wszystkie śruby na których zderzak przykręcony jest od spodu auta a także do nadkoli
3.jpg


3. Nadkola Poradziłem sobie bez zdejmowania kół wystarczy odchylić :) krzyżakiem odkręcamy plastikowe śruby podważając plastikowa podkładkę płaskim śrubokrętem :)
4.jpg


4.Ściąganie Zderzaka , Gdy odkręcimy śruby jak wyżej na foto wystarczy podciągnąć do siebie plastikowe nadkole , tam także znajduje się śruba nasadowa 8 która trzeba odkręcić aby zdjąć zderzak
5.jpg

Następnie Unosimy zboku zderzak i lekko podciągamy do siebie , następnie dotyczy też lamp podciągamy w górę i do siebie
6.jpg


5. Żeby zdjąć pas przedni trzeba niestety odkręcić lampy :) odpinamy wiązkę kabli z tyłu a następnie bierzemy się za śruby 10tka nasadowa :)
7.jpg

Oraz zboku , niestety już nie zrobiłem foto ale pokaże gdzie jest :)
8.jpg

Oraz pod spodem
9.jpg

Po odkręceniu śrub stajemy zboku auta koło lampy , teraz czas na cygara :D
Lampe odciągamy zboku do przodu ponieważ siedzi na bolcu przez 2 blaszki jak zatrzask :)

6. Pas przedni , Nasadowe 12 i 10
Zabieramy się za rozpórkę z przodu
10.jpg

Następnie za plastiki niżej , niestety zrobiłem odwrotnie i z 1 strony mi poszedł plastiku kawałek :D kto wiedział , 3 śruby 10 nasadowe
11.jpg

Nasadową 12 z przedłużka bierzemy się za pas przedni 6 śrub po 1 stronie
12.jpg


7. Po zdjęciu pasa bierzemy się za plastiki który przeszkadza nam w wyjęciu chłodnicy
Śruby od góry
13.jpg

2 Rzecz to
14.jpg

Tam gdzie jest strzałka wskazuje od wewnątrz podważamy śrubokrętem płaskim ( zatrzask i wyskakuje mi to co mam w ręce ) podnosimy i wyjmujemy gumę , następnie cały plastik w górę unosimy i do siebie wyskoczy nam
15.jpg
położyłem obudowę na silniku przeszkadzała mi linka od klapy oczywiście można ja odkręcić

8. Chłodnica Klimy :) Odkręcamy śruby które podtrzymują chłodnice oraz płaską 10 Aluminiowe rurki następnie odciągamy je i wyjmujemy chłodnice
16.jpg


9.Nowa chłodnica :) sorry nie zrobiłem fotki jak zmieniam oringi stare podważyłem gwoździem a nowe wsunąłem w miejsce starych
17.jpg


Zaoszczędziłem 200 zł na wymianie tyle mi powiedzieli :) Oczywiście nie obyło się na zerwanych śrubach
które znajdują się pod spodem :) w razie błędów przepraszam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2011, 17:02
Posty: 72
Skąd: Dębica
Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o

Postprzez dobrzyn22 » 21 cze 2015, 09:34

dobra robota <spoko>

należy przy okazji dodać, że osuszacz w Dieslach można wymienić osobno, bez potrzeby wymiany całej chłodnicy
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 21 cze 2015, 09:42

<piwo> należy sie <spoko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez smile » 21 cze 2015, 13:25

Jakie oringi zastosowałeś?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Skrecikkk » 21 cze 2015, 13:51

Dzięki wielkie :) , oringi odporne na Ozon ( zielone ) podjechałem do 1 lepszego serwisu samochodowego i mi dobrali :) przy wkładaniu do chłodnicy trzeba uważać żeby nie uszkodzić oringów 2 szt np http://allegro.pl/uszczelki-oringi-klim ... 48990.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2011, 17:02
Posty: 72
Skąd: Dębica
Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o

Postprzez dobrzyn22 » 21 cze 2015, 18:59

i dodane do Fotorelacji <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez NightStalker » 22 cze 2015, 15:50

Też przez to przechodziłem i w taki sam sposób się do tego zabrałem. Najgorsze są właśnie te śruby, które trzymają skraplacz od dołu. Też mi się pourywały.
Na koniec warto wspomnieć, aby dokładnie umocować pas przedni, bo później może być poważna krzywizna w wizerunku przodu auta ;)
Ja miałem trochę pod górkę, bo robiłem to 'pod blokiem' i trwało to u mnie około 4 godzin.

Graty za fotorelację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez thing » 23 cze 2015, 11:39

również dziękuje za fotorelację. Co prawda chłodnice klimy mam już wymienioną, ale prawdopodobnie czeka mnie wymiana chłodnicy wody
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez dzialos » 23 maja 2016, 16:08

Panowie a jaką chłodnice zakupić?
1.http://allegro.pl/chlodnica-klimatyzacj ... 80664.html
Mozna ten zamiennik?
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 19:16
Posty: 30 (3/1)
Auto: Mazda 6 GG 03' 2.0l

Postprzez mobilmobil » 25 maja 2016, 13:26

smile napisał(a):Jakie oringi zastosowałeś?


Koledzy, w innych postach oraz na innych forach piszą, że oringi kupione w sklepach lub na alledrogo przepuszczają często później po wymianie.
Przy wymianie chłodnicy klimatyzacji w M6 trzeba wymienić jedynie 2 oringi. Dzwoniłem do ASO Mazdy i koszt tych dwóch oryginalnych oringów wynosi 32 zł i 21 zł :) więc uważam, że warto kupić oryginalne oringi i mieć pewność, że nie będzie potem nic ciec :)

Ponadto dodam w ramach ciekawostki, ponieważ właśnie jestem na etapie wymiany chłodnicy klimatyzacji, że dzwoniłem do ASO i cena nowej chłodnicy w ASO to jedyne 1635zł <lol> <glupek2>
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 11:12
Posty: 18
Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 2003r. GY

Postprzez dzialos » 28 maja 2016, 02:38

A kolega jaką chłodnice wybrał?
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 19:16
Posty: 30 (3/1)
Auto: Mazda 6 GG 03' 2.0l

Postprzez jakupb » 14 lip 2016, 03:57

Witam wszystkich, a propo tych uniwersalnych oringow ktore również i ja zastosowałem, niestety ten dolny przepuszcza(widac zielony czynnik do wykrywania przeciekow). Szukałem na internetach tych orginalnych mazdowskich ale niestety nie udało mi sie znalesc, czy jest ktos kto wie gdzie moglbym je kupic lub zamowic? Dodam w razie czego że mieszkam w Anglii, dzieki z góry
Początkujący
 
Od: 21 maja 2014, 16:48
Posty: 1
Auto: mazda 6 1.8 2006

Postprzez gremlin125 » 12 maja 2021, 10:28

Cześć,
z jaką siłą dokręcacie miejsce gdzie wkładacie oringi ? Czy ktoś zastosował chłodnicę firmy NISSENS ? wraz z osuszaczem i oringami jest w cenie około 300zł + nabicie około 200, warsztaty chcą za całość około 1000 – 1200 więc myślę aby samodzielnie to wykonać. Te elementy co sie urywają co z nimi zrobiliście? udało się dostać całe i zamienić, czy trzeba je kleić?

Dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 12 maja 2021, 10:20
Posty: 1
Auto: mazda 6 gg, 2007 1.8

Postprzez marecki41 » 7 cze 2022, 12:05

Ostatnio wymieniałem chłodnicę klimy,Mazda 6 2.0 GY kombi 2007r
To był prawdziwy koszmar,obracajace się ,albo urawane śruby,do tych wszystkich narzędzi wymienionych w fotorelacji,dokładam jeszcze,szlifierkę kontową,wiertarkę,komplet wierteł,mały śróbokręt do wybicia urwanych i rozwierconych śrub,no jeszcze brzeszczot z piłki do żelaza.Zajęło mi to 12 godzin mówię o rozebraniu i wymontowaniu starej chłodnicy ,ale za to składanie nie całą godzinkę. <jupi>
Początkujący
 
Od: 7 cze 2016, 16:47
Posty: 1
Auto: Mazda 6 GG/GY
RF5C-143 KM
2007r wersja "GINZA"

Postprzez paweledi1234 » 17 paź 2022, 00:32

Przymierzam się do wymiany czy nie łatwiej od strony silnika ?
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2021, 22:47
Posty: 38

Postprzez dobrzyn22 » 17 paź 2022, 21:38

nie, nie będzie dojścia do kilku śrub ( z tego co pamiętam bo dawno to było ;) )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez paweledi1234 » 7 gru 2022, 19:24

Rezultat 350 zł w warsztacie
Nie chciało mi się bawić
Robocizna
Moja chłodnicy klimy wody i intercooler ich czynnik
Pozdrawiamy
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2021, 22:47
Posty: 38

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6