Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)
dominikw napisał(a):Tak jak pisałem wyżej, walczyłem z tym pół roku ... wymieńcie czujnik skrętu i będzie po sprawie.
Jak miałem problemy z czujnikiem skrętu to dodatkowo paliła się kontrolka auta w poślizgu. Teraz jej nie mam, tak, że na 99% to nie jego problem.
Witam mam takie pytanie wymieniłem intercooler i wyskoczyła mi dwa błędy czyli błąd silnika i kontroli trakci podłączałem pod kompa używałem ale przy mocniejszym depnięciu w gaz znowu się pojawiły i samochód nie ma siły jechać tak jak by mi turbinę dołączyło co poradzić
- Od: 14 wrz 2017, 00:14
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 136 km 2.0 disel 2003 rok
Cześć,
Walczę z błędem C1119.
Dodatkowo (jeśli prawidłowo domyślam się) przez to przestała występować automatyczna regeneracja DPFu i mam już błędy P242F. DPF nie mógł wpłynąć na powstanie C1119?
Żadnych innych błędów i objawów nie ma (instrumenty, w tym prędkościomierz ,ok, DPF jeszcze nie ograniczył prędkości).
W międzyczasie byłem u elektryka:
– peszel przy IC lekko przetarty ale na kablach nie dostrzeżono uszkodzeń
– poprawa punktów masy pod filtrem powietrze.
– zasugerował możliwość uszkodzenia PCM lub kontrolera ABS.
Jeśli dobrze interpretuję C1199 to komunikacja PCM-ABS jest po CANie a na nim wisi dużo więcej rzeczy. Z jednej strony dziwi mnie, że tylko moduł ABS zgłasza problem (być może najbardziej czuły + duża ilość danych). Ale łączność z nimi jako taka jest (przez obd można się komunikować etc).
Czy macie jeszcze jakieś podpowiedzi albo myśli przed dalszą walką?
Walczę z błędem C1119.
Dodatkowo (jeśli prawidłowo domyślam się) przez to przestała występować automatyczna regeneracja DPFu i mam już błędy P242F. DPF nie mógł wpłynąć na powstanie C1119?
Żadnych innych błędów i objawów nie ma (instrumenty, w tym prędkościomierz ,ok, DPF jeszcze nie ograniczył prędkości).
W międzyczasie byłem u elektryka:
– peszel przy IC lekko przetarty ale na kablach nie dostrzeżono uszkodzeń
– poprawa punktów masy pod filtrem powietrze.
– zasugerował możliwość uszkodzenia PCM lub kontrolera ABS.
Jeśli dobrze interpretuję C1199 to komunikacja PCM-ABS jest po CANie a na nim wisi dużo więcej rzeczy. Z jednej strony dziwi mnie, że tylko moduł ABS zgłasza problem (być może najbardziej czuły + duża ilość danych). Ale łączność z nimi jako taka jest (przez obd można się komunikować etc).
Czy macie jeszcze jakieś podpowiedzi albo myśli przed dalszą walką?
- Od: 29 mar 2011, 21:51
- Posty: 18
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback
Cześć wszystkim.
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem MAZDY 6 KOMBI 2.0 CITD SPORT, 2006r. 143KM, 210 tyś. km. przebiegu. Zakupiłem auto 4 dni temu. Wróciłem do domu ok 160km. Pojeździłem nim nieco po mieście przez te kilka dni. Może 50-60km. W dniu dzisiejszym po przejażdżce ok 15 km zaczął mi mrugać DPF, a chwile później zapalił się CHECK ENGINE, także kontrolka od poślizgu (pewnie ESP, nie wiem czy to powiązane, ale zapaliło się kilka min po DPF i w tym samym momencie co CHECK ENGINE). Auto przeszło w tryb awaryjny. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu DPF zapala się po 2-3 minutach i dopiero wtedy auto ponownie wchodzi w tryb awaryjny.
Gość, który mi sprzedawał twierdził, że na oleju można jeszcze jakieś 3-4 tyś zrobić, a DPF-a nie ruszał, bo nie miał takiej potrzeby.
Trochę poczytałem i wiem, że mrugający DPF może być powodem tego, że auto domaga się wymiany oleju i skasowania błędu.
Co natomiast z check engine i ESP?
Check pewnie może mieć związek z DPF-em.
Po podłączeniu ELM327 pokazało:
P0030 – Układ napędowy
H02S Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 1)
P0130 – Układ napędowy
O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1)
B2548 – Nadwozie
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i wskazówki
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem MAZDY 6 KOMBI 2.0 CITD SPORT, 2006r. 143KM, 210 tyś. km. przebiegu. Zakupiłem auto 4 dni temu. Wróciłem do domu ok 160km. Pojeździłem nim nieco po mieście przez te kilka dni. Może 50-60km. W dniu dzisiejszym po przejażdżce ok 15 km zaczął mi mrugać DPF, a chwile później zapalił się CHECK ENGINE, także kontrolka od poślizgu (pewnie ESP, nie wiem czy to powiązane, ale zapaliło się kilka min po DPF i w tym samym momencie co CHECK ENGINE). Auto przeszło w tryb awaryjny. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu DPF zapala się po 2-3 minutach i dopiero wtedy auto ponownie wchodzi w tryb awaryjny.
Gość, który mi sprzedawał twierdził, że na oleju można jeszcze jakieś 3-4 tyś zrobić, a DPF-a nie ruszał, bo nie miał takiej potrzeby.
Trochę poczytałem i wiem, że mrugający DPF może być powodem tego, że auto domaga się wymiany oleju i skasowania błędu.
Co natomiast z check engine i ESP?
Check pewnie może mieć związek z DPF-em.
Po podłączeniu ELM327 pokazało:
P0030 – Układ napędowy
H02S Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 1)
P0130 – Układ napędowy
O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1)
B2548 – Nadwozie
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i wskazówki
- Od: 22 lis 2017, 08:47
- Posty: 2
- Auto: MAZDA 6 KOMBI 2.0 CITD SPORT, 2006r. 143KM
łączę z istniejącym wątkiem, a na przyszłość:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
PS. do sprawdzenia sonda lambda. Inspekcję olejową usuniesz darmowym( na komputer) programem forscan.
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
PS. do sprawdzenia sonda lambda. Inspekcję olejową usuniesz darmowym( na komputer) programem forscan.
Przepraszam za wrzucenie wątku nie tam, gdzie powinienem.
Dzięki za poradę. Skasowałem błędy programem TORQUE. Dzisiaj pojeżdżę i zobaczę czy dalej wyskakują. Doczytałem również, że P0030 i P0130 to zapewne Sonda Lambda. Dwa pytania:
1. Da rade to zrobić samemu w warunkach garażowych bez kanału?
2. Jaką sondę kupić. Oryginał DENSO to z tego co widze koszt od 550złw górę. Co z zamiennikami NGK/NTK. Są znacznie tańsze. Polecasz?
Dzięki za poradę. Skasowałem błędy programem TORQUE. Dzisiaj pojeżdżę i zobaczę czy dalej wyskakują. Doczytałem również, że P0030 i P0130 to zapewne Sonda Lambda. Dwa pytania:
1. Da rade to zrobić samemu w warunkach garażowych bez kanału?
2. Jaką sondę kupić. Oryginał DENSO to z tego co widze koszt od 550złw górę. Co z zamiennikami NGK/NTK. Są znacznie tańsze. Polecasz?
- Od: 22 lis 2017, 08:47
- Posty: 2
- Auto: MAZDA 6 KOMBI 2.0 CITD SPORT, 2006r. 143KM
wszystko się da jak się mocno chce
no ale myślę, że jakieś najazdy to minimum, żeby to sprawnie ogarnąć. Zacznij od skontrolowania styków przy sondzie – potrafią skorodować.
Co do zamienników niech się wypowie ktoś kto wymienił na takowe i może polecić.
Co do zamienników niech się wypowie ktoś kto wymienił na takowe i może polecić.
Mam problem w trakcie jazdy byłem zmuszony do gwałtownego hamowania po wykonaniu manewru zaświeciły sie trzy kontrolki (fotw zalaczniku) i tak zostały. Podłączyłem sie pod kompa ale nie wykryto błędów. I tutaj moje pytanie czy jest mozliwosc ze wina lezy np po stronie bezpiecznika?
Czytałem ze moze to byc problem w wtyku z abs zeby go przeczyscic i tutaj moje drugie pytanie poniewaz nie mam pojecia gdzie go moge szukac i jak to wyglada. Dodam ze czujniku zewnetrzne z przodu byly czyszczone.
Z gory dzieki za pomoc
Czytałem ze moze to byc problem w wtyku z abs zeby go przeczyscic i tutaj moje drugie pytanie poniewaz nie mam pojecia gdzie go moge szukac i jak to wyglada. Dodam ze czujniku zewnetrzne z przodu byly czyszczone.
Z gory dzieki za pomoc
- Od: 4 cze 2015, 18:59
- Posty: 7
witam,
chciałbym sie skonsultowac zanim udam sie do jakiegos mechanika. Błędy te same. Pali się kontrolka silnika plus kontroli trakcji. Silnik pracuje normalnie. Dodam, że kontrolki zapaliły się po ostrej jeździe przez ok. 300km dzień wcześniej. Odczytane błędy p0400 i c1119. Błędy skasowałem i wróciły po przejechaniu 10 km.
Dopisano 6 sie 2018, 18:34:
miało być: błedy skasowalem, kontrolki zgasly i ponownie sie zapalily po przejechaniu 10km.
chciałbym sie skonsultowac zanim udam sie do jakiegos mechanika. Błędy te same. Pali się kontrolka silnika plus kontroli trakcji. Silnik pracuje normalnie. Dodam, że kontrolki zapaliły się po ostrej jeździe przez ok. 300km dzień wcześniej. Odczytane błędy p0400 i c1119. Błędy skasowałem i wróciły po przejechaniu 10 km.
Dopisano 6 sie 2018, 18:34:
miało być: błedy skasowalem, kontrolki zgasly i ponownie sie zapalily po przejechaniu 10km.
problemem była cewka EGRa – zawór na stałe zamknięty. Dodatkowy objaw to na biegu jałowym otwarta przepustnica. EGR wymieniony. Wszystko działa jak należy, aż mechanik pochwalił silnik za kulturę pracy i osiągi. Może komuś się przyda.
Witam pacjent mazda 6 2006 kombi
Przyszły mrozy więc normalne ze dużo osób ma problem z odpalaniem ale mam taki problem ze swoją mazda że dopiero teraz zaczęła nie palić przy mrozach powyżej -10° . Akumulator sprawny silnik się kręci, świece grzeją. Miał ktoś podobny problem ? .Dodam ze od początku posiadania samochodu często zapalają się i gasną równocześnie kontrolki check engine i kontrola trakcji . Przy korzystniejszych temperaturach także się świeciły ale samochód odpalał bez problemowo .
Przyszły mrozy więc normalne ze dużo osób ma problem z odpalaniem ale mam taki problem ze swoją mazda że dopiero teraz zaczęła nie palić przy mrozach powyżej -10° . Akumulator sprawny silnik się kręci, świece grzeją. Miał ktoś podobny problem ? .Dodam ze od początku posiadania samochodu często zapalają się i gasną równocześnie kontrolki check engine i kontrola trakcji . Przy korzystniejszych temperaturach także się świeciły ale samochód odpalał bez problemowo .
- Od: 12 sty 2021, 16:25
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 2006r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6