Różne problemy z instalacją elektryczną w M6
Witam, mam (chyba) nietypowy problem, otóż niedawno przy próbie odpalenia Mazdy w momencie przekręcenia kluczyka w pozycje w której powinien włączyć się rozrusznik wszystko w aucie zgasło, tak jakby akumulator padł i to tak definitywnie że nawet oświetlenie kabiny nie działało, wziąłem próbnik zapiąłem go na jedną klemę i przytknąłem do drugiej – okazało się że prąd na klemach jest, jak podniosłem się spod maski zobaczyłem że w kabinie świeci się światło, wsiadłem, odpalił normalnie i wszystko było już ok, oczywiście wszelkie ustawienia radia, przebiegi, spalanie itp. były poresetowane, od tej pory jeszcze kilka razy odpalałem i było ok, niby wygląda że problem sam zniknął, ale nie chce mi się w to za bardzo wierzyć i boję się, że się powtórzy i już sam nie zniknie, spotkał się ktoś z czymś podobnym albo wiecie co to może być??
- Od: 15 maja 2011, 19:17
- Posty: 23
- Skąd: Kraków/KBC
- Auto: Mazda 6 2003r. 2.0D 136KM
Czy ktoś wie coś na temat palenia się bezpiecznika świateł stopu w momencie hamowania i trąbienia. Ostatnio miałem podbramkową sytuację, bo ktoś mi drogę zajechał. Później okazało się że nie działa klakson i światła stopu (po wymianie bezpiecznika gra i świeci)
Gdzie mogę szukać zwarcia?
Gdzie mogę szukać zwarcia?
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Po kilku miesiącach wracam do Was z jednym problemem, który pojawia się i znika.
Zdarza się, że przy próbie zapalenia świateł nie włączają się pozycyjne wraz z podświetleniem deski rozdzielczej – mijania włączają się bez problemu. Czasem tak jadę tylko na mijania i samo potrafi się zapalić wszystko prawidłowo – więc ewidentnie coś mi nie styka. Na próbę zacząłem od najtańszego i wymieniłem ściemniacz od deski – żadnych efektów. Poradźcie co ewentualnie teraz? Myślę nad wymianą włącznika od świateł, tzn przełącznika zespolonego, ale czy może coś jeszcze warto sprawdzić? Czy jest jakiś moduł, który za to odpowiada?
Zdarza się, że przy próbie zapalenia świateł nie włączają się pozycyjne wraz z podświetleniem deski rozdzielczej – mijania włączają się bez problemu. Czasem tak jadę tylko na mijania i samo potrafi się zapalić wszystko prawidłowo – więc ewidentnie coś mi nie styka. Na próbę zacząłem od najtańszego i wymieniłem ściemniacz od deski – żadnych efektów. Poradźcie co ewentualnie teraz? Myślę nad wymianą włącznika od świateł, tzn przełącznika zespolonego, ale czy może coś jeszcze warto sprawdzić? Czy jest jakiś moduł, który za to odpowiada?
- Od: 27 paź 2007, 20:53
- Posty: 65
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.
ja myślę, że powinieneś obejrzeć kabelki, ale gdzieś dalej niż w kolumnie kierowniczej. Przejrzyj i przeczyść bezpieczniki przy kierowcy i przekaźniki pod maską odpowiadające za to oświetlenie.
PS. jakby co to mam na sprzedaż lewy przełącznik zespolony, został mi z dokładania halogenów
PS. jakby co to mam na sprzedaż lewy przełącznik zespolony, został mi z dokładania halogenów
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Przejrzałem bezpieczniki i przekaźniki i wszystko wydaje się być OK. Stawiam jednak na problem z manetką. I teraz pytanie czy manetki w mazdach MPS były inne czy standardowe? Znalazłem aukcję i wydaje się, że jest identyczna:
http://allegro.pl/mazda-6-mps-przelaczn ... 67449.html

- Od: 27 paź 2007, 20:53
- Posty: 65
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.
Panowie, czy ktoś z Was posiada rozwinięcie skrótów kolorów kabelków na schematach elektrycznych?
Chodzi mi o to żeby wiedzieć na pewno, a nie zastanawiać się, czy:
B to blue, black czy brown,
a G to green czy grey itp.
Chodzi mi o to żeby wiedzieć na pewno, a nie zastanawiać się, czy:
B to blue, black czy brown,
a G to green czy grey itp.
Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i ... i to chyba wszystko.


Mandey napisał(a):Może o to chodziło?![]()
Dokładnie o to chodziło.

Widzisz, jak już pokazałeś co wpisać w googla po angielsku, to też w sekund 0.008 znalazłem
Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i ... i to chyba wszystko.


Ja uznałem to za dziwne ,wyłączam na manetce światła na zero kluczyk w stacyjce na zero ,naciskam hamulec i podświetlenie konsoli sie zapala radio i wszystko co w centralnej cześć , puszczamy ham.i wszystko gaśnie i mogę tak 2-4 razy bo hebel twardy sie robi i nie mogę wiadomo.... Dziś to zauważyłem nie wiem to od tej pogody strasznie wilgotno ,trzeba będzie zanurkować miedzy pedały .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Janoszka napisał(a):Widzisz, jak już pokazałeś co wpisać w googla po angielsku, to też w sekund 0.008 znalazłem
To legenda ze schematów elektrycznych (z pdf'a)
Witam!
Podpinam się pod ten ogólny temat bo nie znalazłam odpowiedniego.
Czy ktoś z forumowiczów mógłby pomóc mi znaleźć miejsce, w którym będę mogła kupić moduł świateł? Załączam zdjęcie:

Sprawa wygląda następująco – światła drogowe przestały świecić (razem z kontrolką), został wymieniony bezpiecznik (2 razy), po wymianie świeciły krótko. W końcu przestały świecić w ogóle. Auto odstawione do elektryka, który stwierdził przepalenie w w/w module. Naprawił, jednak po trzech dniach światła znowu przestały świecić. Elektryk stwierdził, że moduł należy wymienić bo nie da rady nic z nim już zrobić. Mam kupić moduł na własną rękę.
Proszę Was o wskazanie mi miejsca, w którym mogę kupić taki moduł.
Z góry dziękuję!
Samochód to Mazda 6, 2007 r., diesel 2.0.
Podpinam się pod ten ogólny temat bo nie znalazłam odpowiedniego.
Czy ktoś z forumowiczów mógłby pomóc mi znaleźć miejsce, w którym będę mogła kupić moduł świateł? Załączam zdjęcie:

Sprawa wygląda następująco – światła drogowe przestały świecić (razem z kontrolką), został wymieniony bezpiecznik (2 razy), po wymianie świeciły krótko. W końcu przestały świecić w ogóle. Auto odstawione do elektryka, który stwierdził przepalenie w w/w module. Naprawił, jednak po trzech dniach światła znowu przestały świecić. Elektryk stwierdził, że moduł należy wymienić bo nie da rady nic z nim już zrobić. Mam kupić moduł na własną rękę.
Proszę Was o wskazanie mi miejsca, w którym mogę kupić taki moduł.
Z góry dziękuję!
Samochód to Mazda 6, 2007 r., diesel 2.0.
-
coma_berenices
Np:
http://www.ebay.pl/itm/Mazda-6-GY-05-07 ... Swl8NVVxp8
http://oge-market.com/mazda-6-modul-ste ... 1731,14647
http://www.befr.ebay.be/itm/Mazda-6-GY- ... 51d12b04f9
Lub dzwonić po gościach którzy oferują części z rozbieranych mazd na alledrogo!
Nie piszesz gdzie mieszkasz, ale u nas w okolicy jest paru handlarzy co sprzedają części używane np; sławne kurniki.
http://www.ebay.pl/itm/Mazda-6-GY-05-07 ... Swl8NVVxp8
http://oge-market.com/mazda-6-modul-ste ... 1731,14647
http://www.befr.ebay.be/itm/Mazda-6-GY- ... 51d12b04f9
Lub dzwonić po gościach którzy oferują części z rozbieranych mazd na alledrogo!
Nie piszesz gdzie mieszkasz, ale u nas w okolicy jest paru handlarzy co sprzedają części używane np; sławne kurniki.
Dziękuję za odpowiedź.
Znalazłam na allegro kilka aukcji z tymi modułami. Np.taki:
http://allegro.pl/mazda-6-04-08r-modul- ... 80247.html
Będzie ok? (różni się co prawda ostatnimi numerami ale zakładam, że to numer seryjny. Dzwoniłam do sprzedawcy ale nie potrafił powiedzieć czy moduł będzie pasowa).
Znalazłam na allegro kilka aukcji z tymi modułami. Np.taki:

Będzie ok? (różni się co prawda ostatnimi numerami ale zakładam, że to numer seryjny. Dzwoniłam do sprzedawcy ale nie potrafił powiedzieć czy moduł będzie pasowa).
-
coma_berenices
Witam wszystkich, potrzebuje schematów elektrycznych, opisów wtyczek tych dużych w skrzynce bezpieczników w kabinie przy nogach.
Auto jak w opisie. 2003r, 2.0 diesel 121KM.
Auto jak w opisie. 2003r, 2.0 diesel 121KM.
Auto jak w profilu. Szukam pomysłu gdzie szukać zwarcia. Przy podłączonym przewodzie + do klemy, między minusem na aq, a budą, jest 13V. Co do tej pory zrobiłem:
1. Usunąłem instalację do subwofera,
2. Odłączyłem wiązkę od komputera LPG i jego zasilanie z aq,
3. Przejrzałem przewód + od klemy, do bezpiecznika w skrzynce, cały, bez przetarć.
4. Wyjąłem wszystkie bezpieczniki i sprawdziłem, czy między ich gniazdami, a minusem na aq płynie prąd. Nie płynie. Sprawdziłem, czy z gniazd jest przejście do masy – nie ma.
5. Rozrusznik się przywieszał, więc go profilaktycznie odłączyłem.
6. Rozłożyłem skrzynkę bezpieczników i przejrzałem wiązkę biegnącą od skrzynki, pod reflektorem, pod airboxem, ale w sumie nie wiem po co :p
Na mój rozum:
– bez bezpieczników
– po wywaleniu/odłączeniu wszystkiego, co było niefabrycznie dokładane
– po sprawdzeniu, że przewód od + na aq do skrzynki bezpieczników nie jest uszkodzony,
taka sytuacja nie powinna wystąpić. Ale występuje.
Macie jakieś pomysły? Może są jakieś instalacje/urządzenia/patenty zasilane stale, z pominięciem bezpieczników?
1. Usunąłem instalację do subwofera,
2. Odłączyłem wiązkę od komputera LPG i jego zasilanie z aq,
3. Przejrzałem przewód + od klemy, do bezpiecznika w skrzynce, cały, bez przetarć.
4. Wyjąłem wszystkie bezpieczniki i sprawdziłem, czy między ich gniazdami, a minusem na aq płynie prąd. Nie płynie. Sprawdziłem, czy z gniazd jest przejście do masy – nie ma.
5. Rozrusznik się przywieszał, więc go profilaktycznie odłączyłem.
6. Rozłożyłem skrzynkę bezpieczników i przejrzałem wiązkę biegnącą od skrzynki, pod reflektorem, pod airboxem, ale w sumie nie wiem po co :p
Na mój rozum:
– bez bezpieczników
– po wywaleniu/odłączeniu wszystkiego, co było niefabrycznie dokładane
– po sprawdzeniu, że przewód od + na aq do skrzynki bezpieczników nie jest uszkodzony,
taka sytuacja nie powinna wystąpić. Ale występuje.
Macie jakieś pomysły? Może są jakieś instalacje/urządzenia/patenty zasilane stale, z pominięciem bezpieczników?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6