Gniazdo zapalniczki w bagażniku – DIY
1, 2
Witam!
W mojej Madzi chcę założyć dodatkowe gniazdo zapalniczki w bagażniku do zasilania lodówki turystycznej. Zastanawiam się albo nad pociągnięciem zasilania z akumulatora, albo zastosowania zwykłego przedłużacza z zapalniczki przedniej.
Dla wybadania tematu popatrzyłem co znajduje się w przestrzeni za boczkami bagażnika i po prawej stronie nie znalazłem żadnych luźnych przewodów, a po lewej stronie znalazłem dwie niepodpięte wtyczki:
1/ czarna owalna z trzema przewodami – zielony, czarny i niebiesko-czerwony
2/ biała prostokątna z pięcioma przewodami – czarny, szaro-czerwony, niebiesko-czerwony, pomarańczowy i brązowy.
Pytanie: co standardowo podpina się do tych wtyczek i czy można je jakoś wykorzystać do zrobienia gniazda zapalniczki w bagażniku?
Pozdrawiam
Petero
W mojej Madzi chcę założyć dodatkowe gniazdo zapalniczki w bagażniku do zasilania lodówki turystycznej. Zastanawiam się albo nad pociągnięciem zasilania z akumulatora, albo zastosowania zwykłego przedłużacza z zapalniczki przedniej.
Dla wybadania tematu popatrzyłem co znajduje się w przestrzeni za boczkami bagażnika i po prawej stronie nie znalazłem żadnych luźnych przewodów, a po lewej stronie znalazłem dwie niepodpięte wtyczki:
1/ czarna owalna z trzema przewodami – zielony, czarny i niebiesko-czerwony
2/ biała prostokątna z pięcioma przewodami – czarny, szaro-czerwony, niebiesko-czerwony, pomarańczowy i brązowy.
Pytanie: co standardowo podpina się do tych wtyczek i czy można je jakoś wykorzystać do zrobienia gniazda zapalniczki w bagażniku?
Pozdrawiam
Petero
- Od: 7 cze 2011, 09:01
- Posty: 17
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 6 GY diesel 136 KM
Ja w swojej robiłem gniazdo właśnie do podłączenia lodówki. Też wstępnie rozważałem podciągnięcie od gniazda zapalniczki, ale doszedłem do wniosku, że chciałbym mieć na tym gnieździe zasilanie cały czas, także po wyłączeniu zapłonu lodówka mogła dalej pracować. Minęło już trochę czasu od kiedy to robiłem a i auta już nie mam aby móc to sprawdzić, więc dokładnie Ci nie powiem, ale w tej wiązce znajduje się przewód który jest zasilany cały czas i właśnie nie wiem czy nie przypadkiem właśnie w tej wtyczce – najlepiej weź próbnik i sprawdź.
-
Goodspit
Dzięki Googspit za odpowiedź.
Czy dobrze rozumiem – wystarczy znaleźć w tych wtyczkach ten przewód, który jest zasilany cały czas i połączyć z "+" dodatkowego gnizada zapalniczki, a "–" gniazda z najbliższą masą i już?
A co z bezpiecznikiem? Który wtedy zastępczo będzie "odpowiedzialny" za zabezpieczenie lodówki?
Czy dobrze rozumiem – wystarczy znaleźć w tych wtyczkach ten przewód, który jest zasilany cały czas i połączyć z "+" dodatkowego gnizada zapalniczki, a "–" gniazda z najbliższą masą i już?
A co z bezpiecznikiem? Który wtedy zastępczo będzie "odpowiedzialny" za zabezpieczenie lodówki?
- Od: 7 cze 2011, 09:01
- Posty: 17
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 6 GY diesel 136 KM
Dokładnie tak jak piszesz – wpiąłem się w + z przewodu i masę dałem do blachy tuż obok. Nie pamiętam który to już bezpiecznik był związany z tym zasilaniem ale wiem że najpierw sprawdzałem niesprawnym próbnikiem i ten bezpiecznik wywaliłem.
-
Goodspit
Tak, czytałem o tym próbniku
Dlatego chciałbym się dowiedzieć jakim bezpiecznikiem kończą się te wtyczki i co oryginalnie jest tam przewidziane do wpięcia – może to podłączenie do haka albo anteny od fabrycznej nawigacji???
Dlatego chciałbym się dowiedzieć jakim bezpiecznikiem kończą się te wtyczki i co oryginalnie jest tam przewidziane do wpięcia – może to podłączenie do haka albo anteny od fabrycznej nawigacji???
- Od: 7 cze 2011, 09:01
- Posty: 17
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 6 GY diesel 136 KM
Nie pamiętam w tej chwili jaki to był bezpiecznik i ponieważ, jak pisałem wcześniej nie mam już tego auta, to nie jestem w stanie Ci tego teraz sprawdzić. Już kupa czasu minęła jak to robiłem ale wiem że sprawdzałem do czego to zasilanie tam było przewidziane, ale w pamięci czarna dziura i Ci nie powiem ...
-
Goodspit
wtyczki które masz na zdjęciach są od oryginalnego subwoofera który montuje się w kole dojazdowym . też montowałem dodatkowe gniazdo do lodówki i dałem sobie spokój z tymi wtyczkami . pociągnołem nowy kabelek od akumulatora aby w gnieździe było cały czas zasilanie , zapomniałem o lodówce i przez noc rozładowała mi aku więc potem podpiąłem ten kabel pod przewody zapalniczki z przodu dając dodatkowy bezpiecznik na nowym kablu . kable puściłem po stronie kierowcy przy progu pod plastikami przy głównej wiązce kabli . a wtyczki ukryłem w mniejszym schowku po lewej stronie w bagażniku przykręciłem je śrubkami do boczku . Wszystko lata jak ta lala . 
Dzieki wujek116 za odpowiedź dotyczącą tajemniczych wtyczek.
Co do lodówki, to też się zastanawiałem, czy podpięcie jej bezpośrednio pod akumulator (z bezpiecznikiem oczywiście
) nie będzie skutkowało któregoś pięknego ranka brakiem prądu.
Chyba skłaniam się do przeciągnięcia kabli do bagażnika z przedniej zapalniczki. Navi i lodówka powinny chyba chodzić jednocześnie na tym jednym gnieździe.
Pzdr
P.
Co do lodówki, to też się zastanawiałem, czy podpięcie jej bezpośrednio pod akumulator (z bezpiecznikiem oczywiście
Chyba skłaniam się do przeciągnięcia kabli do bagażnika z przedniej zapalniczki. Navi i lodówka powinny chyba chodzić jednocześnie na tym jednym gnieździe.
Pzdr
P.
- Od: 7 cze 2011, 09:01
- Posty: 17
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 6 GY diesel 136 KM
Jak już chcesz przeciągać kabelki to pójdź trochę dalej i pociągnij od akumulatora ale po +ACC przewody do zapalniczki nie są aż takie grube.
Sam teraz zakładałem hak z gniazdem 13 pin i tam wymagany jest "stały +" i "+ po stacyjce" i zamierzam kabelki przeciągnąć z komory silnika do bagażnika i wykorzystać dodatkowo je na gniazdo zapalniczki w bagażniku na ewentualną lodówkę lub(i) na przetwornicę 12/220V
I tak wiązkę najlepiej puścić lewymi progami wiec jak już robić to konkretnie a nie prowizorkę.
Sam teraz zakładałem hak z gniazdem 13 pin i tam wymagany jest "stały +" i "+ po stacyjce" i zamierzam kabelki przeciągnąć z komory silnika do bagażnika i wykorzystać dodatkowo je na gniazdo zapalniczki w bagażniku na ewentualną lodówkę lub(i) na przetwornicę 12/220V
I tak wiązkę najlepiej puścić lewymi progami wiec jak już robić to konkretnie a nie prowizorkę.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Panowie , chciałem wrócić do tematu bo nie został wyjaśniony do końca. Też muszę podłączyć lodówkę bo wybieram się na półwysep apeniński i jakieś trunki trzeba przez te 11h trasy chłodzić. Nie zależy mi na stałej fazie , może być napięcie dopiero po stacyjce ( przecież i tak będę jechać ) byle by można gdzieś w tylnej części auta podpiąć gniazdo zapalniczki i żeby instalacja wytrzymała natężenie prądu. Dajcie jakieś propozycje.
- Od: 1 mar 2011, 17:51
- Posty: 120
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.
kabelki ktore sa do przyczepki mialy przekroj 2,5mm
^2 w bagazniku nie ma takich przewodow do ktorych mozna byloby sie podpiac z lodowka bo najgrobsze przewody jakie sa w bagazniku to 0,5mm
^2 w bagazniku nie ma takich przewodow do ktorych mozna byloby sie podpiac z lodowka bo najgrobsze przewody jakie sa w bagazniku to 0,5mm
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Witam, wstawiam kilka fotek dla potomnych z małym objaśnieniem.
Ja w mojej Madzi nie mam Bosse, więc wykorzystałem wtyczkę co jest z lewej strony przeznaczona właśnie do Bosse. Jako minus wykorzystałem punkt masy znajdujący się nad tą wtyczką,a plus wykorzystałem przewód niebiesko-czerwony, jest on odpowiednio gruby no i jest przeciągnięty do przodu. Przy bezpiecznikach u nogi kierowcy odciąłem go i dolutowałem bezpiecznik 15A i złączyłem z przewodem czarno-czerwonym co jest plusem po stacyjce ( szczałka zielona)
Ja w mojej Madzi nie mam Bosse, więc wykorzystałem wtyczkę co jest z lewej strony przeznaczona właśnie do Bosse. Jako minus wykorzystałem punkt masy znajdujący się nad tą wtyczką,a plus wykorzystałem przewód niebiesko-czerwony, jest on odpowiednio gruby no i jest przeciągnięty do przodu. Przy bezpiecznikach u nogi kierowcy odciąłem go i dolutowałem bezpiecznik 15A i złączyłem z przewodem czarno-czerwonym co jest plusem po stacyjce ( szczałka zielona)
Witam,
Chcę zamontować gniazdo zapalniczki w bagażniku. Od akumulatora zamierzam pociągnąć gruby przewód. Skąd wziąć prąd do sterowania przekaźnikiem by ten załączał gniazdo? Zależy mi na możliwie małej ingerencji w istniejącą elektrykę.
Chcę zamontować gniazdo zapalniczki w bagażniku. Od akumulatora zamierzam pociągnąć gruby przewód. Skąd wziąć prąd do sterowania przekaźnikiem by ten załączał gniazdo? Zależy mi na możliwie małej ingerencji w istniejącą elektrykę.

Czy w bagażniku znalazł ktoś stałe lub po załączeniu zapłonu zasilanie 12V (1A) ? Potrzebuję zasilić coś max 1A
Cześć,
Mazda 6 GG 2005 2.0 Polift
W skrzynce bezpieczników mam miejsce na bezpiecznik 15A dla R.CIGAR. Gdzie szukać tego gniazda zapalniczki? W podłokietniku nie widziałem. W bagażniku też nie ale może jest gdzieś schowane?
Chciałbym dodatkowe zasilanie na osobnym obwodzie ale nie wiem jak przepuścić przewody od akumulatora do środka dlatego szukam innego rozwiązania.
Mazda 6 GG 2005 2.0 Polift
W skrzynce bezpieczników mam miejsce na bezpiecznik 15A dla R.CIGAR. Gdzie szukać tego gniazda zapalniczki? W podłokietniku nie widziałem. W bagażniku też nie ale może jest gdzieś schowane?
Chciałbym dodatkowe zasilanie na osobnym obwodzie ale nie wiem jak przepuścić przewody od akumulatora do środka dlatego szukam innego rozwiązania.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6