Problem z ogrzewaniem
Strona 1 z 1
Witam. Mam problem ze swoją Madzią. Nagle przestała grzać w środku. Niezależnie od trybu AC/ ECO / AUTO / MANUAL jest to samo. Z nawiewu leci słabo ciepłe powietrze, a w kabinie ciągle zimno, nawet na full nawiew 29C. Co to może być? Miał ktoś podobny problem? Pozdrawiam
- Od: 25 gru 2014, 16:35
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6, 2005, 2.0 D, 121km
Dziękuje za odpowiedzi.
Sprawdziłem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego i stało się coś dziwnego. Miałem go cały czas w prawidłowym stanie, między Min a Full, a teraz niedość, że przekracza znacznie linie FULL, bo jest prawie pod korek to jeszcze na górze znajduje się jakiś dziwny osad. Dodam, że jestem całkowicie zielony w mechanice, więc proszę o przemawianie do mnie jak do dziecka. Pozdrawiam
Sprawdziłem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego i stało się coś dziwnego. Miałem go cały czas w prawidłowym stanie, między Min a Full, a teraz niedość, że przekracza znacznie linie FULL, bo jest prawie pod korek to jeszcze na górze znajduje się jakiś dziwny osad. Dodam, że jestem całkowicie zielony w mechanice, więc proszę o przemawianie do mnie jak do dziecka. Pozdrawiam
- Od: 25 gru 2014, 16:35
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6, 2005, 2.0 D, 121km
Ciężko o poprawną diagnozę, bo nie podajesz istotnych informacji.
– jak się zachowuje wskaźnik temperatury płynu w trakcie jazdy,
– czy po odpaleniu zimnego silnika temperatura szybko rośnie,
– czy sprawdzałeś poprawność działanie termostatu (po minucie od odpalenia silnika otwórz maskę i sprawdź /dotykiem/ temperaturę węzy do chłodnicy i do nagrzewnicy) jeśli wąż do chłodnicy robi się ciepły zanim silnik osiągnie prawidłową temperaturę pracy, to masz padnięty termostat,
– czy podczas pracy silnika, po otwarciu korka zbiorniczka wyrównawczego widoczne są bąble powietrza,
– czy osad o którym napisałeś jest tłusty i zawiera także sadzę.
Zwłaszcza to ostatnie jest istotne, bo świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą, a wtedy będziesz musiał nieco głębiej sięgnąć do kieszeni.
– jak się zachowuje wskaźnik temperatury płynu w trakcie jazdy,
– czy po odpaleniu zimnego silnika temperatura szybko rośnie,
– czy sprawdzałeś poprawność działanie termostatu (po minucie od odpalenia silnika otwórz maskę i sprawdź /dotykiem/ temperaturę węzy do chłodnicy i do nagrzewnicy) jeśli wąż do chłodnicy robi się ciepły zanim silnik osiągnie prawidłową temperaturę pracy, to masz padnięty termostat,
– czy podczas pracy silnika, po otwarciu korka zbiorniczka wyrównawczego widoczne są bąble powietrza,
– czy osad o którym napisałeś jest tłusty i zawiera także sadzę.
Zwłaszcza to ostatnie jest istotne, bo świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą, a wtedy będziesz musiał nieco głębiej sięgnąć do kieszeni.
Ostatnio edytowano 10 lut 2017, 09:07 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
podepnę się pod temat.
Mam podobny problem tzn:
Samochód na luzie nagrzany do 90 stopni a nie przełącza się na gaz ani nie grzeje ciepłym powietrzem. Płynu jest między full a min. Do tego zauważyłem że jak się przejedzie kilka set metrów to przełączy się na gaz i grzeje ciepłym powietrzem. A co ciekawego ostatnio jeździłem trochę i na chwilę zaparkowałem oczywiście silnik włączony (czekałem na Żonę), grzało ciepłym przy 20 stopniach ustawionych, postanowiłem zmienić na 24 stopnie a wtedy zaczął grzać zimnym. samochód dalej był odpalony i zaparkowany. Czy to termostat??
wskaźnik temp podczas jazdy wskazuje cały czas 90
węże sprawdzę jutro a czas nagrzewania normalny nie za krótki ani za długi
Mam podobny problem tzn:
Samochód na luzie nagrzany do 90 stopni a nie przełącza się na gaz ani nie grzeje ciepłym powietrzem. Płynu jest między full a min. Do tego zauważyłem że jak się przejedzie kilka set metrów to przełączy się na gaz i grzeje ciepłym powietrzem. A co ciekawego ostatnio jeździłem trochę i na chwilę zaparkowałem oczywiście silnik włączony (czekałem na Żonę), grzało ciepłym przy 20 stopniach ustawionych, postanowiłem zmienić na 24 stopnie a wtedy zaczął grzać zimnym. samochód dalej był odpalony i zaparkowany. Czy to termostat??
wskaźnik temp podczas jazdy wskazuje cały czas 90
węże sprawdzę jutro a czas nagrzewania normalny nie za krótki ani za długi
- Od: 21 sty 2016, 10:56
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2002 rok 2.3 benzyna-gaz wersja GG sedan, skóra, bose, navi,
Odpisałem ci już w innym temacie. Sprawdź czy układ nie jest zapowietrzony, stan w wyrównawczym o niczym nie przesądza. U mnie bąbel powietrza zebrał się w Webasto. Za nim już wąż chłodny. Dopiero wyższe obroty wymusiły przepływ. Odkręciłem korek chłodnicy a tam brakowało płynu. Wyszło na to że w zbiorniku wyrównawczym źle założony był korek. Jest w nim wężyk który się podgiął i nie sięgał do płynu. Po poprawieniu tego ogrzewanie wróciło do normy.
- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 310
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6