
Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
Nooo Jeśli wszystkie usterki Śpiącej królewny będę naprawiał z Waszą pomocą w takim tempie to będzie
. Lubię takie naprawy 

Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
AloHa
Ten bezpiecznik jest tak na uboczu że ktos może pomyśleć że podobnie jak w innym rzędzie jest to bezpiecznik zapasowy
Fajnie że funguje
LAJCIK29 napisał(a):Tylko tak sie zastanawiam po co ktoś wyciągnął ten bezpiecznik
Ten bezpiecznik jest tak na uboczu że ktos może pomyśleć że podobnie jak w innym rzędzie jest to bezpiecznik zapasowy

Fajnie że funguje

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
kaczyosiniec napisał(a):brzę
Witam
U mnie brzęczenie wygląda jak na załączonym filmie.
Gość od klimy zaproponował mi demontaż i sprawdzenie sprężarki klimatyzacji.
Opisze jakie były efekty tego zabiegu.
-
yabioles
Hej. Mam problem. A mianowicie czy wie ktoś może jaki jest i ewentualnie gdzie w Warszawie mogę kupić oring do przewodu klimatyzacji. Ucieka mi czynnik tak jak na załączonym zdjęciu.
A jeśli chodzi o sprzęgiełko klimatyzacji to po prostu dokręca się tą jedną śrubkę, która znajduje się na środku rolki?
A jeśli chodzi o sprzęgiełko klimatyzacji to po prostu dokręca się tą jedną śrubkę, która znajduje się na środku rolki?
stryjq napisał(a):A jeśli chodzi o sprzęgiełko klimatyzacji to po prostu dokręca się tą jedną śrubkę, która znajduje się na środku rolki?
U mnie się odkręciła – wystarczyło dokręcić, ale ono się luźno kręci musisz czym zblokować.
Zdarza Wam się korzystać z ofert grouponowych? Jakie opinie o nich macie? Znalazłem dzisiaj ofertę z warsztatu niedaleko mnie i się zastanawiam czy nie skorzystać...
https://www.groupon.pl/deals/zamiennik
https://www.groupon.pl/deals/zamiennik
Mariusz to żadna rewelacja z tym "serwisem". Takich "serwisów" jest mnóstwo co Ci podepną maszynę od klimy i wezmą kasę. Praktycznie wszedzie nabicie klimy ze sprawdzeniem szczelności i ozonowaniem to koszt ok. 120zł, więc teoretycznie oszczędzasz raptem max. 30zł. Do tego to żaden serwis tylko zwykły warsztat gdzie możesz dobić klimę, a jak coś się okaże że masz nieszczelność to i tak musisz udać się do profesjonalistów. Akurat z klima to miałem przeboje, więc wiem co pisze. Wszyscy się deklarują że prowadza serwisy, a nawet pospawać rurki aluminiowej nie potrafia, juz nie mówiąc o kupnie osprzętu czy regeneracji sprężarki. Jak chcesz dam Ci na PW adres dobrego serisu w Łodzi, co od wielu lat robią układy klimatyzacji. No, chyba że masz tylko klimę do dobicia po kilku latach to możesz skorzystać z oferty.
P.s. Zobacz opis tego warsztatu. Mechanika, elektryka, klimatyzacje, opony, sklep z olejami i częsciami. Dobrze że jeszcze nie gotują i na rurce nie tanczą
P.s. Zobacz opis tego warsztatu. Mechanika, elektryka, klimatyzacje, opony, sklep z olejami i częsciami. Dobrze że jeszcze nie gotują i na rurce nie tanczą
Krzysiek1980 napisał(a):nawet pospawać rurki aluminiowej nie potrafia
To w gruncie rzeczy nie jest prostą sprawą.
Raz, że trzeba mieć odpowiedni do tego sprzęt;
a dwa, że o spawaniu aluminium trzeba mieć dosyć duże pojęcie.
Dokładnie tak. Tylko jak się pytasz w byle warsztacie co niby specjalizują się w układach klimatyzacji, to wszyscy twierdzą że bez problemu takie rzeczy robią, a jak przychodzi do pospawania to ręce rozkładaja i "panie, to się nie da". Mnie zamiast zaspawac dziurę rozdzielili mi rurkę na dwie części, twierdząc że to jakaś kosmiczna technologia i dziwny materiał że nie da rady zespawać. W profesjonalnym warsztacie tylko się zaśmiali i spytali do jakich paproków oddawałem auto, po czym zespawali mi te dwie częsci tak że nic nie uchodzi i mam klime ok. Wolę dołożyć te 100-200 zł i miec pewność że ktoś mi to profesjonalnie zrobi bez nerwów i straty czasu.
Witam, Mam dziwne objawy w swojej M6 04r. 136km D.
Klima działa w zasadzie jak sobie chce i kiedy chce... Mianowicie po włączeniu klimy przez dłuższy czas może się nic się nie dziać (niezależnie czy obieg zamknięty czy otwarty), po pewnym czasie potrafi zacząć dmuchać lodowatym powietrzem aż miło
tylko nie wiadomo kiedy przestanie dmuchać raz działa 5 min raz 40min.
Kombinowałem już różne opcje przełączania (AC/ AC+ECO) obieg wewnętrzny, zewnętrzny... Klime nabijałem 2mc temu. Gdyby nie fakt, że co jakiś czas działa i to bardzo dobrze kombinował bym z czynnikiem, nie zauważyłem nieszczelności.. Czy macie jakieś pomysły co może być?
Klima działa w zasadzie jak sobie chce i kiedy chce... Mianowicie po włączeniu klimy przez dłuższy czas może się nic się nie dziać (niezależnie czy obieg zamknięty czy otwarty), po pewnym czasie potrafi zacząć dmuchać lodowatym powietrzem aż miło
Kombinowałem już różne opcje przełączania (AC/ AC+ECO) obieg wewnętrzny, zewnętrzny... Klime nabijałem 2mc temu. Gdyby nie fakt, że co jakiś czas działa i to bardzo dobrze kombinował bym z czynnikiem, nie zauważyłem nieszczelności.. Czy macie jakieś pomysły co może być?
- Od: 15 paź 2015, 22:03
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 Hatchback (GG) 2.0 DI,
moc: 136 KM/100 kW
2004r.
Termostat, sterownik...
To tylko propozycje.
To tylko propozycje.
A macie pomysł jak to sprawdzić nie wymieniając połowy układu klimy? Rozmawiałem z mechanikiem to dożucił jeszcze osuszacz lub złe nabija klime. Według niego to w układzie może być woda 
Ostatnio edytowano 23 cze 2016, 23:10 przez wanot, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 paź 2015, 22:03
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 Hatchback (GG) 2.0 DI,
moc: 136 KM/100 kW
2004r.
Byłem dziś w serwisie klimatyzacji i powiedziano mi, że mam nieszczelność w układzie i musiałbym pospawać dolną i górną rurkę klimatyzacji. Ja jednak wolałbym wymienić je na nowe tylko nie wiem dokładnie co oznacza dolna i górna rurka przy zamówieniu. Przeglądałem forum na temat klimatyzacji w M6 i widziałem, że wielu uzytkowników miało problem ze skorodowaną rurką pod puszką powietrza. Domyślam się, że dolna rurka to jest ta typowa przypadłość w mazdach co rdzewieje, prawda?
Załączam na zdjęciu tę uszkodzoną rurkę oraz schemat z numerem części.

Jak na moje oko to ta rurka ma numer 61-463 i chyba to ją właśnie nazwali górną

Natomiast "dolna" czyli ta pod puszką powietrza ma numer 61-464. Proszę o poprawienie mnie jeśli się mylę i czy wymiana tych rurek mogłaby pomóc z nieszczelnością układu, czy te rurki to faktycznie te znane jako typowe usterki klimatyzacji w M6?
PS: Wie ktoś może, czy te rurki są lepiej zabezpieczone jak te co były montowane w 2006r a może tak samo bedą rdzewieć?
Załączam na zdjęciu tę uszkodzoną rurkę oraz schemat z numerem części.

Jak na moje oko to ta rurka ma numer 61-463 i chyba to ją właśnie nazwali górną

Natomiast "dolna" czyli ta pod puszką powietrza ma numer 61-464. Proszę o poprawienie mnie jeśli się mylę i czy wymiana tych rurek mogłaby pomóc z nieszczelnością układu, czy te rurki to faktycznie te znane jako typowe usterki klimatyzacji w M6?
PS: Wie ktoś może, czy te rurki są lepiej zabezpieczone jak te co były montowane w 2006r a może tak samo bedą rdzewieć?
Ostatnio edytowano 23 cze 2016, 22:21 przez wittwo, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 maja 2016, 17:28
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2.0 147KM 2006r
Ja mam auto po lifcie i też mi skorodowała rurka.
Przepraszam za błąd, już poprawiam
W serwisie podłączył urządzonko do klimy i wpuścił ciśnienie, potem psiknął wodą i widać było na tej rurce ze zdjęcia uciekające bąbelki mniej więcej z miejsca gdzie jest uszkodzona ta plastikowa osłonka na rurce.
A o drugiej rurce powiedział, że do wymiany pewnie też będzie się nadawać niedługo, jeśli nie już bo właśnie w mazdach 6 tamta pod filtrem powietrza lubi korodowac. A z tego co czytałem to faktycznie tak jest.
Jednak spróbuję też sprawdzić sam tą dolną rurkę, wcześniej muszę tylko poradzić sobie z demontażem filtra i samej rurki. Zawsze jakaś oszczędność by była jakby mnie nie skroili za demontaż.
Mimo wszystko numery rurek przydadzą mi się a najważniejsza ta ze zdjęcia bo jest dziurawa
W serwisie podłączył urządzonko do klimy i wpuścił ciśnienie, potem psiknął wodą i widać było na tej rurce ze zdjęcia uciekające bąbelki mniej więcej z miejsca gdzie jest uszkodzona ta plastikowa osłonka na rurce.
A o drugiej rurce powiedział, że do wymiany pewnie też będzie się nadawać niedługo, jeśli nie już bo właśnie w mazdach 6 tamta pod filtrem powietrza lubi korodowac. A z tego co czytałem to faktycznie tak jest.
Jednak spróbuję też sprawdzić sam tą dolną rurkę, wcześniej muszę tylko poradzić sobie z demontażem filtra i samej rurki. Zawsze jakaś oszczędność by była jakby mnie nie skroili za demontaż.
Mimo wszystko numery rurek przydadzą mi się a najważniejsza ta ze zdjęcia bo jest dziurawa
- Od: 11 maja 2016, 17:28
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2.0 147KM 2006r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6