Witam wszystkich.
Z góry przepraszam za nowy temat ale poprzedni dotyczący mojej mazdy został zamknięty, a takiego przypadku nie znalazłem.
Tak więc od dłuższego czasu wariują mi kontrolki na desce rozdzielczej. Objawia się to tym, że wskazówki prędkości i obrotów opadają do zera i wstają, a równocześnie z nimi zapalają się abs, trakcja itp.
Elektromechanik grzebał sprawdzał i poprawiał to co znalazł ale nie rozwiązał problemu wariującej deski, a jedyne do czego doszedł to to, że jak odłączy przepływomierz wariacja ustaje. Nie naprawił on również problemu zwarcia z masą w obwodzie wentylatora dmuchawy dodatkowej nagrzewnicy. Ja ze swoich obserwacji zobaczyłem, że jak było ciepło na dworze, a zarazem w kabinie problem nie występował, a gdy jest temperatura jaka jest obecnie wskazówki wariują. Proszę o poradę gdzie szukać przyczyny bądź jakie wskazania z forscana sprawdzić. Z góry dziękuję i jeszcze raz przepraszam jeśli był taki wątek ale nie znalazłem.
wariująca deska rozdzielcza.
Strona 1 z 1
akumulator wymieniany w tamtym roku jakoś w listopadzie więc raczej to nie problem no chyba, że elektromechanik pominął sprawdzenie alternatora... Szukam przyczyny i znaleźć nie mogę, a facet jak mnie zaraz zacznie kasować za roboczogodziny to zbankrutuje. Dzisiaj podmienię przepływomierz bo to na w zależności od podłączenia odłączenia go problem występuje bądź nie i na pewno dam znać.
- Od: 21 lut 2016, 00:09
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 Liftback 2003r. 2.0 Diesel / 136KM RF5C
Takie "szaleństwa" zestawu wskaźników najczęściej są spowodowane zakłóceniami w transmisji na magistrala CAN. Pojawiają się wtedy błędy związane z CAN – do sprawdzenia w FORSCANie.
Przyczyny tych zakłóceń można podzielić na dwie kategorie:
– uszkodzenie okablowania.
– uszkodzenie modułów/sterowników komunikujących się poprzez CAN.
W pierwszym wypadku trzeba sprawdzić wiązki których częścią jest magistrala CAN, zaczynając od tej idącej ze skrzynki bezpieczników poprzez pas przedni. (Lubi się przecierać – jest to dobrze opisane na forum)
W drugim przypadku musisz mieć sporo szczęścia. Najczęściej problemy generowane są przez sterownik ABS (zimne luty), przetwornice Xenonów (przeciążone przez stare bądź marnej jakości palniki, lub początki uszkodzenia jednego z tranzystorów mocy – daje to błędy pośrednie możliwe do odczytania Forscanem).
Czytałem gdzieś, że przyczyną był też np. uszkodzony czujnik ciśnienia barometrycznego będący częścią składową PCM.
Niestety ponieważ problem jest typu "pojawiam się i znikam" diagnozowanie (poza uszkodzeniami kabli) jest bardzo czasochłonne, a to może przekładać się na nieadekwatne do problemu koszty.
Przyczyny tych zakłóceń można podzielić na dwie kategorie:
– uszkodzenie okablowania.
– uszkodzenie modułów/sterowników komunikujących się poprzez CAN.
W pierwszym wypadku trzeba sprawdzić wiązki których częścią jest magistrala CAN, zaczynając od tej idącej ze skrzynki bezpieczników poprzez pas przedni. (Lubi się przecierać – jest to dobrze opisane na forum)
W drugim przypadku musisz mieć sporo szczęścia. Najczęściej problemy generowane są przez sterownik ABS (zimne luty), przetwornice Xenonów (przeciążone przez stare bądź marnej jakości palniki, lub początki uszkodzenia jednego z tranzystorów mocy – daje to błędy pośrednie możliwe do odczytania Forscanem).
Czytałem gdzieś, że przyczyną był też np. uszkodzony czujnik ciśnienia barometrycznego będący częścią składową PCM.
Niestety ponieważ problem jest typu "pojawiam się i znikam" diagnozowanie (poza uszkodzeniami kabli) jest bardzo czasochłonne, a to może przekładać się na nieadekwatne do problemu koszty.
Mechanik sprawdził wszystkie punkty masowe. Porobił tam gdzie nie wyglądało dobrze. Usunął na stałe błąd przepływomierza i komunikacji CAN. Nie naprawił błędu tylko tego o którym wspomniałem na początu. Ja skolei podmieniłem przepływomierz mając nadzieję, że to w nim tkwi problem jednak to nie naprawiło zegarów... W czwartek oddaje mu auto jeszcze raz i mam nadzieje, że tym razem dojdzie on do przyczyny i rozwiąże problem. Po wszystkim napiszę co było przyczyną. Dzięki za każdą radę napewno są to jakieś wskazówki, które mogą pomóc.
-----------------------------------------------------
edit.
Witam ponownie. Elektromechanik walczył dzisiaj z moją wariującą deską rozdzielczą i biedny chłopina poległ. Podczas rozmowy twierdził, że sprawdził wszystko co się da (zakładam, że nie kłamał gdyż autko już trzeci raz miał na warsztacie) ale przyczyny wariacji zegarów nie znalazł. Powiedział bym w przyszły wtorek jeszcze mu podrzucił auto i do tego czasu doedukuje się u innego znawcy i powalczy jeszcze (widać spać po nocy nie może).
Ja od siebie opiszę tą usterkę jeszcze raz, a nóż ktoś wpadnie na złoty pomysł...
Autko na zapłonie (jeszcze nie odpalone) wyświetla wszystko jak należy) po odpaleniu po około 5-10 sec. zaczyna wariować deska rozdzielcza tzn. zegary spadają do zera i wstają do wartości domyślnych oraz naprzemiennie zapalają się diody hamulca ręcznego, trakcji, abs, etc.
Z obserwacji problem występuje przy niskich temperaturach. W dni letnie wszystko było OK. Po około 20min jazdy gdy autko ładnie się nagrzeje wszystko śmiga aż miło nic nie wariuje i nie zapalają się niepotrzebne kontrolki.
Najważniejsza ciekawostka to to, że po odłączeniu przepływomierza gdy wszystko wariuje nagle jak ręką odjął przestaje wariować i zapala się tylko kontrolka trakcji na stałe ale wskazówki nie opadają ani inne dodatkowe kontrolki nie migają.
Czy jest ktoś z Zielonej Góry bądź okolic, kto posiada Mazde 6 I Gen w Dieslu i chciałby udostępnić za piwko deskę rozdzielczą abym mógł sprawdzić czy to nie jest przyczyna?
-----------------------------------------------------
edit.
Witam ponownie. Elektromechanik walczył dzisiaj z moją wariującą deską rozdzielczą i biedny chłopina poległ. Podczas rozmowy twierdził, że sprawdził wszystko co się da (zakładam, że nie kłamał gdyż autko już trzeci raz miał na warsztacie) ale przyczyny wariacji zegarów nie znalazł. Powiedział bym w przyszły wtorek jeszcze mu podrzucił auto i do tego czasu doedukuje się u innego znawcy i powalczy jeszcze (widać spać po nocy nie może).
Ja od siebie opiszę tą usterkę jeszcze raz, a nóż ktoś wpadnie na złoty pomysł...
Autko na zapłonie (jeszcze nie odpalone) wyświetla wszystko jak należy) po odpaleniu po około 5-10 sec. zaczyna wariować deska rozdzielcza tzn. zegary spadają do zera i wstają do wartości domyślnych oraz naprzemiennie zapalają się diody hamulca ręcznego, trakcji, abs, etc.
Z obserwacji problem występuje przy niskich temperaturach. W dni letnie wszystko było OK. Po około 20min jazdy gdy autko ładnie się nagrzeje wszystko śmiga aż miło nic nie wariuje i nie zapalają się niepotrzebne kontrolki.
Najważniejsza ciekawostka to to, że po odłączeniu przepływomierza gdy wszystko wariuje nagle jak ręką odjął przestaje wariować i zapala się tylko kontrolka trakcji na stałe ale wskazówki nie opadają ani inne dodatkowe kontrolki nie migają.
Czy jest ktoś z Zielonej Góry bądź okolic, kto posiada Mazde 6 I Gen w Dieslu i chciałby udostępnić za piwko deskę rozdzielczą abym mógł sprawdzić czy to nie jest przyczyna?
- Od: 21 lut 2016, 00:09
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 Liftback 2003r. 2.0 Diesel / 136KM RF5C
Gdzieś czytałem już o wręcz identycznym przypadku ale wtedy użytkownik mazdy skorzystał z usługi mechanika, który naprawił webasto, a ja tymczasowo ominąłem problem. Jak będzie sposobność i czas na to pozwoli to wezmę się za wymianę webasto tymczasem będę jeździł bez podgrzanego paliwa :-P
Mimo wszystko dziękuję za rady i mam nadzieję, że komuś jeszcze ten temat pomoże :–) Pozdrawiam
Mimo wszystko dziękuję za rady i mam nadzieję, że komuś jeszcze ten temat pomoże :–) Pozdrawiam
- Od: 21 lut 2016, 00:09
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 Liftback 2003r. 2.0 Diesel / 136KM RF5C
Witam,
Mam podobny problem do wyżej opisanego – wariujące zegary plus miganie niektórych kontrolek (ABS, Kontrola trakcji ...). Auto było podpinane pod komputer i okazało się że kabel pomiędzy sterownikiem ABS a sterownikiem silnika jest nie do końca sprawny. Czy wiecie gdzie szukać sterownika ABS i sterownika silnika w M6 Diesel z 2004r. przed liftem, combi, 136 km?
Mam podobny problem do wyżej opisanego – wariujące zegary plus miganie niektórych kontrolek (ABS, Kontrola trakcji ...). Auto było podpinane pod komputer i okazało się że kabel pomiędzy sterownikiem ABS a sterownikiem silnika jest nie do końca sprawny. Czy wiecie gdzie szukać sterownika ABS i sterownika silnika w M6 Diesel z 2004r. przed liftem, combi, 136 km?
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6