Dołożenie kontrolki niskiego stanu płynu w zbiorniku spryskiwacza.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dobrzyn22 » 23 kwi 2014, 15:26

rmierzwa napisał(a):W celu uniknięcia migania kontrolki przy niskim stanie płynu można zastosować przekaźnik czasowy, np. coś takiego:
http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p61 ... sowy-1tp30


czy ktoś jeszcze to przerabiał w jakiś inny sposób ??

A może ktoś ma pomysł co innego można zastosować... mi wystarczy, że załączy się na stałe już po 1 mignięciu ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 25 kwi 2014, 19:35

dobrzyn22 napisał(a):mi wystarczy, że załączy się na stałe już po 1 mignięciu ;)

Proszę bardzo :)

http://allegro.pl/cd4027b-podwojny-prze ... 22730.html
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez dobrzyn22 » 25 kwi 2014, 19:50

no... z takimi scalakami to ja się jeszcze nie bawiłem :P

Jak to podłączyć lepiej mi powiedz :P nie ma czegoś z 2-ma nóżkami ?? <lol> ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 26 kwi 2014, 00:53

Przepraszam, podałem złą aukcję. Poniższa jest właściwa.

http://allegro.pl/uklad-scalony-ucy74175-74175-sn74175-dip-14-i4155479148.html

Do tego dla wygody i bezpieczeństwa lutowania coś takiego:

http://allegro.pl/podstawka-dip-16-dip16-2szt-i4177866709.html

Do kupienia w każdym sklepie elektronicznym. Łączna cena powinna się zamknąć w 5 zł :P


Już tłumaczę jak miałoby to działać.

Można zrobić sobie symulację działania tego układu na tej stronie. Jest to: Rejestr na bazie przerzutników D FLIP FLOP.

I teraz tak, nóżki o numerach: 1, 13 i 16 podłączamy na na +12V po stacyjce. Nóżkę nr 8 do jakiejkolwiek masy, nr 9 włączamy za nasz czujnik (czyli tak, żeby czujnik podawał sygnał na tą nóżkę), a nóżkę nr 15 łączymy z naszą diodą.

W ten sposób po załączeniu stacyjki i choćby chwilowym jednokrotnym mignięciu diody załączy się ona na stałe do czasu wyłączenia stacyjki :)

Jest niestety również jakiś minus. Mianowicie, jeżeli w zbiorniku nie będzie w ogóle płynu lub będzie go tak mało, że dioda świeciłaby cały czas, to po wyłączeniu stacyjki i ponownym jej włączeniu dioda się nie zaświeci. Sprawdźcie na symulacji.

Ale ten problem też rozwiążę. Tylko dajcie mi chwilę ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Wojtek » 26 kwi 2014, 10:59

Czy wyłączenie stacyjk nie powoduje resetu urządzenia?
Jeżeli tak, to wtedy wszystko powinno działac poprawnie...
Po ponownym załączeniu stacyjki na nowo zostanie podana masa na wejście, a to spowoduje (powinno) załączyć układ i podać masę na naszą diodę w zegarach... <co?>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mandey » 26 kwi 2014, 18:41

Też mi się tak wydaje. Jednak nie jestem tego pewien w 100%, dlatego wolałem ten fakt uwzględnić powyżej. Trzeba by to sprawdzić.
Ale rozwiązanie już znalazłem. Dołożenie tzw. bramki logicznej OR.
Obrazek
Pod wejście np. P podpinamy nasz czujnik, a pod Q wyjście z powyższego układu. Wtedy niezależnie od tego, czy zostanie podany pojedynczy impuls, czy sygnał stały dioda zawsze się zaświeci. A po napełnieniu zbiornika płynem zgaśnie :)

Dopisano 26 kwi 2014, 18:44:

http://allegro.pl/uklad-scalony-ucy7400-sn7400-dip-14-x2szt-i4110157027.html

Oto taka bramka.

http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/Modele/JTZ/obwody/elektronika/TTL-7400.gif

I schemat :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Wojtek » 27 kwi 2014, 00:02

dobrzyn22 napisał(a):nie ma czegoś z 2-ma nóżkami? <lol>

jest... :)
Lepsze i prostsze rozwiązanie :)


Układ podtrzymania zasilania dla niskiego poziomu płynu w zbiorniczku spryskiwacza.


Zakup coś takiego:
"PRZEKAŹNIK RM94P12 PRZEŁĄCZNY PODWÓJNY RM94-1012-25-1012"
http://sklep.avt.pl/przekaznik-rm94p12- ... wojny.html

wygląd:
RM94P12

przekaznik1.jpg


przekaznik 12V.jpg


i rysunek podłączeń:

schemat stabilnego zasilania.jpg
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mandey » 27 kwi 2014, 04:09

Aaaaaa, przekaźnik z podtrzymaniem. No przecież <lol>

Wojtek wygrywa <spoko>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Enduro » 27 kwi 2014, 10:14

Mandey napisał(a):...

Wojtek wygrywa <spoko>

absolutnie
im prostsze tym lepsze.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 27 kwi 2014, 11:35

a dziękuję ;)

1. Układ odporny na wahania płynu w zbiorniczku... <faja>
2. Reset co wyłączenie zapłonu... <spoko>
3. Uzupełnienie płynu + wyłączenie, a następnie załaczenie stacyjki spowoduje wyłaczenie lampki i przejście układu w stan "wyczekiwania" <diabełek>


Teraz tylko czekamy na praktyczny element <oczy> czyli wykonanie i zdjęcia...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 27 kwi 2014, 15:41

czyli jesli dolejemy plynu do zbiorniczka przy wlaczonym zaplonie, to uklad nie pokaze stanu rzeczywistego :|
no ,ale kto dolewa plynu w takim stanie.. hahaha
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 27 kwi 2014, 16:18

dokładnie... przy dolewaniu płynu do zbiorniczka spryskiwaczy należy kluczyk mieć przy sobie... :P
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 27 kwi 2014, 18:28

a jak zdejmiemy kleme od baterii..to tez? <diabełek>
E.
Ostatnio edytowano 27 kwi 2014, 20:17 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 27 kwi 2014, 20:18

Wojtek, wrzuć jeszcze jakąś fotkę z czymś, co można było by założyć solidnie na te nóżki (chyba, że w grę wchodzi tylko lutowanie ?? )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 27 kwi 2014, 22:20

Zaopatrz się w lutownicę, cynę, koszulki termokurczliwe i kabel do instalacji elektrycznych 12V (nie za gruby, bo nie ma tam wielkich prądów :) )

Przekaźnik mały, wygodny do schowania i cichy w działaniu <faja>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zwier88 » 29 sty 2016, 14:06

Hej.
Czy moglibyście pokazać jak ma wyglądać mostek w kabinie aby kontrolka dobrze działała? Ostatnio wsadziłem łeb pod kierownicę w Maździe, ale tam jest 100 różnych kabli i ciężko było dopatrzeć te właściwe.

Znalazłem podobną aukcję co była wcześniej podawana, ale wolę się upewnić. Ten czujnik będzie dobry?
http://allegro.pl/opel-czujnik-poziomu- ... 37138.html
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 17:03
Posty: 39 (0/1)
Auto: Mazda 6 1.8L, 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6