Wyciek wody w kabinie – odprowadzenie wody z klimy
Nie skraplacz tylko parownik!
Skraplacz jest przed chodnicą silnika,a parownik pod deską rozdzielczą!
Pytasz już o to samo w trzech tematach. Ja Ci pisałem o zapchanym odpływie wody z parownika i raczej na tym bym się skupił. Jeśli cokolwiek innego z układu klimatyzacji miałbyś nieszczelnego, to uwierz mi – klimatyzacja zniknęłaby co najwyżej po kilku godzinach.
Skoro jednak woda spływa pod samochodem, to prawdopodobnie masz ten wężyk pęknięty i skrapla Ci zarówno pod samochód jak i do wnętrza.
Skraplacz jest przed chodnicą silnika,a parownik pod deską rozdzielczą!
Pytasz już o to samo w trzech tematach. Ja Ci pisałem o zapchanym odpływie wody z parownika i raczej na tym bym się skupił. Jeśli cokolwiek innego z układu klimatyzacji miałbyś nieszczelnego, to uwierz mi – klimatyzacja zniknęłaby co najwyżej po kilku godzinach.
Skoro jednak woda spływa pod samochodem, to prawdopodobnie masz ten wężyk pęknięty i skrapla Ci zarówno pod samochód jak i do wnętrza.
No cóż, trzeba prześledzić cały odpływ od parownika, aż do wylotu pod podwozie co jednoznacznie wiąże się raczej i tak z demontażem deski.
Witam chcialbym sobie przeplukac temat kretem ale opisy slowne sie malo sprawdzaja a zdjecia sa juz nie aktywne. Zatem bardzo bym prosil o sprecyzowanie. Zalaczam zdjecie bebechow obok filtra kabinowego i wentylatora. O ile dobrze zrozumialem trzeba odkrecic wentylator 3 sruby i pod nim jest wlot w ktory trzeba lac kreta? Staralem sie okrecic go ale nie moglem dosjc do 1 sruby i zeobilem wycofke zeby zdobyc odpowiedni klucz ale zanim orzystapie do dzialania wole sie upewnic. Zatem prosze o pomoc zrobie dokumentacje foto dla oochodnych mojej osoby
https://goo.gl/photos/eagTA4HbTcfQyn8g7
https://goo.gl/photos/9LuT1NYyCFhAo6LU6
https://goo.gl/photos/eagTA4HbTcfQyn8g7
https://goo.gl/photos/9LuT1NYyCFhAo6LU6
Ostatnio edytowano 12 sie 2015, 21:33 przez jonks, łącznie edytowano 3 razy
-
jonks
witam wszystkich,problem jak wyzej ,auto stoi pod drzewami caly rok ,do tego nie umiejetna wymiana filtra kabinowego-zawsze cos spadnie na dol,powod zatkany wylot,i okolo litra wody po stronie pasazera,uwazam ze nie ma sensu zalepiac niczego silikonem tylko dobrze udroznic doplyw gdzie woda jest wydmuchiwana za pomoca wentylatora,
Najlepsze rozwiazanie odkrecic od gory sensor wsadzic tam odkurzacz a od zewnatrz sprezone powietrze,u mnie pomoglo,
Najlepsze rozwiazanie odkrecic od gory sensor wsadzic tam odkurzacz a od zewnatrz sprezone powietrze,u mnie pomoglo,
- Od: 14 sty 2007, 12:39
- Posty: 31
- Skąd: Jastrzebie Hamburg
- Auto: M6 2.3 a+.07 GG
Witam serdecznie !
Bardzo proszę o pomoc w określenie elementu winnego wyciekowi wody z klimatyzacji do kabiny.
Na zdjęciach które wykonałem wyraźnie widać miejsce wycieku. Widać też pęknięty plastik w miejscu z którego wycieka woda. Co to jest za element ? Czy da się do samemu łatwo wymontować do ew. klejenia ?
Czy też może można ten element bezproblemowo wymienić. Wg. mojej oceny może być to część odpływu skroplin na zewnątrz. U mnie to jest pęknięte i woda ścieka z tego miejsca do kabiny.
Darek
PS: Przyczyną u mnie była pęknięta tacka do której skrapla się woda z klimy. Poklejone i jest ok.
Bardzo proszę o pomoc w określenie elementu winnego wyciekowi wody z klimatyzacji do kabiny.
Na zdjęciach które wykonałem wyraźnie widać miejsce wycieku. Widać też pęknięty plastik w miejscu z którego wycieka woda. Co to jest za element ? Czy da się do samemu łatwo wymontować do ew. klejenia ?
Czy też może można ten element bezproblemowo wymienić. Wg. mojej oceny może być to część odpływu skroplin na zewnątrz. U mnie to jest pęknięte i woda ścieka z tego miejsca do kabiny.
Darek
PS: Przyczyną u mnie była pęknięta tacka do której skrapla się woda z klimy. Poklejone i jest ok.
Ostatnio edytowano 13 cze 2016, 21:55 przez ugh, łącznie edytowano 1 raz
Andrzej mogłbys bardiej obrazowo wyjaśnić?
dałem zdjecia wyżej chciałbym znajelść drogę do tego sensora i gdzie ten odkurzac czy tam kreta wcisnać
dałem zdjecia wyżej chciałbym znajelść drogę do tego sensora i gdzie ten odkurzac czy tam kreta wcisnać
-
jonks
juz podpowiadam jonks, mam problem przy wklejaniu do naszego forum fotek wiec sprubuje opisac ,po zdieciu schowka widzisz tunel i od gory zobaczysz po prawej wentylator i po jego lewej pek paru kabli przymocowany 4 srubami i to trzeba odkrecici(wszystko od gory) tam wsadzic na voll mocy odkurzacz ,jego rure,a z zewnatrz sprezone powietrze (dobrze by bylo z kompresora)
Gdyby nadal byl problem ze zlokalizowaniem to a pw
Gdyby nadal byl problem ze zlokalizowaniem to a pw
- Od: 14 sty 2007, 12:39
- Posty: 31
- Skąd: Jastrzebie Hamburg
- Auto: M6 2.3 a+.07 GG
Znalazłem odkręciłem przepchałem powietrzem i wciągnałem odkurzaczem. Tzn chyba bo zauwazylem ze woda dość swobodnie spływa przez wylot. WIec moze nie byl wcale zapchany, niemniej sie okaże przy najbliższej okazji dluzej podrózy z klimą.
dzięki za pomoc
dzięki za pomoc
-
jonks
Super...powodzenia,nawiasem -super fotka 
- Od: 14 sty 2007, 12:39
- Posty: 31
- Skąd: Jastrzebie Hamburg
- Auto: M6 2.3 a+.07 GG
Znów mi się to objawiło po roku... Już nie pamiętam jak to wtedy robiłem ale teraz nie wiem co robić... Czytając wasze posty mam ochotę się za to zabrać głebiej bo jak mi się nie myli wtedy tak tego nie rozbierałem. Mam tylko takie pytanie czy jest ktoś z Poznania lub okolic by móglbym miec pomoc z tym dylematem? Pozdrawiam 
I u mnie wystąpił problem z kapaniem wody na wycieraczkę. Raz to był zatkany odpływ, drut do środka i mała powódź w kanale – problem rozwiązany.
Niestety za drugim razem przetykam przetykam i nic. Schowek na bok, dolna część tunelu zdjęta i niemiła niespodzianka – miska sucha a wyciek w standardowym miejscu, jak na zdjęciu. Wydaje mi się że problemem jest jakiś paproch w środku który powoduje, że woda spływa po ściance widocznych plastików i przez to podcieka na łączeniu miski z obudową klimy (na zdjęciu czerwone zaznaczenie, ale też od tyłu tego elementu).
Naprawiłem, jednak robota dość uciążliwa, przydatne małe ręce i pomagier. Z narzędzi śrubokręt krzyżakowy krótki, trochę dłuższy, i grzechotka z bitem krzyżakowym i przedłużka koło 5cm, nasadka 10 i coś do nakładania silikonu.
Zdejmujemy schowek, dolną część tunelu, górną część tunelu i zabieramy się za odkręcanie miski. Dwie śrubki od strony kierowcy, od strony pasażera dwie albo trzy dobrze widoczne i jedna schowana za wylotem nawiewu na nogi i jedna najtrudniejsza od tyłu wystającego elementu miski (żółta strzałka na zdjęciu). Z nią poradziłem sobie tą grzechotką z przedłużką. Trzeba trafić na ślepo albo ewentualnie wsadzić jakimś cudem palec i wymacać. Na koniec duży zatrzask od strony panelu z radiem i nakrętka 10 przy rurce przechodzącej przez gródź. Teraz już pozostaje tylko pół godziny szarpania się z miską tak żeby zrobić sporą szparę w miejscu zaznaczonym na czerwono. Uwaga na kołki które są obok niektórych śrub! Ja wysunąłem miskę tak że ta super krótka rurka odpływowa znalazła się cała we wnętrzu auta. Pakujemy silikon na całej długości łączenia (niebieski kolor na schemacie, na zdjęciu tylko fragment na czerwono) i szybko składamy. Przed złożeniem tunelu warto odkurzyć wnętrze miski.
Może i by pomogło samo obsmarowanie silikonem tej krawędzi bez rozkręcania ale po pierwsze szukałem przyczyny a po drugie kto wie;)
Zdjęcie pożyczyłem, mam nadzieje że właściciel nie ma nic przeciwko.
Niestety za drugim razem przetykam przetykam i nic. Schowek na bok, dolna część tunelu zdjęta i niemiła niespodzianka – miska sucha a wyciek w standardowym miejscu, jak na zdjęciu. Wydaje mi się że problemem jest jakiś paproch w środku który powoduje, że woda spływa po ściance widocznych plastików i przez to podcieka na łączeniu miski z obudową klimy (na zdjęciu czerwone zaznaczenie, ale też od tyłu tego elementu).
Naprawiłem, jednak robota dość uciążliwa, przydatne małe ręce i pomagier. Z narzędzi śrubokręt krzyżakowy krótki, trochę dłuższy, i grzechotka z bitem krzyżakowym i przedłużka koło 5cm, nasadka 10 i coś do nakładania silikonu.
Zdejmujemy schowek, dolną część tunelu, górną część tunelu i zabieramy się za odkręcanie miski. Dwie śrubki od strony kierowcy, od strony pasażera dwie albo trzy dobrze widoczne i jedna schowana za wylotem nawiewu na nogi i jedna najtrudniejsza od tyłu wystającego elementu miski (żółta strzałka na zdjęciu). Z nią poradziłem sobie tą grzechotką z przedłużką. Trzeba trafić na ślepo albo ewentualnie wsadzić jakimś cudem palec i wymacać. Na koniec duży zatrzask od strony panelu z radiem i nakrętka 10 przy rurce przechodzącej przez gródź. Teraz już pozostaje tylko pół godziny szarpania się z miską tak żeby zrobić sporą szparę w miejscu zaznaczonym na czerwono. Uwaga na kołki które są obok niektórych śrub! Ja wysunąłem miskę tak że ta super krótka rurka odpływowa znalazła się cała we wnętrzu auta. Pakujemy silikon na całej długości łączenia (niebieski kolor na schemacie, na zdjęciu tylko fragment na czerwono) i szybko składamy. Przed złożeniem tunelu warto odkurzyć wnętrze miski.
Może i by pomogło samo obsmarowanie silikonem tej krawędzi bez rozkręcania ale po pierwsze szukałem przyczyny a po drugie kto wie;)
Zdjęcie pożyczyłem, mam nadzieje że właściciel nie ma nic przeciwko.
- Od: 23 wrz 2014, 15:39
- Posty: 12
- Skąd: Łódź
- Auto: jest M6 GY 2.0 147KM LPG 2006
była M6 GG 2.0 136KM Diesel 2003
Witam,
Czy zna ktoś może z okolic trójmiasta (nawet do 100 km) warsztat/magika, który podjąłby się naprawy cieknącej klimatyzacji, włącznie z rozebraniem całej deski – bo już i takie sugestie słyszałem dzwoniąc po różnych serwisach. Układ podobno mam drożny, ale i tak cały czas cieknie
Z góry dzięki za sugestie
Adam
Czy zna ktoś może z okolic trójmiasta (nawet do 100 km) warsztat/magika, który podjąłby się naprawy cieknącej klimatyzacji, włącznie z rozebraniem całej deski – bo już i takie sugestie słyszałem dzwoniąc po różnych serwisach. Układ podobno mam drożny, ale i tak cały czas cieknie
Z góry dzięki za sugestie
Adam
Dzisiaj rano zastała mnie taka niespodzianka na miejscu pasażera


jonks napisał(a):Znalazłem odkręciłem przepchałem powietrzem i wciągnałem odkurzaczem. Tzn chyba bo zauwazylem ze woda dość swobodnie spływa przez wylot. WIec moze nie byl wcale zapchany, niemniej sie okaże przy najbliższej okazji dluzej podrózy z klimą.
dzięki za pomoc
jonks napisał(a):Znalazłem odkręciłem przepchałem powietrzem i wciągnałem odkurzaczem. Tzn chyba bo zauwazylem ze woda dość swobodnie spływa przez wylot. WIec moze nie byl wcale zapchany, niemniej sie okaże przy najbliższej okazji dluzej podrózy z klimą.
dzięki za pomoc
Odkręciłem wentylator od spodu i nie mogłem znaleźć rury (rurki) odpływowej. Czy odkręcając górną część (tą ze zdjęcia) łatwiej będzie mi znaleźć ową rurkę odpływową?
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
Witam czy temat aktualny ?Tez mam wyciek od strony pasazera udplyw raczej drozny ile wleje wody tyle wyleci przez odplyw a jednak woda sie zbiera na postoju pol godiny trzymalem auto na klimie i ani 1 kropli ....dziwne jak troche pojezdze to kauza...gdzie moze byc problem?
- Od: 5 sie 2018, 17:54
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 2006 kombi 2.0 benzyna 147km (lpg)
Popatrz z której strony dostaje się woda:
jeśli zbiera się od góry na dywaniku – przyczyną będzie pęknięta tacka lub przytkany odpływ.
Jeśli woda sączy się wygłuszeniem pod dywanikami (można pomacać wsadzając rękę przez klapkę na VIN
) – przyczyną będzie sparciała uszczelka przy rurce wylotowej klimy (podczas jazdy lub postoju pod górkę woda ścieka po zewnętrznej ściance rurki ,przez sparciałą uszczelkę wsiąka w wewnętrzne wygłuszenie i zbiera się pod nogami pasażera) Można to łatwo naprawić montując rurkę odpływową o której wspominano wcześniej.
Dla leniwych małe "how to":
potrzebujemy 50cm wężyka 1/2cala , cybant 16mm i trytkę (wężyk można nabyć w Casto na dziale "ogród")
1.Końcówkę węża lekko podgrzewamy , naciągamy na króciec odpływowy i ściskamy z wyczuciem cybantem .
2. Wąż wypuszczamy dołem pomiędzy maglownicą i drążkiem stabilizatora (należy uważać żeby rurka się nigdzie nie zagięła i nie biegła zbyt blisko kolektora wydechowego)
3.Mocujemy końcówkę trytką (ja zrobiłem dziurkę w plastiku na trytkę)
Na końcu można zrobić test – przejechać z 10 km po drodze szybkiego ruchu i na na parkingu sprawdzić czy rurka nie jest zbyt nagrzana od temperatury kolektora i czy woda będzie wyrzucana rurką podmuchem powietrza za każdym razem gdy włączy się wentylator klimy (przynajmiej u mnie tak to wygląda
) W dieslach pewnie będzie gorzej z dostępem i miejscem na pociągnięcie rurki.
jeśli zbiera się od góry na dywaniku – przyczyną będzie pęknięta tacka lub przytkany odpływ.
Jeśli woda sączy się wygłuszeniem pod dywanikami (można pomacać wsadzając rękę przez klapkę na VIN
Dla leniwych małe "how to":
potrzebujemy 50cm wężyka 1/2cala , cybant 16mm i trytkę (wężyk można nabyć w Casto na dziale "ogród")
1.Końcówkę węża lekko podgrzewamy , naciągamy na króciec odpływowy i ściskamy z wyczuciem cybantem .
2. Wąż wypuszczamy dołem pomiędzy maglownicą i drążkiem stabilizatora (należy uważać żeby rurka się nigdzie nie zagięła i nie biegła zbyt blisko kolektora wydechowego)
3.Mocujemy końcówkę trytką (ja zrobiłem dziurkę w plastiku na trytkę)
Na końcu można zrobić test – przejechać z 10 km po drodze szybkiego ruchu i na na parkingu sprawdzić czy rurka nie jest zbyt nagrzana od temperatury kolektora i czy woda będzie wyrzucana rurką podmuchem powietrza za każdym razem gdy włączy się wentylator klimy (przynajmiej u mnie tak to wygląda
- Od: 28 sie 2018, 12:44
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 GY 06' 1.8
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6