
Kołysanie / bujanie nadwozia
Dzięki dobrzyn22 za uporządkowanie 
Co do tematu – postaram się dzisiaj zrobić test szybkich nawrotów na jakimś dużym parkingu. Googlując w tym temacie znalazłem przypadek bujania powodowanego przegubem wewnętrznym. W tamtym przypadku przez te problemy z przegubem poleciały poduchy skrzyni i lewarek skrzyni biegów stracił na sztywności. Ja u siebie też to zauważyłem – nie jest już tak sztywny jak rok temu. Może to być jakaś wskazówka w tym problemie.
Poszukam też kogoś kto mógłby sprawdzić jeszcze raz półosie – przy sprawdzaniu tarcz poprosiłem mechanika o sprawdzenie półosi, więc się wsunął pod samochód i szarpiąc za nie nic nie wykrył.
PS.
Znalazłem odpowiednie miejsce i zrobiłem testy. Po wykonaniu wszystkich manewrów jakie mi przyszły do głowy: nawroty przy pełnym skręcie (także na wstecznym), szybkie ruszanie przy pełnym skręcie, ostre nawroty i nie usłyszałem żadnych wyraźnych i niepokojących dźwięków.
Wczoraj byłem jeszcze w jednym serwisie i przejechałem się z jednym z mechaników po równej drodze i potwierdził, że kołysze samochodem i źródłem tego chyba jest przód. Stwierdził również, że jak dla niego takie zachowanie samochodu wskazuje na problem z którąś oponą. Tylko, że na dwóch różnych zestawach opon jest to samo. Teraz zostaje mi poszukać kogoś, kto pożyczy mi chociaż na chwilę felg razem z oponami do przełożenia i sprawdzenia. Jeśli nawet zmiana całych kół nie pomoże to zostaje pewnie ten docisk, chociaż nie mam pojęcia czy to może mieć związek z tym problemem.
Co do tematu – postaram się dzisiaj zrobić test szybkich nawrotów na jakimś dużym parkingu. Googlując w tym temacie znalazłem przypadek bujania powodowanego przegubem wewnętrznym. W tamtym przypadku przez te problemy z przegubem poleciały poduchy skrzyni i lewarek skrzyni biegów stracił na sztywności. Ja u siebie też to zauważyłem – nie jest już tak sztywny jak rok temu. Może to być jakaś wskazówka w tym problemie.
Poszukam też kogoś kto mógłby sprawdzić jeszcze raz półosie – przy sprawdzaniu tarcz poprosiłem mechanika o sprawdzenie półosi, więc się wsunął pod samochód i szarpiąc za nie nic nie wykrył.
PS.
Znalazłem odpowiednie miejsce i zrobiłem testy. Po wykonaniu wszystkich manewrów jakie mi przyszły do głowy: nawroty przy pełnym skręcie (także na wstecznym), szybkie ruszanie przy pełnym skręcie, ostre nawroty i nie usłyszałem żadnych wyraźnych i niepokojących dźwięków.
Wczoraj byłem jeszcze w jednym serwisie i przejechałem się z jednym z mechaników po równej drodze i potwierdził, że kołysze samochodem i źródłem tego chyba jest przód. Stwierdził również, że jak dla niego takie zachowanie samochodu wskazuje na problem z którąś oponą. Tylko, że na dwóch różnych zestawach opon jest to samo. Teraz zostaje mi poszukać kogoś, kto pożyczy mi chociaż na chwilę felg razem z oponami do przełożenia i sprawdzenia. Jeśli nawet zmiana całych kół nie pomoże to zostaje pewnie ten docisk, chociaż nie mam pojęcia czy to może mieć związek z tym problemem.
- Od: 30 paź 2013, 00:23
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 2004 LPG
Minęło trochę czasu ale dalej nic nie wiadomo w tym temacie.
Byłem w międzyczasie na 2 nowych stacjach na szarpakach oraz w ASO Mazdy i nic nie znaleziono.
Wymieniłem też sprężyny na przodzie, ponieważ z jedną był problem jak pisałem wcześniej ale nie poprawiło się zachowanie samochodu.
Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz. Przy ruszaniu czy hamowaniu na suchej i czystej nawierzchni zdarza się, że załącza się DSC (np. dzisiaj rano przy zawracaniu). Może to być jakąś wskazówką? Natrafiłem na wątek na innym forum gdzie też ktoś miał problem z kołysaniem i załączał się niespodziewanie ESP i w tamtym przypadku powodem były tuleje w wahaczach.
Tylko że u mnie sprawdzali wiele razy i twierdzili, że jest wszystko ok w zawieszeniu.
Byłem w międzyczasie na 2 nowych stacjach na szarpakach oraz w ASO Mazdy i nic nie znaleziono.
Wymieniłem też sprężyny na przodzie, ponieważ z jedną był problem jak pisałem wcześniej ale nie poprawiło się zachowanie samochodu.
Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz. Przy ruszaniu czy hamowaniu na suchej i czystej nawierzchni zdarza się, że załącza się DSC (np. dzisiaj rano przy zawracaniu). Może to być jakąś wskazówką? Natrafiłem na wątek na innym forum gdzie też ktoś miał problem z kołysaniem i załączał się niespodziewanie ESP i w tamtym przypadku powodem były tuleje w wahaczach.
Tylko że u mnie sprawdzali wiele razy i twierdzili, że jest wszystko ok w zawieszeniu.
- Od: 30 paź 2013, 00:23
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 2004 LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6